Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevelaken)

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 06 Jun 2017 09:36

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Bliss schreef:Jeeezus wat is dit allemaal ineens joh? Brengen ze elkaar op ideeën ofzo?

Ik kan me trouwens écht niet voorstellen dat die zaken van Romy en Savannah helemaal niks met elkaar te maken hebben. Hopelijk weten we snel hoe de vork in de steel zit en dat ze de juiste verdachten hebben opgepakt.


Ik ook niet, het is toch té toevallig?

En nu die andere meiden ook vermist. Ik hoop dat ze snel en gezond weer terug zullen zijn!
10.04.17
<<

Anoniem197

Bericht 06 Jun 2017 19:53

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Die 2 zijn terecht. Aandacht zoeken?
<<

Anoniem288

Bericht 07 Jun 2017 17:29

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jun 2017 17:41

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik zat vanmiddag te kijken hoeveel mensen vermist zijn op politie.nl, maar jemig dat zijn er nogal wat. Onvoorstelbaar.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 08 Jun 2017 00:36

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ja dat viel mij ook al op Cotton, heel verontrustend! Net als dit bericht uit de Volkskrant dat ik vandaag las:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/jongeren-geronseld-voor-prostitutie-of-drugshandel-hoe-criminele-bendes-grip-hebben-op-scholen-in-nederland~a4498826/

Ik probeer er nu nog niet teveel bij stil te staan, maar maak me soms toch wel echt zorgen over de toekomst van onze kinderen. Ben ik echt zo naïef en blind en groeit heel Nederland op voor galg en rad? Of valt het allemaal best mee en komt het met het gros van de pubers wel goed?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

anoniem196

Bericht 08 Jun 2017 05:24

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

14 en 16 jarige vermoedelijke daders.
Hoe kan je zo jong tot zo iets in staat zijn.
Ook verschrikkelijk voor hun ouders.

Wat voor straf krijg je in Nederland als 14 jarige?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Jun 2017 05:26

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Max 2 jaar geloof ik.. Hoewel ik volgens mij ergens las dat er daarna nog jeugdTBS gegeven kan worden en dit eventueel meerdere keren verlengd kan worden.
10.04.17
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Jun 2017 05:51

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Echt 2 jaar maar, :wtf: .
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Jun 2017 05:59

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik las op het AD dat de 14-jarige maar 1 jaar kan krijgen. Te triest.

http://www.ad.nl/binnenland/verdachte-i ... ~a9d42e7e/
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 08 Jun 2017 06:50

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Jemig wat een korte straffen voor wat ze hebben gedaan. Erg voor de ouders om te weten dat degene die je kind heeft vermoord na 1 of 2 jaar alweer vrij is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Jun 2017 07:10

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik hoorde wel dat hij ook nog jeugd tbs kan krijgen en dat ze dat kunnen verlengen naar normaal tbs. Dan kan het alsnog een veel.langere straf worden. En terecht!
⁠♡♡♡
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 08 Jun 2017 07:23

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Uffe schreef:Ik hoorde wel dat hij ook nog jeugd tbs kan krijgen en dat ze dat kunnen verlengen naar normaal tbs. Dan kan het alsnog een veel.langere straf worden. En terecht!


Nou he dat mag je hopen voor nabestaanden.

Wat zullen de ouders van die jongens nu ook door een hel gaan.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jun 2017 07:37

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Jongeren krijgen te maken met de PIJ regeling. https://nl.wikipedia.org/wiki/PIJ-maatregel

De jongen van 16 kan wel berecht worden volgens het volwassen strafrecht.

Eigenlijk zijn er in deze situatie alleen maar verliezers. De ouders van de meisjes en de ouders van de jongens
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem245

Bericht 08 Jun 2017 07:52

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Silly-One, dat denk ik ook. Het zal je kind maar zijn die zoiets op zijn geweten heeft. Hoe ga je daar als ouder mee om? Daarom denk ik ook dat als die kinderen maar 1 of 2 jaar gevangenisstraf krijgen het daarmee niet afgedaan is. Ik zou denk ik nooit meer normaal naar mijn kind kunnen kijken.
Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat je als 14jarige al in staat bent om te verkrachten, je bent dan toch pas net bezig met ontdekken etc.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2017 07:59

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Kira schreef:Silly-One, dat denk ik ook. Het zal je kind maar zijn die zoiets op zijn geweten heeft. Hoe ga je daar als ouder mee om? Daarom denk ik ook dat als die kinderen maar 1 of 2 jaar gevangenisstraf krijgen het daarmee niet afgedaan is. Ik zou denk ik nooit meer normaal naar mijn kind kunnen kijken.
Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat je als 14jarige al in staat bent om te verkrachten, je bent dan toch pas net bezig met ontdekken etc.

Dat ontdekken gebeurt voor veel jongeren al een stuk eerder :ja: .
<<

anoniem224

Bericht 08 Jun 2017 08:07

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Eens met Cotton. Ik heb het idee dat ze daar tegenwoordig al veel eerder mee bezig zijn.
<<

Anoniem280

Bericht 08 Jun 2017 08:12

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Gister was er in rtl late night ook iets verteld over hoe om te gaan met verlies van klasgenoten/schoolgenoten.
In beide gevallen heb je rouw.
Je klasgenoot die vermoord is, maar ook rouw om de dader.
Ze zitten bij elkaar op school en niemand die dan zoiets verwacht.
Er werd gezegd, door ervaringsdeskundige, de kinderen die er "normaal" mee omgaan, door erover te praten, hebben het meeste moeite met dit verlies, dat uit zich dan later.
Zij heeft 2 klasgenoten gehad die ook vermoord zijn. De eerste keer dat er een klasgenoot vermoord was, was ervaringsdeskundige 15 jaar. Bij de 2de keer 20 jaar. Het verdriet zit nog altijd even hoog, melde zij. Is nu 15 jaar later.
Er moet op school altijd tijd en ruimte zijn om erover te kunnen praten, terwijl niet alle leraren er altijd open voor staan, waardoor verdriet vaak opgekropt wordt.

Verschrikkelijk dat dit gebeurt is. Het zal je kind maar zijn, zowel slachtoffer als dader.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Jun 2017 08:34

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Een oud-klasgenootje van mij is verkracht en vermoord toen we zestien waren. Dat heeft zijn sporen nagelaten bij mij en iedereen in haar omgeving. De dader is pas enkele jaren geleden gepakt en was, zoals men al verwachttte, iemand die vlakbij het plaats delict woonde. Dat gezin is kapot, het gezin van mijn klasgenootje is ook kapot en hun huwelijk heeft het bijvoorbeeld niet overleefd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem280

Bericht 08 Jun 2017 13:58

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik zat er laatst nog aan te denken, Lady.
Ik wist dat er iemand had verteld dat zij vriendin/klasgenoot van haar was geweest.
Maar wist niet meer wie en waar het verteld was.
Bleek jij te zijn.


Haar verhaal komt nu natuurlijk ook weer naar boven.

Ik heb bij diegene, die babymoorden op haar naam heeft staan, op zwemmen gezeten.
Toen onschuldig meisje, niet wetende dat ze later zulke gruwelijke daden zou plegen.
<<

Anoniem197

Bericht 08 Jun 2017 14:06

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

De 14 jarige jongen heeft bekend dat hij haar seksueel heeft misbruikt en vermoord.
Voor beide families is het gewoon verschrikkelijk!
<<

Anoniem280

Bericht 08 Jun 2017 14:25

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Wat verschrikkelijk voor beide families.

Die andere jongen van 16 moest ook voorkomen vandaag toch?
<<

Anoniem197

Bericht 08 Jun 2017 14:31

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ja klopt
<<

Anoniem280

Bericht 08 Jun 2017 14:42

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

1 jaar is voor alleen dit de max.
Er kan nog maximaal 6 jaar jeugd tbs bijkomen.
Dat was net op het nieuws.

Vind deze straf tot 16 jaar vrij laag eigenlijk.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Jun 2017 18:59

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Ik vind veel straffen in Nederland veels te laag. Een volwassene krijgt soms ook maar 8jr. Ik nodig eerder naar 32 jaar voor een volwassene en 8 voor een minderjarige
<<

anoniem196

Bericht 08 Jun 2017 19:06

Re: Twee 14 jarig meisjes overleden ( Bunschoten en Hoevela

Bij moord ben ik voor levenslang opsluiten.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers