Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stay at home moms topic

<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 10:34

Stay at home moms topic

Sinds kort ben ik een stay at home mom. Het is voor mij een tijdelijke situatie.
Zijn hier nog meer moeders die niet werken en hoe deel je je dagen in?
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Jun 2017 11:53

Re: Stay at home moms topic

Ik ben al 10 jaar een thuisblijfmoeder en eigenlijk was ik van plan om vorig jaar februari weer aan het werk te gaan nadat de jongste naar school ging. Helaas liep het allemaal anders omdat ik ziek werd en ondertussen ben ik er wel achter dat het dit jaar ook nog niks gaat worden. Ik begin de dag altijd met de het wakker maken van de kinderen, ze helpen waar nodig met aankleden, wassen enz. Dan ontbijt enz en naar school toe. Als ik thuis kom ga ik eerst een heel eind met de hond wandelen en daarna drink ik eerst even wat. Dan gaat de radio op standje verschrikkelijk en ga ik in huis aan de gang. Meestal is dit voor de middag wel klaar en ga ik met een broodje voor de tv, computer of lekker met een boek zitten en wacht ik tot het tijd is om de kinderen weer op te halen. De middagen kan ik niet goed plannen omdat ik eigenlijk nooit van te voren weet of er kinderen komen spelen of gaan spelen. Ik vermaak me over het algemeen wel en anders ga ik naar een vriendin of buurvrouw oid en dan gaat de tijd vaak wel snel haha.

Ik denk dat dit verhaal voor jou niet helemaal geldt omdat jij niet met grote kinderen zit volgens mij? Maar zo heb je wel een beetje een idee hoe het kan haha.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jun 2017 12:14

Re: Stay at home moms topic

2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 12:48

Re: Stay at home moms topic

Ja ik! Nog niet zo lang, want pas (morgen) elf weken moeder en sinds een week officieel uit dienst, maar toch. Ik begin al best redelijk een ritme te krijgen merk ik. En ik verveel me in elk geval geen seconde!

Ik ben toch met name wel echt met de baby bezig merk ik, maar goed, dat is ook de reden dat ik thuis ben, dus dat vind ik niet erg. Leuk juist, al is het wel echt vermoeiend. Het hele voedingsbeuren vond/vind ik nogal wat, maar ik begin daar ook steeds handiger in te worden. Maar ik vind het nog steeds wel lastig dat ik compleet op het schema van de baby leef, ik voel me constant een soort tijdbommetje en kijk in de app hoe lang ik nog heb tot een voeding. Ik voed half op verzoek/half schema. (houd schema van 3 uur aan, komt ie eerder, dan geef ik 'm dan, maar max 3 uur). Dus even de deur uit vergt nogal wat planning, hoewel ik het dus wél gewoon doe. Ik zeul 'm overal mee naar toe, naar m'n oma in het verpleegtehuis, naar de winkels, hoppa, auto in en gaan.

Boodschappen doe ik op maandag. Sinds deze week met de draagzak, zo ideaal! Daarvoor was het gehannes met maxicosi enzo. Ik doe dan redelijk gestructureerd boodschappen voor ma/di/wo/do.
En op vrijdag doe ik weer boodschappen voor vrij/za/zo, vaak juist lopend en naar de slager/bakker etc ipv de grote supermarkt.

Dus dat zijn twee dagen. Heel veel meer doe ik niet op zo'n dag met boodschappen. Op andere dagen doe ik andere klusjes (running errands heet dat zo fijn in het Engels) en heb af en toe ook wel wat tijd voor mezelf. Ik probeer te lezen, nadruk op probeer, want ik heb tien weken gedaan over het boek De Melkfabriek. Eindelijk uit. Heb nog een gigantische stapel tijdschriften liggen, heb er van de week eentje kunnen lezen, was helemaal blij.

Mijn schema op een dag is zo'n beetje als volgt:

- Opstaan tussen 07.00 - 10.00 (maar net hoe het schema van baby valt en hoe ik geslapen heb, soms blijf ik namelijk nog één blokje langer liggen, lekker, en soms sta ik gewoon maar op).
- Kolven en ontbijten tegelijkertijd (baby slaapt dan)
- Douchen, was aanzetten/opruimen, afwas uitruimen etc.
- Baby verschonen en voeden. Ik doe op dit moment de nieuwe kleertjes van de dag aan bij 'm. Zit ook wel structuur in dus. Hij krijgt dan ook z'n vitaminen. En deze voeding geef ik vaak als fles, omdat ik dat net gekolfd heb, tenzij ik die nodig heb 'to go'.
- Met baby spelen (speelkleed, box of gewoon lekker kletsen samen).
- Baby weer slapen, of we gaan de deur uit. Dit is dan rond 12 uur ongeveer intussen.
- Zelf gauw lunchen als baby slaapt, hoera, maaltijd weer binnen. Dit kan ook net zo goed half 2 worden als hij niet meewerkt, of ik lunch twee keer (hongggerrr door borstvoeding).
- Klusjes in huis of de deur uit (stad of dorp in/boodschappen/naar iets of iemand toe). Of even momentje voor mezelf. ZOALS NU.
- Baby weer wakker, verschonen, voeden etc.
- Weer spelen.
- Weer slapen. Riedeltje opnieuw.
- Rond volgende voeding komt man meestal thuis. Die gaat dan sporten of niet. En dan ga ik koken zodra baby slaapt. Of we koken samen, als man niet sport. Dat is het gezelligst, met z'n drietjes koken.

En 's avonds eten we samen en brengen we de avond samen gezellig door met z'n drietjes.

Best structuur al vind ik. Niet elke dag gaat even goed, maar het lukt me redelijk. Ik vind het fijn om in de ochtend mijn to do lijst zo veel mogelijk proberen af te werken, dan heb ik rust in m'n hoofd.

Dit alles gaat natuurlijk veranderen zodra hij groter is. En ik ben vanaf juli wel weer een beetje aan het werk (nu alleen administratief af en toe, zoals vanochtend). Dus dan moet ik af en toe tijdens zijn slaapjes wel even gauw de computer aanknallen en wat foto's bewerken etc. Ben benieuwd hoe dat gaat!
Let's discover the world together.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 16 Jun 2017 13:48

Re: Stay at home moms topic

Ja, ik! Ik meld me hier alvast, lijkt me leuk om mee te schrijven :)

Ik ben niet geheel door eigen keuze thuisblijfmama, maar ik vind het toch wel heel erg fijn. Voordat ik mama werd was ik al thuisblijfpersoon :smile: vanwege een ziekte waardoor ik niet meer kon werken. Dus ik was het alleen zijn wel gewend. Ik heb toen ook vrede gesloten met het feit dat ik thuis was. Toen de ziekte beter ging en ik dus ook kindjes kon krijgen zijn we (na een trouwerij) er voor gegaan! En nu met 2 kindjes is mijn dagindeling zo druk dat ik meer werk dan mijn man die full-time werkt, zeg maar...

Door mijn ziekte heb ik wel met bepaalde dingen in huis of met de kindjes hulp nodig. Dus mijn ouders zijn er vaak, en ik ga ook ongeveer 1 dagje per week met de kindjes naar ze toe. En als mijn man thuis is helpt hij supergoed mee met alles. Ook gaan ze ongeveer 1x per week een nachtje logeren, zodat ik die dag wat dingen kan doen waar ik niet aan toe kom met de kindjes om me heen. Ik heb echt geluk met zulke lieve mensen om me heen. Ik lees snel de eerste reacties in dit topic en dan ga ik ook inhoudelijk reageren.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 16 Jun 2017 14:19

Re: Stay at home moms topic

Nog eentje hier!

Ik ben inmiddels alweer 2 jaar thuis (vanaf dat de middelste 9maanden is), eigen keuze. Heel soms mis ik het werken, vooral het contact met collega's, praten over mijn vak en het bijleren. Maar verder vind ik het heerlijk en geniet ik van het voorrecht om thuis te kunnen zijn bij de meiden.

Wij hebben best wat structuur, daar doen de meiden het goed op en Tess moet natuurlijk al naar school dus we zitten vast aan tijden.

Ik sta erg vroeg op (rond half 6 soms eerder, heel enkele keer na een slechte nacht later). De meiden komen meestal rond 7uur uit bed, Es heb ik dan rond 5uur nog wat drinken gegeven dus zij slaapt tot kwart voor 8.
Na het opstaan help ik de meiden met wassen en aankleden, daarna gaan we ontbijten. Na het ontbijt is het tanden poetsen en soms kunnen ze nog even tv kijken voor we naar school wandelen.
Vanuit school wandel ik vaak verder voor boodschappen, daarna ga ik naar huis en krijgt Es haar eten en doet een dutje. Na de lunch doet N vaak ook nog even een dutje en daarna gaan we rond 15.00uur T. halen.

Op dagen dat N. niet naar de peuterspeelzaal gaat spreek ik af met vriendinnen, op de ochtenden dat ze naar de psz gaat haal ik boodschappen of andere dingen of geniet ik samen met Es van de rust.

Tussendoor maak ik schoon, maar vaker nog gewoon voordat de meiden uit bed zijn of als ze op bed liggen. Verder kijk ik series, lees een boek, geniet van het mooie weer, wil eigenlijk weer iets creatiefs gaan doen maar geen idee nog wat.

Na het avondeten gaat iedereen douchen, en rond 19.00uur gaan T en N naar bed. Es slaapt in de avond nog wat in de box en gaat dan tegelijk met mij naar bed.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem197

Bericht 16 Jun 2017 15:20

Re: Stay at home moms topic

Ja ik ook maar dochter moppert dus zal wel een andere keer wat vertellen en bijlezen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jun 2017 15:28

Re: Stay at home moms topic

Ik ook, al is dat geen bewuste keuze. Voor nu is het even niet anders en werk ik hard aan m'n herstel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 16 Jun 2017 15:37

Re: Stay at home moms topic

Ja ik ook! Nu al weer ruim 3 jaar en ik ben nog elke dag blij dat we deze beslissing genomen hebben. Met twee ADD-ers in huis heeft het zo veel meer rust gegeven nu ik de stabiele spil in het gezin ben.
J gaat naar school dus dat zorgt er sowieso voor dat we al een behoorlijk vast ritme hebben qua opstaan etc. In de tijd dat J op school is probeer ik zo veel mogelijk de huishoudelijke taken incl boodschappen etc te doen zodat er rust is als J uit school komt.

De tijd die ik 'over' heb gebruik ik om kleding voor de kinderen te maken en sinds kort maak ik ook kleding op bestelling en dat loopt verrassend goed. Verdien er niet heel veel op maar het is wel een leuk extraatje.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Jun 2017 15:47

Re: Stay at home moms topic

Ik werk bij mijn thuis als gastouder. En ben dus ook altijd thuis bij mijn kinderen. Ik doe dit sinds september. Dus bijna een jaar thuis nu.
Toen ik na mijn verlof van de jongste weer aan het werk moest, viel mij dit zo zwaar. Ik vond het werk niet leuk, deed niet waarvoor ik opgeleid was en vond de combinatie van 2 kinderen en werken best wel zwaar.

Ik geniet er echt van om thuis te zijn. En dat kan ik combineren met het werk dat ik leuk vind. Ik heb niet elke dag gastkinderen. En mijn dochter gaat naar school. Dus lekker dagjes samen met mijn zoon.

We staan om 7.00 op. Dan dochter naar school.
Wandelen met de hond en vaak zien we wel hoe de dag loopt. Soms gaan we naar de stad of een boodschapje doen. Of gewoon lekker thuis rommelen terwijl zoon speelt. Met mooi weer zijn we veel in de tuin.
Zoon slaapt tussen de middag. Dan doe ik wat huishoudelijke klusjes en/of ik kijk een serie of ga haken.
Om 14.00 gaan we dochter uit school halen en vaak zijn er dan ook gastkinderen. Ze gaan spelen of we verzinnen wat om te knutselen ofzo.
Rond 17.00 komt mijn man thuis en begin ik met het eten.
Na het eten kinderen badderen of douchen en naar bed. Afwassen, hond uitlaten. Mijn streven is om 20.00 alles klaar te hebben.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 16 Jun 2017 15:57

Re: Stay at home moms topic

Ben inmiddels 7,5 jaar thuis waarvan 7 jaar met kinderen. Momenteel is mijn dagindeling ongeveer tot de zomervakantie:

Maandag tot vrijdag:
- 7u opstaan, klaar maken, 8.45 beginnen oudste twee op school.
Ene week breng ik ze en doe ik daarna meteen boodschappen met de jongste en zijn we rond 9.30 thuis. Andere week brengt man ze en doe ik dan de was zodat zijn werkkleding schoon en droog is voor werktijd
- Rond 10u koffie en jongste tv, daarna ga ik met haar de tuin in, naar speeltuin, gaat zij fietsen naar de papier en plastic containers en brengen we dat weg, gaan naar de bieb, kinderboerderij of winkelen.
- Rond 12.00-13.00 lunchen we en daarna spelen we thuis nog even tot we de oudste twee ophalen of halen ze voor het lunchen van school (wo/vrij). Zij mogen op ma, wo, en vrij spelen dus meestal is er dan wel iemand hier en vaak moet ik 1 vd 2 of allebei ophalen van het spelen. Twee keer per week op dagen dat de oudste twee tot 15u school hebben lunchen we buiten de deur ergens waar we winkelen en de andere dag fietsen we gewoon ergens heen. Mijn moeder (en vaak ook vader) komen altijd op woensdag of donderdag en gaan dan in de avond pas naar huis (wonen op 2u rijden afstand)
- ' s middags spelen we vaak voor de deur met buurkinderen en kinderen van de gastouder tot etenstijd.
- Rond 17u haal ik kinderen van spelen op of gaan we aan tafel. Na het eten jongste in bad en naar bed om 18u, daarna even tijd alleen met oudste twee en zij gaan tussen 19.00-19.30 naar bed,op vrijdag en zaterdag 20.30. Daarna dweilen etc en op bank ploffen

Weekend hebben we behalve bedtijd geen klok en zien we wel hoe en wat. Op zondag werkt mijn man tot 14.30 en zijn wij meestal in en om huis.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 16 Jun 2017 17:17

Re: Stay at home moms topic

Na de vakantie zijn we waarschijnlijk verhuisd, wonen dichter bij familie, werkt mijn man nog maar 3 dagen en zal het anders zijn:

Maandag (man is vrij): 7u opstaan, oudste twee school, jongste pzs in ochtend. Man brengt ze. Ik ga lopen met vriendin en honden, daarna jongste ophalen en lunchen met jongste en vriendin. Jongste gaat zelf spelen en om 14.45 halen we met vriendin mijn oudste twee en haar zoon uit school. Daarna met vriendin en haar zoon bij ons of met honden en kinderen bos in.

Dinsdag: 7u opstaan, oudste 2 school, ik ga met vriendin 1,5 uur sporten, jongste blijft bij oppas vd sportschool. Daarna naar mijn ouders lunchen met ouders en neefje (mijn moeder is gastouder), daarna kunnen dochter en neefje spelen en rij ik rond 14u terug naar onze woonplaats, pik vriendin op, doen boodschappen voor avondeten, droppen dan bij mij in de koelkast en halen kids van school, daarna door naar een buitenspeeltuin waar abbo op hebben als het weer goed is en bij regen naar ons huis. Zij eten bij ons en ene week kookt zij, andere week ik en ik breng hun naar huis als man thuis is van werk en hij brengt dan kinderen naar bed.

Woensdag (man is vrij) 7u opstaan, oudste twee school, man brengt ze, ik ga lopen met vriendin en honden,bij droog weer gaat dochter mee,bij regen blijft ze bij man en om 12.15 oudsten van school halen en mogen daarna spelen met iemand van school. Thuis of bij de ander en zal dan tussen 15-16u moeten ophalen/wegbrengen of opgehaald worden. Man is vrij dus de kinderen die willen kunnen mee naar de grote speeltuin bij droog weer en die niet willen kunnen bij man blijven om te gamen/bakken/knutselen etc. Mijn ouders eten met de kinderen en doen het bed/bad ritueel en man en ik gaan samen wat doen.

Donderdag: 7u opstaan, oudsten naar school, ik ga naar sportschool en jongste daar naar de oppas. Na de lunch boodschappen doen en daarna oudste twee van school halen om 14.45. Na schooltijd gaan we naar mijn ouders, eten daar, kunnen ze met neefje en nichtje spelen, ik kook en eten daar met zus, broer, schoonzus en hun kinderen en rijden daarna naar huis en dan is man ook ongeveer thuis.

Vrijdag (man is vrij): 7u opstaan, oudsten naar school, jongste psz, man brengt ze en ik haal op om 12u. Daarvoor doe ik wasjes en opruimen. Man daarna stoffen en dweilen. Als kids uit school zijn mogen ze spelen of anderen bij ons tot 15-16u. Daarna koken, eten, jongste naar bed, filmavond met oudste twee.

Zaterdag is gezinsdag, we doen wat leuks, gaan naar schoonfamilie of chillen lekker thuis. 1 keer per maand werkt man zaterdag en zondag, slapen kinderen bij mijn ouders en man en ik in hotel dichtbij werk (ivm reistijd/reiskosten man, 2u enkele reis) en gaan uit eten. Als hij overdag werkt, ga ik studeren.

Zondag: Man werkt elke zondag. Ene week ga ik bij mijn familie koffierondje doen, andere week als vriendin haar zoon ook heeft doen we met hun wat leuks. En soms dus in hotel.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 17:23

Re: Stay at home moms topic

Leuk om te lezen van iedereen!
Boeddha, jouw dagen lijken mij echt heerlijk. Zoveel tijd en rust voor jezelf.
Peinture, fijn dat je zoveel hulp krijgt!

Ik moet zeggen dat ik het pittiger vind dan ik vooraf dacht. Vooral omdat mijn zoon en dochter niet echt samen gaan. Mijn kinderen gaan 1 dag in de week naar het kdv op die dag maak ik het huis schoon, zorg ik dat alle was die er ligt weg is en hoop ik dat er nog een uurtje voor mijzelf over is.
Ik heb echt een hekel aan boodschappen doen dus die bestellen we.
Verder probeer ik elke dag wel wat met ze te gaan doen buitenshuis. Maar het huishouden daar kan ik echt amper tijd voor vinden overdag en wordt dan 's avonds waar ik dan weer van baal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 17:29

Re: Stay at home moms topic

Wat jammer dat je kinderen niet zo goed samen gaan Victoria. Bedoel je daarmee dat ze niet zoveel samen doen of elkaar echt de hersens inslaan?
Wel fijn dat ze naar het kdv gaan één dag per week. Heb je dat bewust gedaan voor 't huishouden of ergens anders voor?

Ik ben zo benieuwd hoe het zich allemaal bij mij ontwikkeld. Tot nu toe vind ik 't pittig maar wel heel fijn. Absoluut geen spijt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 17:40

Re: Stay at home moms topic

Mijn zoon is nogal jaloers op zijn kleine zusje. Gaat haar pijn doen en vraagt continue negatieve aandacht als zij wakker is.
De dag kdv is niet speciaal voor het huishouden maar meer omdat het kan en tsja dan heb ik tijd om het huishouden te doen. Na de zomervakantie gaat mijn zoon 2 dagdelen naar de psz. Vind het voor hem belangrijk dat hij ook met andere kinderen speelt.

Als je straks wat meer ritme hebt Marin zal het vast makkelijker gaan. 1 kind vond ik zelf echt een stuk makkelijker en was alles beter te overzien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 17:45

Re: Stay at home moms topic

Oh dat klinkt inderdaad wel rot, dat hij zo jaloers is joh. Hopelijk gaat dat mettertijd voorbij. Wel lekker dat je één dag inderdaad gewoon volledige focus hebt op wat jij wil doen (qua huishouden). En goed dat hij naar de psz gaat! Zal voor hem ook leuk zijn.

Dat tijdbommetje vind ik het lastigste tot nu toe, dat je altijd alles gehaast doet want oh jee straks wordt ie wakker. Dat wordt denk ik wel beter zodra hij ouder wordt en wat meer een echt slaapritme heeft. Beetje bij beetje wordt dat al meer merk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 17:50

Re: Stay at home moms topic

Er zitten ook wel leuke dagen tussen en geniet ik ook heel erg voor deze tijd met mijn kinderen. Ze zijn maar even klein en zie het ook wel als een cadeautje. Maar soms dan zou ik wel weer gewoon willen werken. :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 17:53

Re: Stay at home moms topic

Wil je wel weer werken op den duur? Omdat je zegt dat het een tijdelijke situatie is? Of wil je liever niet kwijt waarom? Of heb ik iets gemist en vraag ik iets overduidelijks (if so, sorry).
Let's discover the world together.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 16 Jun 2017 18:21

Re: Stay at home moms topic

Ik ben ook een thuisblijfmoeder. Volgend jaar wil ik wel weer terug naar school om een opleiding te volgen, maar nu de kindjes klein zijn vind ik het belangrijk om thuis te zijn. Als ze straks beide naar school gaan, zie ik mezelf niet hele dagen thuis blijven. Ik vind het een groot voorrecht dat het financieel mogelijk is om thuis te kunnen blijven. Mijn dagen draaien veelal om het huishouden; opruimen, schoonmaken, kinderen wassen, eten maken etc.

Victoria, erg vervelend is het wanneer de kinderen zo lastig samen zijn. Bij mijn kinderen was het tot voor kort dezelfde situatie, sinds oudste 2 ochtenden naar de PSZ gaat en daar ook met andere kindjes moet spelen gaat het een stuk beter! Het kan enorm vermoeiend zijn om een hele dag scheidsrechter te moeten spelen..
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 16 Jun 2017 18:34

Re: Stay at home moms topic

Herkenbaar Victoria, mijn oudste twee kunnen niet met en niet zonder elkaar en toen ze nog niet naar school gingen waren ze ook vreselijk jaloers als de een bij mij zat en de ander niet. Hele dag scheidsrechter. Heel vermoeiend. Maar toch had ik het niet willen missen, ondanks dat ik regelmatig het huis uit wilde vluchten.
Nu is het de jongste die ernstig jaloers is als de oudste twee van school zijn en zij de aandacht en spullen moet delen. Sowieso is zij sinds kort veranderd van een engel naar vreselijke bengel, kijk er dan ook wel naar uit dat ze na de zomer 2 ochtenden psz heeft en de sportschool opvang heeft, ga dus bewust sporten op de ochtenden dat er opvang is :palm: . Is maar 1,5 uur maar wel mooi even 1,5 uur waarin zij met andere dingen en kinderen kan spelen. En nig gratis ook!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 16 Jun 2017 20:22

Re: Stay at home moms topic

Ik meld me ook :) Alweer bijna 3 jaar. Nu met 2 kindjes vind ik het niet heel veel zwaarder. De jongste is een veel makkelijkere, relaxte baby dan de oudste.

Bedtijd is wel een gepuzzel als ik alleen ben. Peuter die zijn pyjama aan moet, tanden poetsen, verhaaltje en een baby die tegelijkertijd wil drinken..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 20:31

Re: Stay at home moms topic

Marin, als er ritme is zal het vast beter gaan en minder voedingen helpt ook wel. Lastig he als je wat wilt doen maar tegelijkertijd ook stil moet doen. Ik heb overigens wel altijd de wasmachine en de droger aan staan als ze slapen. Weet niet wanneer dat anders moet.
Ben ook blij mee die ene dag. Ik doe ook wel eens andere dingen dan het huishouden hoor die dag. :D Afspreken met vriendinnen die dan vrij zijn of zoals deze week zelf even gaan shoppen. Ik wil na de zomer wel weer gaan werken. Dan ben ik ruim een jaar thuis.

Namaste & Chaos, fijn de herkenning van het scheidsrechter spelen.
Die momenten heb ik ook regelmatig Chaos dat ik het huis uit wil vluchten. Ik hoop dat het beter word. Haha gelijk heb je dat je dan gaat sporten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 20:35

Re: Stay at home moms topic

Ik hoef gelukkig niet stil te zijn in huis als ie slaapt. Sterker nog, ik ga vaak de was naast hem opruimen. Zo ben ik toch beetje in de buurt. En stofzuigen naast 'm werkt ook prima als ie eenmaal diep slaapt.
Let's discover the world together.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 17 Jun 2017 11:56

Re: Stay at home moms topic

Victoria, die rust en tijd heb ik ook wel nodig sinds ik weet dat ik ziek ben nog herstellende ben van mijn operatie. Ik zit ook nog in een bestuur van een stichting en daar heb ik soms ook wat meer werk van maar goed daar kan ik rustig bij zitten.

Hier heb ik ook vaak ruziënde kinderen hoor maar ik denk dat dat er ook wel een beetje bij hoort. Ze kunnen hier niet met en niet zonder elkaar zeg ik altijd haha.

Soms is het lastig nog een ritme te vinden denk ik als je nog zo'n kleintje hebt vooral ook omdat dat vaak nog wel veranderd. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik ze groter heb.
<<

Anoniem257

Bericht 17 Jun 2017 12:08

Re: Stay at home moms topic

Ik zit ook thuis met mijn zoon en tijdelijk is mijn vriend weg. Dagen deel ik per dag in, vandaag bijvoorbeeld is hij vreselijk vervelend en niet willen luisteren. Ik blijf dan thuis omdat ik geen zin heb om met een vervelend kind op pad te moeten. Stukje wandelen doe ik dan vaak wel even.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat