Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Mei 2017 20:35

Re: Biechttopic #2

Hij heeft een progressieve spierziekte die zich voornamelijk via rug en benen zichtbaar maakt.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 11 Mei 2017 21:11

Re: Biechttopic #2

Ik herken je wel maar wat ontzettend naar dat hij achteruit gaat. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het heel confronterend is om dat te merken. En dat dat heel veel emoties met zich meebrengt ook in combinatie met jullie kinderen. Je hebt niet alleen je eigen verdriet maar ook het verdriet over de impact die het op de kinderen kan gaan hebben. Ik wil je heel veel sterkte wensen! :hug:
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mei 2017 21:23

Re: Biechttopic #2

Laatste biechtje, wat heftig voor jou en je man. Lijkt me heel naar en confronterend.

Alibi, wat fijn dat je man zo goed reageerde. Wat goed ook dat je zo doorpakt!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Mei 2017 12:01

Re: Biechttopic #2

Ik weet niet zo goed wat ik precies moet biechten. Ik wil even kwijt dat ik me bij vlagen gewoon zo ontzettend verloren en verdrietig voel. Ik herpak me ook altijd wel weer, het moet nou eenmaal en ik heb ook meestal plezier in het leven. Het is gewoon niet fijn als ik me zo voel zoals nu. Dan wil ik gewoon niets meer en het liefst in m'n eentje onder de dekens kruipen in een hotel ver weg.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Mei 2017 08:18

Re: Biechttopic #2

Laatste biechtje, wat verdrietig dat je je zo voelt! Kun je er met mensen thuis over praten? Je partner/vrienden/ouders of wie dan ook? Is er iets wat je zou kunnen doen om weer even uit deze dip te komen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Jun 2017 06:59

Re: Biechttopic #2

Aankomend weekend nemen mijn schoonouders ons een weekendje mee weg ivm hun huwelijk jubileum. Niet in overleg gegaan trouwens, het werd ons gewoon verplicht om mee te gaan. Maar inmiddels is er grote familieruzie tussen mijn man en zijn zus sinds een week. Ze heeft ons op ieder social media verwijderd en geblokkeerd en geeft dus duidelijk aan ons niet meer te willen spreken. Maar we moeten komend weekend dus wel gezellig met haar een huisje delen en een programma volgen. 3 dagen lang continu op elkaars lip. We zien er ontzettend tegenop en twijfelen zelfs of we wel mee willen gaan op deze manier. We hebben al aangegeven het goed te willen praten, maar zij staat hier niet voor open. Het is zo overdreven, er is eigenlijk niks gebeurd en het is ons eigenlijk ook een raadsel waarom ze zo doet.
Wat zouden jullie doen? Mee gaan en een rot weekend hebben en waarschijnlijk zorgen voor een rot sfeer? Of thuis blijven? Ik neig vooral naar thuis blijven. Misschien ben ik egoïstisch, Maar ik vertik het om een weekend weg te gaan met iemand die me zo behandeld :palm: het weekend elkaar ontwijken gaat Niet, want we hebben een heel programma gekregen wat we met elkaar moeten doen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 07 Jun 2017 07:07

Re: Biechttopic #2

Ik zou denk ik wel gaan.
Anders hebben jullie het sowieso gedaan en heb je misschien ook ruzie met zijn ouders of de rest van de familie.

Ik zou gewoon alleen tegen haar praten als het nodig is en haar voor de rest negeren.

Dit weekend kan ook een kans zijn om het toch uit te praten. Als je zo dicht bij elkaar bent kan het niet anders


Als het echt escaleert kun je altijd nog naar huis gaan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Jun 2017 07:54

Re: Biechttopic #2

Ik zou dus tegenwoordig wel voor mezelf kiezen. Ik zou het ontzettend rot vinden voor mijn schoonouders, maar die hebben ook niks aan een weekend dat verpest wordt door een paar ruziënde kinderen.

Ik zou nogmaals haar benaderen en vragen of jullie het niet vooraf kunnen uitpraten. En als zij dat niet wil, dan is dat de directe consequentie. Ik zou mezelf niet gaan opnaaien een heel weekend lang, op mijn tenen lopen en helemaal gestresst raken. Daarvoor is mijn vrije tijd me inmiddels oprecht te kostbaar.

Mijn schoonouders zou ik dan helaas moeten teleurstellen, maar dat is niet anders. Ik zou het ze vertellen dat ik het ontzettend rot voor ze vind, maar dat het voor iedereen beter is als een partij zich terugtrekt en dat jullie graag iets anders leuks met hun gaan doen.
Laatst gewijzigd door Caro op 07 Jun 2017 08:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Jun 2017 08:14

Re: Biechttopic #2

Caro schreef:Ik zou dus tegenwoordig wel voor mezelf kiezen. Ik zou het ontzettend rot vinden voor mijn schoonouders, maar die hebben ook niks aan een weekend dat verpest wordt door een paar ruziënde kinderen.

Ik zou nogmaals haar benaderen en vragen of jullie het niet vooraf kunnen uitpraten. En als zij dat niet wil, dan is dat de directe consequentie. Ik zou mezelf niet gaan opnaaien een heel weekend lang, op mijn tenen lopen en helemaal gestresst raken. Daarvoor is mijn vrije tijd me inmiddels oprecht te kostbaar.

Mijn schoonouders zou ik dan helaas moeten teleurstellen, maar dat is niet anders. Ik zou het ze vertellen dat ik het ontzettend rot voor ze vindt, maar dat het voor iedereen beter is als een partij zich terugtrekt en dat jullie graag iets anders leuks met hun gaan doen.

Precies dit zou ik denk ik ook doen.

♥♥
<<

anoniem203

Bericht 07 Jun 2017 08:43

Re: Biechttopic #2

Ik zou wel gaan. Het is natuurlijk niet leuk voor je schoonouders dat hun kinderen ruzie hebben en misschien vinden zij dit wel een soort van lijm poging. De meeste ruzies beginnen om iets stoms en er is al zoveel ellende in de wereld. Dit klinkt even heel zoet maar het is wel zo..Kan je niet nog 1 poging doen om het uit te praten? Al is het maar voor je schoonouders?
<<

Anoniem278

Bericht 07 Jun 2017 09:06

Re: Biechttopic #2

Weten je schoonouders van deze situatie?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Jun 2017 10:00

Re: Biechttopic #2

Het is voor het jubileum van je schoonouders. Dus je gaat voor hen. Ik zou gaan.
Wel heb ik dezelfde vraag als Quizzle: Weten ze ervan?
Je geeft zelf aan dat je wel met ze wil praten. Ik zou dit toch proberen voor dit weekend.
Lukt dit niet, zou ik het bespreekbaar maken bij je schoonouders. Neem aan dat je daar wel goed contact mee hebt?
2016
<<

Anoniem282

Bericht 07 Jun 2017 14:23

Re: Biechttopic #2

Ik zou juist wel gaan, want zoals ik het lees willen jullie het graag weer goed hebben en was er van jullie kant sowieso al niets aan de hand. Als zij boos is en niets met jullie te maken wil hebben, lijkt het me logischer dat zij de overweging maakt wel/niet mee te gaan. Ik zou dan ook helemaal niet mij ongemakkelijk voelen, want ik kan niets met mensen die boos zijn op mij en even 'vergeten' te vertellen waarom dit zo is. Dan zou ik ervoor kiezen gewoon normaal te doen (niet negeren, maar ook niet overdreven het contact opzoeken) en dan zie ik wel of ze er überhaupt is en of ze ervoor openstaat om ook normaal te doen. Ik zou me dus niet aanpassen aan haar grillen en al helemaal niet als ze weigert uitleg te geven waarom ze zo boos is. Dat schaar ik onder heel kinderachtig, idioot gedrag en ga ik niet in mee.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Jun 2017 19:52

Re: Biechttopic #2

Ben je nog gegaan biechtje?

En zo ja hoe was het?
En zo nee, wat zeiden je schoonouders?
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jul 2017 11:49

Re: Biechttopic #2

Misschien een onsamenhangend verhaal en een beetje vreemd maar baal altijd zo van mijn schoonouders.

Hun hebben een abonnement op de efteling en hebben in mei ofzo 2 kaartjes met 50% korting met hun abonnement gekocht voor ons. Per abbo kun je per jaar 2 kaartjes kopen met die korting om iemand mee te nemen. Nou dat vonden wij heel erg fijn hun wisten niet eens dat dit zo kon.

Wij besloten om ook een abbo te nemen omdat we het toch wel erg leuk vonden een maandje geleden ofzo.

Nu vragen zei aan ons dat ze op ons abonnementen 4 kaartjes met korting mogen kopen maar daar komt het niet eens voor hun zelf maar voor familie om daar samen mee te gaan. Wij terug gezegd nou als het voor jullie zelf was wel maar nu hebben wij al andere mensen mee gevraagt om een keertje met ons te gaan met de korting kaartjes. (Omdat wij zo enthousiast waren en al afgesproken)

Nu is mijn schoonmoeder dus helemaal over de zeik en echt heeel erg boos dat wij dit niet voor hun willen kopen maar zelf willen gebruiken om iemand mee te nemen want hun hebben ze ook voor ons gekocht.

Ben ik nu zon trut ?? Voel me er wel slecht onder om dat kinderachtige gedoe !!


En nog iets stoms :redface: wij zijn keertje of 4 al geweest en vinden dit leuk met ons gezinnetje van 4. (2 kindjes onder de 4 nog) nu zijn wij ze 3 van de 4 keer tegen gekomen in dat park en elke keer blijven ze dan aan ons plakken en ons achterna lopen terwijl wij ook een dagje met ons gezin dan juist willen ! We zien hun al zat.
Hoe moeten we dit nu weer aanpakken ?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Jul 2017 11:55

Re: Biechttopic #2

Gewoon nee zeggen/blijven zeggen, geen discussie aan gaan Is toch logisch dat jullie er zelf gebruik van willen maken voor mensen met wie jullie er een dagje naar toe willen gaan. Heeft zij toch niets over te zeggen. Niet schuldig voelen, had zij misschien maar niet aan die mensen iets moeten beloven.

Wel toevallig dat jullie elkaar er ook nog per ongeluk steeds treffen. Is toch niet zo dat jij of de kinderen er iets over heeft los gelaten: oh, wij gaan morgen naar De Efteling. En dat zij er dan ook naar toe gaan omdat ze het leuk vinden om dat met jullie te doen. In dat geval gewoon echt niets meer noemen over ene komen bezoek. En anders is het wel erg toevallig dat je elkaar in zo'n groot park zo treft. Dan zou ik gewoon duidelijk zeggen: leuk en gezellig om jullie even tegen te komen, zullen even kopje koffie drinken? Daarna gaan wij met zijn vieren verder.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 06 Jul 2017 11:56

Re: Biechttopic #2

Ik vind niet dat je een "trut" bent. Als zij dat voor jullie kopen zou ik er ook niet vanuit gaan dat zij er iets voor terug willen, anders had je het misschien niet eens aangenomen? :) Raar dat ze er zo boos om is, zeker omdat het niet voor hun zelf is. Jullie hebben het recht te beslissen wat jullie met die korting doen, dus lekker met vrienden gaan ;)

En ik zou misschien eens aangeven dat je op die momenten met z'n vieren wilt zijn. Misschien kan je dan een tijd afspreken om even wat met z'n allen te drinken en dan weer eigen weg gaan? Dan hebben jullie allebei wat jullie willen. Hoe vaak zien jullie je schoonouders?
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 06 Jul 2017 11:57

Re: Biechttopic #2

Probleem 1: vervelend dat ze zo reageerden. Ik denk dat het beiderzijds een beetje lullige communicatie is. Doordat jullie vragen voor wieis het niet gelijk duidelijk dat die kaartjes al vergeven zijn (kon toch sowieso niet voor hen zijn want zij hebben abbo). De volgende keer kun je in zo'n situatie beter gelijk duidelijk communiceren: oh sorry! We hebben al met vrienden afgesproken om met die kaartjes met zijn 4tjes te gaan. Volgende keer beter!

Probleem 2) weten ze dan dat jullie gaan? Ik kan me niet voorstellen dat je 4x gaat en bijna alle keren hen toevallig tegen komt. In dat geval: niet meer zeggen dus als je gaat maar pas als je geweest bent. Anders: geen idee. Je kunt ze niet verbieden te gaan. Maar dan moet je op dat moment duidelijk communiceren. "Nou, gezellig jullie even gesproken te hebben, wij gaan weer gezellig met zijn viertjes die kant uit". Maar waarschijnlijk is dat lastig als ze zelf achter je aan blijven lopen. Dan wordt het wel een x keihard zeggen dat je hen er liever niet bij hebt omdat je Family time wilt.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jul 2017 12:06

Re: Biechttopic #2

Eens met Whatever.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jul 2017 12:08

Re: Biechttopic #2

Efteling biechtje hier.

Mijn man heeft meteen aan ze terug gemaild wij willen de kaartjes graag zelf gebruiken om iemand mee te nemen. We hebben niks gezegd van oh niet voor jullie want dat weten wij ook wel dat hun ze niet nodig hebben. Stond al in de vraag ik wil mijn zussen met aanhang meenemen en wij meteen nou we willen ze eigenlijk zelf gebruiken.

Het tweede: ja is echt waar dat we ze constant tegen komen. Maar wij kunnen alleen op zaterdag/ zondag i.v.m. Ons werk en zijn toevallig ook 4 weekenden achter elkaar geweest op 1 van die dagen. Hun weten dat !! En ze gaan denk ik expres bij de kinder stukjes zoeken ofzo, sprookjesbos, kermis stukje en de speeltuintjes want komen ze elke keer op die stukjes tegen.

Omdat ze zo snel boos zijn vinden wij dit moeilijk aan te geven.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jul 2017 12:10

Re: Biechttopic #2

Maar het is toch ook helemaal niet gek dat je schoonouders dat leuk vinden? Die zijn waarschijnlijk in de veronderstelling dat jullie die abonnementen onder andere hebben genomen zodat dat een leuk uitstapje is met zijn allen.
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 12:29

Re: Biechttopic #2

Ik denk dat de enige oplossing duidelijke communicatie is. Dus eerlijk aangeven dat je dat soort dagen soms ook graag met zn viertjes wilt doorbrengen. Niet perse alle keren maar wel bijvoorbeeld om en om. Een middenweg dus.
Tja en als ze dan gekwetst zijn dan is dat in principe hun probleem.
En als je ze alsnog tegenkomt inderdaad even gezellig samen koffie drinken en daarna aangeven dat jullie je eigen weg weer gaan.
Duidelijk zijn is hier de oplossing lijkt mij.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Jul 2017 12:33

Re: Biechttopic #2

Even voorop, het is 'zij zeggen' en niet 'hun zeggen' en 'zij hebben die kaarten niet nodig' ipv 'hun'.
Ik snap dat je in Brabant zult wonen, maar de rest van Nederland denkt door dit soort dialect achtige toestanden dat wij Brabanders verstandelijk beperkt zijn. :palm:


Ik snap best dat jullie die extra kaartjes voor vrienden of bijvoorbeeld jouw familie willen gebruiken. Dat kun je ook gewoon op een nette manier aangeven. Als zij dat niet leuk vinden, tsja, dat is dan een beetje jammer. Ik vind wel dat je het misschien eventjes van te voren al had kunnen zeggen, want zij hebben hun enige kortingskaartjes van het jaar aan jullie besteed, dat was wel netter geweest.

Verder over je tweede probleem, zíj hadden een abonnement en doordat jullie een keer goedkoop mee mochten zijn jullie zo enthousiast geraakt dat jullie zelf ook een abonnement hebben genomen toch? Dan begrijp ik heel goed dat zij denken dat jullie dat met name gedaan hebben om een familie uitstapje te hebben, dus met je schoonouders. Vergeet niet dat het voor veel opa's en oma's helemaal geweldig is om met de kleinkinderen naar de Efteling te gaan. Voor mijn moeder is het in ieder geval een van de hoogtepunten van het jaar.
Ik zou af en toe een doordeweekse dag vrij nemen en dan als gezin gaan en dit nergens vertellen, ook niet op Facebook, en als je je schoonouders tegenkomt in het weekend er gewoon het beste van maken en ze lekker af en toe met jullie kinderen in een attractie droppen terwijl jij en je man een terrasje doen. Heb je zelf ook nog iets leuks ervan!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jul 2017 12:53

Re: Biechttopic #2

Quizzle schreef:Even voorop, het is 'zij zeggen' en niet 'hun zeggen' en 'zij hebben die kaarten niet nodig' ipv 'hun'.
Ik snap dat je in Brabant zult wonen, maar de rest van Nederland denkt door dit soort dialect achtige toestanden dat wij Brabanders verstandelijk beperkt zijn. :palm:


Ik snap best dat jullie die extra kaartjes voor vrienden of bijvoorbeeld jouw familie willen gebruiken. Dat kun je ook gewoon op een nette manier aangeven. Als zij dat niet leuk vinden, tsja, dat is dan een beetje jammer. Ik vind wel dat je het misschien eventjes van te voren al had kunnen zeggen, want zij hebben hun enige kortingskaartjes van het jaar aan jullie besteed, dat was wel netter geweest.

Verder over je tweede probleem, zíj hadden een abonnement en doordat jullie een keer goedkoop mee mochten zijn jullie zo enthousiast geraakt dat jullie zelf ook een abonnement hebben genomen toch? Dan begrijp ik heel goed dat zij denken dat jullie dat met name gedaan hebben om een familie uitstapje te hebben, dus met je schoonouders. Vergeet niet dat het voor veel opa's en oma's helemaal geweldig is om met de kleinkinderen naar de Efteling te gaan. Voor mijn moeder is het in ieder geval een van de hoogtepunten van het jaar.
Ik zou af en toe een doordeweekse dag vrij nemen en dan als gezin gaan en dit nergens vertellen, ook niet op Facebook, en als je je schoonouders tegenkomt in het weekend er gewoon het beste van maken en ze lekker af en toe met jullie kinderen in een attractie droppen terwijl jij en je man een terrasje doen. Heb je zelf ook nog iets leuks ervan!


Oehhh zal er op letten! Haha inderdaad brabant.

Wij hadden voorheen ook altijd een abonnement 4 jaar lang dus dat weten ze wel dat het niet is om samen te gaan.

Hun kunnen dat inderdaad leuk vinden maar ik dus niet. Ik haat het om ze tegen te komen. Volgende keer denk ik inderdaad recht voor de raap zeggen.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Jul 2017 13:02

Re: Biechttopic #2

Quizzle schreef:Even voorop, het is 'zij zeggen' en niet 'hun zeggen' en 'zij hebben die kaarten niet nodig' ipv 'hun'.
Ik snap dat je in Brabant zult wonen, maar de rest van Nederland denkt door dit soort dialect achtige toestanden dat wij Brabanders verstandelijk beperkt zijn. :palm:


:smile:

Eigenlijk geldt voor ieder probleem dat je ervaart met anderen: maak het bespreekbaar op een volwassen manier. Zo vermijd je doorgaans boze gezichten en zolang je helder en beleefd houdt, hoef je ook niet te denken dat je een trut bent en/of erover in te zitten als je schoonouders boos worden. Jouw schoonouders hebben net zoveel recht om daar te zijn als jullie en als je het onprettig vindt dat ze 'zwaan kleef aan' doen, dan ga je daarover in gesprek. Succes!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers