Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kamp zonder kampvuur

<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 16 Jun 2017 22:32

Kamp zonder kampvuur

Elke zomer ga ik met scouting (welpen, leeftijd 7 - 10 jaar) op kamp. We gaan hiervoor meestal naar een boer en slapen met de kinderen in tenten in de wei. Het is voor de leiding altijd een uitdaging om een nieuwe kamplocatie te vinden. We hebben voor dit jaar een super locatie gevonden, een wei met wat hoogteverschillen (maar genoeg vlakke plaatsen voor de tenten), genoeg schaduw en zon, dicht bij het bos en bij een zwemvijver. Dus ideaal....er is alleen 1 minpuntje. Gezien het gebied waar de locatie zich bevindt, mag er in augustus geen kampvuur gemaakt worden. Dit hebben we helaas pas nu gehoord en niet in oktober toen we op zoek gingen naar een kamplocatie.

Wat zouden jullie nu doen? Op deze locatie blijven, en dan iets anders bedenken voor de avond (nog ideeën?), of weer op zoek gaan naar een nieuwe locatie die misschien wellicht verder van het bos af ligt? In onze leiderstaf zijn de meningen nog verdeeld en ongeveer 50/50. Zelf neig ik naar op deze locatie blijven, maar heb ik nog geen ideeën voor het avondprogramma.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Jun 2017 22:44

Re: Kamp zonder kampvuur

Ik heb vroeger heel veel kampen gehad en eigenlijk nooit kampvuur. Qua avondprogramma was er dan bonte avond of speur/spooktocht of dat soort dingen. Hoeveel avonden moeten jullie vullen?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 16 Jun 2017 23:03

Re: Kamp zonder kampvuur

En valt een (grote) vuurkorf ook onder een kampvuur?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 17 Jun 2017 06:43

Re: Kamp zonder kampvuur

Nee, scoutingkamp kan niet zonder kampvuur. Vind ik dan.
R. 2013
D. 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Jun 2017 06:54

Re: Kamp zonder kampvuur

Misschien een speurtocht organiseren met led-lampjes?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jun 2017 07:26

Re: Kamp zonder kampvuur

Is er geen locatie in de buurt waar je separaat een kampvuur kan maken. Dus wel overnachten op je locatie maar het kampvuur elders.

Verder, een quiz night zonder mobiele telefoons. Een drop in het bos en terug moeten navigeren?
L2014 & H2017
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jun 2017 07:37

Re: Kamp zonder kampvuur

Spencer schreef:Nee, scoutingkamp kan niet zonder kampvuur. Vind ik dan.


Eens, mijn zoon is aantal keren op kamp geweest en het kampvuur vond hij elke keer eigenlijk het allerleukst en gezelligst.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Jun 2017 07:50

Re: Kamp zonder kampvuur

Oeh bij kamp, maar vooral heeeeel erg bij scoutingkamp hoort wel vuur. En vooral dat leren maken enzo. Ik denk niet dat ik daarvoor het kamp helemaal zou verplaatsen maar wel zou zoeken naar andere oplossingen of andere locatie voor alleen vuur.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 18 Jun 2017 20:43

Re: Kamp zonder kampvuur

We hebben nu aan de boer gevraagd of een kleine vuurkorf wel mag. Daar hebben we nog geen antwoord op gehad.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers