Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ruzie

<<

Anoniem281

Bericht 17 Jun 2017 20:40

Ruzie

Hebben jullie vaak ruzie met je partner? En waar gaat 't dan over?

Ik las dit artikel https://www.indy100.com/article/couples ... es-7794631

Dat de meeste ruzies binnen een relatie, zou worden 'veroorzaakt' door schoonfamilie. Dat verbaasde me! Ik had namelijk Kinderen - Huishouden - Geld in m'n hoofd.

Wij hebben nooit ruzie. In 3,5 jaar relatie, hebben we één keer echt ruzie gehad, hoewel dat eigenlijk meer een situatie was waarin ik ruzie had met hem :nerd: Ik ben eerder door hem geïrriteerd door hem, dan hij door mij. Hij is heel lief en meegaand, vindt 't huishouden al snel goed enz. enz. Terwijl ik dingen graag op mijn manier gedaan zie, ongeduldig ben etc.
<<

Anoniem291

Bericht 17 Jun 2017 20:48

Re: Ruzie

Nou schoonfamilie staat hier zeker niet in de top 3. Echt echt ruzie niet heel vaak we zijn het wel regelmatig niet met elkaar eens of ik irriteer me aan hem (andersom gebeurt weinig, hij maakt zich niet zo snel druk). Meestal gaat het over zijn gemakzucht in mijn ogen of huishouden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 17 Jun 2017 21:26

Re: Ruzie

Wij hebben ook amper ruzie. In ruim 15 jaar op 1 hand te tellen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jun 2017 21:27

Re: Ruzie

Wij hebben ook bijna nooit ruzie. Irritaties wel maar echte knallende ruzie? Twee keer in de afgelopen 5,5 jaar. Het zit niet zo in onze aard.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 17 Jun 2017 22:08

Re: Ruzie

Hier ook geen ruzie en vooral niet over schoonfamilie. Wel een keer een snauw of en meningsverschil en dat zelfs niet voor de komst van de kinderen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Jun 2017 22:12

Re: Ruzie

Amper.
Hier is hij idd ook degene die nuchter is en zich niet zo druk maakt. Gelukkig maar, want ik kan me vaker druk maken om dingen. We hebben 1x woorden gehad, en dat ging idd over geld. Alleen toen was hij wel ff dwars, omdat hij het anders zag dan was. Daar hebben we later dan ook om gelachen, toen hij dat toegaf.
Ik was ook heel bang voor conflicten door de baby, maar deze 1,5 week ging super. Wederzijds respect en communicatie is zoveel. Er zal vast nu wel iets vaker iets voor vallen, maar ik geloof niet dat dat super erg zal wordne
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 15:17

Bericht 17 Jun 2017 22:52

Re: Ruzie

Wij hebben (in 1,5 jaar) nog nooit ruzie gehad.
En gek genoeg vind ik dat heel irritant, want ik heb het soms nodig om ergens ruzie over te maken. Dat lucht op bij mij.
Mijn vriend is nooit boos op me. Ik heb het een keer geprobeerd uit te lokken, maar nog wordt ie niet echt boos.
<<

Anoniem197

Bericht 18 Jun 2017 05:11

Re: Ruzie

Wij hebben amper ruzie. Vaak is dat als hij moe is en daardoor geïrriteerd. Dan gaat hij opeens poetsen en opruimen en het rest van het huishouden. Opeens is dat dan niet goed genoeg meer. Vaak op een moment dat ik ook moe ben en geïrriteerd. Maar dat is dan niet echt ruzie want op zo'n moment loop ik weg. Heb het er later wel over.

Wij hebben nooit ruzie over schoonfamilie. We hebben dezelfde irritaties over bepaalde personen (zowel binnen mijn familie als zijn familie) dus klagen bij elkaar.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Jun 2017 07:12

Re: Ruzie

In de 8,5 jaar dat we samen zijn een keer of 5? Maar wat is ruzie.. We hebben wel eens een irritatie.
<<

Anoniem272

Bericht 18 Jun 2017 08:00

Re: Ruzie

Over schoonfamilie hebben we nooit ruzie, ik vind die uitkomst ook gek!

Als wij ruzie hebben is het meestal dat ik boos ben over hoe weinig we samen optrekken in ochtenden en avonden. Doordat mijn man avonddiensten werkt, zie ik hem soms hele dagen niet en doe ik de ochtenden en avonden alleen. Als hij wakker wordt, zijn de kinderen al weggebracht en ben ik al naar mijn werk. Ik heb het daar soms best moeilijk mee. Zeker als hij na 3 avonddiensten op zijn eerstvolgende vrije avond een etentje met vrienden plant, en ik wéér alleen met de kinderen moet avondeten.

Maar ik mag eigenlijk niet klagen, want in de uren die hij alleen thuis is doet hij heel veel in het huishouden. En af en toe hebben we een hele ochtend met z'n tweetjes, dan kunnen we de gemiste uren samenzijn inhalen :)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 18 Jun 2017 08:16

Re: Ruzie

Geen ruzie over schoonfamilie. We hebben wel geregeld discussies en meningsverschillen. Ik noem dat geen ruzie, hij wel.
Echt ruzie hebben we niet veel gehad. Ik erger me snel en spreek alles altijd direct uit en hij laat het langs zich heen glijden.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 18 Jun 2017 08:38

Re: Ruzie

Wij zijn over twee weken alweer een jaar samen en hebben echt nooit ruzie. Bijna vervelend want ik weet dus niet hoe hij reageert als hij echt boos zou zijn haha. Omgekeerd t zelfde trouwens. Maar we zijn allebei geen ruziemakers en kunnen goed rustig praten. We hebben uiteraard wel irritaties maar die gaan voornamelijk over het wonen op twee plekken (zijn huis en mijn huis) en dus je spullen en werkapperatuur niet altijd bij de hand hebben. Kleinigheden dus. Niet eens over mijn kids, geld, schoonfamilie of mijn ex ofzo.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Jun 2017 09:06

Re: Ruzie

Wij zijn inmiddels twaalf jaar samen en de echte ruzies zijn nog altijd op één hand te tellen. Er zijn wel eens irritaties over en weer maar dat spreken we uit of het waait weer over. Over schoonouders hebben we nog nooit woorden gehad. Vrees dat het meestal over het huishouden (of gedrag in huis) gaat en dat meestal mijn ergernissen zijn, haha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Jun 2017 09:32

Re: Ruzie

Tot V kwam hadden we nauwelijks ruzie. Nu hebben we vaker woorden. Irritaties. Weet niet of het echt onder ruzie valt. Schoonouders zijn geen reden voor de irritaties.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem201

Bericht 18 Jun 2017 09:58

Re: Ruzie

Ik denk dat we de laatste tijd iets te veel ruzie hebben.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 18 Jun 2017 10:24

Re: Ruzie

Wij hebben denk ik eens in de 3 maanden wel een ruzie, geen echt erge ruzies maar het is dan wel iets dat verder gaat dan een irritatie of discussie. Meestal komt het door mijn hormonen :palm: en mijn vriend weet dat en vind dat grappig omdat ik dan zo onrealistisch ben, waardoor hij er een paar sarcastische grappen ingooit die ik op dat moment dan weer niet kan handelen en dan krijgen we ruzie :laughcry: Gaat echt bijna altijd zo haha. We maken het wel altijd heel snel weer goed en vergeten ruzies ook snel gelukkig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Jun 2017 10:36

Re: Ruzie

Wel eens een meningsverschil maar nooit ruzie.
We zijn 12,5 jaar samen nu en in die tijd hebben we 1 x 'ruzie' gehad. We woonden toen nog niet samen.
We weten trouwens ook niet meer waar het om ging, maar mijn man wilde toen in de auto gaan slapen haha
2016
<<

Anoniem222

Bericht 18 Jun 2017 10:56

Re: Ruzie

Wij maken wel eens ruzie hoor. Niet vaak maar soms hangt het gewoon in de lucht en dan moet het even ofzo Haha. Gaat nooit echt ergens over maar ik vind het soms wel lekker :D.
<<

ChiQ

Bericht 18 Jun 2017 12:12

Re: Ruzie

Wij wel hoor! Lekker ruziemaken. Om vanalles en nog wat!
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 11:20

Bericht 18 Jun 2017 12:13

Re: Ruzie

Wij zijn 14 jaar samen en hebben nog nooit ruzie gehad. Als er irritaties zijn dan praten we daar rustig over, meestal gebeurt dat als we beide moe zijn, maar als de kinderen dan op bed liggen dan bespreken we de dingen die mis gingen of dwars zitten bij ons.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Jun 2017 12:29

Re: Ruzie

Ik had met mijn ex altijd ontzettende ruzie, ik werd daar zo vreselijk verdrietig en wanhopig van. In mijn huidige (7 jaar) relatie hebben we nog nooit ruzie gehad. Natuurlijk zijn we wel eens chagie, maar eigenlijk nooit echt op elkaar. Meningsverschillen ook wel, maar meestal een 'agree to disagree' situatie of de ander komt met goede argumenten. Ik heb veel goede nieuwe inzichten gekregen tijdens dat soort situaties. Ik ben het dus ook niet eens met mensen die zeggen dat ruzie goed is. Ik vind dit zo veel prettiger.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 18 Jun 2017 13:40

Re: Ruzie

Dat ligt er denk ik aan wat je definitie van ruzie is en waar de eventuele ruzie over gaat.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2017 14:18

Re: Ruzie

Wij maken ook wel eens ruzie hoor!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Jun 2017 14:59

Re: Ruzie

Hier wel ruzie. En vaak ook over mijn schoonfamilie!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Jun 2017 15:01

Re: Ruzie

Hier ook weleens hoor! Maar liever niet waar het kind bij is.

Vroeger, in ons oude huis hadden we vaker ruzie, toen heb ik een keer een hand pastasaus naar hem gegooid.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers