Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziekte door zwangerschap

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 30 Mei 2017 17:45

Ziekte door zwangerschap

Hoi,

Door mijn bekken problemen zit ik deels in de ziekte verlof.
Mijn leidinggevende gaf aan dat ik deels kan kijken wat ik voor vervangend werk kan doen. Werk als wijk verpleegkundige en kan mijn routes niet meer draaien.

Wat ik doe aan vervangend werk moet ik ook onder ziekte schrijven. Want ik kan niet volledig mijn functie uitvoeren. Nu sprak ik iemand die vond dit fraude, want ik werk wel gedeeltelijk dat was het bedrijfsrisico dat ik niet helemaal mijn taken kan doen.

Snap er zelf niks meer van vond de afspraak die ik had wel aannemelijk... Hoe zien jullie dat?
Laatst gewijzigd door SummerBeach op 30 Mei 2017 18:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 30 Mei 2017 17:52

Re: Ziekte door zwangerschap

Wij worden dan 100% ziek gemeld, en kijken hoeveel uur we aanwezig kunnen zijn en welke taken we wel kunnen doen. Daardoor kunnen ze ook iemand anders inzetten voor jou oorspronkelijke taken.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2017 18:43

Re: Ziekte door zwangerschap

SummerBeach schreef:Hoi,
Nu sprak ik iemand die vond dit fraude want ik werk te wel gedeeltelijk dat was het bedrijfsrisico....

Snap er zelf niks meer van vond de afspraak die ik had wel aannemelijk... Hoe zien jullie dat?


Ik snap er ook weinig van, door bovenstaande zin (vetgedrukt).
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 30 Mei 2017 18:48

Re: Ziekte door zwangerschap

Aangepast telefoon maakt er soms zelf wat van.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 30 Mei 2017 18:57

Re: Ziekte door zwangerschap

Ik ben haast mijn hele zwangerschap (gedeeltelijk) ziekgemeld geweest bij het UWV. In het begin volledig want toen kon ik ook echt niet werken. Daarna heb ik vervangend werd gedaan een aantal uurtjes per week en die uren werd ik ook beter gemeld. Dit was allemaal in overleg tussen personeelsadministratie, Uwv en bedrijfsarts. En mij natuurlijk.
10.04.17
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 30 Mei 2017 19:02

Re: Ziekte door zwangerschap

Ik denk dat ze met fraude bedoelen dat als je vervangend werk kan doen dat je dan wellicht ook voor bijvoorbeeld maar 50% ziek gemeld kan worden. Als je werkgever je ziek meldt bij het UWV (door zwangerschap) staat dan krijgt je werkgever dit vergoedt. Als je dus bijvoorbeeld nog voor 50% andere taken kan doen en je werkgever krijgt wel voor 100% vergoeding dan kan je dit zien als fraude maar ik denk dat het in de praktijk veel voorkomt. Je kan immers je eigen functie niet meer uitoefenen dus het is in mijn ogen een grijs gebied. Als het UWV jouw belt kunnen ze hier vragen over gaan stellen.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2017 19:08

Re: Ziekte door zwangerschap

Waar bemoeit diegene zich mee? Sowieso is dit niet jouw idee maar van je leidinggevende, dus als die persoon hier een probleem mee heeft gaat hij of zij maar daar zeuren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2017 19:39

Re: Ziekte door zwangerschap

SummerBeach schreef:Aangepast telefoon maakt er soms zelf wat van.


Ja, ok. Maar wat moet er staan? :) Is het wat Isa zegt?

Susan: ik snap wat je zegt, maar zo werkt het in de praktijk helaas niet.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 30 Mei 2017 20:08

Re: Ziekte door zwangerschap

Guattari schreef:
SummerBeach schreef:Aangepast telefoon maakt er soms zelf wat van.


Ja, ok. Maar wat moet er staan? :) Is het wat Isa zegt?

Susan: ik snap wat je zegt, maar zo werkt het in de praktijk helaas niet.



Ja zo Isa zegt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Mei 2017 20:27

Re: Ziekte door zwangerschap

Ik zou aan je leidinggevende vragen of de bedrijfsarts contact met je op kan nemen zodat je samen kan kijken welk werk je nog wel kan doen, dat kan gewoon telefonisch, zo hoef je niet zelf het wiel uit te vinden en ik vind het persoonlijk ook fijn om wat steun in je keuzes te krijgen van iemand die er verstand van heeft, beetje rugdekking voelde dat voor mij.

Daarnaast neemt het UWV vanzelf contact met je op over je ziekte, gewoon aangeven hoeveel uur je nog werkt en dat je aangepaste werkzaamheden doet en het UWV bepaald dan hoeveel uur ze dan uiteindelijk an je werkgever betalen aangezien je nog wel werkt maar aangepaste werkzaamheden doet. Je salaris wordt in totaal tijdens je zwangerschap altijd 100% uitbetaald, je werkgever de uren die je nog werkt en het UWV betaald de rest wat je werkgever dus uiteindelijk aan jou betaald. Het UWV volgt eigenlijk bij zwangerschap ook altijd het advies van de bedrijfsarts.

En tegen die persoon die er dus over zeurt zou ik dus gewoon aangeven dat je bij het UWV gewoon aangeeft hoeveel uur je nog werkt en dat het om aangepaste werkzaamheden gaat, dus dat je daar gewoon transparant in bent, als je het gevoel hebt dat je iets moet antwoorden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2017 20:49

Re: Ziekte door zwangerschap

https://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer ... -bevalling

Het gaat er niet om hoe wij dat zien. Het gaat erom hoe de wet dit ziet. :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers