Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2017 07:26

Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Ik heb last van een enorm vastzittende kriebelhoest. Ik hoest zo hard dat ik ervan moet overgeven, gisteravond voor de 3e avond op rij. Vannacht tot 3.00 wakker gelegen vanwege de hoest. Ben er zo klaar mee. Wat helpt nou echt? Of helpt niks. Heb nu tabletjes van de Lidl en bruistablettjes. Helpt 0,0.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mei 2017 07:32

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Een kennis van mij heeft kinkhoest! Gewoon een normale volwassen vrouw. Zou het dat kunnen zijn? Hopelijk niet natuurlijk.
#teammaple🍁
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Mei 2017 07:40

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Ik ken ook twee mensen met kinkhoest (zij kennen elkaar niet). Ik heb het idee dat dit een soort van heerst.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2017 07:43

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Och jeetje ik hoop het niet inderdaad. Herken niet alles zoals niezen, neusverkoudheid, lichte koorts en een gierende ademhaling. Dus denk/hoop het niet! Dit is iets dat elk jaar 1 of 2 keer terug komt bij mij.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Mei 2017 08:00

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Ik krijg regelmatig Fluimucil voorgeschreven om slijm los te maken. Dat kan je ook gewoon zonder recept krijgen bij de drogist. Het helpt niet voor kriebelhoest maar wel om slijm los te maken, dat zou de trigger wel kunnen zijn van je kriebelhoest dus dat zou je nog kunnen proberen.

Als het nog langer blijft aanhouden, of je krijgt er verhoging bij dan zou ik even overleggen met de assistente of het niet verstandig is om even je longen te laten luisteren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Mei 2017 08:50

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Wat vervelend! De huisarts kan eventueel wat voorschrijven wat de hoestprikkel onderdrukt, dan kan je in ieder geval weer beter slapen. Beterschap.
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2017 09:09

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Probeer eens heet water met gember en citroen. Goed raspen de gember én flink wat honing of afentoe lepel honing.
(Ik ga nú het geld overmaken voor de schoenen, verveet het steeds,sorry!)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 21 Mei 2017 11:33

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

SoGood schreef:Wat vervelend! De huisarts kan eventueel wat voorschrijven wat de hoestprikkel onderdrukt, dan kan je in ieder geval weer beter slapen. Beterschap.


Dit krijg je bij ons alleen als je geen slijm ophoest, anders heb ie volgens onze huisarts kans op longontsteking.
Geen tips verder, ik hoop dat je er snel vanaf ben!
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mei 2017 12:10

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Codeïne voor de nacht. Ik ben net 2,5 week (bizar lang) heel erg verkouden geweest en nog steeds neem ik voor het slapen gaan een Anta Flu en als ik 's nachts wakker word van m'n eigen geblaf neem ik er weer eentje. Anders zou ik ervan moeten kokhalzen en dat gaat me wat te ver.

Kinkhoest is juist een heel schelle, droge hoest. Daar hield ik op m'n zeventiende het hele huis mee wakker en misschien ook wel de buren. :laughcry: Ik vond dat niet te vergelijken met vastzittend slijm; het geluid is ook heel anders.
<<

anoniem203

Bericht 21 Mei 2017 12:28

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Heb je idee dat er slijm vast zit of totaal niet? Zo ja kan je druppels nemen met Broomhexime erin zoals Bisolvon. Broomhexime zorgt ervoor dat het slijm wordt opgelost. Je hebt er ook een drankje van maar de druppels zijn net wat effectiever. Heb je geen last van slijm maar een soort prikkelhoest zou je Bisolnex kunnen proberen. Daar zit een hoestdemper in. Ik heb Bisolnex zelf ook een keer geprobeerd en ik vond het echt helpen. Het is wel heel smerig dat wel.

En stomen met bijv. kamille is goed voor de luchtwegen.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 21 Mei 2017 20:09

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Ik heb goede ervaringen met Noscapect van Roter.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Mei 2017 20:19

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Dampo onder je voeten smeren en sokken aan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Mei 2017 21:30

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Is het vastzittende hoest of droge kriebelhoest, dat is wel belangrijk om te weten.

De laatste keer dat ik zo'n hoest had heb ik voor de zekerheid even laten luisteren of er slijm zat en dat zat er niet, toen hielp Natterman Bronchicum Extra heel goed, dat is met codeïne. Heb het maar heel kort hoeven gebruiken, doordat ik eindelijk gewoon weer een nacht kon doorslapen en mijn keel niet steeds opnieuw geprikkeld was door het hoesten, was het de volgende dag al bijna weg. Maar goed, zo'n drankje mag je dus niet nemen als er wel slijm zit, want dan is het de bedoeling dat je het ophoest. Als er slijm zit vind ik broomhexine heel goed werken, al is het volgens mijn huisarts niet wetenschappelijk bewezen. Ik neem dan wel de tabletjes, want het drankje is echt goor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Mei 2017 21:33

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

O, en als er wel slijm ophoest en die tabletjes van de Lidl zijn al broomhexinetabletjes dan zou ik iets anders vragen, misschien heb je dan wel een inhaler nodig. Bij mij gaat slijmhoest meestal niet samen met een hoestprikkel, ik ben dan wel kortademig, maar het hoesten gaat helemaal niet vanzelf, daar moet ik dan echt moeite voor doen. Maar ik zou dus voor de zekerheid even laten luisteren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2017 08:54

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Sam schreef:Dampo onder je voeten smeren en sokken aan.


Bij hoest ja? Ik dacht dat dit iets was tegen neusverkoudheid.

Susan, het is een droge vastzittende kriebelhoest. Dus een mooie combinatie :nerd:

Bedankt voor de tips en het meedenken allemaal heel lief! Ik heb Noscapect hoestdrank gekocht en zuigtabletten van Fluimucil en dat lijkt te helpen! Vannacht nog steeds veel gehoest maar wel een stuk minder en het komt nu los. Heel fijn! Ik hou het even in de gaten en dan kan ik de dokter altijd nog bellen. Maar voor nu lijkt het goed te gaan, wat een letterlijke opluchting.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Mei 2017 08:57

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Weet niet hoe je het nu inneemt. Maar als je het goed los wilt krijgen moet je de Fluimucil overdag gebruik en de Noscapine alleen voor de nacht.
Noscapine dempt de hoestprikkel namelijk.
2016
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2017 08:59

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Salome schreef:Weet niet hoe je het nu inneemt. Maar als je het goed los wilt krijgen moet je de Fluimucil overdag gebruik en de Noscapine alleen voor de nacht.
Noscapine dempt de hoestprikkel namelijk.

Oh dat wist ik niet! Ik deed het beiden, eerst de hoestdrank en daarna op zo'n pilletje zuigen. Werkt heel fijn eigenlijk! Maar misschien is het beter als ik de siroop alleen voor de nacht gebruik dan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Mei 2017 10:10

Re: Wat helpt nou echt tegen vastzittende hoest

Carrie schreef:
Salome schreef:Weet niet hoe je het nu inneemt. Maar als je het goed los wilt krijgen moet je de Fluimucil overdag gebruik en de Noscapine alleen voor de nacht.
Noscapine dempt de hoestprikkel namelijk.

Oh dat wist ik niet! Ik deed het beiden, eerst de hoestdrank en daarna op zo'n pilletje zuigen. Werkt heel fijn eigenlijk! Maar misschien is het beter als ik de siroop alleen voor de nacht gebruik dan.

Als je Noscapine inneemt hoest je het slijm niet meer op. Dus als je vastzittende hoest hebt kun je dit beter niet gebruiken.
Voor de nacht is het dan natuurlijk wel heel prettig.
Op mijn werk adviseren wij altijd 600mg Fluimucil per dag en voor de nacht Noscapine 1 a 2 tabletjes.
2016

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers