Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plastic schoenen oprekken. Hoe?

<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 10:26

Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Ik heb plastich schoenen en heb ze nooit gedragen omdat ze te strak zijn ondanks dat het wel mijn maat is. Dat komt natuurlijk omdat ze van plastic zijn.
Hoe rek ik ze op? Gaan ze dan niet terug in hun oude vorm? Ik wil ze nou wel een dragen deze zomer.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mei 2017 10:41

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Niet denk ik, plastic rekt niet zo en loopt niet echt uit zoals leer dat doet. Denk dat je toch gewoon een te kleine maat hebt gekocht.
En plastic lijkt me ook niet zo lekker in de zomer, dat zweet dan toch heel erg?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Mei 2017 10:42

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Nee volgens mij kan dat niet. Ik zou ook geen plastic schoenen kopen, lijkt me niet lekker zitten.
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 11:26

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Pompoen schreef:Niet denk ik, plastic rekt niet zo en loopt niet echt uit zoals leer dat doet. Denk dat je toch gewoon een te kleine maat hebt gekocht.
En plastic lijkt me ook niet zo lekker in de zomer, dat zweet dan toch heel erg?


Heb de goede maat dus dat ligt echt eraan dat het plastic is. Tja ik vond ze leuk en ze waren niet duur.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 11:28

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Urban Naked schreef:Nee volgens mij kan dat niet. Ik zou ook geen plastic schoenen kopen, lijkt me niet lekker zitten.


Heb het wel eens eerder hier gevraagd, maar ben het toen helemaal vergeten. Iemand gaf de tip om ze op te rekken met natte sokken. Of ik die nou nat aan moest of natte er los in doen weet ik niet. Het lijkt me beide nogal stug.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Mei 2017 11:30

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Grote kans dat het niet lukt, sowieso niet met natte sokken. Dat werkt alleen bij echt leer (leer wordt rekbaar/vormbaar als het nat wordt) Wat je wel kan proberen is met 2 paar sokken aan en dan de schoenen verwarmen door te fohnen. Maar denk dat het daarna wel weer terug gaat.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 22 Mei 2017 19:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 22 Mei 2017 11:50

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

caribbeanlover schreef:
Pompoen schreef:Niet denk ik, plastic rekt niet zo en loopt niet echt uit zoals leer dat doet. Denk dat je toch gewoon een te kleine maat hebt gekocht.
En plastic lijkt me ook niet zo lekker in de zomer, dat zweet dan toch heel erg?


Heb de goede maat dus dat ligt echt eraan dat het plastic is. Tja ik vond ze leuk en ze waren niet duur.


Bljkbaar had je dus toch een maatje groter moeten hebben. Niet elke schoen in bijv. maat 40 valt even groot.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2017 11:52

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Gaat niet lukken. Ze waren goedkoop zeg je maar inderdaad van plastic dus nu kun je ze helaas niet dragen. Zonde! Volgende keer misschien ietsje meer uitgeven aan echt leren en dan kun je ze wel dragen. Of stoffen schoenen, die zijn vaak ook wat flexibeler.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 19:46

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Beachgirl schreef:
caribbeanlover schreef:
Pompoen schreef:Niet denk ik, plastic rekt niet zo en loopt niet echt uit zoals leer dat doet. Denk dat je toch gewoon een te kleine maat hebt gekocht.
En plastic lijkt me ook niet zo lekker in de zomer, dat zweet dan toch heel erg?


Heb de goede maat dus dat ligt echt eraan dat het plastic is. Tja ik vond ze leuk en ze waren niet duur.


Bljkbaar had je dus toch een maatje groter moeten hebben. Niet elke schoen in bijv. maat 40 valt even groot.


Wellicht klopt dat omdat het plastic is. Ik heb er geen ervaring mee. Vraag me af hoe anderen dat doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 19:48

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Carrie schreef:Gaat niet lukken. Ze waren goedkoop zeg je maar inderdaad van plastic dus nu kun je ze helaas niet dragen. Zonde! Volgende keer misschien ietsje meer uitgeven aan echt leren en dan kun je ze wel dragen. Of stoffen schoenen, die zijn vaak ook wat flexibeler.


Zeker zonde ondanks dat ze goedkoop waren. Ze moesten ter vervanging zijn van schoenen die ik weg heb gedaan omdat die stuk waren. Ik ga ze toch proberen en anders doe ik ze in zo'n kledingbak dus hopelijk is een ander er dan blij mee.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Mei 2017 19:49

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Iedere schoen passen voordat je ze koopt.. Simpel toch? De ene keer heb ik 38, dan 39 en soms 40. Ligt net aan de leest die gebruikt is.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 22 Mei 2017 20:44

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Sawadee schreef:Iedere schoen passen voordat je ze koopt.. Simpel toch? De ene keer heb ik 38, dan 39 en soms 40. Ligt net aan de leest die gebruikt is.


Precies dit. Heeft echt niks met plastic te maken hoor.

Heb van Toms instappers maat 39 en van Nike sneakers maat 41. Adidasjes weer gewoon maat 40. Kwestie van goed passen.
Mocht ik schoenen via internet bestellen dan lees ik altijd goed de reviews en indien nodig bestel ik 2 maten.
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 22 Mei 2017 20:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 22 Mei 2017 20:47

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Vraag me nu wel heel erg af wat voor schoenen het zijn.... kan zo snel geen plastic schoenen bedenken.

Ja teenslippers of Crocs...
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mei 2017 21:02

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Ik neem aan dat ze gewoon kunststof bedoelt, geen leer dus.

Het verschilt idd per schoen hoe de maat valt, beetje naïef om te denken dat het je maat is en ze dus goed zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 21:06

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Sawadee schreef:Iedere schoen passen voordat je ze koopt.. Simpel toch? De ene keer heb ik 38, dan 39 en soms 40. Ligt net aan de leest die gebruikt is.


Ik heb ze gepast dat was ik vergeten te zeggen en toen zaten ze goed. Ik pas schoenen altijd! Wellicht moet ik het een kans geven nl morgen.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 21:08

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Bliss schreef:Ik neem aan dat ze gewoon kunststof bedoelt, geen leer dus.

Het verschilt idd per schoen hoe de maat valt, beetje naïef om te denken dat het je maat is en ze dus goed zijn.


Ze zijn van de Primark en ik heb begrepen dat ze daar voornamelijk plastic schoenen verkopen, maar ik kan in de war zijn dus het zou heel goed kunststof kunnen zijn. Het oogt en voelt als plastic vandaar dat ik dat denk.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 22 Mei 2017 22:21

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Met warm weer kunnen je voeten ook iets opzwellen waardoor schoenen krapper gaan zitten.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mei 2017 09:50

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Dat klopt
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2017 16:16

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Ik heb ze gister ongeveer zittend 15 min. aan gehad. Toen ik naar de stoel liep deden ze al pijn dus dat komt niet goed denk ik.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Mei 2017 20:42

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Dan weet je wat je te doen staat :)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Mei 2017 21:14

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Het lag later aan een open wondje op mijn hiel bij 1 voet, want bij 2 andere paar schoenen had ik hetzelfde. Er is dus nog hoop :hulde:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Mei 2017 20:45

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Hebben je plastic schoenen niet voor dat wondje gezorgd dan?
2016
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Mei 2017 21:36

Re: Plastic schoenen oprekken. Hoe?

Zou kunnen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers