Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic #2

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2017 08:13

Re: Draagdoekentopic #2

Wat een fijne tips Gaia. Dank je! Ik had op één foto de nekrol gemaakt. Maar dan zitten de ringen zo dicht bij z'n hoofdje dus doe toch meestal de staart om de ringen heen.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jun 2017 07:01

Re: Draagdoekentopic #2

Even een tip: Limango verkoopt nu doeken en dragers van Fidella met tussen de 30 en 40 procent korting. Zitten mooie doeken en dragers tussen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 12 Jun 2017 09:02

Re: Draagdoekentopic #2

@marin, een Spuugdoekje werkt ook goed als nekrolletje.
Als je meer tips wilt, wanneer je hem weer draagt, mag je me ook via fb of insta foto's sturen. Het is jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik je zo willen helpen.

Oh lady dat scheelt veel!
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 14:55

Re: Draagdoekentopic #2

Ah wat een lieve reactie Gaia! Bedankt voor alle tips.

Zojuist heb ik met de Tula aan boodschappen gedaan. Dat ging zo goed! Ik had hem in de zak, er stond muziek aan dus ik zong zachtjes in z'n oortjes en hij ging heeeeerlijk slapen en ik kon overal gewoon makkelijk bij en had m'n handen vrij. Zoveel makkelijker dan de maxicosi in of boven op de winkelwagen. Kan ook, maar dit was wel zo fijn en makkelijk!

We hebben besloten om toch de gewone Tula (de navigator, met vliegtuigjes) te kopen. Met insert voorlopig. Hoop dat ik 'm voor Vaderdag nog binnen kan hebben, dat zou nog wel leuk zijn als cadeau.
Let's discover the world together.
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 12 Jun 2017 15:02

Re: Draagdoekentopic #2

Ah wat leuk! Heerlijk he?
Ik kon zo van genieten van die momentjes.
Nu draag ik de jongste nog wel maar eigenlijk altijd op de rug, maar als ze ziek is dan wil ze op de buik die momentjes zijn wel bijzonder.
Hopelijk hebben jullie veel draag plezier van de Tula!
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 15:24

Re: Draagdoekentopic #2

Lief dank je wel. En koester die fijne momentjes inderdaad maar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jun 2017 16:00

Re: Draagdoekentopic #2

Marin, wij hebben zoals je weet, ervaring met het dragen in de Tula in de warmte :) S. vindt het nog steeds heerlijk! lekker op onze rug. Eerste keer warmte was toen hij 9 maanden was. Hij kon al zelfstandig gaan zitten, dus hij ging meteen mee op de rug. Wij waren de attractie hoor :)
Vorig jaar (toen was hij anderhalf) waren we in Florence. Veels te warm.. hij was doodop, maar weigerde te slapen. Toen heb ik hem op mijn buik gedaan (met hydrofiel ertussen!) en ben met hem gaan lopen. Binnen 10 minuten sliep hij (op de rug slaapt hij niet) en toen kon ik hem daarna slapend overleggen naar de buggy.

Nu is het ook warm in Italië, maar zoon vindt het heerlijk in de drager. Hij kan alles perfect zien!
Overigens draag ik de Tula ook laag, ergens op mijn heupen. Puur en alleen omdat ik anders last krijg van mijn bekken. Vriend draagt hem ergens onder zijn borst, veel hoger dus. Dat vindt hij weer prettiger. Oh, en die filmpjes... ik heb geworsteld om zoon erin te krijgen op mijn buik. Uiteindelijk bleek voor mij de oplossing het alles vooraf vastklikken, maar alle bandjes (met uitzondering het bandje tussen de schouderbanden) zo los mogelijk. Kind erin, beetje hupsen, en dan aantrekken. 2 minuutjes en dan zat hij. En dan kon ik boodschappen doen zonder problemen :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 16:20

Re: Draagdoekentopic #2

Super! Ja jij bent mijn hele inspiratie haha :)
Leuk dat hij het zo heerlijk vind en nog altijd er rustig van wordt en toch ook alles goed om zich heen kan zien.

Wij gaan nu in oktober naar Spanje, dus het is geen 40 graden meer daar dan, dat scheelt ook.

Nu ik 'm lager draag, gaat het inderdaad veel makkelijker. Precies fijne hoogte om 'm nog te kussen op z'n hoofdje en te ruiken aan z'n haartjes ( :heart: ).

Heb 'm net gekocht!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem198

Bericht 12 Jun 2017 18:42

Re: Draagdoekentopic #2

Ik zit erover te denken om een Tula free to grow te huren voor onze vakantie.
Iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten?
Ben een no no op het gebied van dragen dus kan wel wat tips gebruiken.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Jun 2017 18:59

Re: Draagdoekentopic #2

Victoria schreef:Ik zit erover te denken om een Tula free to grow te huren voor onze vakantie.
Iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten?
Ben een no no op het gebied van dragen dus kan wel wat tips gebruiken.



Heb je wel al ervaring met dragen? En waarvoor wil je hem gebruiken?
Ik heb juist net een draagdoek gekocht omdat ik dit langer volhoud qua dragen. De draagzak (storcewiege) is bij mij al snel te zwaar. Draagdoek zit veel dichterop je waardoor het minder zwaar voelt.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem198

Bericht 12 Jun 2017 20:00

Re: Draagdoekentopic #2

Siep schreef:
Victoria schreef:Ik zit erover te denken om een Tula free to grow te huren voor onze vakantie.
Iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten?
Ben een no no op het gebied van dragen dus kan wel wat tips gebruiken.



Heb je wel al ervaring met dragen? En waarvoor wil je hem gebruiken?
Ik heb juist net een draagdoek gekocht omdat ik dit langer volhoud qua dragen. De draagzak (storcewiege) is bij mij al snel te zwaar. Draagdoek zit veel dichterop je waardoor het minder zwaar voelt.


Ik durf het hier bijna niet te zeggen maar ik heb een baby Björn die ik afentoe gebruik.
Deze vind ik alleen niet zo fijn en voelt zwaar.
Voor de vakantie lijkt het mij wel fijn als we naar het strand gaan en gaan wandelen oid.
Wil er eerst 1 huren om te kijken of het wat is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 20:07

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb geen ervaring met de Free to Grow maar het lijkt me wel een fijne zak! Als je kunt huren, zou ik het zeker doen. Dat ben ik momenteel wel aan het doen met een zak en dat bevalt heel goed. Waarom neig je naar de Free to Grow?
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Jun 2017 20:24

Re: Draagdoekentopic #2

Victoria schreef:
Siep schreef:
Victoria schreef:Ik zit erover te denken om een Tula free to grow te huren voor onze vakantie.
Iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten?
Ben een no no op het gebied van dragen dus kan wel wat tips gebruiken.



Heb je wel al ervaring met dragen? En waarvoor wil je hem gebruiken?
Ik heb juist net een draagdoek gekocht omdat ik dit langer volhoud qua dragen. De draagzak (storcewiege) is bij mij al snel te zwaar. Draagdoek zit veel dichterop je waardoor het minder zwaar voelt.


Ik durf het hier bijna niet te zeggen maar ik heb een baby Björn die ik afentoe gebruik.
Deze vind ik alleen niet zo fijn en voelt zwaar.
Voor de vakantie lijkt het mij wel fijn als we naar het strand gaan en gaan wandelen oid.
Wil er eerst 1 huren om te kijken of het wat is.



Je mag mijn storcewiege en doek wel proberen, dan voel je het verschil (dan komt onze meeting er toch nog van ;))
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 13:55

Re: Draagdoekentopic #2

Tip: babybij.nl heeft opheffingsuitverkoop! Ik heb net een draagzak (met mesh rugpand! Yes!) gekocht voor 31,25, kostte eerst 125.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jun 2017 14:22

Re: Draagdoekentopic #2

Mooie deal Jip. Welke is het geworden?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 14:59

Re: Draagdoekentopic #2

@Marin JPMBB PhysioCarrier Noir Iris (alleen dan met katoenen banden ipv kunstleer/
Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem198

Bericht 14 Jun 2017 15:07

Re: Draagdoekentopic #2

Marin, de free to grow lijkt mij makkelijk om te doen en dat je ermee kan doen tot je kind 2 jaar is lijkt mij ook fijn.
Niet dat je dan weer een andere draagzak moet.
Daarnaast kan je er zowel mee op je buik als rug dragen.
Ik heb hem gehuurd en verwacht hem elk moment binnen. Ben heel benieuwd!
<<

Anoniem198

Bericht 14 Jun 2017 15:12

Re: Draagdoekentopic #2

Dat had ik eerder moeten zien Jip! Dat scheelt wel even in prijs.
voor 10 euro meer heb ik een draagzak ipv een gehuurde die weer terug moet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 15:21

Re: Draagdoekentopic #2

Je kunt kijken op de site of je gehuurde er tussen staat en dan wellicht aanschaffen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jun 2017 15:33

Re: Draagdoekentopic #2

Dat ziet er handig uit Jip!
Ik denk dat mijn Tula (waar ik de volle pond voor heb betaald haha helaas) bij de buren ligt. Pakketje bezorgd (maar zijn nu natuurlijk niet thuis). Ben benieuwd!

Ja snap ik wel Victoria. Hopelijk is het wat!
Let's discover the world together.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 14 Jun 2017 15:48

Re: Draagdoekentopic #2

Ben erg benieuwd naar je ervaring met de Free to grow, Victoria.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 14 Jun 2017 20:58

Re: Draagdoekentopic #2

Tula was toch al uitverkocht Marin.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Jun 2017 23:07

Re: Draagdoekentopic #2

Ayla schreef:Tula was toch al uitverkocht Marin.


Ja echt binnen 2 min ofzo vanochtend. Vriendinnen van mij hebben nog geprobeerd om te klikken maar zr waren al weg voor ze konden betalen.
2015 💙
<<

Anoniem260

Bericht 15 Jun 2017 13:15

Re: Draagdoekentopic #2

Victoria schreef:
Siep schreef:
Victoria schreef:Ik zit erover te denken om een Tula free to grow te huren voor onze vakantie.
Iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten?
Ben een no no op het gebied van dragen dus kan wel wat tips gebruiken.



Heb je wel al ervaring met dragen? En waarvoor wil je hem gebruiken?
Ik heb juist net een draagdoek gekocht omdat ik dit langer volhoud qua dragen. De draagzak (storcewiege) is bij mij al snel te zwaar. Draagdoek zit veel dichterop je waardoor het minder zwaar voelt.


Ik durf het hier bijna niet te zeggen maar ik heb een baby Björn die ik afentoe gebruik.
Deze vind ik alleen niet zo fijn en voelt zwaar.
Voor de vakantie lijkt het mij wel fijn als we naar het strand gaan en gaan wandelen oid.
Wil er eerst 1 huren om te kijken of het wat is.


Geen ervaring met de free to grow, wel met de 'gewone' tula en tula toddler. Beide erg fijn in gebruik! (niet megaveel gedragen, want oppaskindjes, maar toch, ik vond ze fijn!)
En tis een stuk beter dan een BB!
<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 10:31

Re: Draagdoekentopic #2

De Tula is binnen en gister al even geprobeerd. Zit al een stuk beter dan de BB. Straks ga ik er een wat langer stuk mee lopen.
Mijn zoon van 3 kan er ook in :cheering: ik ben al erg enthousiast!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers