Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rekening houden met initialen?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jun 2017 13:53

Re: Rekening houden met initialen?

Als het echt iets heel geks of schokkends wordt dan zou ik er wel rekening mee houden. Als het iets wordt in de trant van K.L.M. of zo dan zou het me niet uitmaken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem251

Bericht 12 Jun 2017 14:11

Re: Rekening houden met initialen?

Ja, tot op zekere hoogte. De initialen van de 3 voornamen van de jongste vormen wel een bestaand woord. Haar tweede en derde naam beginnen met de A en de P, ivm vernoeming wilden we daar niet aan sleutelen of de volgorde wijzigen. Maar dan kom je dus op heel veel bestaande woorden uit. Het enige dat daarbij voor ons een no go was, was AAP.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Jun 2017 14:14

Re: Rekening houden met initialen?

Bliss schreef:Maar hoe vaak zie je nou alleen de eerste letter van je voornaam en de eerste letter van je achternaam ergens staan? Ik zou wel rekening houden met de letters als je twee namen geeft, I.S. Jansen zou ik dan niet zo snel doen bijvoorbeeld. Maar met Iris Schippers vind ik weinig mis eigenlijk.

Dit bedoel ik inderdaad!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jun 2017 15:02

Re: Rekening houden met initialen?

Bliss schreef:Maar hoe vaak zie je nou alleen de eerste letter van je voornaam en de eerste letter van je achternaam ergens staan? Ik zou wel rekening houden met de letters als je twee namen geeft, I.S. Jansen zou ik dan niet zo snel doen bijvoorbeeld. Maar met Iris Schippers vind ik weinig mis eigenlijk.


Hooguit in een paraafje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jun 2017 15:41

Re: Rekening houden met initialen?

Bliss schreef:Maar hoe vaak zie je nou alleen de eerste letter van je voornaam en de eerste letter van je achternaam ergens staan?

Nou best vaak eerlijk gezegd!
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jun 2017 15:42

Re: Rekening houden met initialen?

Susan schreef:
Bliss schreef:Maar hoe vaak zie je nou alleen de eerste letter van je voornaam en de eerste letter van je achternaam ergens staan? Ik zou wel rekening houden met de letters als je twee namen geeft, I.S. Jansen zou ik dan niet zo snel doen bijvoorbeeld. Maar met Iris Schippers vind ik weinig mis eigenlijk.


Hooguit in een paraafje.

Haha had jouw reactie nog niet gezien, want alleen de 1e pagina gelezen. Verschilt nogal dus!
<<

Anoniem251

Bericht 12 Jun 2017 15:43

Re: Rekening houden met initialen?

Carrie schreef:
Bliss schreef:Maar hoe vaak zie je nou alleen de eerste letter van je voornaam en de eerste letter van je achternaam ergens staan?

Nou best vaak eerlijk gezegd!


Ja ik zie het ook wel vaak op mn werk, ook bij vorige werkgevers. In planningen, actielijsten, bestandsnamen...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Jun 2017 15:44

Re: Rekening houden met initialen?

Onze dochter heeft voorletters S.S. . Hebben we het wel over gehad, maar besloten dat we dit niet erg vonden.
Meestal heet ze toch S V...... Net zoals ik als ik parafeer of op de planning.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 12 Jun 2017 16:26

Re: Rekening houden met initialen?

Ik heb er niet echt veel rekening mee hoeven te houden. Met mijn achternaam krijg je sowieso niet heel gauw rare combinaties, dus dat scheelt. Verder in eerste instantie gewoon namen gekozen die we mooi vonden en toen wel even gekeken of er niks bijzonders mee was.

Maar dan nog, bepaalde combinaties zou ik zelf niet zo heel storend vinden. Maar hele rare of grove dingen zou ik wel willen vermijden. Zo ken ik iemand met voorletters W.C. en dat soort combinaties hoeft van mij dan weer niet zo.

Overigens maken de voorletters van mijn zoon samen ook een naam (R.O.L.F.) en dat geeft af en toe verwarring. Bijvoorbeeld in het ziekenhuis of bij een vervangende huisarts werd hij geroepen als Rolf. Maar als dat het ergste is..

Ook hebben dochter en ik dezelfde eerste voorletter en zoon en zijn vader ook. Niet expres gedaan, maar kwam wel zo uit. Levert tot nu toe ook nog geen problemen op. En we hebben allemaal nog een of meerdere andere voorletters.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 12 Jun 2017 17:37

Re: Rekening houden met initialen?

SS of SM zou ik zeker wel een probleem vinden. Ik zou er dus wel rekening mee houden.

Als ik een paraaf zet doe ik dat trouwens altijd met de voorletter van mijn 2e naam ertussen, geen idee waarom. Bedenk me nu pas dat dat misschien gek is?!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Jun 2017 19:16

Re: Rekening houden met initialen?

Jazeker, ik wilde mijn dochter graag vernoemen naar haar tante M. Sarah stond al jaren op ons lijstje en is om die reden afgevallen. :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 19:18

Re: Rekening houden met initialen?

Oh ja, ik heet dus zelf S.M. en vind dat vet stom. Mijn ouders hadden er nog wel even over nagedacht maar dachten dat niemand dat door zou hebben. Wel dus, toen ik in de 2e klas een emailadres aan ging maken en al m'n klasgenoten me gingen uitlachen. Ik wist nog niet eens wat 't betekende dus stond dubbel voor lul..
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Jun 2017 19:20

Re: Rekening houden met initialen?

Oh Marin, wat stom van je klasgenoten!

Er bestaat een mevrouw S.M. Kelders, dus het kan altijd erger joh!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Jun 2017 19:31

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben er niet over nagedacht. RH en DH heten ze nu, ook niks spannends.
R. 2013
D. 2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 12 Jun 2017 19:36

Re: Rekening houden met initialen?

Ik heb er echt totaal niet bij stil gestaan. We hebben een MK en een JK. Niks geks toch?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jun 2017 20:33

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben er niet over nagedacht.

Wij hebben een R.G.B en een B.M.B

Mijn man is T.L.B (ik maak daar wel eens tlbuis van)
Ik ben nu G.E.B(N). Ik was altijd G.E.N. als ik een paraaf zet doe ik dat altijd met G.E.N.
2014 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Jun 2017 20:52

Re: Rekening houden met initialen?

Bij zoon hebben we daar wel rekening mee gehouden. Hij heeft een achternaam met een s. Dus geen naam met een s bijvoorbeeld.

Hij heeft de initialen DS.

De jongste is NB

Ik gebruik op mijn werk ook regelmatig mijn initialen bij notities in het leerlingregistratiesysteem of controles van het water.
Dat is SL, dus niks geks
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jun 2017 21:21

Re: Rekening houden met initialen?

Wel wat rekening mee gehouden.
Maar we hebben gezorgd voor 3 initialen, dus ipv I.S. en N.S. heten onze kinderen I.G.S. en N.J.S. :)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 12 Jun 2017 21:32

Re: Rekening houden met initialen?

Nee. Ik ben zelf S.S. nooit wat over gehoord.
<<

Anoniem243

Bericht 12 Jun 2017 21:43

Re: Rekening houden met initialen?

Ja wel enigszins. Dingen als I.S., W.C. of K.U.T ofzo zou ik zelf niet doen. Iets als T.V. dan weer geen probleem vinden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Jun 2017 22:17

Re: Rekening houden met initialen?

Maar ik zie niet zo in waarom S S bv niet kan, of S M, eigenlijk.. we zijn sowieso nog niet 100% uit naam, maar dat is niet waar ik nu aan gedacht heb, wel of het matcht met de achternaam.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem257

Bericht 12 Jun 2017 23:13

Re: Rekening houden met initialen?

Ja hier wel opgelet. Ook willen wij (mocht er meer kids komen) niet dezelfde begin letter. Vond dat zelf heel irritant
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:18

Bericht 12 Jun 2017 23:31

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben wel heel lang nagedacht of I.se kan in deze tijd. Voor het gemak maar even vergeten dat haar achternaam ook begint met een S. haha.
Maar dit was al zolang dé naam voor ons, lang voordat IS (helaas) in het nieuws was, dat ik me er níet door wilde laten weerhouden..
Ze heeft trouwens wel een tweede en derde naam, maar die vormen een afkorting die de oudere studenten onder ons nog wat zeggen :palm:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 13 Jun 2017 17:30

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben een R.D. C en een I.F. C

Wel enigzins nagedacht over de combinatie. I.S zou ik niet kiezen bijvoorbeeld.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Jun 2017 17:58

Re: Rekening houden met initialen?

Wij hebben NM B. en JE B.

Voor een jongen zou het JOB of BOB worden. Vonden we niet zo'n probleem.

IS en SS of SM zou ik wel vermijden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers