Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweelingtopic

<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 23 Mei 2017 09:08

Re: Tweelingtopic

Ik was 18 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.
Maar bij iedereen en ik denk ook iedere zwangerschap is dat wel weer anders?

Kun je al een beetje aan het idee wennen dat er straks 2 kindjes bij komen?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem280

Bericht 23 Mei 2017 13:27

Re: Tweelingtopic

Ik was 20 kilo aangekomen bij de zwangerschap.
Daar is overigens 10 kilo van bij gebleven.
Vind het zelf niet erg dat die 10 kilo er nog aan zit. Hoef echt niet meer 59 kilo te wegen.
9 kilo is netjes hoor.
<<

anoniem196

Bericht 23 Mei 2017 18:56

Re: Tweelingtopic

Myloon schreef:Ik was 18 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.
Maar bij iedereen en ik denk ook iedere zwangerschap is dat wel weer anders?

Kun je al een beetje aan het idee wennen dat er straks 2 kindjes bij komen?


ja begin aan het idee te wennen.
Vind het vooral lastig dat ik niet weet wanneer ze komen.
Daarom wou ik op tijd alles af hebben. Dat geeft vast een stukje rust.
<<

anoniem196

Bericht 13 Jun 2017 10:22

Re: Tweelingtopic

Hadden jullie ook vroeg last van harde buiken?
Gisteren hele dag licht misselijk gevoel en zo moe. In de avond bleven de harde buiken komen. Had amper wat gedaan overdag.
Vandaag ook niet fit. En ook als ik rustig zit krijg ik een harde buik.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Jun 2017 13:24

Re: Tweelingtopic

Wat vervelend Ikknutsel. Ik moest met 14 wkn al plat liggen ivm de vele harde buiken. Mocht ongeveer een half uur per dag "actief" zijn en verder lag ik op de bank of op bed. En dan nog had ik veel harde buiken.
Heb je de mogelijkheid om je jongste uit handen te geven? Want met een kleintje om je heen heb je natuurlijk ook amper rust.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Jun 2017 13:26

Re: Tweelingtopic

Heb je vd week nog een controle? Anders zou ik ook even bellen wat je ermee moet op dit moment.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem258

Bericht 13 Jun 2017 14:01

Re: Tweelingtopic

Ja, dat had ik. Ik moest daarom met 24 weken ook stoppen met werken (ouderenzorg) Kreeg mijn eigen kinderen al nauwelijks aangekleed dus laat staan de cliënten. Zeker bij een tweeling extra mee uit kijken! Zou de gyn even bellen voor advies.
<<

anoniem196

Bericht 13 Jun 2017 18:08

Re: Tweelingtopic

Ik heb morgen controle en groeiecho.
Dan ga ik het even bespreken.
Nog 3 weken werken en dan heb ik geen week meer.
Dus dat is al een stukje rust.
Jongste blijft dan 2 dagen per week naar het kdv gaan en oudste gaat 1x per week naar de bso in de zomervakantie.
<<

Anoniem280

Bericht 13 Jun 2017 20:30

Re: Tweelingtopic

Ik had al vroeg in de zwangerschap last van harde buiken.
Het termijn, waar jij nu in zit, op de kop af zelfde week, kreeg ik 's avonds rare buikpijn. Volgende dag buik steeds ontzettend hard en nog buikpijn.
Buik kon ik geen eens aanraken.
Verhaal laat ik verder even voor jou achterwege.
Aangezien het indezelfde week + dag was als waar jij nu dus in zit.

Goed dat er morgen een controle moment gepland staat en dat je het daar bij de gynaecoloog ook gaat melden.
<<

anoniem196

Bericht 14 Jun 2017 12:43

Re: Tweelingtopic

Alles zag er goed uit.
Harde buiken horen erbij.
<<

Anoniem280

Bericht 14 Jun 2017 12:58

Re: Tweelingtopic

Fijn dat alles goed is.
Harde buiken zijn natuurlijk ook een teken dat je het rustiger aan moet doen.
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 14:52

Bericht 14 Jun 2017 19:18

Re: Tweelingtopic

Fijn dat alles oké is. Ik had ook wel snel al harde buiken, maar mijn gynaecoloog vond dit nooit zo erg, zolang ze niet pijnlijk werden. Maar bij twijfel of zorgen altijd even bellen. Liever een paar keer langs dan je , onnodig, zorgen maken.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 08 Jul 2017 15:07

Re: Tweelingtopic

Ik heb een vraagje. Wat vonden jullie super handig om te hebben bij de tweeling? Mijn beste vriendin is namelijk zwanger van een tweeling en zal over een aantal weken gaan bevallen en nu ben ik op zoek naar een mooi cadeau voor als ze geboren zijn. Ik heb haar ook al gevraagd maar ze wist zo niet iets wat ze nog graag wilden hebben. Wellicht hebben jullie nog ideeën?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Jul 2017 15:13

Re: Tweelingtopic

Wat is het budget?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 08 Jul 2017 15:20

Re: Tweelingtopic

Oh ja wel handig om erbij te vermelden. Rond de 100 euro.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Jul 2017 16:25

Re: Tweelingtopic

Een mooie drager/draagdoek? Of een elektrische schommel. Of een combi van beiden (via mp).
Ik vond de elektrische schommel echt ideaal toen en vind het echt jammer dat ik toen niet zo op de hoogte was van dragen. Heb ik bij de jongste wel veel gedaan maar als ik dat bij hun had geweten zou het echt veel gescheeld hebben, denk ik!

Verder misschien "waardebonnen" waarmee ze jou kan "inhuren" om met de tweeling te wandelen zodat ze even een uurtje helemaal voor zichzelf heeft.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 17 Sep 2017 15:50

Re: Tweelingtopic

Even een Up voor dit topic. Een vriendin van mij is inmiddels 35w in verwachting van een twee eiïge tweeling. Baby's doen het nog super goed, voldoende vruchtwater en placenta werkt nog goed. Toch wordt de 1 op 2,5 kg geschat en de ander op 2 kg. Best een fors verschil op die kleine lijfjes. Iemand ook ervaring hiermee?
<<

Anoniem258

Bericht 17 Sep 2017 19:31

Re: Tweelingtopic

Ayla schreef:Even een Up voor dit topic. Een vriendin van mij is inmiddels 35w in verwachting van een twee eiïge tweeling. Baby's doen het nog super goed, voldoende vruchtwater en placenta werkt nog goed. Toch wordt de 1 op 2,5 kg geschat en de ander op 2 kg. Best een fors verschil op die kleine lijfjes. Iemand ook ervaring hiermee?


Hier zelf niet, 3155 en 2900, maar het is niet een schokkend verschil. Zeker niet voor 2-eiig die als het goed is 2 placenta's hebben. En ze kunnen er ook nog goed naast zitten. Bij een tweeling is het niet altijd makkelijk om ze precies op te meten.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 17 Sep 2017 19:43

Re: Tweelingtopic

Ja dat wilde ik ook typen maar hier thuis werd mijn aandacht ook gevraagd :-D de ene ligt inderdaad achter de ander waardoor ze ontzettend lastig te meten is. Wel loopt ze al vanaf 30w achter met de groei. Ik denk met mijn simpele niet medische kennis dat het gewoon ruimtegebrek is. Achter zit de rug van moeder, voor zit haar zusje. En mijn vriendin is ook klein en tenger, dubbelop dus. Ik vind voor 35w en een tweeling de geschatte gewichten toch heel netjes.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 17 Sep 2017 20:48

Re: Tweelingtopic

Mijn schoonzusje is vorige week bevallen van een tweeling. Ze is ingeleid met 36.5 weken omdat 1 van de twee achterbleef in groei. Meisje was 2960 gram, jongen 1840. Dus behoorlijk verschil.
Jongen ligt vanaf begin in couveuse meisje mocht tweede dag naar huis.
<<

Anoniem280

Bericht 18 Sep 2017 00:29

Re: Tweelingtopic

Vind het hele nette geschatte gewichten voor een tweeling.
Hier iets minder dan 200 gr. Verschil.
Maar was met 32.4 bevallen van een eeneiige tweeling.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 18 Sep 2017 06:39

Re: Tweelingtopic

Dat scheelt ook veel boerenkool!
Vriendin heeft zwangerschapscholestase en wss beginnende zwangerschapsvergiftiging dus het duurt sowieso geen week meer voor de meisjes gehaald worden.
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 05 Dec 2017 18:14

Re: Tweelingtopic

Tweeling mama's,

Hoeveel weken na de geboorte hadden jullie het idee dat het iets makkelijker ging en je een ritme had gevonden?
Ik ben zo moe :sleep:
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 05 Dec 2017 19:21

Re: Tweelingtopic

Ik kan het me voorstellen , zeker in jouw geval met nog twee jonge kinderen erbij.

Mijn ervaring was dat de eerste 3 maanden het lastigste waren. Maar de periode van voledige verzorging vergde wel veel. Zeker toen ze nog niet konden zitten. Eenmaal zittend konden ze samen in bad en elkaar wat beter vermaken.
En je geloofd het nu nog vast niet, maar nu zie ik alleen maar de voordelen van het even oud zijn!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem280

Bericht 05 Dec 2017 21:28

Re: Tweelingtopic

Ik herken het eerlijk gezegd niet.
Ik had al vrij snel het ritme erin.
Wel in een burn out geraakt toen zij 4 maanden waren.
Maar dat kwam door heel veel dingen mee, niet door de kinderen zelf.
Pas nadat ze een jaar waren vond ik het pittig en druk worden.
En nu, echt op het moment zelf, ben ik moedeloos.
Heb al verschillende keren met tranen in mijn ogen op het werk rond gelopen. Dit omdat ik mij zorgen maak over 1 van de meiden.
Morgen ga ik met haar naar de huisarts en hopelijk stuuet hij ons nu wel door naar de kinderarts.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx