Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomerhitte, fijn of niet?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Mei 2017 16:13

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Hoewel ik er wel goed tegen kan over het algemeen, vind ik er weinig aan. 20-25 graden vind ik heerlijk, warmer hoeft van mij niet echt. Op vakantie hoeft het van mij ook niet warmer, ik houd van actieve vakanties en dan is die hitte niet nodig. Als het wel zo is heb ik er meestal weinig problemen mee trouwens, ik kan er goed tegen, maar ik vind er gewoon weinig aan.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2017 16:14

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Susan schreef:
Wat ik heel irritant vind aan de hitte is dat als je het niet fijn vindt, er AL-TIJD mensen beginnen te roepen dat 'het ook nooit goed is'- zo vanuit henzelf geredeneerd, alsof iedereen een voorkeur heeft voor warm zomerweer omdat zij dat hebben.


Ik lees in zo'n uitspraak niet per se in dat deze mensen wel van warmte houden, maar gewoon precies wat er staat: het valt mij ook op dat bij warmte veel mensen gaan piepen, steunen, kreunen en klagen. Zou mij alleen maar extra energie kosten en onder de streep verandert er niets. Ik vind het sowieso nogal suf om te klagen over weersomstandigheden; het heeft totaal geen nut.

Enige vervelende bij warmte vind ik dat het 's nachts niet lekker slaapt.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 30 Mei 2017 16:28

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ach, er wordt toch altijd over het weer geklaagd. Bij extremer warm of koud weer meer dan normaal. Ik stoor me daar niet zo aan. Gisteren was het meer dan 28 graden op kantoor. Dan worden je hersenen gegrild en vind ik het niet meer dan logisch dat daar over geklaagd wordt. Je schiet er niks mee op, maar we waren het stadium van vermannen wel voorbij.

Ik krijg altijd zo'n hoofdpijn van het warme weer. Daar baal ik van. Ik heb ook liever 25 graden dan 30.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Mei 2017 17:10

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Tot 25 graden vind ik heerlijk daarboven word ik suf, krijg ik hoofdpijn en ben ik futloos. Dan vind ik het niet leuk meer. Maar een lekker zonnetje kan ik zeker waarderen!
<<

anoniem224

Bericht 30 Mei 2017 17:47

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik kan goed tegen het warme weer eigenlijk, vond het dit weekend en gister heerlijk! Maar iets minder mag ook hoor, zo rond de 25 graden met zon en wat wind.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 30 Mei 2017 17:53

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Heb er nooit van gehouden. Nu ik een tuin heb is het wel beter te doen dan in een appartement. Nu gaan we 's avonds buiten zitten om wat af te koelen. In het appartement zaten we soms 5 dagen non-stop in de hitte.
Nu ik hoogzwanger ben is het helemaal niet mijn favoriet, hoewel ik er niet veel meer last van heb. Het zijn alleen de kwaaltjes plus hitte. Gisteren heb ik maar een beetje uitgezeten met de ventilator naast me.

Gelukkig is het nu weer lekker. Mijn favoriet is een graad of 15-20, dan kan ik buiten lekker bewegen zonder zweten en binnen zelf een beetje de temperatuur regelen.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Mei 2017 18:15

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Lady schreef:
Exogenesis schreef:Ik houd niet van hitte, maar wel van warmte. Een graad of 23/24 vind ik heerlijk. Het enige leuke aan echt heet weer, vind ik de kans op onweer.


Naar mijn idee heeft het noorden van het land veel minder last van (hevig) onweer dan de rest van het land. Dat vind ik weleens jammer want ik vind onweer ook prachtig om te beleven.


Daarom ben ik maar naar het 'noord-oosten' (Drenthe) vertrokken. Ik heb het idee dat we vorige zomer beduidend meer onweer hebben gehad dan bv in J (Friesland), waar mijn ouders wonen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Mei 2017 18:30

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ava schreef:Ik hou er van! Ik heb een hekel aan de kou en zo'n weer zoals de afgelopen dagen vind ik erg fijn. Ook zo'n dag zoals gisteren. Ik kan daar wel goed tegen. En het was ook maar echt 1 dag dat het echt heel erg warm was. Als het nu 2 weken lang zo'n weer zou zijn zou ik het ook steeds minder prettig vinden. Maar ik heb dat liever dan 2 weken -5 graad met een hoop sneeuw erbij.


Dit!! Voor de volle 100 %!!!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Mei 2017 18:40

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik vind de warmte wel fijn. Heerlijk in de tuin, zwembad op voor de kinderen, de oudste is er niet uit te slaan. Zelf ook een beetje bij het water poedelen. Heerlijk. Of zoals zondag naar een festival(waar overigens wel water was voor de oudste) en gewoon rustig slenteren.. ja ik geniet er wel van.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2017 19:04

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Guattari schreef:Ik lees in zo'n uitspraak niet per se in dat deze mensen wel van warmte houden, maar gewoon precies wat er staat: het valt mij ook op dat bij warmte veel mensen gaan piepen, steunen, kreunen en klagen. Zou mij alleen maar extra energie kosten en onder de streep verandert er niets. Ik vind het sowieso nogal suf om te klagen over weersomstandigheden; het heeft totaal geen nut.

Enige vervelende bij warmte vind ik dat het 's nachts niet lekker slaapt.


Maar als mensen klagen dat het te koud is, hoor je die opmerking nooit. Ik vind er wel een soort vanzelfsprekendheid in zitten dat je moet vinden hoe warmer, hoe beter en zo niet dan ben je een zeurpiet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Mei 2017 19:11

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik vind het altijd heel dubbel. Aan de ene kant hou ik heel erg van warmte en zon, het barbecuen, lange avonden in de tuin of op een terrasje etc. Maar aan de andere kant heb ik allerlei allergiën zodra het mooi weer wordt. Warmte allergie, zonne allergie en zoals afgelopen week zo erg hooikoorts dat ik nagenoeg het hele weekend ziek in bed gelegen heb. :nopompom:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem224

Bericht 30 Mei 2017 19:39

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

De warme nachten vind ik trouwens wel drama, doe geen oog dicht dan.
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 30 Mei 2017 19:46

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Van mij hoeft het niet en ik kan er slecht tegen. Ik ben blij dat het de komende dagen wat koeler is. Rond de 22 graden vind ik prima, niet te warm en niet te benauwd. Je kan niks doen als het zo warm is zoals afgelopen weekend zonder dat het zweet je uitbreekt. Ook in huis blijft de hitte lang hangen. Nee, laat het nog maar even zoals het vandaag is.
Afbeelding
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2017 21:04

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Susan schreef:
Guattari schreef:Ik lees in zo'n uitspraak niet per se in dat deze mensen wel van warmte houden, maar gewoon precies wat er staat: het valt mij ook op dat bij warmte veel mensen gaan piepen, steunen, kreunen en klagen. Zou mij alleen maar extra energie kosten en onder de streep verandert er niets. Ik vind het sowieso nogal suf om te klagen over weersomstandigheden; het heeft totaal geen nut.

Enige vervelende bij warmte vind ik dat het 's nachts niet lekker slaapt.


Maar als mensen klagen dat het te koud is, hoor je die opmerking nooit. Ik vind er wel een soort vanzelfsprekendheid in zitten dat je moet vinden hoe warmer, hoe beter en zo niet dan ben je een zeurpiet.


Als het winter is en er een sneeuwvlokje valt, zie ik tig updates voorbij komen op social media van mensen die hier iets van vinden. Als het vroeg herfstweer wordt, zie ik ook klaagzangen voorbij komen dat het nu al zoveel regent/waait en mensen naar de zon verlangen en als de lente niet de laatste week van maart intreedt, zie/hoor ik gejank dat mensen zooooo ontzettend toe zijn aan langere dagen/zon/warmer weer. Dus ik kan ook niet heel anders concluderen dat een substantieel deel van de bevolking graag zanikt en het nooit goed is. Compleet zinloos. Er is nog niemand geweest die mij kan uitleggen wat de meerwaarde is van erover klagen. Daarnaast heb ik nooit gemerkt dat het weer boodschap heeft aan wat jij/ik/wie dan ook vindt/wil. Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik snap het niet wat je ermee opschiet om je er druk over te maken. Dit valt samen dat ik niets zo'n afgezaagd en uitgekauwd onderwerp vind als praten over het weer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2017 21:17

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ja Guattari, dat klopt, maar dat is juist wat ik bedoel: bij ieder weertype wordt geklaagd, maar bij koud weer zegt er nooit iemand: 'Het is ook nooit goed'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem288

Bericht 30 Mei 2017 21:17

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2017 21:32

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Susan schreef:Ja Guattari, dat klopt, maar dat is juist wat ik bedoel: bij ieder weertype wordt geklaagd, maar bij koud weer zegt er nooit iemand: 'Het is ook nooit goed'.


Oh, nu begrijp ik je. :) Nee, dan hoor ik overal om me heen dat het ontzettend kut is om 's ochtends eerst de ruiten te krabben, het geen doen is op de weg door gladheid, dat het een vieze trap is nu de sneeuw smelt en meer in deze trant. Ik snap het wel, maar ik zou moe en chagrijnig van mezelf worden als ik dit tegen iedereen die het horen wil en niet horen wil moet verkondigen. Als het hielp vind ik er nog iets voor te zeggen, maar dat is gewoon niet het geval. :)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Mei 2017 22:06

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik heb ongeveer hetzelfde als de rest. Gisteren was voor mij ook te extreem. Vandaag prima, alleen jammer dat er bijna geen zon was. Om te werken (ik ben kok) zijn die 30+graden (tel er in de keuken minimaal 10 graden bij) dagen wel echt killing. Ben dan vaak gesloopt na zo'n werkdag (maak gemiddeld 10 uur op een dag). Ik vind het heerlijk om met de scooter naar huis te kunnen rijden na zo'n dag.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mei 2017 06:38

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Exogenesis schreef:
Lady schreef:
Exogenesis schreef:Ik houd niet van hitte, maar wel van warmte. Een graad of 23/24 vind ik heerlijk. Het enige leuke aan echt heet weer, vind ik de kans op onweer.


Naar mijn idee heeft het noorden van het land veel minder last van (hevig) onweer dan de rest van het land. Dat vind ik weleens jammer want ik vind onweer ook prachtig om te beleven.


Daarom ben ik maar naar het 'noord-oosten' (Drenthe) vertrokken. Ik heb het idee dat we vorige zomer beduidend meer onweer hebben gehad dan bv in J (Friesland), waar mijn ouders wonen.

Dat blazen richting Exo werkt dus goed?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 31 Mei 2017 09:09

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik vind het heerlijk, kan ook goed tegen de hitte. Graad of 25 is ideaal maar zoals afgelopen dagen trek ik prima.

Ik lees inmiddels wel hier dat ik maar het noorden moet verhuizen om van die ellendige onweersbuien af te komen? Ik heb echt een hekel aan onweer en waar ik woon is het bijna altijd raak, zo waardeloos is dat!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem315

Bericht 31 Mei 2017 09:13

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Cotton schreef:
Exogenesis schreef:
Lady schreef:
Naar mijn idee heeft het noorden van het land veel minder last van (hevig) onweer dan de rest van het land. Dat vind ik weleens jammer want ik vind onweer ook prachtig om te beleven.


Daarom ben ik maar naar het 'noord-oosten' (Drenthe) vertrokken. Ik heb het idee dat we vorige zomer beduidend meer onweer hebben gehad dan bv in J (Friesland), waar mijn ouders wonen.

Dat blazen richting Exo werkt dus goed?


Yes! Gewoon mee doorgaan!
<<

Anoniem315

Bericht 31 Mei 2017 09:17

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Knillis schreef:Ik vind het heerlijk, kan ook goed tegen de hitte. Graad of 25 is ideaal maar zoals afgelopen dagen trek ik prima.

Ik lees inmiddels wel hier dat ik maar het noorden moet verhuizen om van die ellendige onweersbuien af te komen? Ik heb echt een hekel aan onweer en waar ik woon is het bijna altijd raak, zo waardeloos is dat!


Ja, echt heel gek hoor! Mijn broer is ook een onweersfanaat en wij appen elkaar altijd zodra er iets staat te gebeuren, maar bij hem is het echt stukken minder interessant dan hier. Afgelopen week hebben we hier ook wat onweer en flink regen gehad, en de volgende dag vroeg ik mijn moeder er naar en die gaf verbaasd aan dat er bij hen niks was gevallen.
<<

Anoniem197

Bericht 31 Mei 2017 09:28

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik vind dit weer niets. Bij 20 graden mag het stoppen wat mij betreft. Ik kan hier niets mee. Temp in huis was vanmorgen om 6 uur al 27 graden. Kan je nagaan dat we hier aan het eind van de middag over de 30 komen.
Krijg dus ook echt niets gedaan.

En die onweer en hagel mag ook wegblijven. Ik woon dus in het zuiden in het hagelgebied :wink: we hebben allemaal kleine deukjes in de auto dus de ellende kan weer beginnen. We zijn niet de enige, verschillende vrienden ook. Kinderen waren echt bang, zelfs dochter vond het al niets.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Mei 2017 09:30

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik slaap zo slecht met die hitte. En vooral als er ook wat onweer is.
Ik vind de temperatuur van vandaag heerlijk. Ben ook ineens erg actief in het huishouden haha
2016
<<

Anoniem250

Bericht 31 Mei 2017 09:38

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik vind temperaturen hoger dan 25 graden overdag en in de avond heerlijk. Heel fijn om het niet koud of fris te hebben.
En niet veel lagen kleren aan te hoeven. Slapen is inderdaad niet zo fijn in de hitte.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers