Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring Minipil (Carezette)

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 16 Jun 2017 18:13

Ervaring Minipil (Carezette)

Hé!

De titel zegt het al maar ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de minipil (carazette).

Zo'n 6 jaar geleden heb ik een trombose been gehad en nu mag ik geen hormonen meer slikken, deze zitten in de 'normale' pil. Ik heb een mirena gehad maar deze stootte mijn lichaam af :( Ik had dagelijks buikkrampen, vaak bloedverlies en dat werd hem dus niet. Toen heb ik een tijd niets gehad maar mijn eigen menstruatie is horror: Ik ben 10-14 dagen ongesteld waarvan een week flink, de eerste dag ben ik gewoon echt ziek (Hoofdpijn, buikpijn, rugpijn, misselijk etc). In overleg met mijn gyneacoloog heeft ze mij de implanon aangeraden. Deze heb ik nu zo'n 8/9 maand maar ik wil hem eruit laten halen. Ik ben 9kg aangekomen :shock: , ik eet momenteel heel gezond, sport 3/4x per week maar de kg's gaan niet weg... Enige optie wat nog overblijft is de carezette. Hebben jullie ervaring met deze pil? Ik weet dat ik hem elke dag rond dezelfde tijd in moet nemen maar het gaat mij meer om de bijwerkingen :) Let me know!
Wat als het lukt
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Jun 2017 18:55

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Ik vind hem niet fijn. Sinds ik hem gebruik ben ik duizelig, misselijk en heb veel hoofdpijn.
Wij zijn na aan het denken over iets anders.

Condooms geen optie?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem298

Bericht 16 Jun 2017 20:15

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Ik heb dezelfde ervaring met Cerazette als Sam, ook veel doorbraakbloedingen had ik trouwens, vet irritant. Ik gebruik nu de Dianepil weer overigens, Cerazette gebruikte ik tijdens de borstvoeding.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jun 2017 22:31

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Ik vind het ook een vreselijke pil. 3 maanden gebruikt, toen een 7 jaar een mirena gehad.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem309

Bericht 16 Jun 2017 23:33

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Ik vind het juist een hele fijne pil. Bij mijn vorige pil had ik vaak hoofdpijn en met deze pil is dat verdwenen. Ook voel ik me emotioneel stabieler dan met mijn vorige pil. Met mijn vorige pil had ik echt vreselijke buien dat ik soms om niets kon huilen. Dat heb ik dus ook niet meer. Maar het grootste voordeel vind ik eigenlijk dat je deze pil gewoon alsmaar mag doorslikken en dus geen bloedingen meer hebt.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 17 Jun 2017 15:43

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Sam schreef:Condooms geen optie?


Nee, of ja dat kan wel maar als ik zelf niets heb qua anti-conceptie dan heb ik een horror menstruatie :P Het duurt 10-14 dagen, waarvan een week vrij heftig + migraine achtige hoofdpijn, rugpijn, buikkrampen, misselijk etc..en dat wil ik niet.

Maar verschillende ervaringen dus... en wat betreft gewichtstoename? Bij de implanon staat hoofdpijn, duizelig ook bij de bijwerkingen maar daar heb ik tot dusver nog nooit last van gehad.
Wat als het lukt
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Jun 2017 21:00

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Mijn libido zakte naar het nulpunt van deze pil :thumbdown:
M:21072011
J :08012014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Jun 2017 21:08

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Ik heb hem een tijdje geslikt toen ik bv gaf, maar had heel vaak last van bloedverlies. Heel irritant!
Dus ben toen weer gestopt en condooms gebruikt tot ik heb bv meer gaf.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 20 Jun 2017 10:52

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Hmm dat is wel heel zuur! Ik heb voor volgende week iig een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog dus even afwachten:)
Wat als het lukt
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 24 Jun 2017 20:44

Re: Ervaring Minipil (Carezette)

Ik was elke 4 weken ongeveer 10-14 dagen ongesteld. Ik vond het vreselijk irritant, paar dagen erg heftig en de rest van de dagen toch net teveel voor een inlegkruisje.
december 2016
juli 2019

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers