Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanslag Londen

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jun 2017 07:59

Aanslag Londen

En het is weer raak... verdorie toch :(

http://www.ad.nl/buitenland/zes-doden-e ... ~af3d6ce2/
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jun 2017 08:29

Re: Aanslag Londen

Echt ongelooflijk He? Ik zou nu echt wel 10x nadenken voor ik naar Londen zou gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jun 2017 09:10

Re: Aanslag Londen

Echt vreselijk weer. Ik las het vanacht al en was er gewoon weer naar van. Het gaat maar door en steeds sneller achter elkaar ook. Bah.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem257

Bericht 04 Jun 2017 09:28

Re: Aanslag Londen

Ik vind het echt vreselijk. Donderdag gaat mijn vriend naar London voor een langere periode en ik zou hem opzoeken met mijn zoon, maar ik twijfel echt steeds meer!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 04 Jun 2017 10:20

Re: Aanslag Londen

Mijn zwager en schoonzus waren gisteren in Londen. Maar ze waren op het moment van de aanslag waren ze net uit het centrum. Mijn man kreeg gisteren ineens een app van zwager met aanslag. Daarna niets meer. Wij wisten niet eens dat ze daar waren.

Verschrikkelijk weer.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 04 Jun 2017 10:33

Re: Aanslag Londen

Verschrikkelijk weer :( Wat bezielt iemand toch om zoiets te doen... Echt niet te geloven.
Maar om nu juist niet meer naar Londen te willen, is dat niet juist wat ze ook willen met die aanslagen? Angst zaaien? Dan kan je nergens meer heen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jun 2017 11:37

Re: Aanslag Londen

Kunnen we niet beter gewoon één aanslagen-topic openen? Je kunt er vergif op innemen dat er nog tig nieuwe (individuele) aanvallen komen.

Niet om de aanslagen minder belangrijk te maken, maar meer om in één specifiek topic gedachten uit te wisselen.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jun 2017 11:39

Re: Aanslag Londen

Sayhtia schreef:Maar om nu juist niet meer naar Londen te willen, is dat niet juist wat ze ook willen met die aanslagen? Angst zaaien? Dan kan je nergens meer heen.


Maar dit gebeurt al. Dat zie je wel aan Rock am Ring. De angst is al dusdanig aanwezig, dat een groot festival er om wordt afgeblazen.
Ik denk niet dat je er aan ontkomt dat mensen grote plaatsen en evenementen gaan vermijden.
<<

anoniem203

Bericht 04 Jun 2017 12:09

Re: Aanslag Londen

Exogenesis schreef:Kunnen we niet beter gewoon één aanslagen-topic openen? Je kunt er vergif op innemen dat er nog tig nieuwe (individuele) aanvallen komen.

Niet om de aanslagen minder belangrijk te maken, maar meer om in één specifiek topic gedachten uit te wisselen.


Eigenlijk toch erg dat je er een algemeen topic van kunt maken. Het begint gewoon bijna 'gewoon' te worden. :no:
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jun 2017 12:09

Re: Aanslag Londen

Dee schreef:Echt ongelooflijk He? Ik zou nu echt wel 10x nadenken voor ik naar Londen zou gaan.


Ik ga zaterdag naar London en m'n airbnb is precies waar de aanslag is gepleegd. Het komt niet bij me op om te cancellen, ik ga lekker m'n vriendinnen opzoeken en naar Borough Market en cocktails drinken. Een aanslag kan overal plaatsvinden en in de auto stappen is nog altijd gevaarlijker.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 04 Jun 2017 12:13

Re: Aanslag Londen

Exogenesis schreef:
Sayhtia schreef:Maar om nu juist niet meer naar Londen te willen, is dat niet juist wat ze ook willen met die aanslagen? Angst zaaien? Dan kan je nergens meer heen.


Maar dit gebeurt al. Dat zie je wel aan Rock am Ring. De angst is al dusdanig aanwezig, dat een groot festival er om wordt afgeblazen.
Ik denk niet dat je er aan ontkomt dat mensen grote plaatsen en evenementen gaan vermijden.


Het festival is onderbroken maar is erna wel voortgezet. Ik denk alleen als je niet meer naar Londen gaat, dat je alle grote populaire steden het beste kan vermijden. En dan nog, het kan overal gebeuren :(
Ik heb voor volgende maand een citytrip naar Londen gepland met een vriendin, dit staat al heel lang vast en ik wil zelf angst niet laten overheersen, niet laten winnen. Ik begrijp de angst van mensen hoor maar zoals Caulfield zegt, een aanslag kan overal plaatsvinden en in de auto stappen is nog altijd gevaarlijker.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Jun 2017 12:33

Re: Aanslag Londen

Caulfield schreef:
Dee schreef:Echt ongelooflijk He? Ik zou nu echt wel 10x nadenken voor ik naar Londen zou gaan.


Ik ga zaterdag naar London en m'n airbnb is precies waar de aanslag is gepleegd. Het komt niet bij me op om te cancellen, ik ga lekker m'n vriendinnen opzoeken en naar Borough Market en cocktails drinken. Een aanslag kan overal plaatsvinden en in de auto stappen is nog altijd gevaarlijker.


Dit. Plus dat de kans groter is dat je op dat moment niet net op die plek bent dan wel. Ik hoor vaker mensen zeggen dat ze bepaalde steden vermijden. Het is natuurlijk vreselijk dat er zoveel aanslagen zijn, maar om een gehele stad te vermijden zou ik zelf nooit willen en ook niet doen. Ik baseer me liever op ratio en relativeringsvermogen dan op angst, omdat dit laatste mij erg zou beperken en zaken niet meer in perspectief laat zien.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jun 2017 12:36

Re: Aanslag Londen

Heftig weer. 2 tantes van mijn zouden er heen maar hun vlucht ging niet door. Anders waren ze daar geweest hun hotel zat daar in de buurt.

Vanavond is dat benefiet concert dat zal nu nog wel meer beveiligd worden
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 04 Jun 2017 13:53

Re: Aanslag Londen

Vreselijk :( Vorige week zat mijn vriend hier de hele week voor werk, gelukkig de aankomende tijd geen reisjes meer naar Londen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jun 2017 14:31

Re: Aanslag Londen

Met niet meer naar Londen gaan schiet je weinig op natuurlijk. Nu is het toevallig Londen, maar binnenkort weer ergens anders. Dan kun je dus nergens meer heen gaan, want overal kan iets gebeuren. Ik vertik het dus ook om uit angst bepaalde plekken te mijden.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jun 2017 18:51

Re: Aanslag Londen

Ik hoorde het vannacht al op het nieuws. Eigenlijk schrik ik er niet meer van. We hebben ondertussen een hoop rare mensen op de wereld rondlopen. Ik hoop alleen dat ze steeds minder slachtoffers gaan maken. Plus het zijn volgens mij een hoop kleine groeperingen, waarna IS de aanslag opeist. Ik vraag me dan af wat IS er echt voor geregeld heeft of dat ze teren op de angst die ze de voorgaande jaren gecreëerd hebben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 04 Jun 2017 20:30

Re: Aanslag Londen

Vreselijk weer, al die onschuldige mensen :-(
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Jun 2017 21:43

Re: Aanslag Londen

Inderdaad weer erg naar allemaal. Wij zijn net terug uit Liverpool, na de aanslagen in Manchester vond ik dat toch ook wel erg spannend, met een kind erbij is het allemaal nog net wat enger. Ik hoorde vanmorgen vroeg over de aanslagen van zaterdagavond in Londen en had wel heel even zoiets van: we kunnen maar beter helemaal niks meer doen vandaag, gewoon in het hotel wachten tot we naar het vliegtuig gaan. Toen ben ik weer gaan slapen en toen we opstonden was dat gevoel gelukkig wel weer weggeëbd, en hebben we gewoon gedaan wat we van plan waren. Ondanks alles heb ik me ook niet echt onveilig gevoeld. Je moet je ook niet door angst laten leiden, maar er was een groot muziekfestival daar (Mr. Kite's Musicircus) en ik had dat waarschijnlijk toch wel eng gevonden (we konden er toch niet heen want te weinig tijd).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Jun 2017 12:33

Re: Aanslag Londen

Ik word er toch elke keer weer verdrietig van. Ook al merk ik dat het me wat minder aangrijpt omdat het helaas zo vaak gebeurd de laatste tijd.
Maar waarom toch telkens? Het is zo oneerlijk, zo nutteloos en zo verdrietig.

Eind van de maand ga ik zelf naar Londen toe. Ik ben niet (extra) bang hierdoor, maar waarschijnlijk wel alerter. Zeker omdat ik ook naar een concert toe ga in Londen. De kans is echter zo ontzettend klein dat er wat gebeurd, maar merk dat het toch een beetje in mn achterhoofd speelt. En dat vind ik vervelend, want ik wil me niet laten beïnvloeden door angst.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jun 2017 16:55

Re: Aanslag Londen

Ik vind het ook vreselijk maar zou die plaatsen nooit vermijden. Wat ik me wel afvraag: waarom zijn deze aanslagen zo erg en de dagelijkse bommen op kinderen in Oosterse landen minder? Is dat omdat het dichter bij huis is? Want kinderen vermoorden die er niks mee te maken hebben gebeurt al zo lang dagelijks. Is het omdat Londen eigenlijk veilig zou moeten zijn? Voor mij is namelijk een aanslag in Londen (of hier in de buurt) niet opeens enger dan die aanslagen daar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 05 Jun 2017 17:48

Re: Aanslag Londen

Niet erger, wel onverwachter. Aanslagen in een land waar oorlog/constante terreurdreiging is, is vreselijk, maar je weet dat het gebeurd. London voelt veiliger, waardoor zo'n aanslag als een grotere schok voelt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 06 Jun 2017 20:02

Re: Aanslag Londen

Ik ben net terug van weekendje London . Zaterdag ochtend aangekomen. Smiddags liepen wij nog over de borough market en die brug...
Eigenlijk vond ik dat het de dagen erna gewoon rustig was, geen extra beveiliging ( militairen of politie ) wat in in Parijs 'gewend' ben. Het leven ging gewoon door alsof er niks gebeurd was. Dat viel mij wel op
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jun 2017 08:59

Re: Aanslag Londen

Marsy31 schreef:Ik vind het ook vreselijk maar zou die plaatsen nooit vermijden. Wat ik me wel afvraag: waarom zijn deze aanslagen zo erg en de dagelijkse bommen op kinderen in Oosterse landen minder? Is dat omdat het dichter bij huis is? Want kinderen vermoorden die er niks mee te maken hebben gebeurt al zo lang dagelijks. Is het omdat Londen eigenlijk veilig zou moeten zijn? Voor mij is namelijk een aanslag in Londen (of hier in de buurt) niet opeens enger dan die aanslagen daar.


Hoe mensen een risico inschatten wordt niet bepaald door objectieve gegevens maar op talloze heuristieken en vertekeningen, waaronder nabijheid en media-aandacht. Als je dat interessant vindt; in de psychologie wordt dat bijvoorbeeld verklaard door het psychometric paradigm van Slovic. Zie bv hier http://scienceblogs.com/thepumphandle/2 ... nalysis-2/
<<

ChiQ

Bericht 07 Jun 2017 09:16

Re: Aanslag Londen

psv-forever schreef:Ik ben net terug van weekendje London . Zaterdag ochtend aangekomen. Smiddags liepen wij nog over de borough market en die brug...
Eigenlijk vond ik dat het de dagen erna gewoon rustig was, geen extra beveiliging ( militairen of politie ) wat in in Parijs 'gewend' ben. Het leven ging gewoon door alsof er niks gebeurd was. Dat viel mij wel op


Nou, in Parijs is het vreselijk. Wij waren 700 meter verderop van de aanslag toen in november. Daarna was de stads doods. Alles was gesloten.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers