Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevelaken)

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Jun 2017 20:15

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Maar hoezo misbruikt een jongen van 14 een meisje en vermoord haar dan? Wat een wereld.. amper haar op zn piemel en dan al tot zulke dingen in staat.
Nooit meer vrij laten wat mij betreft. Hoeveel tbs ook. Komt toch nooit meer goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jun 2017 20:17

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Vreselijk. Het zou je kind maar zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 08 Jun 2017 20:44

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Sam, in het journaal vandaag zeiden ze dat deze behandeling bij jeugdigen juist wel goed werkt en de kans op recidive na behandeling heel erg klein is.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2017 21:24

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Carra schreef:Sam, in het journaal vandaag zeiden ze dat deze behandeling bij jeugdigen juist wel goed werkt en de kans op recidive na behandeling heel erg klein is.

Kan me niet voorstellen dat zo'n zieke geest ooit nog normaal door het leven kan gaan.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 08 Jun 2017 21:31

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Cotton schreef:
Carra schreef:Sam, in het journaal vandaag zeiden ze dat deze behandeling bij jeugdigen juist wel goed werkt en de kans op recidive na behandeling heel erg klein is.

Kan me niet voorstellen dat zo'n zieke geest ooit nog normaal door het leven kan gaan.


Mee eens... als iemand zo jong hier al toe in staat is kan ik het me haast niet voorstellen dat dat nog goed kan komen.

Ik vind de lage straffen die deze jongvolwassenen kunnen krijgen ook erg respectloos naar de slachtoffers en hun naasten.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 08 Jun 2017 22:08

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik ga er gemakshalve vanuit dat ze op het journaal geen onwaarheden noemen. Ik dacht dat er op 180 zaken 1 recidive heeft plaatsgehad. Dat is er alsnog 1 teveel maar het werkt blijkbaar wel.

De hersens van een 14 jarig kind zijn gewoonweg nog niet helemaal ontwikkeld en daarom geloof ik wel dat als je deze jongen 10 jaar in de gevangenis zet zonder behandeling het helemaal niet meer goedkomt en de kans op recidive veel groter is.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 08 Jun 2017 22:34

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 08 Jun 2017 22:54

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Femm schreef:
Cotton schreef:
Carra schreef:Sam, in het journaal vandaag zeiden ze dat deze behandeling bij jeugdigen juist wel goed werkt en de kans op recidive na behandeling heel erg klein is.

Kan me niet voorstellen dat zo'n zieke geest ooit nog normaal door het leven kan gaan.




Ik vind de lage straffen die deze jongvolwassenen kunnen krijgen ook erg respectloos naar de slachtoffers en hun naasten.


Hier ben ik het mee eens.

Wat een verschrikkelijke, nare situatie. En zo jong. Bah. Ik heb er geen woorden voor. :snik:
<<

Anoniem280

Bericht 09 Jun 2017 07:02

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Femm schreef:
Cotton schreef:
Carra schreef:Sam, in het journaal vandaag zeiden ze dat deze behandeling bij jeugdigen juist wel goed werkt en de kans op recidive na behandeling heel erg klein is.

Kan me niet voorstellen dat zo'n zieke geest ooit nog normaal door het leven kan gaan.


Mee eens... als iemand zo jong hier al toe in staat is kan ik het me haast niet voorstellen dat dat nog goed kan komen.

Ik vind de lage straffen die deze jongvolwassenen kunnen krijgen ook erg respectloos naar de slachtoffers en hun naasten.


Aan de andere kant, iemand kan nog zo zijn best doen, laat goede dingen zien, hulpverlening zal denken, hij/zij gaat geen gekke/nare of wat dan ook, dingen meer doen.
Hij/zij is vrij, gaat vervolgens weer hetzelfde doen als voor hij vast zat.
Kinderen van die leeftijd kunnen ook doen alsof ze dingen goed begrijpen, ze weten heus wel hoe daadwerkelijk zouden handelen.

Heb trouwens geen idee hoe zo'n traject gaat in de jeugdgevangenis.
Heb alleen mijn vraagtekens hierbij.
De 1 zal er beter uitkomen dan de ander.
<<

Anoniem210

Bericht 09 Jun 2017 07:07

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Maar hoe je het ook wendt of keert. Zo'n persoon, in dit geval een jochie van 14 jaar heeft toch een ernstige psychiatrische ziekte? Dat verdwijnt niet opeens. Arme ouders ook. Brr, ik moet er niet aan denken dat mijn kind zoiets op zijn geweten heeft.
<<

anoniem196

Bericht 09 Jun 2017 07:24

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik kan mij echt niet voorstellen dat je ooit normaal kan worden.

Doet mij denken aan roken.
Als je gestopt bent blijf je altijd een ex-roker en in een mindere periode ben je er gevoelig voor om weer te gaan roken.
Hele stomme vergelijking. :palm:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jun 2017 08:10

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik vraag me af of zo'n jong iemand die tot zo'n daad in staat is sowieso een psychische aandoening moet hebben. Zou het niet kunnen zijn dat zijn hormonen de overhand hebben gekregen, hij seksuele handelingen verricht heeft tegen haar zin en toen hij vervolgens in paniek raakte haar omgebracht heeft?

Advocaat van de duivel misschien en ik wik zeker niks vergoeielijken, maar ik denk dat het vele malen triester zal blijken te zijn dan een psychische aandoening.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jun 2017 08:13

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik moet erbij zeggen dat toen ik mijn reactie typte ik een beeld voor me had van een verlegen, onhandig veertienjarig jochie, die zich met zijn hormonen geen raad weet en totaal over de schreef is gegaan door zijn stuntelige gedrag. Wanneer ik aan een of andere tokkie puber zonder gedegen opvoeding denk, dan neig ik ook meer naar een of andere psychische aandoening.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Jun 2017 08:29

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Een psychische aandoening staat toch totaal los van opvoeding of achtergrond?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jun 2017 08:44

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Die 14 jarige jongen zat toch in zo'n instelling voor kinderen met gedragsproblemen? Dan is er sowieso al iets met je aan de hand natuurlijk. Ik zou graag willen geloven dat het nog goed kan komen met zo iemand, maar ik ben bang voor het ergste.
<<

Anoniem197

Bericht 09 Jun 2017 10:16

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Die jongen heeft autisme, zit volgens mij op een school/instelling voor moeilijk opvoedbare kinderen en ouders zochten overal begeleiding maar niemand kon de juiste begeleiding bieden. Dat is wat ik had gelezen in de krant. Zoals ik begreep zijn het hardwerkende mensen die het beste met hun kind voor hadden dus het lijkt mij ook voor hun heel zwaar. Vooral als je alles op internet leest wat iedereen zomaar schrijft.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jun 2017 10:23

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Susan schreef:Een psychische aandoening staat toch totaal los van opvoeding of achtergrond?


Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Veel borderliners bijvoorbeeld zijn verpest in hun jeugd door hun ouders of misbruikt door familie en hebben daar levenslange psychische problemen door. Ik zie dagelijks voorbij komen op mijn werk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Jun 2017 10:32

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Lady schreef:
Susan schreef:Een psychische aandoening staat toch totaal los van opvoeding of achtergrond?


Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Veel borderliners bijvoorbeeld zijn verpest in hun jeugd door hun ouders of misbruikt door familie en hebben daar levenslange psychische problemen door. Ik zie dagelijks voorbij komen op mijn werk.


Ik denk dat Susan bedoelt dat psychische aandoeningen in alle lagen van de bevolking voorkomen en een "tokkie" net zo goed liefdevol gelukkig met mindere fatsoensnormen opgevoed kan zijn als een oud zuid puber welopgevoed maar emotioneel en fysiek mishandeld. Het klonk een beetje generaliserend je reactie. ;) Vast niet zo bedoeld want dat inzicht heb jij heus ook wel.

Ik dénk dat ze die slechte achtergrond/opvoeding > meer psychische en psychiatrisch problemen connectie wel snapt.
<<

Anoniem244

Bericht 09 Jun 2017 10:54

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Scandic schreef:Die 14 jarige jongen zat toch in zo'n instelling voor kinderen met gedragsproblemen? Dan is er sowieso al iets met je aan de hand natuurlijk. Ik zou graag willen geloven dat het nog goed kan komen met zo iemand, maar ik ben bang voor het ergste.


Volgens mij woonde hij wel gewoon thuis maar de school waar beide op zaten is wel een school voor jongeren binnen speciaal onderwijs / die door omstandigheden (tijdelijk) geen gewoon onderwijs konden volgen
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jun 2017 11:20

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Lady schreef:Ik vraag me af of zo'n jong iemand die tot zo'n daad in staat is sowieso een psychische aandoening moet hebben. Zou het niet kunnen zijn dat zijn hormonen de overhand hebben gekregen, hij seksuele handelingen verricht heeft tegen haar zin en toen hij vervolgens in paniek raakte haar omgebracht heeft?
.


Ik heb laatst een lezing gehad over het puberbrein. Door de ontwikkeling van het brein zijn bepaalde oorzaak/gevolg connecties niet meer verbonden en moeten opnieuw verbonden worden. Hierdoor zijn pubers in staat om roekeloos gedrag te vertonen om daar van te leren.
Mijn eerste ingeving was, dat deze jongen inderdaad vanuit een roekeloze daad iets heeft gedaan, daarop een vervolg keuze gemaakt met nog grotere gevolgen.
Ik hoop in september meer te leren over het puberbrein, want het is zeker interessant hoe de hersenen ineens veranderen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jun 2017 11:35

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik hoorde vanmorgen dat de jongen niet alleen is geweest en er meerdere mensen bij betrokken zijn? Ik denk wel 20000 keer na voor dat V ergens alleen naar toe mag over 100 jaar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem288

Bericht 09 Jun 2017 11:40

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 09 Jun 2017 11:49

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Radler schreef:
Scandic schreef:Die 14 jarige jongen zat toch in zo'n instelling voor kinderen met gedragsproblemen? Dan is er sowieso al iets met je aan de hand natuurlijk. Ik zou graag willen geloven dat het nog goed kan komen met zo iemand, maar ik ben bang voor het ergste.


Volgens mij woonde hij wel gewoon thuis maar de school waar beide op zaten is wel een school voor jongeren binnen speciaal onderwijs / die door omstandigheden (tijdelijk) geen gewoon onderwijs konden volgen


Klopt, hij woonde gewoon thuis in Lunteren. De school staat in De Glind, een klein dorpje waar veel gezinsvervangende huizen zijn en waar jongeren begeleid "zelfstandig" kunnen wonen. En waar dus ook aangepast onderwijs is.
10.04.17
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers