Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekmenu met dreumes

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Mei 2017 19:16

Weekmenu met dreumes

Help dames met kleine kids.
Nu T met de pot mee-eet vind ik het ZO moeilijk.
Hij is gek op vis en kip. Dus dat eten we vaak met broccoli, bloemkool, erwtjes, boontjes.
Gekookt aardappeltje erbij of krieltjes uit de actifry die ik dan prak.

Spaghetti en rijst vindt hij niet zo tof. Tagliatelle weer wel.
Ik heb het gevoel dat we steeds hetzelfde eten.

Wat eten jullie zoal?
2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 26 Mei 2017 20:39

Re: Weekmenu met dreumes

Wij eten gewoon alles wat er voorheen ook aten en dan houd ik wat apart voordat ik er bijvoorbeeld saus of kruiden bij doe
Ik heb in ieder geval nooit mijn menu aangepast aan de kinderen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 26 Mei 2017 20:46

Re: Weekmenu met dreumes

Eens met Femm, zo doen wij het ook.
2011 2012 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Mei 2017 20:52

Re: Weekmenu met dreumes

Ik ook niet inderdaad, alleen toen hij net mee at opgepast met te pittig eten en vaak voor hem eerst wat opgeschept en daarna voor ons nog zout toegevoegd.

Alleen bij rauwkost of salade zorgde ik voor een alternatief want dat is natuurlijk ook lastig met nagenoeg geen tanden, dus dan deed ik er vaak ook gekookte groenten bij. En als we maaltijdsoep aten dan keek ik bijvoorbeeld hoe ik het wat dikker kon maken om extra knoeien te voorkomen ( bijvoorbeeld chiabatta door tomatensoep, lekker en maakt het makkelijker te eten.

Maar verder at hij eigenlijk gewoon met de pot mee. Ik heb wel het kookboek Opperde pop en daar heb ik toen wel wat ideeen uit gehaald zoals pannenkoek als wrap gevuld met spinazie met roomkaas en champignons en dat vond/ vind S ook wel echt heerlijk.
Daarnaast kruid ik alles zelf en op die manier kan ik ook zuinig doen met zout. Zo gaan in Mexicaanse gerechten komijn, paprikapoeder, klein beetje cacao, knoflook en ui ( en eventueel iets van jalepenos of chilivlokken bijvoorbeeld) in Griekse gerechten zoals moussaka of gehaktballetjes in tomatensaus altijd knoflook, ui, kaneel en tomaat enz. Vanaf dat hij 1 was maakte ik ook zelf pesto en daar pasta pesto van bijvoorbeeld, maar ik gaf hem toen ook dingen zoals wraps, couscous, zilvervliesrijst, lasagne, gevulde pasta, ergens iets van brood bij enz, echt niet alleen aardappels.

En als hij het een keer wat minder lekker vond dan is het ook geen ramp, dan at/ eet hij gewoon minder en krijgt hij daarna gewoon zijn yoghurt. Hij slaapt er niet slechter van en komt niks te kort.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Mei 2017 21:21

Re: Weekmenu met dreumes

Dochter at hier ook zoveel mogelijk mee. Evt inderdaad wat aangepast.
Of ik veranderde 1 ingerdient.
En ik had eigenlijk altijd wel een portie aard/groenten/vlees in de vriezer liggen wat ze dan evt kon eten als ik iets anders at
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Mei 2017 21:34

Re: Weekmenu met dreumes

Hier is het menu eigenlijk ook niet veranderd.
Wel probeer ik om geen pakjes/zakjes meer te gebruiken, om er zo voor te zorgen dat er geen/heel weinig zout in zit en het niet te pittig is.

Sowieso hadden we nooit een heel afwisselend weekmenu, haha. Best saai eigenlijk.
Voor het geval we toch iets aten dat ze niet mee kon eten, had ik altijd wel iets in de vriezer of eventueel een potje staan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Han1987

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 22 Mei 2017 05:23

Bericht 05 Jun 2017 07:39

Re: Weekmenu met dreumes

Hier is ze dol op alle soorten pasta's/lasagne's. Verder maak ik soms tomaten-groentesoep of spinaziepannenkoeken/pompoenpannenkoeken.
Nasi/bami meestal ook een succes of rijst met saus, vlees en groente
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Jun 2017 10:36

Re: Weekmenu met dreumes

Hier geen dreumes, maar wel een die al met de pot mee eet.

Wij doen het net zoals Femm. We eten alles, maar we voegen zout en sommige kruiden pas toe nadat we zijn portie eruit geschept hebben.

Sommige kruiden eet hij wel al.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 05 Jun 2017 10:54

Re: Weekmenu met dreumes

Ook hier proberen we gewoon te blijven eten wat we aten.
Dingen waarvan we weten dat hij het écht niet lust, eten we op woensdag/donderdag, dan heeft T. al warm gegeten op de opvang.
Verder is het af en toe gewoon een draak met eten en weigert hij, al is het iets waar hij normaal zijn vingers bij aflikt.
Nou, dan neemt hij gewoon niks, krijgt hij daarna zijn yoghurt en is er morgen weer een dag :)
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jun 2017 18:48

Re: Weekmenu met dreumes

D eet ook volledig met de pot mee. We gebruiken niet of nauwelijks pakjes. We zijn al vroeg begonnen met allerlei kruiden en hij eet nu ook de gerechten precies zoals wij het eten, dus ook pittig of flink gekruid.
Gekookte aardappels met groente en vlees is hij niet dol op maar dat komt goed uit want daar houden wij ook niet van. Verder lust hij vrijwel alles.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jun 2017 19:52

Re: Weekmenu met dreumes

Het gaat heel goed. Vandaag aardappel met spinazie en ei gehad.
Kruiden gaat ook steeds beter. Knoflook valt erg in de smaak.
2016

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers