Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Depressie of toch een burn-out?

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Jun 2017 22:42

Re: Depressie of toch een burn-out?

Marilyn schreef:Dat slechte slapen is een heel normaal teken van een burn-out Pompoen. Zou je niet tijdelijk wat minder kunnen werken?

Mijn leidinggevende is op vakantie, ik moet dit echt met haar bespreken. Maar een collega van mij gaf aan dat ze heel graag juist iets meer wil werken. Dus ik heb haar alvast een aantal diensten op vrijdag opgegeven (mijn halve dag) met de vraag of ze dan misschien voor mij kan werken (ze staat dan niet ingeroosterd) en ze gaat kijken of ze die van me over kan nemen. Dat gaan we dan voorleggen als mijn LG terug is. Als dat ok is hoef ik ook niet gelijk te vragen of ik minder mag werken. Ik wil op zich het gesprek wel aan over hoe ik me voel hoor, maar liever op mijn eigen moment zeg maar.
In elk geval heb ik naast een lang weekend Barcelona (zonder kids, maar met bruiloft dus zie er flink tegenop) ook nog een week Zeeland en twee weken Terschelling in t verschiet. De reis naar Terschelling zie ik tegenop, maar ik kom daar al mijn hele leven en in Zeeland is het ook bekend dus ik weet hoe het er is. Dat zijn wel twee dingen waar ik naar uitkijk en dan hoef ik dus ook even niks. Dus voor mijn gevoel is het na deze komende weken ook wel weer even te overzien. Als mijn collega dan nog mijn diensten kan overnemen op die vragen deze zomer dan heb ik een relaxte vakantie. Heb al gevraagd of de kinderen op de dagen dat ik thuis ben in principe naar de bso kunnen, door de vakantie hebben we genoeg ruildagen en ze vinden het daar, zeker in de vakanties, heerlijk.

Hopelijk zakt de stress die ik nu voel ook weer een beetje naar ons reisje naar Barca want op dit moment loopt het flink op. Misschien dat het slapen daardoor nu ook slechter is. Ik kan weinig hebben en schiet snel in de stress.

Vandaag heeft mijn vriend de kinderen trouwens meegenomen naar het museum en daarna naar een verjaardag, zodat ik echt even een paar uur rust had vandaag. Daar knapte ik wel van op, al kon ik daarna nog steeds niet tegen het gedreins van de kinderen en het driftige gedoe van dochter. Maar goed, dat is natuurlijk ook wel redelijk irritant.
Afbeelding
<<

Guattari

Yipyapper

Bericht 11 Jun 2017 23:06

Ik opperde het eerder in dit topic ook, maar misschien heb je het niet gezien: met een diagnose/deze klachten, zou je de ziektewet in mogen om te herstellen. Zou je dit niet willen? Dan krijg je wel een aantal weken geheel rust (althans van je werk).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Jun 2017 23:47

Ik wil dat liever niet Guatari, ik ben uitzendkracht, wat betekend dat ze me er ook zo uit kunnen gooien. En hoewel ik niet het idee heb dat ze me echt kwijt willen zou dat natuurlijk wel een reden kunnen zijn als ze een keer mensen zoeken die weg moeten. Overigens heb ik een Wajong en val ik donder de no risk, maar dat weet de opdrachtgever volgens mij helemaal niet en dat vind ik wel prima. Maar als het nodig is dan meld ik me uiteraard ziek, ik bedoel, uiteindelijk is mijn gezondheid belangrijker dan mijn baan.
Afbeelding
<<

Guattari

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2017 00:18

Ah, ok. Dank voor je uitleg. :) Ik hoop dat je het trekt en je met behoud van werk toch de ruimte hebt/voelt om te herstellen.
<<

Marilyn

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Jun 2017 21:47

Ik vraag me een beetje af of je niet te ver gaat nu in het alles willen doen. Een burn out is niet zomaar iets. Gewoon wat uurtjes rust etc ain't gonna cut it. Ja eventjes misschien, maar loop je dan niet steeds weer opnieuw tegen de lamp?
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2017 22:15

Marilyn schreef:Ik vraag me een beetje af of je niet te ver gaat nu in het alles willen doen. Een burn out is niet zomaar iets. Gewoon wat uurtjes rust etc ain't gonna cut it. Ja eventjes misschien, maar loop je dan niet steeds weer opnieuw tegen de lamp?

Ja, ja ik ga op dit moment nog steeds over grenzen. Ik ben gewoon zoekende in waar ze precies liggen en of het voor mij nou juist beter zou zijn om me ziek te melden en eventjes helemaal niets te doen of juist wel dingen te blijven doen waar ik me goed bij voel. Ik heb continue de vraag in mijn hoofd: doe ik een beetje te veel of doe ik heel veel te veel. Ik zelf weet het namelijk niet.
Op dit moment heb ik sowieso een paar weken waarbij mijn eigen grenzen bewaken extra moeilijk is omdat er van alles van me verwacht wordt wat ik niet zomaar kan stoppen. Ik hoop dat ik daarna weer tijd heb om na te denken en te voelen.
Morgen in ieder geval weer een gesprek met mijn therapeut, dus ik zal dat zeker aankaarten.
Afbeelding
<<

Marilyn

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Jun 2017 22:23

Lieve Pompoen, het gaat nu om JOU. Niet de 'als ik maar die paar weken..' , je lichaam roept duidelijk HO maar je denkt aan al die verplichtingen en alles wat je moet doen maar niet genoeg aan jezelf. Wat je ook hebt, als je een burn out hebt gaat het daar even niet meer om. Het gaat om jouw lichaam, jouw gezondheid. De rest komt echt wel weer. Maar als je nu niet voor jezelf gaat zorgen en maar door blijft gaan ben ik bang dat voor jou de lichamelijke genadeklap ook komt. En dan kun je écht weken tot maanden vrijwel niks meer. Wees dat asjeblieft voor en ga rust nemen.
Afbeelding
<<

Marilyn

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Jun 2017 10:08

He Pompoen, hoe is het nu? Ik zag foto's van Barcelona voorbij komen op FB. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan en hoe je je nu voelt.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Jun 2017 20:56

Denk je voor het vragen. Ik ben doodmoe nu. Ik heb wel echt genoten daar, maar de laatste dagen in Barcelona waren eigenlijk te veel. De dagen daarvoor had ik een bruiloft in de bergen, donderdag na een hele dag reizen was ik gesloopt, ook omdat ik de week ervoor helaas veel moest werken. Vrijdag heb ik zo rustig mogelijk aan gedaan. Tussendoor op bed gaan liggen maar ook een wandeling de berg op, wat slopend maar prachtig was. Zaterdag had ik de bruiloft, dat was een beetje veel, maar ik heb tijdens de receptie heerlijk op bed gelegen en geluisterd naar het live-bandje. Daarna hebben we uitgebreid gedineerd, wat ook relatief rustig was. Ik heb me nog uitgeleefd met dansen daarna, maar laat heb ik het niet gemaakt want ik was snel te moe.

Overigens ging mijn afspraak met de therapeut vorige week niet door, hij had een ziek kind. Ik raakte daarvan helemaal in paniek omdat ik het voor mijn gevoel zo nodig had. Gelukkig even met een andere therapeut kunnen bellen, daar werd ik wel rustiger van. Vandaag alsnog een afspraak gehad, dat was wel fijn. Het komt er op neer dat ik echt moet gaan leren goed voor mezelf te zorgen en dat ik de balans moet zien te vinden. Hij denkt niet dat me ziek melden op mijn werk de juiste stap is nu, maar ik moet wel zorgen dat het in balans blijft en misschien kijken of ik wat minder kan gaan werken.
Verder wil hij toch dat ik wel even lichamelijk laat checken of alles ok is, dus dat ga ik ook maar weer eens doen. Ik denk niet dat er wat uit komt, maar better safe then sorry.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Persoonlijk