Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Juridisch loket

<<

Dora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jun 2017 17:41

Re: Juridisch loket

Nee dat denk ik ook niet, maar mss kunnen zij jullie wel op weg helpen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Jun 2017 14:56

Ik wil iets vragen voor een vriendin van me. Het  komt erop neer dat ze op haar werk van haar af willen en omdat ze een vast contract heeft, gaat dat niet zo makkelijk en dus wordt er op een heel nare manier met haar om gegaan.

Ik ga niet het hele verhaal neerzetten, maar ze is uit het niks ineens volledig negatief beoordeeld in haar functioneringsgesprek. Voor het grootste deel klopt er niks van, zijn er dingen verdraaid enzo. Ze heeft hier deels ook bewijzen voor. Ze wil zo snel mogelijk een andere baan, maar in haar vakgebied is dat erg lastig en dus wil ze er nu het beste van maken. Maar al haar taken en verantwoordelijkheden zijn haar afgenomen en niemand wil haar vertellen wat ze moet verbeteren en hoe. Ze heeft gevraagd om een verbetertraject of een coach, maar ook daar wordt geen gehoor aan gegeven. Wat zijn haar rechten, wat is verstandig om te doen? Evt extra info kan ik via PM sturen.
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2017 15:02

Ik zou sowieso het verslag niet ondertekenen. Hooguit voor gezien, maar niet voor akkoord.

Verder goed dat ze inderdaad vraagt om verbeterpunten en hoe ze dit aan kan pakken. Heeft ze een rechtsbijstandsverzekering? Eventueel die raadplegen dat ze haar bij kunnen staan, of een vakbond.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2017 15:02

Ik zou hoe dan ook zorgen dat ze juridisch advies krijgt. Ze kan langs een juridisch loket, wellicht heeft ze een rechtsbijstandsverzekering, of komt ze in aanmerking voor een toevoeging of kan ze het zelf betalen. Hoe dan ook, dit soort trajecten zijn super vervelend en daarin moet je je echt goed laten bijstaan.

Als ik haar was zou ik sowieso een goed dossier opbouwen en ook zwart op wit hebben dat je aan je werkgever hebt laten zien er zelf alles aan te willen doen.

Begrijp ik het goed dat ze nog geen gesprek hebben gehad over een vaststellingsovereenkomst of dat er goedkeuring is voor ontslag van uwv of kantonrechter?
Vorige

Terug naar Algemeen