Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe dochter vertellen?

<<

Anoniem83

Bericht 02 Sep 2013 22:59

Hoe dochter vertellen?

Wij zouden over anderhalve week op vakantie gaan met mijn ouders, zus, aanhang enz. Dochter had er zo vreselijk veel zin in; vliegen in een vliegtuig, strand, hotel, slapen in een groot bed, glijbanen enz. enz. Maar nu ligt onverwachts mijn oma op sterven (ouderdom, niks ernstigs) en gaat de reis geannuleerd worden morgen. Hoe vertel ik dit mijn dochter zonder dat ze vreselijk teleurgesteld raakt? Ze loopt al de hele week met haar trolley/koffertje en ze is er helemaal vol van. Ze kent mijn oma eigenlijk verder niet, die heeft ze 3 keer gezien ofzo.
Nu is her natuurlijk vreselijk van mijn oma enzo, maar momenteel gaat het me meer aan het hart dat de beloofde en langverwachte vakantie voor mijn dochtertje niet doorgaat, ik vind het zo sneu voor haar. (Ik heb niet echt een band met mijn oma, niet dat ik harteloos ben wat dat betreft)
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 02 Sep 2013 23:02

Re: Hoe dochter vertellen?

Och jeetje, wat een rot situatie zeg.
Ik denk dat het helpt als je iets anders leuks in het vooruitzicht geeft, bijv een dagje weg of een kadootje.
En verder denk ik gewoon proberen in kindertaal uitleggen dat je zelf verdrietig bent ivm je zieke oma, en dat je daarom niet op vakantie kan en wil?
Sterkte iig!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 07:49

Re: Hoe dochter vertellen?

Jeetje wat een vervelende situatie. Gaat de vakantie later nog eens door? Wellicht dat je haar dat kan vertellen? of inderdaad een ander uitje,
Sterkte in ieder geval!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 03 Sep 2013 07:54

Re: Hoe dochter vertellen?

Gewoon simpel uitleggen dat het slecht met oma gaat en dat jullie daarom niet kunnen gaan. Dat dat heel jammer is, dat jij dat ook vindt, maar dat jullie nu later gaan. Ik zou ook iets anders leuks in de dichte nabijheid plannen voor haar. Dagje zwembad, voor mij part weekendje weg in Landal met zwembad. Voor haar gevoel waarschijnlijk bijna net zo tof.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 03 Sep 2013 08:51

Re: Hoe dochter vertellen?

Eens met snoezel! Ik zou het ook zo aanpakken.

Sterkte!
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 03 Sep 2013 22:39

Re: Hoe dochter vertellen?

Hoe heeft je dochter gereageerd? Hoe is het nu met oma?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem83

Bericht 03 Sep 2013 22:47

Re: Hoe dochter vertellen?

Toen ik het vertelde, dat het niet zo goed met mijn oma gaat en dat we het dan niet fijn vinden om op vakantie te gaan, reageerde ze vrij laconiek. Het kwartje leek pas later te vallen en toen begon ze te vragen of we dan niet meer gingen vliegen en zwemmen enz. Toen was ze wel even teleurgesteld, maar daarna heb ik verteld dat we nog wel een keer gaan vliegen alleen niet deze keer was her weer oké. Ik heb nog niks beloofd aan andere leuke dingen, aangezien ik nier weet of ik ze waar kan maken volgende week (zitten ook nog met het bedrijf waar we nu alle aflossers voor af hebben gezegd) maar we gaan zeker nog een paar leuke dingen proberen te doen (zwembad/dierentuin/pretpark oid).
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Sep 2013 11:18

Re: Hoe dochter vertellen?

Kan me voorstellen dat ze het verband met vakantie, vliegen en zwemmen niet zag. Maar ben blij dat ze niet al te verdrietig gereageerd heeft. Hopelijk lukt het jullie nog iets anders leuks te doen in deze lastige tijd. Sterkte!
Juli 2015
Maart 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron