Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomerhitte, fijn of niet?

<<

Elle123

Bericht 30 Mei 2017 14:01

Zomerhitte, fijn of niet?

Houden jullie van de warmte? Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo fijn. “Mooi weer” noemen ze het dan. Nou ik vind 35 graden (zoals gisteren) echt niet fijn. Ik zweet me de hele dag kapot, mijn kleren plakken aan alle kanten, mijn haar pluist en plakt en ik krijg pukkels van het zweten. Ik krijg er ook vaak hoofdpijn van en ik word duizelig. Op vakantie vind ik 25-30 graden lekker hoor, maar dan hoef ik niks te doen en heb ik meestal wel zee of zwembad in de buurt.
Mijn huis lijkt ontploft, omdat ik het veel te warm vind om te poetsen en om de was te doen. Op de sportschool is het 35 graden en buiten hardlopen vind ik bij 30 graden ook niet prettig. En door de warmte slaap ik niet goed. Uiteindelijk went het wel hoor, maar die eerste hete dagen vind ik vreselijk. Mijn vriend was op vakantie en mijn vriendinnen hebben nooit tijd dus ben ik ook nog eens meestal alleen thuis. Ik heb dus behoorlijk zitten netflixen dit weekend.
Ik heb het veel liever ergens tussen de 18 en 25 graden, lekker een zonnetje erbij en ’s nachts fris genoeg om te kunnen slapen.
Zo, klaar met zeuren ;). Ben ik de enige die niet warm loopt (haha…) voor het warme zomerweer?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2017 14:04

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

De externe hitte zoals afgelopen dagen is in Nederland ook niet leuk. Het is dan inderdaad gelijk benauwd en het huis is dan ook gelijk om te ploffen.
Als het zo tussen de 20-25 graden is in Nederland dan is het lekker. Dan is het minder benauwd, vaak staat er dan ook een klein windje die voor de nodige verkoeling zorgde. Bij de hoge temperaturen mis je vaak een verkoelende wind.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2017 14:04

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik vind het op zich niet heel erg, maar zo rond de 22/23 graden vind ik fijner. Dan kan je nog wat doen (wandelen in de pauze bijvoorbeeld) en hoeft de airco ook niet aan op m`n werk. Hou niet zo van airco.
<<

Elle123

Bericht 30 Mei 2017 14:06

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik moet hier de airco helaas het halve jaar aan zetten. Op mijn kantoor zijn aan 2 kanten ramen tot aan de grond en daar staat de hele dag de zon op. Er zitten wel lamellen voor maar die helpen niet tegen de warmte. Echt niet te hebben hier. Ik krijg er van die droge ogen van en hoofpdijn.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2017 14:07

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik zit onder een plat dak met ook aan twee kanten ramen. Als er wat wind staat en de ramen open is het wel te doen, maar in de zomer staat de airco heel vaak aan helaas. :(
Of nouja helaas. Anders is het helemaal niet te doen natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mei 2017 14:09

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Nee ik houd er niet van. Ik vind 20 graden perfect. Of onder nul met blauwe lucht en zonnetje, zo ijzig koud. Dat is m'n favoriete weer.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2017 14:09

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik was de afgelopen dagen niet thuis. Heb een woning met alleen tot half 9 zon op mijn kant. toch is het nier nogsteeds 23 graden binnen. Niet echt een fijne temperatuur.

Ella gelukkig hebben jullie airco met zo een gebouw. soms vraag ik mij echt af in hoeverre ze bij het tekenen van een gebouw ook rekening houden met tempaturen/zon etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 30 Mei 2017 14:09

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik word ook het gelukkigst van een zonnetje en een graad of 20/25. Warme dan dat vind ik persoonlijk niet nodig. Zweten inderdaad, ik word er sloom van, heb geen zin om dingen in huis te gaan doen, in de zon zitten is eigenlijk niet te doen. nee, zoiets als vandaag (met een zonnetje erbij) vind ik een stuk aangenamer.
<<

Elle123

Bericht 30 Mei 2017 14:13

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Cotton schreef:Ik zit onder een plat dak met ook aan twee kanten ramen. Als er wat wind staat en de ramen open is het wel te doen, maar in de zomer staat de airco heel vaak aan helaas. :(
Of nouja helaas. Anders is het helemaal niet te doen natuurlijk.


Dat klinkt idd ook erg warm. Wij hebben hierboven ook nog een ruimte (spreekkamer) en daar was het gisteren 31,5 graden. Dat is dus echt niet te doen!
<<

Elle123

Bericht 30 Mei 2017 14:14

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Marin schreef:Nee ik houd er niet van. Ik vind 20 graden perfect. Of onder nul met blauwe lucht en zonnetje, zo ijzig koud. Dat is m'n favoriete weer.


Ja dat is ook mijn favoriete weer! Windstil, zonnetje, blauwe lucht en dan het liefst ook nog sneeuw (en bergen en een paar ski's ;)).
<<

Elle123

Bericht 30 Mei 2017 14:16

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Silly-One schreef:Ik was de afgelopen dagen niet thuis. Heb een woning met alleen tot half 9 zon op mijn kant. toch is het nier nogsteeds 23 graden binnen. Niet echt een fijne temperatuur.

Ella gelukkig hebben jullie airco met zo een gebouw. soms vraag ik mij echt af in hoeverre ze bij het tekenen van een gebouw ook rekening houden met tempaturen/zon etc.


Dat vraag ik mij dus ook af inderdaad. Bij ons in het dorp staat een basisschool met een soort ronde aanbouw die aan alle kanten van (gekleurd) glas is. Daar zie ik altijd een podium en tafeltjes en stoelen in staan. Denk dat ze er de maandafsluitingen doen ofzo. Maar dat wordt daar toch ook vreselijk warm? Aan alle kanten schijnt de zon erop.

Het gebouw waar ik zit was vroeger alleen productiehal en is later verbouwd en hier is een kantoor gekomen, door er gewoon een muur, deur en aan de buitenkant glas in te zetten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2017 14:19

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik vind het leuk als het weekend of vakantie is en we op de camping zijn en we de hele dag naar het buitenzwembad kunnen. Dan nog heb ik liever dat het rond de 25 graden is en niet meteen 30+. Doordeweeks, als de kinderen gewoon naar school moeten, vind ik hitte sowieso niet leuk, dan vind ik het genoeg als het rond de 21 graden is.

Mijn graadmeter is dus eigenlijk of zij er iets aan hebben. Zo niet, dan mag het van mij koeler zijn. Gewoon lekker weer, dat je zonder jas naar buiten kunt, vind ik veel fijner dan echte hitte.

Wat ik heel irritant vind aan de hitte is dat als je het niet fijn vindt, er AL-TIJD mensen beginnen te roepen dat 'het ook nooit goed is'- zo vanuit henzelf geredeneerd, alsof iedereen een voorkeur heeft voor warm zomerweer omdat zij dat hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 30 Mei 2017 14:22

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Zoals gisteren vind ik het echt te warm, dan blijf ik ook zoveel mogelijk binnen. Tussen de 22 en 26 ongeveer vind ik het lekkerst. Fijn een rokje/jurkje aankunnen en niet wegdrijven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mei 2017 14:24

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Gisteren viel het hier trouwens wel mee volgens mij, het zou heel warm worden, maar volgens mij werd het uiteindelijk niet heel veel warmer dan een graad of 24. Ben in mijn lange broek naar de andere kant van de stad gefietst en dat ging prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 30 Mei 2017 14:34

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik hou er van! Ik heb een hekel aan de kou en zo'n weer zoals de afgelopen dagen vind ik erg fijn. Ook zo'n dag zoals gisteren. Ik kan daar wel goed tegen. En het was ook maar echt 1 dag dat het echt heel erg warm was. Als het nu 2 weken lang zo'n weer zou zijn zou ik het ook steeds minder prettig vinden. Maar ik heb dat liever dan 2 weken -5 graad met een hoop sneeuw erbij.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Mei 2017 14:36

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Hier was het gisteren 34 graden. Het was ontzettend klam en benauwd. Nu ben ik gewoon thuis dus vind ik het niet zo'n probleem, maar als ik had moeten werken was het waardeloos.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Geel

Bericht 30 Mei 2017 14:36

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Volgens mij vinden maar weinig Nederlanders het fijn, die hitte. Ons lijf is er gewoon niet op ingespeeld. Ik heb 't liefst ook tussen 20-25 graden, daarboven vind ik het te warm. Ons huis is ook niet zo goed geïsoleerd, dus dan kun je je ook niet even lekker terugtrekken. Het scheelt wel als je je erop instelt. Ik doe gewoon alsof ik een Spanjaard ben: sta op tijd op, doe in de ochtend iets nuttigs en houd tussen 12 en 4 siësta.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mei 2017 14:42

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Overigens vind ik 't op vakantie toch wel anders. Dan stel ik me er op in en leef je toch op soort tropenschema.
Thuis is het toch minder prettig wanneer je van alles te doen hebt enzo.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2017 14:50

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Elle123 schreef:
Silly-One schreef:
Dat vraag ik mij dus ook af inderdaad. Bij ons in het dorp staat een basisschool met een soort ronde aanbouw die aan alle kanten van (gekleurd) glas is. Daar zie ik altijd een podium en tafeltjes en stoelen in staan. Denk dat ze er de maandafsluitingen doen ofzo. Maar dat wordt daar toch ook vreselijk warm? Aan alle kanten schijnt de zon erop.

Het gebouw waar ik zit was vroeger alleen productiehal en is later verbouwd en hier is een kantoor gekomen, door er gewoon een muur, deur en aan de buitenkant glas in te zetten.


Scholen hebben vaak weer een super klimaat systeem hangen. Juist omdat ze een temperatuur willen waarin kinderen optimaal kunnen leren. Gisterenochtend de HAN was het gewoon 'koud' binnen. Behalve op de bovenste verdieping onder het platte dank, maar alle andere etages waren super fris. Scholen geven daar dan weer wel geld aan uit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elle123

Bericht 30 Mei 2017 14:52

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik denk dat mijn baas het niet zo fijn vindt als ik siesta houd tussen 12 en 16 uur ;)
Ja en op vakantie heb je airco, ik wil dan na een warme dag echt even afkoelen op de kamer. En je kunt lekker overal even gaan zitten met een koud drankje. Of in het water springen.
Bij ons was het gisteren ook 34 graden, van mijn werk naar huis fietsen (2,5 km) was al een opgave. En toen moest ik 's avonds ook nog 2 uur lesgeven op de sportschool zonder airco. Ik had wel respect voor de mensen die allemaal waren gekomen, ik was niet gegaan hoor als ik niet hoefde.
Op de radio zei iemand "het wordt 34 graden! Wat lekker zeg!" maar volgens mij vindt niemand dat. Ik woon in het zuiden, maar ik vind het wel veel beter te hebben aan het strand hoor. Die zeewind maakt het toch wat lekkerder en ook de avonden/nachten zijn wat koeler.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mei 2017 14:57

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik hou er niet van, die warmte in huis bah. Is hier in de slaapkamer nu nog 30 graden .
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 30 Mei 2017 15:17

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Ik houd niet van hitte, maar wel van warmte. Een graad of 23/24 vind ik heerlijk. Het enige leuke aan echt heet weer, vind ik de kans op onweer.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Mei 2017 15:27

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Naarmate ik ouder word, merk ik dat ik een temperatuur tussen de 21 en 25 graden het meest aangenaam vind. Af en toe eens een dagje 30+ vind ik fijn maar het hoeft niet te vaak. Vroeger kon ik daar geen genoeg van krijgen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Mei 2017 15:28

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Exogenesis schreef:Ik houd niet van hitte, maar wel van warmte. Een graad of 23/24 vind ik heerlijk. Het enige leuke aan echt heet weer, vind ik de kans op onweer.


Naar mijn idee heeft het noorden van het land veel minder last van (hevig) onweer dan de rest van het land. Dat vind ik weleens jammer want ik vind onweer ook prachtig om te beleven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Mei 2017 15:35

Re: Zomerhitte, fijn of niet?

Normaal gesproken vind ik het niet zo erg, gewoon rustig aan en aanpassen aan de temperatuur en dat trek ik het prima. Nu ik bijna 37 weken zwanger ben vind ik het minder relaxt, de eerste paar dagen trok ik het prima maar gisteren en vandaag nu het drukkender is ben ik continue misselijk en ik kom gewoon niet vooruit, heb het de hele dag bloed heet. Dus wat mij betreft mag het of snel afkoelen of de baby mag komen.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers