Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


V.S of Japan?

<<

Zero

Bericht 30 Apr 2017 19:31

V.S of Japan?

Ik zit online te kijken naar reizen. Ik heb een reis 'cadeau' gekregen met een budget van c.a. € 1500. Ik krijg ook nog vakantiegeld dus er is wel wat speling, maar ik moet ook nog eten en drinken daarvan natuurlijk.

Heel hoog op de bucketlist staat Japan, maar dat is echt een duur land. Nu is het vliegticket nog wel te doen (is rond de €600 zoals ik nu zie) en zou ik in een hostel kunnen slapen, waardoor ik toch 10-14 dagen zou kunnen verblijven voor dat geld. Maar het land zelf... Zijn er hier mensen die Japan low-budget hebben gedaan?

Een tweede grote wens is de westkust van de VS. Maar het voordeligste zou dan zijn als ik zelf zou gaan rijden, en gezien ik niet weet of ik alleen ga is dat niet echt een optie. En als er een vriend(in) mee gaat, dan zal ik toch ook het grootste deel of zelfs alles moeten rijden en dat zie ik niet zitten. Een groepsreis zou dan fijner zijn, maar die zijn weer te duur... iemand daar suggesties voor?

Ik ben nu dus nog in mn eentje, liefst neem ik een vriend(in) mee maar die moeten even kijken of ze dat gaan halen met budget. Anders wordt het sowieso een groepsreis, want in mijn eentje reizen is op dit moment niet slim.



Hebben jullie een advies of ervaring? Ik weet dat mijn budget voor beide reizen aan de lage kant is, maar het moet haalbaar zijn.

Alvast bedankt!
<<

Anoniem249

Bericht 30 Apr 2017 19:42

Re: V.S of Japan?

Ja! Ik!
Japan is te gek en eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet zo duur. Prijzen zijn vergelijkbaar met de USA. Alleen Tokyo is prijzig qua overnachten. Er zijn voldoendes hostels, dus ook in je eentje is t goed te doen. Kijk eens naar de capsule hotels (pods).

Ik had van tevoren zo'n treinticket gekocht voor 7 dagen voor de bullettrain en dat was echt super. Kost 200 euro en dan is al je vervoer al gecovered.
Gestart met 3 dagen Tokyo en geeindigd met 2 dagen Tokyo en tussendoor dus 7 dagen rondreizen met de bullet train.

Eten is goedkoop als je eet wat de Japanners eten. Toeristen voer is wel duur en er zijn ook genoeg dure Japanse restaurants. Wij aten bij de Japanse fastfood. Buiten staat dan een automaat waar je geld in gooit en waar je kiest wat je wilt eten. Vervolgens krijg je een bonnetje en die plak je binnen op de bar. Dan schuiven ze je eten naar je toe. Je krijgt er gratis water bij. Dit kan je doen als ontbijt, lunch en diner. Dus als je van noodles en rijst houdt, kun je het heel goedkoop doen :-)

Verder zijn er heel veel dingen te doen en te zien die gratis zijn. Kyoto fietsje huren voor een paar euro en alle tempels af fietsen.Naar Hiroshima, Osaka gewoon lekker de stad verkennen, wij zijn nog naar de sneeuw aapjes geweest (aangezien de trein toch gratis was!) en ook nog naar Fuji geweest.
<<

Anoniem249

Bericht 30 Apr 2017 19:44

Re: V.S of Japan?

Oh ja en niet geheel onbelangrijk uitgaan kan ook heel goedkoop. Je kan bijvoorbeeld gewoon sake drinken, dat kost bijna niks. Wij gingen veel naar game hallen en bijvoorbeeld bowlen met Japanners. Ook zijn er karaoke kamers die je kunt boeken incl all you can drink. Krijg je er verkleed kleding bij!
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2017 21:04

Re: V.S of Japan?

Oh dat klinkt echt super leuk!! Heb jij geslapen in zo'n capsule? Ik zag het al op foto's, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden... (aan de andere kant, ik slaap ook in een tent op Lowlands dus qua luxe vind ik het eigenlijk niet zo'n probleem)

Van de trein wist ik niet af, zo ver was ik ook nog niet eigenlijk maar dat is echt een geweldige tip! Ik zou ook niet alleen maar in Tokyo willen blijven, dat lijkt me nogal heftig. Ik wil heel graag wat tempels zien!
Ik twijfel nogal over mijn budget, maar als ik alles redelijk goed vooruit plan dat is het denk ik wel te doen.

Ik ben enthousiast :banaan: :banaan: :banaan:
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2017 21:06

Re: V.S of Japan?

Claire**** schreef: Ook zijn er karaoke kamers die je kunt boeken incl all you can drink. Krijg je er verkleed kleding bij!



Hiermee ben ik echt al bijna over de streep :banaan: :yes: dit lijkt me fantastisch!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Mei 2017 17:32

Re: V.S of Japan?

Japan lijkt me zo ontzettend gaaf!

Eigenlijk heb ik ook niets zinnigs toe te voegen hahaha. Ik weet verder bijna niets van Japan, maar als ik Japan op tv zie dan voel ik al kriebels haha.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Mei 2017 17:35

Re: V.S of Japan?

Haha ik heb Japan ook op mijn bucket list staan en dit klinkt e vr zo gaaf. Ik vind dat je gewoon japan moet doen.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Mei 2017 19:36

Re: V.S of Japan?

Zero schreef:
Claire**** schreef: Ook zijn er karaoke kamers die je kunt boeken incl all you can drink. Krijg je er verkleed kleding bij!



Hiermee ben ik echt al bijna over de streep :banaan: :yes: dit lijkt me fantastisch!

Haha ja het is echt fantastisch! Je hebt bijvoorbeeld ook photoboots overal waar je er Amerikaanser van uit gaat zien. Dan maken ze je helemaal wit met een heel smal gezicht en mega grote ogen. Het is echt hilarisch.
In de tempels lopen ook nog veel Japanners rond in traditionele kleding (met van die sokken in hun slippers) en zij willen dan op de foto met jou omdat je Westers bent. Ik ben vrij lang, slank en blond dus dat was echt een grote hit. Waarschijnlijk denken ze dan dat je een bekend iemand bent ofzo haha.

En je komt echt de meest random dingen tegen. Zo waren wij in Osaka in een mall en daar hadden ze een indoor kinderboerderij met schildpadden, kangaroes, katten, konijnen een uil en een struisvogel. Of je staat in de supermarkt opeens in het gangpad waar ze mond oprek-kers verkopen.... OK!
<<

Anoniem249

Bericht 02 Mei 2017 19:38

Re: V.S of Japan?

Oh ja en je moet even googlen op Robot Restaurant in Tokyo. Dat was ook heel bizar. Nou ja, genoeg leuks te doen dus :-)
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 02 Mei 2017 19:54

Re: V.S of Japan?

Vorig jaar was ik in Tokyo voor een week.
VS weet ik niks van, trekt me totaal niet. Tokyo vond ik in ieder geval echt hilarisch, zoveel gekke dingen hebben ze daar.
Je hebt daar het drukste kruispunt ter wereld, Shibuya heet dat geloof ik. Daar zit ook een Starbucks, echt leuk om daar met een drankje te gaan zitten omdat je dan uitkijkt op dat kruispunt. De lichten gaan op groen en echt zwart van de mensen. Even later is het weer rood en al die mensen weer weg.
En dan die meisjes, hebben ze allemaal van die aparte pakjes aan, en dan zo'n heel hoog stemmetje, ze vinden dat schattig. Sowieso zijn ze helemaal gek van alles wat schattig is. Kawaii (weet niet of ik goed schrijf) zal je veel horen.
Oh en die sekshop, die is ook bizar. Telt 7 verdiepingen ofzo, echt je weet niet wat je ziet.
Dat restaurant ben ik ook geweest, althans niet naar binnen, Is nogal duur volgens mij.
Het is er echt ongelooflijk veilig, mensen echt ongelooflijk respectvol en netjes. Vond dat ook al best een aparte ervaring ofzo.
Qua eten is supermarkt echt heel erg duur, een paar tomaten voor 5 euro, een bakje aardbeien een tientje. Echt bizar gewoon.
Als je van Indiaas eten houdt weet ik echt nog een hele goede, echt het beste Indiase eten wat ik ooit heb gegeten. Was ook mega goedkoop.
Verder toen aantal keer naar Salzeria geweest, goedkoop en eten wel prima. Verwacht geen hoogstaand eten maar prima voor je prijs die je betaalt
<<

Anoniem249

Bericht 02 Mei 2017 20:58

Re: V.S of Japan?

Tokyo is over het algemeen duurder dan de rest van het land. Als je bereid bent Japans te eten als ontbijt, lunch en diner is het echt goed te betalen.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 02 Mei 2017 21:13

Re: V.S of Japan?

Oh, en ze kunnen echt geen Engels. Ik was met een NL vriendin die daar woont en Japans kan, anders was het denk ik best lastig geweest.
Zou een aanwijsboekje meenemen in ieder geval :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2017 22:10

Re: V.S of Japan?

Ik ben zelf echt Amerika fan maar voor jou lijkt me Japan echt wel super tof. Zo'n hysterische stad, super tof.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Mei 2017 18:12

Re: V.S of Japan?

Wij zijn zelf een reis naar de westkust van de VS aan het plannen maar echt, ik zou Japan doen, waha, ik weet ook niet precies waarom maar die staat echt hoog op mijn bucketlist, hoger dan de VS zelfs maar als gezinsvakantie dan weer niet, vandaar dat we dat kiezen voor een lange reis met het gezin, met kamperen en zo.
<<

Zero

Bericht 03 Mei 2017 22:40

Re: V.S of Japan?

Japan staat ook wel om die reden hoger op mijn bucketlist, Pompoen - het lijkt me inderdaad voor een gezin niet echt ideaal. En dit is ook echt een buitenkans omdat ik gewoon een budget krijg, anders zou ik de eerstkomende jaren niet in staat zijn om zo ver te gaan reizen. Dus als het allemaal mee zit, gaat het Japan worden. Maar dan moet ik wel een reismaat hebben, want een georganiseerde groepsreis door Japan is niet te betalen.

Het bizarre van Japan trekt me heel erg, ik krijg ook veel tips van mensen om naar Indonesië of dergelijke te gaan omdat dat veel goedkoper is, maar dat trekt me toch minder. Het wachten is nu even op het vakantie geld, dan weet ik wat allemaal mogelijk is. Maar ik kijk er wel erg naar uit dus ik hoop dat het gaat lukken! :banaan:
<<

Pitty

Bericht 04 Mei 2017 11:37

Re: V.S of Japan?

Pompoen schreef:Wij zijn zelf een reis naar de westkust van de VS aan het plannen maar echt, ik zou Japan doen, waha, ik weet ook niet precies waarom maar die staat echt hoog op mijn bucketlist, hoger dan de VS zelfs maar als gezinsvakantie dan weer niet, vandaar dat we dat kiezen voor een lange reis met het gezin, met kamperen en zo.


Heel cool! Mag ik weten hoe concreet de plannen zijn?
<<

Anoniem313

Bericht 04 Mei 2017 12:17

Re: V.S of Japan?

Ik ben er zelf nooit geweest maar hoor altijd alleen maar enthousiaste verhalen over Japan. Zelf stel ik het uit totdat de kinderen groot zijn, maar zonder kinderen zou ik het direct doen! De VS is ook gaaf, maar kan 'altijd' nog.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 08 Mei 2017 10:29

Re: V.S of Japan?

Zomaar interesse, maar hoezo Japan uitstellen tot kinderen groot zijn? :) Wat mij opviel is dat ze echt overal over na hebben gedacht, echt enorm kindvriendelijk land.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Mei 2017 10:51

Re: V.S of Japan?

Je bent toch alleen in Tokyo geweest Libelle? Hoe weet je dan of het reizen door het land kindvriendelijk is?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mei 2017 12:56

Re: V.S of Japan?

Libelle' schreef:Zomaar interesse, maar hoezo Japan uitstellen tot kinderen groot zijn? :) Wat mij opviel is dat ze echt overal over na hebben gedacht, echt enorm kindvriendelijk land.


Meer vanwege de kosten dan dat ik denk dat het er niet kindvriendelijk is eigenlijk - gaan mijn vriend en ik mooi samen als zij aan het lallen zijn aan de Spaanse costa :). Mochten we nog in een grote bak met geld vallen de komende jaren, dan zou ik het zeker doen, maar zelfs dan zou ik willen dat de kinderen iets ouder waren, zodat we echt goed kunnen reizen en veel kunnen zien.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Mei 2017 22:13

Re: V.S of Japan?

Pitty schreef:
Pompoen schreef:Wij zijn zelf een reis naar de westkust van de VS aan het plannen maar echt, ik zou Japan doen, waha, ik weet ook niet precies waarom maar die staat echt hoog op mijn bucketlist, hoger dan de VS zelfs maar als gezinsvakantie dan weer niet, vandaar dat we dat kiezen voor een lange reis met het gezin, met kamperen en zo.


Heel cool! Mag ik weten hoe concreet de plannen zijn?


We zijn hard aan het sparen om dit in 2018 te gaan doen. We willen ergens in september 2017 de vliegtickets gaan kopen. We zijn vast begonnen met een begin van een reisroute maken. In ieder geval om te zien of het realistisch was qua waar we naartoe en vandaan wilden vliegen.
Ik had er een tijdje terug een topic over geopend.
<<

Zero

Bericht 14 Jun 2017 13:51

Re: V.S of Japan?

Ik heb de knoop doorgehakt, het gaat sowieso Japan worden :banaan:
Nu is de vraag nog of ik met een groepsreis ga (korter en duurder) of dat ik toch met vrienden ga.
Ik heb twee vrienden die er serieus over nadenken om mee te gaan, dus dat wacht ik nog even af.
Ik ga dan wel low budget (Airbnb-en waarschijnlijk dan) maar ik vind het allemaal prima.

:cheering:
Zin in!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers