Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Mei 2017 20:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik wil even kwij dat ik van de week heb gehoord dat een goede vriendin van mij zwanger is. Zij benadrukte dat als het welkom is je er gewoon voor moet gaan omdat je nooit weet hoelang het duurt. Ik heb al een paar jaar een soort koudwatervrees maar nu heb ik ineens heel sterk het gevoel dat ik het ook wil gaan proberen. Maar dat vind ik echt super spannend, en is dit wel realistisch of komt dit gevoel omdat ik zo blij voor haar ben/adrenaline heb gekregen van deze situatie.
<<

Anoniem197

Bericht 19 Mei 2017 20:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Lot het is altijd beangstigend denk ik. Ik wist heel zeker dat ik kinderen wilde en ook toen we ervoor gingen begon ik te twijfelen. Kan ik het wel, wil ik het wel, wat als, is het niet beter om te wachten.
Koudwatervrees zullen we het maar noemen want ik wist het 100% zeker.

Laat het bezinken, bespreek het met jouw man en neem geen overhaaste beslissing.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Mei 2017 09:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

wat DdL zegt. Het is gewoon super spannend en het is allemaal nieuw.
2016
<<

Anoniem257

Bericht 20 Mei 2017 09:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Eens met hierboven. Ik begon ook echt enorm te twijfelen of ik het wel aankon en wel wilde. Ook financieel. Maar alle twijfels zijn nu weg en we redden ons prima!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Mei 2017 09:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik was ongepland zwanger dus die twijfels sloegen hier echt in als een bom.
Maar echt, het valt me 100% mee. Het is heel cliché, maar je groeit er in 9 maanden tijd ook echt naar toe.
Spannend is het zeker, maar het is voornamelijk echt prachtig!
10.04.17
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Mei 2017 06:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Hallo allen,

Afgelopen vrijdag heb ik positief getest na 2 dagen overtijd. We zijn er mega blij mee! 3 jaar geleden zat ik aan de clomid om zwanger te raken van mijn ex. Nu ben ik na 5 rondes op natuurlijke wijze zwanger geworden! Echt heel bijzonder :-)
Begreep nu ook waarom mijn borsten met de dag meer pijn gingen doen en waar die zware benen vandaan kwamen!

Gister middag werd ik misselijk. Had niet mega veel gegeten en het was natuurlijk warm dus dacht dat het daar mee samenhing. Uiteindelijk nog geen 2u na het avond eten spuugde ik alles eruit en liepen mijn darmen volledig leeg. Dit is de hele avond doorgegaan. Ben van 20u tot 3u vannacht elk uur gigantisch aan het spugen en aan de diarree geweest. Inc. 38,3 graden koorts.

Nu vertrouwde ik er wel op dat het weinig kwaad zou kunnen voor dat sesamzaadje in mijn buik, dat heeft ook compleet zijn of haar eigen voedingstoffen nog natuurlijk. Maar het spugen ging met zoveel kracht..en vanmorgen zijn mijn borsten weer als vanouds. Bijna geen pijn meer te voelen. Ik merk dat dat mij wel wat onzeker maakt.

Ik weet dat niemand door het scherm kan vertellen hoe of wat. Maar er zijn vast meiden met een vergelijkbaar verhaal? Of die mij in elk geval iets kunnen geruststellen dat een buikgriep niet perse op een mk uitloopt.

Groetjes :-)
<<

ChiQ

Bericht 28 Mei 2017 07:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Toen ik nog maar 3 minuten zwanger was heb ik precies hetzelfde meegemaakt, Biechtje. Ik bleef 3 dagen spugen en idd buikloop! Maar alles ging goed hoor, je lichaam kan écht ziek worden met baby erin.
<<

Anoniem260

Bericht 28 Mei 2017 07:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Het kan zijn dat je zoveel vocht bent kwijtgeraakt dat je borsten ook minder vol zijn. Stel dat het mis zou zijn, dan zou het volgens mij geen logische volgorde zijn dat je borsten minder vol zijn, voordat je andere tekenen van een miskraam hebt (geen ervaring, maar ken verhalen van meiden die een mk hebben gehad en nog wel zwanger-tekenen doordat de hormonen niet meteen uit je lijf zijn).
En bedenk hoeveel vrouwen er veel spugen tijdens hun zwangerschap!
Ik heb met 5 weken hoge koorts gehad, huisarts verzekerde me dat dat geen kwaad kon, het vruchtje zorgde goed voor zichzelf!
Je sesamzaadje zit als een huis! Gefeliciteerd trouwens :)
<<

Anoniem197

Bericht 28 Mei 2017 08:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

De eerste periode zijn zo zenuwslopend, juist door zo'n symptomen. Ik heb heel vaak getest. Eerst wel zere borsten, toen niet en dat ging ook zo met andere symptomen.
Twijfel je, dan doe morgen nog een test. Het is nu een hele spannende tijd, succes.
Ow en natuurlijk gefeliciteerd! Wat fijn dat het nu zo snel ging op de natuurlijke wijze!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Mei 2017 08:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd Biechtje, wat ontzettend fijn dat je nu vrij snel spontaan zwanger bent geraakt. De onzekerheid die eerste weken vond ik zo slopend. Probeer vertrouwen te hebben in dat kleine sezamzaadje. Die is al sterker dan je denkt! Je klachten klinken als een echte buikgriep en gelukkig staat dat los van je baarmoeder.

Succes de komende weken, de onzekerheid zal vast vaker opspelen, en een hele fijne zwangerschap gewenst!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem298

Bericht 28 Mei 2017 10:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Hoge koorts kan wel degelijk kwaad tijdens (het begin van) de zwangerschap. Dit gaat dan om een temp vanaf 38.5 dus voor bovenstaand Biechtje geen reden tot bezorgdheid.

Biechtje, gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn dat het nu op de natuurlijke manier gelukt is. Ik hoop dat je weer opgeknapt bent en dat je een goede zwangerschap hebt. Er zijn trouwens een hoop vrouwen die de hele zwangerschap spugend doorbrengen en een gezond kind ter wereld brengen, dus van een buikgriepje zal je sesamzaadje echt geen last hebben :wink:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Mei 2017 15:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Dank jullie wel lieve dames, die bevestiging had ik even nodig!

Ik ging ook pas echt twijfelen omdat mijn borsten geen pijn meer deden. Die waren echt verschrikkelijk pijnlijk, hield ze het liefste vast met alleen lopen al. Inmiddels zijn ze alweer gevoeliger als vanmorgen en zagen we net voor ik ging douchen dat mijn tepels al zichtbaar veranderd zijn. Dat gaat echt snel zeg!
Ben na al dat spugen, diarree en zweten ook in 1 klap ruim 3 kilo kwijt.

Inmiddels wel wat glaasjes gedronken en een geraspte appel en half biscuitje binnengehouden Dus knap langzaam weer wat op. Heel fijn. Kan het echte genieten gaan gebeuren!

Dank jullie wel in elk geval :-)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Jun 2017 07:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

-
Laatst gewijzigd door Biechtje op 15 Jun 2017 06:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Jun 2017 11:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

niemand tips? :)
<<

Anoniem197

Bericht 14 Jun 2017 11:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Nee sorry. Is er niets bij de drogist/apotheek? Wel vervelend!
Weet niet of je veel light producten eet? Ik krijg het bv van optimel vetarm. Dan lijk ik ook meteen weer zwanger.

Waarom heb je grote kans dat het mis gaat (als je dat tenminste wilt vertellen)? Snap dat je dan extra voorzichtig bent. Wat lijkt mij dat moeilijk. Normaal ben je al bang dat het misgaat maar als je dan ook nog een grote kans hebt dan lijkt mij dat helemaal eng.
Succes!
<<

anoniem203

Bericht 14 Jun 2017 11:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Bij de drogist heb je niks voor zwangere vrouwen bij dit probleem. Kan je wel goed naar de wc voor een grote boodschap? Zo nee probeer iedere ochtend een kiwi te eten en een glas lauw water te drinken. Verder zou ik even geen drinken met prik drinken, te gekruid/vet eten waar de darmen op kunnen reageren en geen voedsel te nuttigen wat stopt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Jun 2017 16:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

-
Laatst gewijzigd door Biechtje op 15 Jun 2017 06:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jun 2017 19:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik heb een tips maar wat een spannende tijd biechtje! Gefeliciteerd en ik hoop dat het goed gaat!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem260

Bericht 15 Jun 2017 12:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Jet schreef:Hoge koorts kan wel degelijk kwaad tijdens (het begin van) de zwangerschap. Dit gaat dan om een temp vanaf 38.5 dus voor bovenstaand Biechtje geen reden tot bezorgdheid.



Puur uit interesse ben ik dan wel benieuwd wat het gevaar dan is. Ik ben destijds savonds laat nog bij de huisartsenpost geweest en de beste man verzekerde mij dat het geen kwaad kon voor het vruchtje...
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 15 Jun 2017 13:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik heb ook koorts gehad tijdens de zwangerschap en de verloskundige zei toen ook dat ik PCM moest slikken om mijn temp laag te houden.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jun 2017 13:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Jerry schreef:
Jet schreef:Hoge koorts kan wel degelijk kwaad tijdens (het begin van) de zwangerschap. Dit gaat dan om een temp vanaf 38.5 dus voor bovenstaand Biechtje geen reden tot bezorgdheid.



Puur uit interesse ben ik dan wel benieuwd wat het gevaar dan is. Ik ben destijds savonds laat nog bij de huisartsenpost geweest en de beste man verzekerde mij dat het geen kwaad kon voor het vruchtje...


Risico’s zwanger & hoge koorts
Hoge koorts in het begin van je zwangerschap kan ervoor zorgen dat de aanvoer van proteïne naar je kind wordt verstoord. Eiwit is een belangrijke bouwstof voor je foetus. Hij heeft het nodig om te kunnen groeien.
Hoge koorts zou ervoor kunnen zorgen dat de weeën opgewekt worden.
<<

Anoniem298

Bericht 15 Jun 2017 15:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Wat Cotton zegt idd. De gynaecoloog die mij begeleidde tijdens mijn zwangerschap heeft mij gevraagd of ik (hoge) koorts heb gehad in de eerste paar weken van mijn zwangerschap, omdat dit ook (ernstige) afwijkingen kan veroorzaken. Aangezien we toen nog niet wisten wat er met onze dochter aan de hand was, was dit belangrijk om te weten ivm het ontstaan van deze afwijking. Het gaat dan wel om een temp vanaf 38.5-39 graden die langdurig (2-3 dagen) aanhoudt (waar bij mij geen sprake van was).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Jun 2017 19:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik heb zeker 7 dagen hoge koorts gehad toen. Wat ik echt moest onderdrukken met Paracetamol van de arts.
Ik had echt een flinke griep.
Vanaf 30 weken begon T slecht te groeien en bleek dat mijn placenta een opdonder gehad had. De gyn die mij na die tijd begeleidde zei dat dat wel degelijk een oorzaak geweest kan zijn. Helemaal zeker weten ze het natuurlijk niet.
2016
<<

Anoniem260

Bericht 15 Jun 2017 20:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Maar goed dat ik dat toen niet wist. Raar dat die huisarts heeft gezegd dat t geen kwaad kon...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Jun 2017 12:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik ben het biechtje van de buikgriep en vanmorgen het mooiste kloppende hartje ooit gezien! Zou vandaag, volgens onze berekening 7+1 zwanger zijn.. en op de dag af kwam dat ook uit de echo!!! Over 3 weken hebben we onze termijn echo! We zijn dolgelukkig!!!! :-)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]