Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 31 Mei 2017 11:28

Re: Stomme vragen topic

Jahoor dat kan ook.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 31 Mei 2017 12:41

Re: Stomme vragen topic

Je moet dat dan wel activeren bij een kaartjesautomaat van de NS.

https://www.ov-chipkaart.nl/zo-werkt-re ... bij-ns.htm
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Mei 2017 21:38

Re: Stomme vragen topic

Dank je meiden.

Hey Gekkie ook nog steeds hier. Weet nog goed dat ik je Groenland heb aangeraden. Ik stuur je even een pm oke.
<<

Anoniem316

Bericht 31 Mei 2017 21:39

Re: Stomme vragen topic

Ja hoor :)
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Jun 2017 15:54

Re: Stomme vragen topic

Noem je het vlaams of belgisch wat ze daar spreken en wat wij ook kunnen verstaan? :silent:
<<

Elle123

Bericht 06 Jun 2017 15:58

Re: Stomme vragen topic

Chava schreef:Toen ik een paar weken terug met mijn nichtje bij de musical van brandweerman Sam was, vroeg ik me af of ze een bandje met de stemmen laten afspelen of dat er live wordt gepraat. Sommige stemmen waren dezelfde als in de serie.


Ik was ooit naar een Disney musical en daar was het duidelijk een bandje. De acteurs hadden geen microfoontjes (ook niet van die "onzichtbare") en het playbacken ging niet altijd even gelijk met het bandje.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jun 2017 16:09

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:Noem je het vlaams of belgisch wat ze daar spreken en wat wij ook kunnen verstaan? :silent:

Vlaams. Want je hebt ook Wallonië in België, waar ze Frans spreken. Plus een gewest is Brussel waar Duits de voertaal is.
En Vlaams verstaan is niet zo heel lastig, als je uit het grens gebied komt. Ik vind persoonlijk het Vlaams echt super lief klinken. Ik zou zo op een Vlaaming verliefd kunnen worden. :yes:
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jun 2017 13:14

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:
caribbeanlover schreef:Noem je het vlaams of belgisch wat ze daar spreken en wat wij ook kunnen verstaan? :silent:

Vlaams. Want je hebt ook Wallonië in België, waar ze Frans spreken. Plus een gewest is Brussel waar Duits de voertaal is.
En Vlaams verstaan is niet zo heel lastig, als je uit het grens gebied komt. Ik vind persoonlijk het Vlaams echt super lief klinken. Ik zou zo op een Vlaaming verliefd kunnen worden. :yes:


Aha dus belgisch bestaat geen eens...........ik voel me dom! Ik wist niet dat ze in een bepaald deel duits spreken apart zeg.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2017 14:36

Re: Stomme vragen topic

Wanneer krijgen/hebben examenkandidaten vakantie?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2017 14:59

Re: Stomme vragen topic

Die wachten nu op hun uitslag.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 10 Jun 2017 18:05

Re: Stomme vragen topic

En die komt woensdag.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jun 2017 08:54

Re: Stomme vragen topic

Ik zie steeds vaker bij youtubers in de tumbnail teksten staan die naar mijn idee niet correct nederlands zijn. Het kan wel, maar het staat raar. Nu ook weer staat er '' ik heb een spinner?''. Het zou toch ''heb ik een spinner?'' moeten zijn?

Of ''fietsen naar het bos'' dat vind ik mooier als er zou staan ''naar het bos fietsen''. Dat is toch beter nederlands?

'' Ik ben aan het lopen naar het station'' heb ik ook wel eens gehoord. Dat kan toch beter dus ''ik naar het station aan het lopen''.

Ik vraag het mij serieus af.
<<

Anoniem197

Bericht 16 Jun 2017 13:39

Re: Stomme vragen topic

Mijn stomme vraag is dan, wat is dan tumbnail?
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jun 2017 15:44

Re: Stomme vragen topic

DdL schreef:Mijn stomme vraag is dan, wat is dan tumbnail?


Dat is volgens mij het stilstaande beeld van een video dus voordat je erop klikt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Jun 2017 16:18

Re: Stomme vragen topic

Ik vind alle zinnen die je anders omschreven hebt nou niet echt een verbetering...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jun 2017 23:31

Re: Stomme vragen topic

Jip schreef:Ik vind alle zinnen die je anders omschreven hebt nou niet echt een verbetering...


Vind je dat echt? Ik heb het zo geschreven hoe ik denk en vind dat het beter hoort in onze taal, maar ja ieder ander kan daar anders over denken. Zoals die youtubers het steeds doen vind ik raar en soms moet ik het meerdere keren lezen om het te begrijpen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jun 2017 07:12

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:Ik zie steeds vaker bij youtubers in de tumbnail teksten staan die naar mijn idee niet correct nederlands zijn. Het kan wel, maar het staat raar. Nu ook weer staat er '' ik heb een spinner?''. Het zou toch ''heb ik een spinner?'' moeten zijn?

Of ''fietsen naar het bos'' dat vind ik mooier als er zou staan ''naar het bos fietsen''. Dat is toch beter nederlands?

'' Ik ben aan het lopen naar het station'' heb ik ook wel eens gehoord. Dat kan toch beter dus ''ik naar het station aan het lopen''.

Ik vraag het mij serieus af.


Deze verbetering is een zinsopbouw die ik voornamelijk hoor bij mensen die bezig zijn met een inburgeringscursus.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jun 2017 08:29

Re: Stomme vragen topic

Silly-One schreef:
caribbeanlover schreef:Ik zie steeds vaker bij youtubers in de tumbnail teksten staan die naar mijn idee niet correct nederlands zijn. Het kan wel, maar het staat raar. Nu ook weer staat er '' ik heb een spinner?''. Het zou toch ''heb ik een spinner?'' moeten zijn?

Of ''fietsen naar het bos'' dat vind ik mooier als er zou staan ''naar het bos fietsen''. Dat is toch beter nederlands?

'' Ik ben aan het lopen naar het station'' heb ik ook wel eens gehoord. Dat kan toch beter dus ''ik naar het station aan het lopen''.

Ik vraag het mij serieus af.


Deze verbetering is een zinsopbouw die ik voornamelijk hoor bij mensen die bezig zijn met een inburgeringscursus.


Dacht al dat het aan mij lag :P
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Jun 2017 15:54

Re: Stomme vragen topic

Als een actie op vrijdag ingaat, dan is dat toch om 0.01 uur? Toch niet vrijdag 0.00, want dan is het bijna zaterdag. Ik snap er even geen zak van!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 17 Jun 2017 16:01

Re: Stomme vragen topic

Vrijdag 0.00 is de start van vrijdag. 23.59 is bijna zaterdag.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Jun 2017 17:09

Re: Stomme vragen topic

Jorja schreef:Vrijdag 0.00 is de start van vrijdag. 23.59 is bijna zaterdag.



Aha zit het zo.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jun 2017 23:14

Re: Stomme vragen topic

Ik merk dat ik tijdens de lente en zomer meer nies. Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest omdat ik naast het niesen geen last van heb dus geen rode/jeukende ogen ed wat bij hooikoorts kan. Ik denk dus dat ik een licht vorm van heb, maar mijn man vind dat ik mij aanstel en dat het niet waar is. Nu is het nadat het een aantal dagen warm was een stuk minder en toch nies ik af en toe.
Ik stel me toch niet aan?
<<

Anoniem197

Bericht 25 Jun 2017 06:09

Re: Stomme vragen topic

Nee hoor heb ik ook. Van droge lucht ga je niezen, van fel licht kan je gaan niezen en door de droogte zit er meer stof in de lucht.
Hoef je geen hooikoorts te hebben maar meer mensen hebben hier last van.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jun 2017 13:04

Re: Stomme vragen topic

DdL schreef:Nee hoor heb ik ook. Van droge lucht ga je niezen, van fel licht kan je gaan niezen en door de droogte zit er meer stof in de lucht.
Hoef je geen hooikoorts te hebben maar meer mensen hebben hier last van.


Het zou toch kunnen dat ik een lichte vorm heb?
<<

Anoniem245

Bericht 25 Jun 2017 17:25

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
DdL schreef:Nee hoor heb ik ook. Van droge lucht ga je niezen, van fel licht kan je gaan niezen en door de droogte zit er meer stof in de lucht.
Hoef je geen hooikoorts te hebben maar meer mensen hebben hier last van.


Het zou toch kunnen dat ik een lichte vorm heb?


Ik denk eerder dat het komt door wat Ddl zegt.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom