Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic #2

<<

Anoniem260

Bericht 11 Mei 2017 17:03

Re: Draagdoekentopic #2

Een insert maakt mogelijk om met kleiner te dragen, maar daarmee lever je altijd wel iets aan comfort in voor je kindje en voor jezelf
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 11 Mei 2017 17:46

Re: Draagdoekentopic #2

Marin, zou je voor de vakantie over 6 maanden niet een doek willen proberen? Je zou ook een draagdoek kunnen huren.
Je kunt ook nog kijken naar de Storchenwiege; die is vrij neutraal en wel goed te gebruiken voor jonge baby's.

Wat betreft de ringsling: dat is inderdaad best lastig. Mij lukte het ook vaak niet goed. Ik vind het heel lastig uit te leggen, maar het kan helpen om strakker aan te spannen. Als je bij het spannen niet lukraak gaat trekken aan de uiteinden, maar je zorgt er eerst voor dat de stof meer richting de ringen gaat (door O bij zijn billen wat op te tillen en dan de stof strakker te trekken naar de ringen toe), dan gaat het spannen makkelijker en heb je ook mee kans dat de stof beter tussen jou en hem blijft zitten. Als je eerst de stof tussen jullie in hebt zitten, en dan ga je spannen, dan trek je de overtollige stof eigenlijk weer weg. Dus overtollige stof eerst zoveel mogelijk naar de ringen brengen, en dan proberen om het zitje te maken. Zo doe ik het meestal.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mei 2017 18:03

Re: Draagdoekentopic #2

Rs vond ik toen J zo klein was ook dramatisch. Tula ligt er aan hoe goed ze daar inzitten. Ik heb de tula gekocht toen J net geen half jaar oud was en hij zat er nog niet echt top in. Het beste wat je kan doen is gaan passen. Zeker aangezien jou man ook vrij groot en fors is kan het zijn dat hij de tula helemaal niet fijn vind dragen. Het is zo verschrikkelijk persoonlijk wat iemand fijn vind en wat goed past. Daarbij was de markt een paar jaar terug nog zo dat je ze zo weer kwijt was. Tis nu echt dramatisch geworden.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2017 18:26

Re: Draagdoekentopic #2

Ja ik ga denk ik eens huren bij de doekenbieb hier naar de tip van Snirp!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Mei 2017 21:09

Re: Draagdoekentopic #2

Wij hadden naar Griekenland de Hoptye mee, dat is een mei tai (ik kan nu heel domme dingen zeggen hoor, ik heb nooit verder gekeken dan deze draagdoek/zak). Ik vond hem heel fijn, ik kan hem makkelijk zelf omdoen en A zat er goed in. Ook was hij niet te warm voor allebei en licht met reizen. A is nu 8 kg, maar ik gebruik hem in huis al vanaf de geboorte voor korte momenten. Lange stukken nog niet, omdat ik het buiten met het koude weer niet prettig vond.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mei 2017 21:33

Re: Draagdoekentopic #2

Teada klopt hoor wat je zegt. Hoptye is een mei tai van hoppediz, van kokadi is het bv een tai tai. Allemaal hetzelfde principe maar net een iets andere naam
2015 💙
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 12 Mei 2017 07:44

Re: Draagdoekentopic #2

Afbeelding
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 13 Mei 2017 19:09

Re: Draagdoekentopic #2

Oké, een totale leek hier wat dragen betreft.
Onze eerste dochter heb ik af en toe in een baby bjorn zak gehad maar door dat zij in de winter is geboren heb ik mij niet echt verder verdiept in het dragen ondanks dat we het allebei die paar keren wel fijn vonden.

Nu onze 2e dochter is geboren en het fijn vindt om bij mama te zijn, wil ik toch graag een goede, verantwoorde draagzak/doek aanschaffen. Maar de vraag is nu natuurlijk welke?!

Ik heb al even een beetje online gekeken, ook door bovenstaande aanbieding, en een Bykay draagdoek Mei Tai Deluxe lijkt mij wel wat.
Zouden jullie deze aan aanraden/gebruiken?

Ik wil niet een doek die je volledig moet knopen en wil wel 1 die ik nu al kan gebruiken.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Mei 2017 19:57

Re: Draagdoekentopic #2

Hé Josephine, gefeliciteerd! Wanneer is ze geboren? Wat fijn zeg! Is alles goed gegaan?

Ik zou je aanraden om een paar te passen bij een consulente. Ik ben fan van Tula, maar dan heb je nu zeker nog een insert nodig. Ik hoor dat de Marsupi ook fijn is. Ik heb zelf een Emei baby geprobeerd en die was ook fijn vanwege de stof, maar ik weet niet of dat vanaf newborn kan. Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van je budget.
L2014 & H2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 13 Mei 2017 21:00

Re: Draagdoekentopic #2

Emeibaby kan zeker vanaf geboorte, ik vind 'm fijn. Storchenwiege is ook een optie.
Bykay meitai is waarschijnlijk nog veel te groot, past volgens mij pas echt fijn vanaf maat 68
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 20 Mei 2017 20:14

Re: Draagdoekentopic #2

mzcharlotte schreef:Hé Josephine, gefeliciteerd! Wanneer is ze geboren? Wat fijn zeg! Is alles goed gegaan?


10 mei is ze, A.nnelies, geboren. Ja alles is goed gegaan, een ware turbo bevalling. Totale duur van 6 uren en volgens de mensen in het ziekenhuis was het een bevalling voor in de boekjes. Zelf vond ik het zo snel gaan dat het nog steeds een beetje onwerkelijk is. Ben begonnen om het hele verhaal op te schrijven om een beetje meer besef erbij te krijgen.

Heb ondanks de verleiding van de aanbieding nog niet 1 gekocht.
Heb 2 vriendinnen waarvan ik hun doek even mag uitproberen en van de kraamzorg een telefoonnummer van een consulent gekregen dus eens goed in gaan verdiepen binnenkort.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Mei 2017 10:10

Re: Draagdoekentopic #2

Nogmaals gefeliciteerd! Leuk om te lezen. Ik ben benieuwd naar je verhaal!
L2014 & H2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Mei 2017 12:35

Re: Draagdoekentopic #2

Aangezien E met dit warme weer graag tegen me aan geplakt zit ben ik het eens gaan proberen met de ringsling. Hoe zit ze? Nog tips en tops? Kontje beetje lager?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
30-04-2017
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 29 Mei 2017 11:11

Re: Draagdoekentopic #2

Kees, het kontje mag idd lager, of de knietjes hoger, maar net hoe je het bekijkt. Dan krijg je echt de moeite houding waarbij de knieën hoger zijn dan de kont. En doordat je het bekken hiermee kantelt maakt de rug ook een betere bolling. Je kunt de onderste rail wat strakker aanspannen dan hebt je dit waarschijnlijk al voor elkaar.

Verder lijkt het alsof de bovenste rail ook nog wat strakker aangespannen kan worden.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Mei 2017 12:20

Re: Draagdoekentopic #2

Dank je bimbam (wauw, m'n telefoon maakt er bijbal van)
Savonds heb ik het weer gedaan en toen idd van onder wat strakker, bovenin had ik een spuugdoekje ingerold als neksteuntje, vandaar dat er op de foto nog wat ruimte was.
Goed om te weten dat ze verder goed zit!
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mei 2017 20:35

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb net een Tula Baby met insert gehuurd voor de periode 8-22 juni, twee weken. Bij de doekenbieb in Haarlem. Ben heel benieuwd. Ga proberen om ook een consult te boeken met een draagconsulent omdat ik toch nog vragen over de ringsling heb.
Weet iemand heel toevallig een draagconsulent hier in de buurt regio Haarlem of Hoofddorp? Anders Google ik wel.

Edit, heb er al eentje via Snirp! Zo snel kan 't gaan! Wel nog even beschikbaarheid checken, het liefst namelijk direct op dezelfde dag als ik de draagzak te leen krijg want dan kan ik daar direct mee oefenen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2017 21:20

Re: Draagdoekentopic #2

Nou helaas was die draagconsulent van hierboven niet beschikbaar. Degene die zij aanraadde antwoord niet. Dus nu een derde gemaild, hopelijk kan die nog op korte termijn.

Heb net O'tje weer even geprobeerd in de ringsling te dragen, maar het lukt me toch gewoon echt niet helemaal lekker. Hoop echt dat ik goed advies kan krijgen hiervoor bij een draagconsulent.
Kreeg nu wel een fijn zitzakje gemaakt, maar nu zit z'n ene beentje lager dan het andere. Kreeg het echt niet strakker aangetrokken.
Afbeelding

Wel knietjes goed boven het kontje en over mijn schouder goed gewaaierd, dus het wordt al iets beter:
Afbeelding

En t is wel een lieverdje:
Afbeelding

Maar goed, hopelijk dus gauw een goed consult want ik durf er gewoon niet mee de deur uit.

Edit: De 15e juni kan ik waarschijnlijk een consult boeken!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2017 14:43

Re: Draagdoekentopic #2

Ik praat gewoon door hoor :) Ben enthousiast!

Vanochtend de Tula met baby insert opgehaald bij de doekenbieb. Superhandig initiatief! Ik vind de print van deze Tula niet zo mooi maar dat maakt voor twee weekjes niet uit. Het was eerst nogal stoeien, echt, ze doen het altijd zo makkelijk lijken op YouTube filmpjes. Ik denk niet dat ik ooit ga knopen hoor, ik zat hier al mee te kloten, met van die gespjes enzo. Baby zat ook veel te hoog. Maar nogmaals geprobeerd en toen zat ie veel beter, ook comfortabeler voor mij. En hij vindt het heerlijk, sliep direct! Zijn lekker even het dorp in geweest, veel och en achs van oude vrouwen die allemaal wilde kijken wat een lief kleintje ik zo lekker bij me had. :heart:

Afbeelding
(die stapel was op bed wordt alleen maar groter :palm: )

Afbeelding


Vanavond gaat man even passen, kijken of dat werkt met hem. Hij wil namelijk ook graag kunnen dragen met name op vakantie. Het enige waar ik over twijfel is of het niet te warm is in bijv Spanje. Ik had het nu al heet (had geen jas aan, wel vestje) en vandaag was het niet heel warm. Je hebt natuurlijk ook de Coast lijn van Tula met mesh. Maar die is misschien wel aan de koude kant voor Ollie zelf gewoon hier in Nederland. Lastig!

Deze van de gewone Tula lijn vind ik iig erg leuk:
Afbeelding

En deze van de Coast:
Afbeelding


Iemand die een Coast heeft of een andere drager met mesh en weet of het in Nederland niet snel te koud is? Of juist ervaring met een gewone Tula of andere drager op vakantie? Kreeg van Oreo al de tip om een hydrofiel tussen ons in te doen tegen de plakkerij.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Jun 2017 15:48

Re: Draagdoekentopic #2

Wij hebben een Bondolino poplin, dat is naar mijn weten ook een zomerstof, ik vond dat persoonlijk niet snel te koud, je kan je kindje makkelijk meerdere laagjes aan doen en dus warmer kleden ( in de winter zat S er in een berenpakje in bijvoorbeeld), als je een warmere drager hebt is het eerder lastig dat het warm is en je dat niet dunner kan maken. Als ze beide fijn zijn zou ik persoonlijk met het oog op de aankomende zomer de dunnere variant nemen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 08 Jun 2017 20:08

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb zowel een gewone tula als een tula coast en je merkt wel heel goed verschil qua temperatuur.
In de coast kan je natuurlijk altijd een extra vestje/jasje aandoen als hij het echt te koud zou hebben. Ik vond het op vakantie in elk geval erg fijn om een coast te hebben.

Er is nu trouwens ook een tula free to grow. Dan hoef je geen insert te gebruiken. Die maakt het dragen namelijk ook warmer en je draagzak is met een insert ook niet meer zo ergonomisch.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Jun 2017 22:49

Re: Draagdoekentopic #2

Met die insert wordt het inderdaad een stuk warmer. Ik heb L eigenlijk alleen in een beetje erin gehad. Ze kreeg mijn warmte wel mee en ik had er nog een draagvest overheen. Beter te koud dan te warm heb ik gelezen.

Ik heb ook even een vraag over de tula. Ik droeg L eerst met een insert. Nu is ze op zo'n grootte dat ze daar zonder kan maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om haar lekker te dragen zonder dat ik er zelf enorm pijn door krijg. Waar hangt bij jullie de band van de Tula? Het is soms net alsof ik te lang er voor ben ofzo haha.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 09 Jun 2017 03:07

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb een kokadi flip en met koude dagen had es het daar nooit koud in (zat tegen mij, lekker vestje en slofjes en een fleecedraagcover om haar heen) en nu het warmer word is het ook geen stof waar ze in zweet of het te warm lijkt te hebben.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 09 Jun 2017 05:51

Re: Draagdoekentopic #2

Dee ik ben ook lang dus het moet vast passen!
Ik had de heupband toen mijn dochter nog kleiner was altijd onder mijn borsten zitten, dus in mijn taille.
Zat hij met insert wel lekker?
Want het kan natuurlijk ook zijn dat deze drager jou gewoon niet zo lekker past.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2017 07:55

Re: Draagdoekentopic #2

Haha Dee, dat vroeg ik me gisteren ook af, of ik de heupband wel op de juiste plek droeg. Maar juist omdat ik rare heupen heb. De eerste keer zat de draagzak veel te hoog. Volgens 't filmpje moest ie in m'n taille, maar die zit heel hoog bij mij, ik heb rare heupen en romp. Dus baby kwam ook veel te hoog bij mijn gezicht. Daarna droeg ik 'm lager, band echt op m'n heup, lager dan je zou denken maar toen zat ie dus wel goed. Bij mij moet ie dus juist lager. Ik voelde me alweer zo'n sukkel dat dit soort dingen mij nooit lukken. Knopen is daarom denk ik ook niks voor mij.

Vandaag hoop ik 't weer te proberen alleen regent het zo ontzettend smerig.

Bedankt voor de tips over de warmte! We twijfelen toch wel over een gewone Tula of de Coast met mesh. We hebben 't zelf allebei zo snel warm namelijk en baby kan je warmer aankleden idd. En zoals m'n man zei, hij wil het met name gebruiken op vakantie en op luchthavens enzo. Nou, ik weet dat ik tegenwoordig altijd extra koel gekleed ga op luchthavens want ik heb het toch altijd al warm dan. Laat staan met baby op je buik. Dus wel een goede overweging. Alleen is de Coast helaas niet te duur daar.
Let's discover the world together.
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 09 Jun 2017 12:27

Re: Draagdoekentopic #2

@ marin, Ik zou dan voor een wat luchtigere drager kiezen als jullie het snel warm hebben, vooral als jullie hem voor vakantie ed gaan gebruiken. Die tula coast is dan een goede optie. Als het wat frisser is trek je O. een wat warmere trui aan.
Ringsling, jammer dat het nog niet lukt om hem goed te krijgen, ringsling is ook niet de meest makkelijke doek om goed aan te spannen. Veel oefenen, dan gaat t elke keer wat beter.
Paar tips; zorg dat de doek netjes door de ringen zitten en voor aanspannen per rail ( onder rail= onderkant doek, midden rail=midden doek, boven rail=bovenkant doek) Wat ik kan zien op de foto is dat bovenkant nog wat strakker kan maar onderkant een klein beetje losser, zodat hij weer recht komt te zitten. En je hebt nu de doek om de ringen heen geslagen, wat je ook nog kan doen is de de doek als nekrol gebruiken, dan heeft hij meteen wat stevigheid in zijn nek en voelt wat zachter voor hem.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers