Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Entreetoets

<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 19 Jun 2017 07:05

Entreetoets

Mijn zoon heeft afgelopen vrijdag de uitslag gehad van de entreetoets. Deze uitslag viel ons erg tegen en er stond ook in dat de scores sterk uiteen liepen. Ze hebben de scores van de intelligentie test vergeleken met de scores van de entreetoets en zagen dat de leervorderingen lager waren dan dat ze verwacht waren. Wat houdt dat in voor mijn zoon, moet ik mezelf zorgen maken? Ik heb de meester al gemaild dus zal wel mail terug krijgen maar ik dacht ik vraag het hier ook misschien komen er tips of ideeën hoe of wat.
<<

Pitty

Bericht 19 Jun 2017 12:39

Re: Entreetoets

Dus op basis van zijn intelligentietest mag je een hogere score verwachten? Lees ik het zo goed?
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 19 Jun 2017 12:44

Re: Entreetoets

Ja klopt pitty.

Bij normale Cito's scoorde hij altijd 1 of1plus. Laatste Cito zelfs alleen 1 plussen gescoord op alle onderdelen en dan de entreetoets zo gemaakt?.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 19 Jun 2017 12:56

Re: Entreetoets

Misschien had ie gewoon zijn dag niet?
2010 2012
<<

Pitty

Bericht 19 Jun 2017 12:57

Re: Entreetoets

Ik vermoed dan dat hij zenuwachtig was of wellicht minder presteerde omdat hij een griepje onder de leden had.ik ben benieuwd wat meester dan zegt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Jun 2017 13:43

Re: Entreetoets

Ik weet niet zo goed wat ik van zulke toetsen vind. Het zijn momentopnames en een kind kan idd zijn of haar dag niet hebben/slecht geslapen hebben of zenuwachtig zijn.
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 19 Jun 2017 14:34

Re: Entreetoets

Ik zou mij geen zorgen maken. Hij scoort op alle andere CITO toetsen I of I+, dat weet de meester ook. Mijn ervaring als leerkracht is dat er vaker op de Entreetoets lager wordt gescoord dan verwacht. In welke groep zit hij nu? Was het de eerste keer dat de Entreetoets werd afgenomen bij hem? Entreetoets is qua afname heel anders dan de standaard CITO toets.
2011 2012 2017
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 19 Jun 2017 20:30

Re: Entreetoets

Ik heb morgen een afspraak met de meester. Hij stond er ook van te kijken, maar zei ook maak je niet te druk erover.
Mijn zoon zit in groep 7 indigo, de entreetoetsen bestond geloof ik uit 22 onderdelen en daar hebben ze 2 weken over gedaan.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 19 Jun 2017 21:04

Re: Entreetoets

Fijn dat de meester dat ook inziet. Komt vast helemaal goed!
2011 2012 2017
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 20 Jun 2017 06:58

Re: Entreetoets

Ik ben zelf juf in groep 7 en de Entreetoets wordt meestal heel wisselend gemaakt. Goed dat ze ook de intelligentietest hebben gedaan, zo kunnen ze kijken of de capaciteiten van het kind en de uitslag van de toets overeenkomen (in het geval van jouw zoontje dus niet). Ik gebruik de Entreetoets in mijn klas om te kijken waar de kinderen evt nog aan kunnen werken als ze in groep 8 zitten, en zie het ook echt als momentopname.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny