Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jun 2017 14:48

Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Nadat we vandaag te horen hebben gekregen dat we toch een mooier bedrag als hypotheek kunnen krijgen gaat de bal steeds harder rollen.
Er moeten hier in huis echter nog wat kleine puntjes op de i.

Boven in de slaapkamer hebben we 2 radiatoren die een beetje olijf groen zijn.
Benthe heeft ooit gekleurd op de verwarming in de woonkamer -> Niet meer schoon te krijgen
En het behang naast/onder/achter de verwarming is niet netjes meer.
Ook hebben we beneden nog ouderwets tapijt liggen, waar we graag mooi vinyl voor in de plaats zouden willen.

Maar in hoeverre zijn deze kleine dingen nou waarde vermeerderend als we dit aanpassen/aanpakken?

(of heeft iemand tips hoe ik de verwarming schoon kan krijgen? haha)
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 17 Jun 2017 14:56

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Waardevermeerderend niet zoveel denk ik, maar wel beter verkoopbaar.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jun 2017 15:00

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Orchidee1 schreef:Waardevermeerderend niet zoveel denk ik, maar wel beter verkoopbaar.


Ja, zo kan ik mijn vraag beter stellen..
Hoe veel zou zo iets uitmaken voor de verkoop.

buiten t feit dat ze afgrijselijk groen zijn (de radiatoren) zijn ze wel nog netjes hahaha
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 17 Jun 2017 15:08

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Het schijnt dat neutraal het beste verkoopt, hoewel ik dol ben op groen :smile:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jun 2017 15:12

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Verwacht je dat het moeilijk wordt het huis te verkopen? Dan zou ik het wel aanpakken denk ik. Anders niet (hooguit de radiator waarop gekleurd is, dat staat toch wel slordig). En mocht het niet lopen dan kun je de rest altijd nog doen denk ik dan. Ik heb er niet echt verstand van, maar als ik bij een huis zou gaan kijken zouden dit voor mij nou niet echt belangrijke punten zijn.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jun 2017 15:20

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Een vloer zou ik zeker niet aanpakken, dit is vrij prijzig en grote kans dat de nieuwe eigenaar weer iets anders wil.
Een radiator verven kost even wat werk, maar kost je niet direct honderden euro's.

Neutraal verkoopt vaak sneller, maar de markt is nu ook erg in beweging. Misschien maakt het weinig tot niets uit voor de verkoopkansen. Ik zou wachten tot een makelaar er eventueel iets van zegt.
08/2018
05/2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jun 2017 15:31

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Ik heb inderdaad net met een makelaar gebeld, en die vrouw zei ook, wacht even af wat de makelaar zegt.
Het gaat hier als warme broodjes, dus wellicht is het niet nodig.


Ben nu tips aan het zoeken hoe ik stift van de verwarming krijg hahahahaha
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Jun 2017 15:42

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Het zal de waarde niet vermeerderen maar het maakt het voor de eventuele koper wel aantrekkelijker als het gedaan is waardoor je misschien sneller verkoopt. Niet iedereen kan door zulke dingen heen kijken. Daarom bezichtig ik woningen alleen, mijn man kan nergens doorheen kijken en zou het bij een vloerbedekking op de vloer dus al niet nemen omdat hij zich dan niet kan voorstellen hoe het is na het vervangen van de vloer. Ik kan in een bouwval nog voor mij zien hoe het is als ik het naar smaak heb gemaakt. Gelukkig vertrouwd mijn man mij volledig daarin en zal een handtekening voor de aktes en hypotheek het enige zijn wat hij doet bij de aankoop van het huis. Nu is hij wel extreem hoor.
Ik zou dus geen vloer gaan vervangen, want je verdiend het niet terug. Dat kan altijd nog als je het niet snel genoeg verkoopt.

Wat ik wel doe is de badkamer afmaken, nieuw toilet beneden maar die doe ik nadat verkocht is, tussen verkoop en oplevering zodat ze zelf kunnen kiezen of ze de tegels willen die ik gekocht heb of andere, dan neem ik de tegels mee naar ons nieuwe huis. Maar goed, ik kan die dingen zelf (met wat hulp van mijn vader) en was er al aan begonnen voordat we verhuisplannen hadden en had alle materialen dus al liggen en alleen materiaalkosten hebben waardoor winst pakken, anders vooral niet doen.

Verder ga ik de muren opnieuw sauzen omdat er overal vieze handen/voeten op hebben gezeten (volgende huis komt dus afneembare verf :palm: ), heb nog 10liter staan dus zijn de kosten ook niet maar oogt wel netter. Ons huis is Early Dew en daar verf ik het ook gewoon in, ga het niet witten, daar wordt het naar mijn mening alleen maar kil van met de lichte vloer en is mij ook teveel werk.

Hier en daar zitten deuken in de vloer, heb nog genoeg in de schuur liggen, maar dat mogen ze dan zelf opnieuw leggen als ze een vloer zonder deuken willen en geen nieuwe vloer. Dan zullen er 5-6 planken vervangen moeten worden.
Laatst gewijzigd door Chaos op 17 Jun 2017 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem203

Bericht 17 Jun 2017 15:44

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Als ze als warme broodjes gaan zou ik helemaal niks doen. Mocht je kijkers krijgen die eigenlijk willen afhaken om kleine dingen kan je hun tegemoed komen om (mocht de koop doorgaan) dat nog alsnog te fiksen voordat ze erin gaan. Als iemand het echt wil hebben zal het niet van de kleine dingen afhangen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Jun 2017 15:44

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Wondersponzen voor de verwarming! O.a. bij Action te koop, werkt voor heel veel hardnekkige vlekken. Wel voorzichtig mee zijn bij ovens, fornuizen, magnetrons wsnt het poetst ook de tekens en minuten etc weg :palm:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jun 2017 15:46

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Geen idee wat voor stift het is. Maar ik zou eerst eens proberen met een doekje met wasbenzine / terpentine over de stift heen te halen, anders zou aceton nog een optie kunnen zijn.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2017 15:54

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Als mensen het echt graag willen, kijken ze wel door dat soort vervangbare dingen heen.

Poetsen kan geen kwaad, maar verder zou ik weinig zaken anders doen of vervangen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jun 2017 08:27

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Chaos schreef:Wondersponzen voor de verwarming! O.a. bij Action te koop, werkt voor heel veel hardnekkige vlekken. Wel voorzichtig mee zijn bij ovens, fornuizen, magnetrons wsnt het poetst ook de tekens en minuten etc weg :palm:


Zelfs die deed niets :12: :12: :palm: :omg: :cry: :nopompom:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jun 2017 08:28

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

MissEnergy schreef:Geen idee wat voor stift het is. Maar ik zou eerst eens proberen met een doekje met wasbenzine / terpentine over de stift heen te halen, anders zou aceton nog een optie kunnen zijn.


Gewone kinderstiften, die van 40 ct per pakkie bij de action haha.
Nooit geweten dat dat zo'n klere spul is.

Terpetine kan nog wel, maar ben bang dan de hele verf laag weg te halen :face:

Jullie hebben wel goede punten trouwens.
Ze staan gemiddeld 3 weken tot 1.5 mnd te koop hier.
<<

Boompie

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 21 Nov 2013 13:08

Bericht 18 Jun 2017 08:39

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Voor de stift zou je ook parfum kunnen proberen. Klinkt gek, maar de alcohol daarin 'lost de stift blijkbaar op. Of een beetje pure alcohol uit zo' n flesje waar je ook thermometers etc. mee ontsmet. Ik heb zo al eens stift en balpen van een houten kast afgekregen , dus misschien werkt het voor een radiator ook wel :smile:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jun 2017 08:43

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Boompie schreef:Voor de stift zou je ook parfum kunnen proberen. Klinkt gek, maar de alcohol daarin 'lost de stift blijkbaar op. Of een beetje pure alcohol uit zo' n flesje waar je ook thermometers etc. mee ontsmet. Ik heb zo al eens stift en balpen van een houten kast afgekregen , dus misschien werkt het voor een radiator ook wel :smile:


Parfum = aceton

Oplossen van uitgeharde verf valt wel mee.
08/2018
05/2021
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Jun 2017 08:58

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Oei, als een wonderspons het al niet weg haalt :palm:
Die goedkope stiften van Action zijn ook wel echt ruk trouwens, hardnekkige dingen. Heb er een tafeltje om weggegooid. Ik koop echt alleen maar de betere merken uitwasbare stiften.

Als parfum niet werkt zou ik het wel verven, zeker omdat ze olijfgroen zijn. Het is niet zoveel werk en de verf is niet zo duur. Of misschien kun je op mp een radiator vinden voor een klein prijsje als je iemand hebt die hem voor je kan vervangen als je het zelf niet kunt. Vind het verven niet echt een mooi resultaat geven. Of een paneel erover.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Jun 2017 11:46

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Verwarmingskleur kun je doorheen kijken, maar het tapijt vind ik zelf wel een dingetje. Dan kun je wel zeggen dat als de nieuwe bewoners iets anders willen vervangen ze het wel zelf, maar dit zijn dus wel behoorlijke kosten en kunnen eventuele kopers wel gaan gebruiken bij de onderhandelingen. Sowieso zou het voor mij persoonlijk een afknapper zijn. Ik wil beneden sowieso vloerverwarming als hoofdverwarming hebben zodat ik de muren vrij heb van verwarmingen (op 1 verwarming na, is verplicht) en ik daardoor meer ruimte heb.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jun 2017 13:09

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

De vloer zal ik laten voor wat het is. Ik heb nog nooit een vloer overgenomen en ik ben allergische voor huismijt dus vloerbedekking gaat er bij mij gelijk uit.
Ik heb vrienden die hebben een huis gekocht. Ze wisten dat er veel aan moest gebeuren, maar de vloer in de tuinkamer vonden ze super mooi en wilde ze eigenlijk behouden. Dat is dus niet gelukt, aangezien de hele vloerverwarming opnieuw moest worden gedaan en ze ook de waterput in het midden van de tuinkamer gingen verleggen. Als je zegt nieuwe vloerbedekking haal dan een restant ergens op, maar ik zal het laten voor wat het is.

Een verwarming zou ik mij eerder aan irriteren, maar dat is vooral omdat het een pokke werk is om te verven, maar ook dat zal mij niet weerhouden om een huis waarin ik potentie zie te kopen. Dat soort dingen neem ik dan voor lief. Je gaat er uiteindelijk toch een eigen plekje van maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Jun 2017 15:11

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Maar Fred, als je vloerverwarming wilt zal de vloer er toch uit moeten. Wat maakt een vloerbedekking dan het verschil met een andere vloer?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jun 2017 16:51

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Fred schreef:Verwarmingskleur kun je doorheen kijken, maar het tapijt vind ik zelf wel een dingetje. Dan kun je wel zeggen dat als de nieuwe bewoners iets anders willen vervangen ze het wel zelf, maar dit zijn dus wel behoorlijke kosten en kunnen eventuele kopers wel gaan gebruiken bij de onderhandelingen. Sowieso zou het voor mij persoonlijk een afknapper zijn. Ik wil beneden sowieso vloerverwarming als hoofdverwarming hebben zodat ik de muren vrij heb van verwarmingen (op 1 verwarming na, is verplicht) en ik daardoor meer ruimte heb.



Wij wonen in een drive in woning en hebben de woonkamer op de eerste verdieping. Op deze verdieping en de bovenste verdieping ligt laminaat.
In de tuinkamer op de begane grond ook, alleen in de halletjes niet. Dit is denk ik.. 8 m2 ofzo.

Overigens heeft ze niet op de groene verwarmingen gekleurd :P die zijn in de slaapkamer.
Ze heeft op de witte verwarming in de woonkamer gekleurd (die nu achter de bank verstopt zit).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jun 2017 16:52

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Chaos schreef:Maar Fred, als je vloerverwarming wilt zal de vloer er toch uit moeten. Wat maakt een vloerbedekking dan het verschil met een andere vloer?



We hebben vloerverwarming op de woonverdieping.. Pluspunt :P
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Jun 2017 18:11

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Is het een complete tekening of alleen wat streepjes?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem203

Bericht 18 Jun 2017 19:07

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Lejow schreef:Overigens heeft ze niet op de groene verwarmingen gekleurd :P die zijn in de slaapkamer.
Ze heeft op de witte verwarming in de woonkamer gekleurd (die nu achter de bank verstopt zit).


Nou dan zou ik er al helemaal niks aan gaan doen :P
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Jun 2017 05:46

Re: Verhuizen, in hoeverre puntjes op de i?

Chaos schreef:Is het een complete tekening of alleen wat streepjes?


Soort Picasso werk over de helft vd verwarming aan de bovenkant..
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers