Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #3

<<

Anoniem251

Bericht 08 Jun 2017 10:58

Re: Stomme vragen topic #3

Mijn dochter kwam vorige week met gelakte nageltjes van de creche. Ze vond het erg leuk en wil het nu weer :smile:

Gebruiken jullie speciale kindernagellak of gewoon van jezelf? Sneldrogende misschien? Kan me niet voorstellen dat ze het geduld heeft om te wachten tot het droog is :)

De betreffende juf is op vakantie dus kan het haar niet vragen!
<<

Anoniem328

Bericht 08 Jun 2017 11:03

Re: Stomme vragen topic #3

Ddl ik heb hem besteld inmiddels :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jun 2017 12:35

Re: Stomme vragen topic #3

Ik gebruikte gewoon nagellak van mezelf.
R. 2013
D. 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2017 14:56

Re: Stomme vragen topic #3

Ik gebruik mijn eigen nagellak. Drogen gaat snel (vind ik).
2014 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2017 18:50

Re: Stomme vragen topic #3

'Mijn' regenjasje, en die had Lady daarna idd ook, kwam van Mango!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Jun 2017 19:47

Re: Stomme vragen topic #3

Olijfje schreef:Ik kan me nog herinneren dat D van Lady zo'n leuk geel regenjasje had. Uit welke winkel kwam deze of welk merk? Of weet iemand een winkel waar ik leuke en betaalbare kan vinden? Bij de Hema zijn ze allemaal vanaf maat 110/116. Ze hebben wel een poncho in een kleinere maat maar dat vind ik niet handig.

Aangezien wij op vakantie gaan naar Normandië lijkt het me niet onverstandig om regenkleding mee te nemen :P

Mango! Hij draagt hem nog steeds :)

Die van Zara zijn ook leuk zeg!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem197

Bericht 09 Jun 2017 03:03

Re: Stomme vragen topic #3

Ow zat ik er toch naast, jammer. Maar blij dat het is gelukt olijfje!
Mango lijkt niet echt op zora :s waarom ik dat dan dacht?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jun 2017 03:55

Re: Stomme vragen topic #3

DdL schreef:Ow zat ik er toch naast, jammer. Maar blij dat het is gelukt olijfje!
Mango lijkt niet echt op zora :s waarom ik dat dan dacht?


Mango en ZARA hebben voor kindjes soms best vergelijkbare kleren hoor! :) Beetje zachte, simpele kleurtjes (afgezien van het gele jasje haha), niet teveel printjes etc.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 09 Jun 2017 06:27

Re: Stomme vragen topic #3

Sneldrogende nagellak en druppeltjes van essence erop werkt hier.
<<

Anoniem197

Bericht 09 Jun 2017 07:07

Re: Stomme vragen topic #3

Ik ben bij beide winkels nog nooit geweest, toch maar eens gaan kijken dan. Hou wel van rustige kleren en niet dat schreeuwerige wat ik overal tegen kom.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2017 08:01

Re: Stomme vragen topic #3

Zo'n leuk geel jasje wil ik ook als O wat ouder is. Zoo schattig!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Jun 2017 08:27

Re: Stomme vragen topic #3

De regenjasjes lijken ook erg op elkaar van de Mango en Zara. Alleen de Mango heeft die felgele.
Ik heb de zachtgele van de Zara besteld en is al onderweg.

Ik had eerst bij de Zeeman trouwens een rode gekocht voor 2 euro. Althans ik dacht dat het een rode was. Maar bij thuiskomst bleek het een rode met hartjes te zijn. Iets teveel van het goede voor onze zoon :smile:
Dus die gaat terug haha.
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 09 Jun 2017 20:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2017 08:42

Re: Stomme vragen topic #3

Hahaha oh zo schattig maar nee toch iets te meisjesachtig.

Petit Bateau heeft ze ook maar die zijn wel prijzig:

https://nl.petit-bateau.be/e-shop/produ ... iejas.html
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Jun 2017 08:57

Re: Stomme vragen topic #3

Ja ik vond het ook wel erg schattig staan!
Foei dat zijn wel erg dure inderdaad. Wel mooi maar niet perse mooier dan die van de Zara of Mango waar je slechts 20 euro voor betaalt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2017 09:07

Re: Stomme vragen topic #3

Ja inderdaad! Ik vind ze echt schattig, kan niet wachten tot O'tje kan lopen en zoiets ook kan dragen. Met regenlaarsjes ook nog haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jun 2017 09:37

Re: Stomme vragen topic #3

Ik heb ook een vraag, mijn dochter zit weer in de fase dat ze mij veel leuker vindt dan papa.
Vind het echt zo sneu voor hem, gisteren zat hij op zijn hurken bij haar en toen ging ze nee schudden en hem echt wegduwen. Ze doet gewoon boos tegen hem. Als ik er niet bij ben vertoont ze dit gedrag niet. Vandaag is zijn papadag en hebben ze het gezellig samen.

Maar vind het echt sneu voor hem, het duurt nu alweer een poosje en het doet hem wel een beetje verdriet. Is dit herkenbaar en gaat het hopelijk snel nog over?
<<

Anoniem328

Bericht 09 Jun 2017 09:53

Re: Stomme vragen topic #3

Herkenbaar Carrie. Bij ons thuis gaat het momenteel ook zo. Als mijn man alleen met D. is is er niks aan de hand.
Als we allebei thuis zijn geeft hij meestal de voorkeur aan mij. Als m'n man dan iets met D wil doen, dan begint D heel hard z'n hoofd te schudden en wijst naar mij. Als mijn man met hem naar boven wil om te verschonen of wat dan ook, dan komt D bij mij en trekt mij aan m'n handen of kleren mee. Als ik alleen naar boven ga dan gaat D keihard voor de deur staan huilen.
Wij weten ook niet zo goed hoe ermee om te gaan. Mijn man trekt het zich gelukkig niet aan. Het is ook niet persoonlijk, het is 'gewoon' de zoveelste fase. Hij doet gelukkig niet boos tegen mijn man en kan ook met hem knuffelen en stoeien. Dus wat dat betreft is het bij ons minder erg dan bij jullie!

Wij gaan er tot op zekere hoogte in mee. D moet zich natuurlijk wel goed voelen en als hij momenteel wat meer behoefte heeft aan mij, dan is dat maar zo. Maar als het gaat om verschonen, in bad doen, naar bed brengen, dan gaan wij daar niet in toegeven. Dan brengt mijn man hem gewoon. Soms gaat het prima zonder morren en soms is het eerst wat huilen en gaat het daarna wel snel over.
Maar wat nou de juiste manier is om ermee om te gaan, weet ik eigenlijk ook niet goed. Dus ik lees ook even mee.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jun 2017 09:57

Re: Stomme vragen topic #3

Ah, sneu Olijfje!
Ja je moet er natuurlijk boven staan, zo'n klein mensje. Maar mijn man kan daarin best gevoelig zijn als het al weken duurt. Ook huilen als hij haar bij de oppas (oma) op komt halen enzo. Ik kan me wel voorstellen dat dat hem een beetje pijn doet, ook al weet je rationeel wel dat ze nog maar klein is.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Jun 2017 10:11

Re: Stomme vragen topic #3

Oh dat is inderdaad niet leuk dat ze ook huilt als hij haar ergens anders ophaalt. Kan me voorstellen dat hij daar verdrietig van is. Maar als hij helemaal alleen met haar is dan hebben ze het dus wel leuk?
Lastig hoor wat er in zo'n klein mensje omgaat. Ik begrijp er soms (lees: vaak) helemaal niks van.
Hopelijk duurt deze fase niet zo lang.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jun 2017 10:16

Re: Stomme vragen topic #3

Olijfje schreef:Oh dat is inderdaad niet leuk dat ze ook huilt als hij haar ergens anders ophaalt. Kan me voorstellen dat hij daar verdrietig van is. Maar als hij helemaal alleen met haar is dan hebben ze het dus wel leuk?
Lastig hoor wat er in zo'n klein mensje omgaat. Ik begrijp er soms (lees: vaak) helemaal niks van.
Hopelijk duurt deze fase niet zo lang.

Ja, dan hebben ze het samen gelukkig wel leuk! Hoop dat het snel over gaat!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Jun 2017 10:50

Re: Stomme vragen topic #3

Hier ook heel herkenbaar hoor, Carrie! Als ik er niet ben is papa prima, maar als ik in de buurt ben is het 'mama, mama, mama!'. Ik weet nog dat mijn dochter het ook had, dat is weer goedgekomen, maar weet echt niet meer hoe lang dat duurde.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Jun 2017 11:50

Re: Stomme vragen topic #3

Even een klein vraagje wat niet direct een heel topic nodig heeft:

Mijn verlof zit er bijna op en R. zal dan een paar daagjes naar de gastouder gaan.
Ze vroeg of ze dingen bij moet houden in een schriftje en dat lijkt mij wel leuk en ook handig. Hebben jullie ook een schriftje van de gastouder / opvang of doen jullie dit op een andere manier?
En wat willen jullie dat er opgeschreven wordt? Nu eerst zal het niet veel meer dan zijn slaapjes, flessen en luiers zijn toch?
10.04.17
<<

Patsy

Bericht 10 Jun 2017 11:56

Re: Stomme vragen topic #3

Onze gastouder doet dat tot een jaar, daarna houdt ze een boek bij waar ook de knutsels e.d. in gaan.

Bij ons stond er in wat er gedaan was die dag, hoeveel onze zoon (de oudste was ruim 1,5 Toen hij voor het eerst ging) gedronken had en met wie er "gespeeld" was.
Als er dingen in her voedingsschema veranderden schreven wij dat er ook in.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Jun 2017 11:57

Re: Stomme vragen topic #3

Tot de 1e verjaardag heb ik van beide kids het boekje nog. Vind ik leuk om te bewaren :angel:
Het ging vooral om de tijden waarop ze hadden gegeten/gedronken, geslapen, aantal luiers, enz. En afhankelijk van de drukte in de groep, werd er ook een klein verhaaltje geschreven over hoe de dag was verlopen. Ik vond het erg handig, want mijn vriend haalt de kids altijd op, maar onthoudt meestal niet wat hem verteld wordt :nopompom: Inmiddels vind ik dat ook niet meer zo heel spannend, maar toen ze nog zo klein waren wel. Enige wat ik nu graag wil weten, is of de jongste heeft geslapen en gepoept. Met name dat laatste, want daar heeft hij nogal moeite mee.

Edit: ik schreef er zelf ook altijd even in hoe de nacht was gegaan en hoe laat ze gedronken hadden.
Laatst gewijzigd door Mickey op 10 Jun 2017 11:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 10 Jun 2017 11:58

Re: Stomme vragen topic #3

Bij onze opvang houden ze tot 1 jaar een schriftje bij. Leuk om te lezen wat ze gedaan hebben en vooral praktisch, omdat je dan precies de tijden van voeding en slaapjes op papier hebt staan. Wij schreven dan zelf ook een stukje voor die dag met hoe het ging en wanneer hij de laatste voeding had gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Juliet