Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 18 Mei 2017 21:54

Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Wij willen van de zomer de buitenkant van ons huis opnieuw laten verven. Het gaat om de voorkant en achterkant van de woning op de begane grond en de eerste etage en de bergingdeur (binnen en buitenkant). Vandaag heb ik de eerste schilder op bezoek gehad voor het maken van een offerte. Er komen er nog twee langs de komende dagen voor het opmaken van een offerte. We hadden geen idee aan welk bedrag we moesten denken, maar kreeg dus net de eerste offerte al binnen en daar schrokken we best wel van (€2200). Dan zijn we wel de komende zes jaar klaar, maar wow wat een bedrag. Is dit een beetje een normaal bedrag voor deze klus? Wie heeft er pas de buitenkant van zijn huis laten verven en wat was je hier voor kwijt. Ik ben ook heel benieuwd met welk bedrag de andere schilders gaan komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 19 Mei 2017 05:51

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Dat is vrij normaal ja, helaas :( Dure zaak, schilderwerk.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Mei 2017 05:58

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Mijn ouders waren 3000 euro kwijt, maar die hebben ook wel een aardig groot huis.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mei 2017 06:16

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Ik vind het best meevallen. Wij moeten het ook laten doen binnenkort en ik vrees dat het nog wel meer kost. Niet leuk he!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 19 Mei 2017 06:20

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Wij zijn voor binnen (heel veel paneeldeuren en kozijnen) en 1 deur en 3 ramen buiten minstens €3000 kwijt. Dus ik vind het geen gek bedrag. Wel heel veel geld inderdaad, daarom hebben wij het ook altijd zelf gedaan
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Mei 2017 06:22

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Wij wonen in een huurhuis dus wat dat betreft heb ik geen idee.
Maar mijn schoonvader is sinds kort voor zichzelf begonnen als schilder en vertelde al dat mensen vaak schrikken van de prijs inderdaad.

Ik ben benieuwd of de prijzen van de andere schilders er zullen verschillen!
10.04.17
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mei 2017 06:48

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Er zijn veel (ex)schilders die zwart bijbeunen. Dat scheelt je honderden euro's. Ik zou dus even goed om je heen horen wie zo iemand kent.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mei 2017 07:27

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Wat Lady zegt.

En omdat het zo duur is hebben wij nu alles in de kunststof.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Mei 2017 07:32

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Oke zijn dus redelijk normale prijzen zo te horen. We hadden eigenlijk geen idee wat de kosten zouden zijn, dus vandaar dat we beetje schrokken. Straks komt de volgende. Ik ben benieuwd met wat voor prijs hij komt. Man riep meteen dat is echt veel te veel, maar zelf doen gaat hij denk ik ook niet doen (totaal geen klusser). Vind het ook belangrijk dat het goed wordt gedaan en op jaarbasis ben je dan iets van €360 kwijt, dus dat klinkt al beter ;)

Bedankt voor de tip Lady. Ik zal eens om mij heen vragen. Alleen vraag ik mij dan af hoe zit het met de garantie. Deze geeft vijf jaar garantie (moet nog wel even weten wat daar allemaal precies onder valt)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Mei 2017 07:35

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Cotton schreef:Wat Lady zegt.

En omdat het zo duur is hebben wij nu alles in de kunststof.

Ja dat is helemaal ideaal. Al zal dat prijskaartje waarschijnlijk nog een stuk hoger liggen. Gelukkig hebben de oud bewoners wel de twee dakkapellen van kunstof kozijn voorzien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mei 2017 10:53

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Framboos schreef:
Cotton schreef:Wat Lady zegt.

En omdat het zo duur is hebben wij nu alles in de kunststof.

Ja dat is helemaal ideaal. Al zal dat prijskaartje waarschijnlijk nog een stuk hoger liggen. Gelukkig hebben de oud bewoners wel de twee dakkapellen van kunstof kozijn voorzien.

Ja dat is duur, maar dat is maar een keer natuurlijk. :smile:
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Mei 2017 18:07

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Ik heb vorig jaar de buitenkant van mijn huis laten schilderen en was maar ongeveer €800 kwijt, gewoon wit. Daar moet ik wel bij vertellen dat ik boven maar aan 1 kant ramen heb. Misschien scheelt het ook wel erg per regio.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Mei 2017 18:14

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Wij moeten volgend jaar. Ik had echt gedacht dat het veel duurder zou zijn dan wat jij zegt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem252

Bericht 19 Mei 2017 18:20

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Wij laten volgende weel een steiger voor de deur zetten. 100 euro voor een week. Pot verf en wat spullen erbij en we zijn weer voor een aantal jaar klaar.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Mei 2017 18:37

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Atelier Madame schreef:Wij laten volgende weel een steiger voor de deur zetten. 100 euro voor een week. Pot verf en wat spullen erbij en we zijn weer voor een aantal jaar klaar.


Mijn man doet het inderdaad ook zo. Maar goed daar moet je maar net zin in hebben.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Mei 2017 18:55

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Femm schreef:
Atelier Madame schreef:Wij laten volgende weel een steiger voor de deur zetten. 100 euro voor een week. Pot verf en wat spullen erbij en we zijn weer voor een aantal jaar klaar.


Mijn man doet het inderdaad ook zo. Maar goed daar moet je maar net zin in hebben.

Ik zie mijn man dat idd niet zo snel doen. Zou wel enorm schelen in de kosten, maar hij is totaal geen klusser en denk ook niet dat het er dan zo strak uit komt te zien als de schilder het doet en dat het hem ook veel irritatie gaat opleveren. Daarnaast is hij er denk ik de dubbelde tijd mee bezig. De schilder had het ook over meerdere lagen die ze aanbrengen (vooral aan de zonkant lijkt mij een goede onderlaag en deklaag heel belangrijk) en de garantie die ze bieden, zodat je voor zes jaar klaar bent.

Vandaag is de tweede schilder langs geweest. Die kwam ten eerste een uur te vroeg. Heb hem weggestuurd want was nog niet aangekleed en was mijn dochter nog asn het voeden. Uur later kwam hij terug en was echt binnen een minuut klaar en weer weg. Hij vertelde erg weinig en zei alleen maar 'ik ken deze huizen' en 'ik kan wel een heel praatje gaan houden'. Heb hier dus nog niet echt een goed gevoel bij, die van gister kwam veel beter over op mij. Denk dat deze van vandaag ook met een hogere offerte gaat komen, ben benieuwd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 19 Mei 2017 19:00

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Framboos schreef:
Femm schreef:
Atelier Madame schreef:Wij laten volgende weel een steiger voor de deur zetten. 100 euro voor een week. Pot verf en wat spullen erbij en we zijn weer voor een aantal jaar klaar.


Mijn man doet het inderdaad ook zo. Maar goed daar moet je maar net zin in hebben.

Ik zie mijn man dat idd niet zo snel doen.


Vrouwen kunnen ook schilderen :wink:

Wij doen het altijd zelf, niet m'n hobby maar vind het zonde van het geld voor iets wat vrij makkelijk zelf te doen is.
2010 2012
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 20 Mei 2017 08:19

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Inderdaad wat Lexi zegt.

€ 2200 of € 100 + kosten voor de verf en kwast voor een steiger is nogal een verschil en voor die € 2100 maak ik wel zin. Kun je ook weer een (paar) keer van op vakantie.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Mei 2017 08:45

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Ik denk dat wij binnenkort hier ook maar eens over na moeten gaan denken. We gaan het ook niet zelf doen. De prijzen die jij noemt zijn denk ik vrij normaal maar ik weet niet hoe groot jullie huis is.

Wij hebben onze woning aan de binnenkant laten schilderen en dat viel me toen alles mee qua kosten.
<<

Anoniem239

Bericht 28 Mei 2017 18:07

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Bij ons start de schilder volgende week. Voor + achter beneden en boven incl dakkapel en balkondeur en zolderraam kost ons €1900 incl. Verf materiaal stijger etc.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Jun 2017 09:17

Re: Kosten schilderen deuren/kozijnen buitenkant

Wij hebben een eengezinswoning en in 2012 hebben wij 1200 euro betaald, wij hadden een rode voordeur dus ook de binnenkant laten doen, dakkapel is gedaan. En alle deuren kozijnen. Nou deed deze schilder de halve straat toen waardoor ze het voor iets minder deden.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers