Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van bruin naar blond, hoe nu verder?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mei 2017 12:26

Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Ik weet even niet wat ik met m'n haar aan moet. Eind vorig jaar heb ik het donker geverfd, begin dit jaar was het zelfs bijna zwart. Ik wil nu toch weer richting blond, dus ik ben al een paar maanden m'n uitgroei aan het laten verven en dan highlights erbij. Het is al een heel stuk lichter, maar het is nu echt zo'n vage tussenkleur. De bovenkant is nog redelijk donker en naar onderen toe wordt het steeds lichter. Ik heb wel weer uitgroei, dus ik moet daar binnenkort sowieso weer iets aan laten doen. Mijn plan was om dan weer highlights te zetten en het daarna op vakantie nog even lekker licht te laten worden door de zon. M'n collega zei alleen dat het dan geel kan worden, dus nu durf ik niet meer zo goed. M'n uitgroei wordt nog steeds gedaan met bruine verf geloof ik, wel iets lichter dan eerst. Inmiddels kan er misschien wel donkerblond in ofzo.

Dit gedoe was dus precies de reden dat ik het nooit meer donker zou verven. :palm: Ik vrees dat dit wel de enige manier is om richting blond te gaan, of is er hier een kapster met andere ideeën? Ik hoor het graag!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem257

Bericht 24 Mei 2017 12:39

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Heel veel highlights inderdaad,wat je nu dus doet. En eventueel een toner erover om het gele er uit te krijgen en bijhouden met een goede zilver shampoo. Ik zou Loreal color corrector blondes aanraden. Dat is geen paarse shampoo maar blauw. Die is nog koeler.
<<

Anoniem222

Bericht 24 Mei 2017 12:45

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Huh wat een gedoe inderdaad. Word je echt met verf gekleurd? Anders effe vragen of ze toners doen? Ik was (zoals je weet) ook heel donker en onderweg naar blond. Dat kan niet in één keer ivm warmte die vrij komt, maar ze hebben toen mijn haar in heel veel folies highlights gezet en daarna door het hele haar drie verschillende toners van donker naar lichter naar de onderkant (ik wil de aanzet ook donker houden). En nu ga ik voor de tweede keer en dan is het als het goed is helemaal blond met donkere aanzet. Goed wassen met zilvershampoo en beschermen tegen chloor/zee/teveel zon en dan komt het toch wel goed? Als het groen wordt wassen met ketchup :P.

Mijn haar is nu zo, dit is dus de tussenfase haha:
Laatst gewijzigd door Anoniem222 op 27 Mei 2017 09:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mei 2017 12:51

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Koop je zilvershampoo gewoon bij de drogist? Ga ik eens naar kijken, want ik vind m'n haar al snel te warm ogen qua kleur. En wat is een toner?

Jouw haar vind ik leuk zo, Harri! Ben benieuwd hoe het de volgende keer wordt.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem257

Bericht 24 Mei 2017 12:55

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Je hebt zilver shampoo's te koop bij de drogist maar die ik adviseerde niet. Wel makkelijk online te vinden!
Toner is een spoeling. Spoeling laat je er ongeveer 20 tot 30 minuten inzitten en dan spoel je het uit. De kleur vervaagt dus langzaam zoals elke spoeling doet. Als je het bijhoud met een zilvershampoo zal dit minder snel gebeurwn
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2017 12:56

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Je wilt te snel Bliss, dit is de enige manier. Ik vond wel het donkere mooier bij je. Niet te donker maar gewoon mooi warmbruin. Je haar assig houden als je teveel roodtint hebt is een lastig karwei maar fudge violet shampoo helpt echt goed. Succes!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mei 2017 13:11

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Ja ik ben ongeduldig, I know!

Ik vind het ook jammer dat ik geen brunette van nature ben, maar het is nu gewoon te veel gedoe en het kost me te veel geld. Ik vond het donkere ook mooi, maar die uitgroei is zo lelijk en moet echt snel weer bijgewerkt worden. Toch weer gewoon blond dus. Waar koop je die fudge violet?
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2017 13:12

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

:wtf:
Bliss schreef:Ja ik ben ongeduldig, I know!

Ik vind het ook jammer dat ik geen brunette van nature ben, maar het is nu gewoon te veel gedoe en het kost me te veel geld. Ik vond het donkere ook mooi, maar die uitgroei is zo lelijk en moet echt snel weer bijgewerkt worden. Toch weer gewoon blond dus. Waar koop je die fudge violet?



Ja dat is natuurlijk idd een (duur) gedoetje! Die fudge kan je het best online bestellen, daar is het 10/11,- terwijl bij kappers ze 17,-/18,- vragen

Huh? Hoe komt die wtf nou daar haha
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mei 2017 13:21

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

:wtf:
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mei 2017 13:21

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Haha! Moest lachen Chiq
<<

Anoniem222

Bericht 24 Mei 2017 15:44

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Haha, ik moet ook lachen. Ik gebruik ook de shampoo van fudge.
Succes Bliss!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Mei 2017 16:27

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Fudge violet is echt heel erg fijn. Ik heb de liter fles met pompje in de douche. Doe er al heel erg lang mee. Zeker al een jaar, heb je maar echt weinig van nodig. Ik meng het soms ook met andere shampoo omdat ik anders echt met paarse plukken uit de douche stap.

Ik ben wel benieuwd naar je natuurlijke kleur. Ik verf mijn haar ook al jaren blond maar ze gebruiken altijd iets van blondeer, anders wordt het bij mij niet blond. Volgens mij krijg je dan ook het beste effect want verf kan volgens mij maar 1 of 2 tinten oplichten ofzo.
<<

Anoniem288

Bericht 24 Mei 2017 17:44

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mei 2017 18:17

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Oeh dat ziet er wel aantrekkelijk uit moet ik zeggen, maar ik vind het ook een beetje eng! Ga ik even over nadenken.
❤ 7 juni 2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Mei 2017 19:23

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Ik zou met zoveel kleuren in je haar echt niet zelf gaan klooien. Je weet dan echt niet wat er allemaal vrijkomt aan warmte.

Waarom laat je je haar niet volledig highlighten? En dan echt iets van 100 folies ofzo? Kost wel even wat maar dan krijg je het wel ineens heel blond. Ik heb dat ook laten doen en heb zeker voor 80% ofzo heel blond haar.
Laatst gewijzigd door Frankie op 26 Mei 2017 08:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mei 2017 19:31

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Wow honderd folies! Ik vind het nu al lang duren en had nu steeds dertig folies geloof ik. Kunnen ze dan niet net zo goed dat spul in m'n hele haar gooien?!
❤ 7 juni 2018
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 24 Mei 2017 19:50

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Ik wil ook weer naar blond , heb nu voor zaterdagmiddag een afspraak gemaakt om heel veel highlits te laten zetten. Als ik jou was zou ik niet zelf gaan klooien maar gewoon naar je kapper gaan.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Mei 2017 19:57

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Bij folies blijf je altijd je eigen donkere aanzet wat houden en daardoor krijg je volgens mij meer diepte en een minder harde uitgroei. Zo ervaar ik dat tenminste. Ik laat mijn haar denk ik 2x per jaar helemaal highlighten en in de tussentijd groeit het dan uit naar een soort balayage ofzo.

Ik doe het zelf dua vooral omdat mijn uitgroei, bij volledig blonderen, net een donkere landingsbaan is als ik een scheiding draag haha.
<<

Anoniem222

Bericht 24 Mei 2017 22:18

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Ja en het wordt natuurlijker doordat al die folies niet precies dezelfde kleur blond worden.
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2017 06:46

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Juist - anders krijg je dat Pools blonde, droge dorre haar. Gewoon folies. Ik ben na jaren blond naar donker gegaan omdat hoe mooi ik het blonde ook vond, mijn haar kwaliteit niet goed genoeg is en steeds een optater kreeg. Ben wel een happy brunette nu, klinkt heel raar, maar iedereen vindt het mooier, maar ik denk elke week wel een keer: Ik wil het weer blond.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Mei 2017 08:47

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

En olaplex Chiq, zou dat een oplossing zijn?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mei 2017 08:49

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Ik vind bruin bij jou idd ook mooier, ChiQ!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem237

Bericht 25 Mei 2017 20:28

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Fanola No Yellow, nog veel beter dan de shampoo van Fudge!

https://youtu.be/zMpDDVrsJaw
<<

Anoniem234

Bericht 25 Mei 2017 23:02

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Forumster schreef:Fanola No Yellow, nog veel beter dan de shampoo van Fudge!

https://youtu.be/zMpDDVrsJaw


Wat doet dit precies dan? Ik heb licht blond geverfd haar en gebruik een soort zilver shampoo van de kapper maar is dit beter om te gebruiken dan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Mei 2017 07:22

Re: Van bruin naar blond, hoe nu verder?

Carrie schreef:En olaplex Chiq, zou dat een oplossing zijn?


Ja, dat dacht ik inderdaad ook.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers