Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Jun 2017 05:55

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Afhankelijk van de regio en hoe de huizenmarkt daar is zou ik er wel of niet iets aan doen. In de randstad gaan huizen zo hard dat zulke dingen echt geen verschil maken.

Mocht je de radiatoren willen verven zou ik ze spuiten met de lak van Hammerrite. Hebben mijn vriend en ik gisteren ook gedaan en werd echt zoveel mooier dan met een kwast of roller. En veel makkelijker! Echt een aanrader. We balen dat we de vlakke verwarmingen eerst met kwast hebben gedaan en enkel diegene die lastig te verven zijn gespoten hebben.
En als de verwarming aan stond tijdens het tekenen op de verwarming is het in de lak getrokken en krijg je het er niet meer af. Dan moet je ze echt overspuiten/overschilderen.
Heb eens haarverf gemorst op een verwarming.. Zelfde ellende :-P
<<

Anoniem249

Bericht 19 Jun 2017 08:08

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Ik zou er niks aan doen, gezien de oververhitte huizenmarkt. Ik kreeg toevallig gister nog een briefje in de bus of ik niet m'n huis toevallig wilde verkopen. Op het moment gaan mensen over dat soort kleine dingetjes niet meer vallen denk ik.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Jun 2017 09:20

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Als de huizen daar zo snel verkopen, zou ik er ook maar heel weinig aan doen Lejow.
2012 & 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Jun 2017 18:39

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Donderdag komt een makelaar langs :O
Ben benieuwd!!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 22 Jun 2017 18:56

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Was het een positief makelaarsbezoek Lejow?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jun 2017 19:31

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Ja! Wat een ontzettend tof wijf zeg.
Ze heeft de huizen laten zien die hier verkocht zijn, en voor welke prijs.
Ze raadde ons aan om op 225 te gaan zitten, dan pak je op funda met zoekacties namelijk net een extra doelgroep mee (zij die tot 225 zoeken), maar 227/228 was ook best een reële prijs.
Ze raadde wel aan om inderdaad de radiatoren te verven, beneden vinyl neer te leggen en de wc wat op te knappen, dan was ook de beneden verdieping bij, bij de rest van het huis (nu is het nog wat gedateerd).

Ik denk zelfs dat we niet verder zoeken en met deze vrouw in zee gaan. Het gevoel is goed, de prijs is reëel, de foto's die ze maken zien er goed uit, de kosten die zij vragen zijn netjes enz..
Nu a.s dinsdag weer in gesprek met de hypoman, en dan maar ook eens wat bezichtigingen gaan plannen....
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Jun 2017 21:04

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Wat is trouwens de reden om eerder vinyl dan laminaat te leggen beneden?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jun 2017 21:31

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Vinyl kunnen we goed zelf, voor laminaat hebben we geen apparatuur tot onze beschikking.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Jun 2017 22:16

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Ok :) Ik vond zelf laminaat leggen erg makkelijk, had het idee dat vinyl veel moeilijker zou zijn dus daarom gekozen voor laminaat. En meer dan een decoupeerzaag heb je in feite niet nodig.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 22 Jun 2017 23:29

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Voor laminaat heb je idd niet veel nodig. Misschien kun je van iemand een laminaatsnijder(vind ik persoonlijk sneller en fijner werken dan een (decoupeer) zaag) lenen/huren als je het wel overweegt. En een verstekbak maar meer heb ik niet gebruikt. Ik zou dan, als je de vloer wil aanpakken, eerder voor goedkoop laminaat gaan dan vinyl. Mijn vriendin heeft er vinyl van 10,- pm in maar elk korreltje zie je er doorheen. Terwijl laminaat van 5-6 euro pm wel eventjes mee kan.

Fijn dat jullie hier direct een goed gevoel bij hebben. Is de prijs een beetje waar jullie op hoopten of hadden verwacht? Al een ander huis op.het oog?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem197

Bericht 23 Jun 2017 03:47

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht maar ik zocht altijd op Funda 25 boven ons budget. Mensen bieden altijd lager (iig in deze regio). Daarom zocht ik hoger.
Ik pakte dan natuurlijk niet de huizen dus 15/20 boven ons budget zat maar net 5/10. Daar ook dit huis mee gekocht, was net boven budget maar door bieden er net onder gekomen.
Ik vind het nogal wat om lager te gaan zitten voor een ander zoekcriteria vooral omdat bij jullie de huizen zo goed lopen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Jun 2017 05:43

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Het verschil in prijs speelde voor mij idd ook mee Chaos! Heb het goedkoopste Ikea Laminaat voor 3.99 per m2, vinyl is veel duurder.
Ik had trouwens ook een laminaat snijder maar die was veel te grof, laminaat ging rafelen.
Verstekbak heb ik niet gebruikt, wel een plintenknipper.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jun 2017 06:50

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Kiezen jullie voor vraagprijs of bieden vanaf. Dat laatste zie je ook steeds meer en dan kan je wel iets lager gaan zitten.

Is het en idee om de verwarming te demonteren en te spuiten? Geen idee of het sneller is, maar ik word al.koe als ik aan alle randjes denk die een verwarming heeft. Ik heb nu ook een oude verwarming als beeld voor mij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 23 Jun 2017 07:12

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Veel heb je niet nodig voor laminaat. Laminaatsnijder is ongeveer 40 euro, plintenknipper rond de 15 euro en dan nog eventueel verstekbak voor hoge plinten. Ik denk dat da mooier is dan vinyl. Of je moet de vloer egaliseren maar dat is erg veel werk.

Als ik de prijs zo lees zou ik of een hogere vraagprijs aanhouden of bieden vanaf.

Je zou ook kunnen kijken naar een radiator renovatie set. Dat zijn panelen die je met magneten op de radiotoren klikt en dan hebben ze een strakke uitstraling.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Jun 2017 08:39

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Silly-One schreef:Kiezen jullie voor vraagprijs of bieden vanaf. Dat laatste zie je ook steeds meer en dan kan je wel iets lager gaan zitten.

Is het en idee om de verwarming te demonteren en te spuiten? Geen idee of het sneller is, maar ik word al.koe als ik aan alle randjes denk die een verwarming heeft. Ik heb nu ook een oude verwarming als beeld voor mij.


Spuiten gaat ook prima zonder demonteren!
En dan heb ik het dus ook over zo'n irritante radiator;
Afbeelding

Heb vorig weekend dus zo'n soort radiator gespoten met Hammerite radiatoren lak in spuitbus.
En vlakke radiatoren gaan dus nog makkelijker. Is echt een eitje. De truc is om meerdere dunne lagen aan te brengen en tussentijds goed te laten drogen. Dus niet in 1x dekkend willen maken want dan krijg je druipers. Alleen het met de hand licht opschuren is ff wat werk.
Spuitbus is rond de 10 euro, wij hebben voor 1 hoge verwarming van een meter breed 1.5 spuitbus gebruikt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Jun 2017 18:38

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Ik raad aan om ondanks het goede gevoel nog twee makelaars langs te laten komen. Bij mij zat er een mega groot verschil tussen. Tussen nummer 1 en nummer 3 zat gewoon 50.000 euro. Mijn vriend heeft ook makelaars over de vloer gehad, hoewel we het uiteindelijk zonder makelaar verkocht hebben, maar daar zat ook flink verschil tussen.
Natuurlijk is een goed gevoel ook belangrijk, maar ik zou ze zeker wel vergelijken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Jun 2017 18:52

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Ik zou ook vergelijken. Ik ben geen makelaar of expert, maar ik ben niet heel ondersteboven van het advies van de makelaar. En zoals Pompoen zegt, je kunt nog een hoop besparen.
L2014 & H2017
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 23 Jun 2017 18:59

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Pompoen schreef:Ik raad aan om ondanks het goede gevoel nog twee makelaars langs te laten komen. Bij mij zat er een mega groot verschil tussen. Tussen nummer 1 en nummer 3 zat gewoon 50.000 euro. Mijn vriend heeft ook makelaars over de vloer gehad, hoewel we het uiteindelijk zonder makelaar verkocht hebben, maar daar zat ook flink verschil tussen.
Natuurlijk is een goed gevoel ook belangrijk, maar ik zou ze zeker wel vergelijken.


Hier sluit ik me bij aan. Wij hebben onlangs ons huis verkocht. Tussen makelaar 1 en 2 zat een verschil van bijna 30000 euro. Uiteindelijk voor de tweede makelaar van het hogere bedrag gekozen ook omdat het verder beter voelde. Binnen een week was het verkocht voor 4000 euro onder de vraagprijs.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 23 Jun 2017 20:12

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Wij hebben vorige week ook makelaars laten langskomen. Het verschil in vraagprijzen die zij aanraadden was €60000!

Voor de foto's en de advertentie maken en zo vroeg de ene €450, de ander €650
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Jun 2017 08:31

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Maar een hogere prijs is gewoon niet reëel, als je bekijkt voor wat de rest hier te koop staat en voor wat de rest verkocht is de afgelopen maanden.
Een verschil van 60.000 zal hier dus gewoon echt niet voorkomen.

We hebben gelukkig een dichte verwarming, dus dat scheelt :D
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jun 2017 10:27

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

LAminaat kun je vaak ook nog wel in partijen vinden. Als je weet hoeveel je nodig hebt dan kun je dat ook eventueel goedkoop vinden. En dat is dan vaak met iets mooier dan de goedkoopste van ikea. Ik heb ook over vinyl gedacht voor de zolder, maar uiteindelijk is daar ook laminaat terecht gekomen. Mijn budget voor vloeren voor het hele huis was 800 euro. vinyl zou. Zelfs als ik het goedkoopste zou nemen rond de 150 euro voor de hele zolder uitkomen. Nu ben ik uiteindelijk ver onder mijn budget gebleven doordat ik 2 partijen opgekocht heb. Het leggen is echt super simpel. Je klikt het zo in elkaar.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Jun 2017 20:13

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Minx schreef:LAminaat kun je vaak ook nog wel in partijen vinden. Als je weet hoeveel je nodig hebt dan kun je dat ook eventueel goedkoop vinden. En dat is dan vaak met iets mooier dan de goedkoopste van ikea. Ik heb ook over vinyl gedacht voor de zolder, maar uiteindelijk is daar ook laminaat terecht gekomen. Mijn budget voor vloeren voor het hele huis was 800 euro. vinyl zou. Zelfs als ik het goedkoopste zou nemen rond de 150 euro voor de hele zolder uitkomen. Nu ben ik uiteindelijk ver onder mijn budget gebleven doordat ik 2 partijen opgekocht heb. Het leggen is echt super simpel. Je klikt het zo in elkaar.


Ja, maar moet wel allemaal gezaagd etc worden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Jun 2017 21:14

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Kam het vinyl in 1 stuk erin? Als het in 2 stukken moet dan moet je het verlijmen en zou ik adviseren voor laminaat te gaan.
Ik had in m'n appartement in de gang en keuken vinyl en heb het zelf gelegd. Nou NEVER again. Ik leg liever 3 huizen vol laminaat als 1 ruimte met vinyl wat verlijmd moet worden.
30-04-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Jun 2017 21:42

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Nee, het past uit 1 stuk.
Waarschijnlijk gaan we toch voor laminaat hahaha, nu even marktplaats afzoeken
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 25 Jun 2017 00:15

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

2e hands laminaat krijg je er nooit zo mooi in want het kliksysteem wordt "losser". Kan je beter goedkoop Ikea of Hornbach laminaat kopen. In de Ikea koopjeshoek vind je vaak afgeprijsde pakken!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers