Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stankoverlast van de buurman

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 28 Mei 2017 14:30

Stankoverlast van de buurman

Sinds een aantal dagen kunnen we niet meer op het balkon zitten omdat het zo vreselijk stinkt bij de buurman. Het ruikt naar een heel sterke zeelucht. Ik moet echt kokhalzen van die geur. We durven niet zo goed bij hem aan te kloppen om er iets van te zeggen, o.a. omdat zijn Nederlands niet zo goed is en omdat hij nogal apart is en het zelf normaal vindt om in een sterk vervuild huis te wonen. Zijn balkon ligt vol met zooi. Dat is al jaren zo, maar het stonk altijd alleen als je langs zijn voordeur liep, verder hadden we nooit ergens last van.

We hebben een paar dagen terug meteen de VVE gemaild, zodat die het aan de eigenaar kunnen doorgeven (hij huurt het en we hebben al eerder tegen de eigenaar gezegd dat het schijnbaar sterk vervuild is bij hem), maar nu dacht ik vanochtend ineens: Stel dat hij dood in huis ligt? Ik hoor hem normaal altijd 's ochtends weggaan met de hond en vanochtend niet, maar het kan natuurlijk ook dat ik nog diep in slaap was toen hij wegging. De bovenbuurman van mijn zusje is vorige week dood in huis gevonden, daarom dacht ik eraan.

De politie bellen is misschien ook een beetje overdreven, gezien hoe onhygiënisch hij is en omdat ik ze al een keer gebeld heb toen ik dacht dat er ingebroken was bij hem, maar toen bleek hij z'n sleutel kwijt te zijn en had hij zelf een raam ingeslagen. Ik ben ook bang dat hij het niet zo tof gaat vinden als die wéér langskomen terwijl er niks aan de hand is, maar het idee dat er misschien wel iets is laat me maar niet los. Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mei 2017 14:39

Re: Stankoverlast van de buurman

Ik zou toch even aan kloppen. En als hij niet open doet, zeker politie bellen. Lijkt me geen normale geur...
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 28 Mei 2017 14:53

Re: Stankoverlast van de buurman

Voor 'normale' mensen niet, maar voor hem misschien wel. Een vriendin van me zei al dat we zijn honden vast wel hadden horen blaffen als er iets aan de hand was. En het lijkt me dat zijn werk ook wel aan de bel had getrokken als hij daar niet was komen opdagen.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 28 Mei 2017 15:09

Re: Stankoverlast van de buurman

Kleine moeite om even aan te bellen lijkt me. Vervelend dat er zoveel stank is dat op het balkon zitten voor jullie geen optie is. Mocht de eigenaar van het pand niet reageren op jullie melding, voor dergelijke zaken mag je ook contact opnemen met de wijkagent.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mei 2017 15:19

Re: Stankoverlast van de buurman

Stel het is wel een geur van een lijk, dan is dat voor hem ook niet normaal hoor.
Ik zou me even over die zelf aangepraatte angst heen zetten en even aankloppen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 28 Mei 2017 15:37

Re: Stankoverlast van de buurman

M'n vriend zag hem net lopen, gelukkig maar.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 28 Mei 2017 15:56

Re: Stankoverlast van de buurman

Ik zou zeker even aanbellen en hem ook gewoon aanspreken op de stank. Hebben meer buren er geen last van dan? En anders idd melden bij de verhuurder.
Mocht je geen reactie krijgen van de buurman dan zou ik de wijkagent inschakelen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem249

Bericht 28 Mei 2017 16:16

Re: Stankoverlast van de buurman

Waarom meld je het niet eerst aan je buurman en ga je gelijk naar zijn huisbaas? Dat vind ik een beetje raar.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 28 Mei 2017 16:26

Re: Stankoverlast van de buurman

Claire**** schreef:Waarom meld je het niet eerst aan je buurman en ga je gelijk naar zijn huisbaas? Dat vind ik een beetje raar.


Omdat ik denk dat hij niet begrijpt wat ik bedoel en omdat ik hem een beetje eng vind.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Mei 2017 16:29

Re: Stankoverlast van de buurman

Kun je niet met z'n 2-en gaan? Lijkt me op zich met gebarentaal makkelijk uit te leggen wat je bedoelt als het om stank gaat.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Mei 2017 17:42

Re: Stankoverlast van de buurman

Het valt me op dat je best wat invult, zodat je voor jezelf een 'excuus'/reden hebt om hem er niet zelf op aan te spreken. Ik sluit me aan bij Claire; dit lijkt me nogal omslachtig.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 29 Mei 2017 08:01

Re: Stankoverlast van de buurman

Met z'n tweeën zou inderdaad best kunnen. Ik vind het ook netter om hem er eerst zelf op aan te spreken dan om het via de eigenaar te regelen, maar mijn vriend wil dat niet en ik ga niet alleen. Als het bij de andere buurman was, had ik het geen probleem gevonden om hem erop aan te spreken, maar op de een of andere manier durf ik dat bij deze buurman niet. Ik luister maar naar m'n intuïtie, dat heeft meestal gelijk.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 29 Mei 2017 18:56

Re: Stankoverlast van de buurman

Derpy schreef:Met z'n tweeën zou inderdaad best kunnen. Ik vind het ook netter om hem er eerst zelf op aan te spreken dan om het via de eigenaar te regelen, maar mijn vriend wil dat niet en ik ga niet alleen. Als het bij de andere buurman was, had ik het geen probleem gevonden om hem erop aan te spreken, maar op de een of andere manier durf ik dat bij deze buurman niet. Ik luister maar naar m'n intuïtie, dat heeft meestal gelijk.



Maar jullie zijn neem ik aan niet de enige die er last van hebben? Je hebt nog meer buren zo lees ik...
Dan vraag je of de andere buren er ook last van hebben en dan kunnen jullie hem gezamenlijk erop aanspreken, of een van je buren die wel durft.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem236

Bericht 29 Mei 2017 19:21

Re: Stankoverlast van de buurman

Gewoon aanbellen, hij zal heus niet bijten. Of hij moet bekend staan als erg agressief.
<<

Anoniem210

Bericht 30 Mei 2017 10:44

Re: Stankoverlast van de buurman

Lotus schreef:Gewoon aanbellen, hij zal heus niet bijten. Of hij moet bekend staan als erg agressief.


Nou als hij Suárez heet zou ik maar oppassen...
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mei 2017 20:00

Re: Stankoverlast van de buurman

Lennox schreef:
Lotus schreef:Gewoon aanbellen, hij zal heus niet bijten. Of hij moet bekend staan als erg agressief.


Nou als hij Suárez heet zou ik maar oppassen...


Hij spreekt geen Nederlands, leeft in een vervuild huis en daarom durft ze niet aan te bellen. Ga met z'n tweeen en neem de telefoon mee. Als je al je buren niet kan aanspreken die een wat andere leefstijl erop na houden. Dan mag de politie nog wel een paar miljard extra krijgen voor dit soort klusjes.

Misschien begint ie te schelden en te vloeken, dan zeg je ik stop dit gesprek en ga terug naar huis. Hij zal heus niet meteen z'n vlindermes tevoorschijn halen.
<<

Anoniem282

Bericht 31 Mei 2017 20:54

Re: Stankoverlast van de buurman

Als de eigenaar zelf naar de buurman gaat, dan kan de buurman toch ook bedenken dat de klacht van buren afkomstig is? Dat lijkt me geen hogere wiskunde voor hem en ik zou me dan vrij ongemakkelijk voelen dat ik voor deze 'oplossing' heb gekozen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Jun 2017 08:56

Re: Stankoverlast van de buurman

Ik snap wel dat je niet altijd bij je buren langs durft te gaan voor dat soort dingen:

Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 07 Jun 2017 13:41

Re: Stankoverlast van de buurman

Zo extreem zal het hier hopelijk niet gaan.

Als zijn huisbaas hem erop aanspreekt, kan de klacht van zijn naaste buren of de buren recht en schuin onder hem komen, of gewoon van de huisbaas zelf, want die weet ook hoe hij leeft. De stank is inmiddels weg, maar de volgende keer klop ik toch maar gewoon even bij hem aan. Nu hopen dat z'n huisbaas die klusjes snel uitvoert waar we ook over hebben gemaild, anders krijgen we ons appartement nooit verkocht.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers