Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn lieve zoon *Update

<<

Anoniem201

Bericht 05 Apr 2017 08:30

Re: Mijn lieve zoon *diagnose gesteld

Zojuist contact gehad met de Psycholoog wat de diagnose heeft gesteld.
Hij is ook niet meer te spreken over de gang van zaken want de school laat zien dat ze behoorlijk handeling onbekwaam zijn. 20-4 hebben we gesprek op school en ik heb de psycholoog erbij gevraagd. Zodat we van hen ondersteuning hebben. Dat gaan ze doen.
Ik ga school hier niet over inlichten. Dat zien ze dan wel dat hebben ze tot heden bij ons ook wlke keer gedaan.

Wat ik mij nu ook besef is dat de PAB aanvraag is gedaan. En vooraf zou een gesprek plaats vinden voor kennis maken en informatie verzamelen. Dan observeren en dan gesprek over het verslag.
Het gesprek vooraf heeft nooit plaats gevonden. Alles is buiten ons om gegaan. En het observatie verslag hebben we de dag na het gesprek pas gekregen. Wij konden ons helemaal niet voorbereiden niks.
Volgens mij is dat ook niet helemaal de gang van zaken.

Heeft iemand ervaring hiermee?
<<

Pitty

Bericht 05 Apr 2017 19:26

Re: Mijn lieve zoon *diagnose gesteld

Ik heb wel veel ervaring met gesprekken op school. Ik vind ook dat de school heel veel fouten heeft gemaakt. Ik zou toch eens gaan kijken naar de klachtenprocedure en eventueel de hulp inschakelen van het CJG of het Wij-team (of wijkteam) wellicht dat zij kunnen meedenken over hoe nu verder. Ik denk dat het beter is om zoveel mogelijk mensen te activeren die mee willen denken OP school, zodat school op deze manier gedwongen wordt om zorgvuldiger te handelen. (typt wat makkelijker hier dan op de app)
<<

Anoniem201

Bericht 06 Apr 2017 13:00

Re: Mijn lieve zoon *diagnose gesteld

Thnx Pitty.

We hebben samen een mail opgesteld omdat we beide de kans wilden krijgen ons gevoel en boosheid goed en niet aanvallend te verwoorden. Tot heden is dit in de gesprekken mislukt omdat we overvallen werden keer op keer.

Die mail is lang geworden en gisteren verstuurd. 20-4 hebben wij gesprek staan en dan kunnen we het daar uitgebreid persoonlijk over hebben. Dat was dus ook de insteek ervan.
De reactie op de mail was verbazend. De juf gaf aan dit erg onprettig te vinden dat het via de mail wordt gecommuniceerd zonder enig persoonlijk contact.
Dat snap ik absoluut, maar ook niet correct. Ik heb namelijk een dag ervoor wel persoonlijk contact gehad over de inhoud van die mail met de andere juf en ib-er. Deze juf was er niet dus onmogelijk om dat dan persoonlijk te melden. Die communicatie moeten ze dan onderling maar doorspelen.

Vandaag tevens ook de Traject begeleider aan de telefoon gehad. Zij was al op de hoogte gesteld door school met hun verhaal. Ik heb mijn verhaal gedaan en ze was ook verbaasd en snapte volledig onze keuze. Zij bleek dus maar halve informatie te hebben. 18-5 hebben dan een gesprek voor het traject goed te doorlopen en aanmelding voor de SBO.
S krijgt nu begeleiding in de klas. Dit laten we sowieso doorgaan vanwege het traject van aanmelding. Maar ook om zo veel als mogelijk info te verzamelen voor een juiste onderbouwing.

Ik heb school gevraagd om alle documenten die zijn hebben van S. Alle gespreksverslagen, evaluaties, stappenplan alles wat ze op papier moeten hebben wil ik hebben. Echter kwam daar geen reactie op dus ik houd de vinger nog in de pap en verwacht dat ik 20-4 deze documenten allemaal heb.
De Kinderpsycholoog en de ergotherapeut zijn ook op de hoogte en ook aanwezig 20-4.
<<

Anoniem201

Bericht 08 Apr 2017 10:04

Re: Mijn lieve zoon *diagnose gesteld

Gisteren zijn wij bij de Psycholoog geweest met ons 4-en.
We kregen veel begrip en ook zij beaamde dat de school ontzettend veel fouten heeft gemaakt en handelingsverlegen zijn.
Zij heeft ook het advies gegeven zsm het traject starten voor het SBO. Ook zij is van mening dat S daar op zijn plaats zal zitten.
Echter is het alleen vervelend dat het toelatingsverklaring voor 8-5 rond moet zijn wil S na de zomervakantie al kunnen starten. Nu werkt de traject begeleidster niet echt mee want zij kan pas op 18-5 een gesprek. Ondanks dat wij aan hebben gegeven dat er spoed bij zit.
Nu hebben we op advies nogmaals contact proberen op te nemen met de traject begeleidster en daarin aangegeven dat het erg belangrijk is dat we voor die tijd de belangrijkste stappen rond hebben.
En dat we anders genoodzaakt zijn om het samenwerkingsverband in te schakelen. Hopelijk volgt hier maandag antwoord op gezien zij niet bereikbaar was.

Pffff ik vind het allemaal nogal wat. Ik ben zo teleurgesteld in school dat zij zo ermee om gaan.
S zei afgelopen week tegen mij " Mama ik snap echt dat ik naar een andere school ga. De juf snapt mij gewoon niet hoe ik moet werken om het goed te doen"
Mijn moederhart kromp echt op dat moment en tevens ook blij want dat geeft aan dat ook S door heeft dat dit gewoon niet meer werkt zo.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 10 Apr 2017 09:28

Re: Mijn lieve zoon *diagnose gesteld

Pffff... Triest dit soort verhalen, triest dat het allemaal zo moet.... Ik vraag me dan altijd af hoe minder vechtlustige ouders dit dan zouden moeten doen, wat er hun kinderen allemaal wordt aangedaan.. Jij weet tenminste de wegen (of zoekt ze...). Stuiterbal, je doet het echt goed!!! Echt ontzettend kromme tenen en triest dat het zo moet... Hopelijk komt aan dit gevecht snel een einde en kan S na de zomer naar een goede fijne plek.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem201

Bericht 14 Apr 2017 11:42

Re: Mijn lieve zoon *Update

Dank je voor je lieve reactie Snoezel. Ik weet het ook vaak niet meer wat het beste is en je probeert toch te vertrouwen op de professionals in dit verhaal. Maar helaas.

Gisteren is mijn ex naar school geroepen om S terug in het gareel te krijgen. Hij was compleet overprikkeld en kon niet meer functioneren op school. De juf wist zich geen raad meer en hebben hem op de gang gezet alleen.
S was bang dat hij van papa straf zou krijgen. Maar natuurlijk niet. Hij kan hier helemaal niks aan doen.
Ergens ben ik blij dat het is gebeurd want dit toont wel aan dat en school het echt niet aan kan en dat S gewoon weg moet daar.

S gaf later aan dat zijn hoofd ontploft van alle informatie die hij krijgt en over na moet denken. Ik ben zo blij als we het verlossende woord krijgen dat het allemaal rond is.
Volgende week donderdag het gesprek op school en pas 18-5 met traject begeleider samen. Zij vond het niet noodzakelijk eerder te komen want volgens haar hoeft de tlv niet voor 8-5 rond te zijn en zijn we al ver genoeg in het traject schijnbaar.
Ik geloof dat ik zelf het een en ander heb gemist maar goed.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Apr 2017 13:34

Re: Mijn lieve zoon *Update

Jeetje Stuiter, wat moet het vréselijk moeilijk en frustrerend zijn dat de school zo lijkt tegen te werken. Het maakt mij al pissig als ik het hier lees, laat staan hoe het voor jullie moet voelen. Ik hoop dat jullie gauw succes zullen boeken, slim dat jullie de psycholoog meenemen naar het volgende gesprek.

:hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Apr 2017 14:03

Re: Mijn lieve zoon *Update

Jeetje, wat een verschrikkelijk verhaal om te lezen! En wat slecht van school dat ze al jullie adviezen in de wind slaan en het kennelijk allemaal beter weten.

Voor wat betreft die afgifte TlV: in principe zijn er vaste momenten dat die commissies bij elkaar komen maar ik weet ook dat het in sommige situaties heel snel kan gaan. Je bent goed bezig Stuiterbalm door zelf door te blijven zoeken naar het goede voor jullie zoon. Als ik het zo lees denk ik inderdaad dat hij zeker op zijn plek zal zijn in het SBO.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 14 Apr 2017 14:12

Re: Mijn lieve zoon *Update

Oh wat frustrerend allemaal Stuiterbal, heel veel sterkte voor jullie en een dikke knuffel voor je zoontje! Succes met jullie zoektocht naar een fijne plek waar je zoontje wel begrepen wordt, dat zal iedereen meer rust geven :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem201

Bericht 14 Apr 2017 14:55

Re: Mijn lieve zoon *Update

Dank jullie voor jullie lieve woorden.
Tot nu toe dacht ik er vrij goed en nuchter in te staan maar langzaam breekt het mij ook op. Al dat gedoe maar vooral de onmacht bij S is pittig om te zien.
Hij weet ook dat hij naar een andere school gaat en is er ook klaar voor. Dus nog even doorbijten.
<<

Anoniem201

Bericht 18 Mei 2017 13:09

Re: Mijn lieve zoon *Update

Vandaag is eindelijk het gesprek met de traject begeleider erbij. Dus ik hoop dat vandaag zeer concrete stappen worden gemaakt. Feitelijk gezien zou eigenlijk al voor 1-5 de TLV rond moeten zijn. Maar gelukkig zijn wij ver genoeg in het proces dat er bij S geen sprake meer van is. Hij staat voor de nieuwe school al op een blind lijstje voor de klas indeling.

Het gaat met stapjes vooruit en vele achteruit. School is nog altijd een grote frustratie bron. Voor de vakantie nog op gesprek geweest om onze ongenoegen te uiten en onvrede en de IB-er stond er niet open voor. Sterker nog ze ging aanvallen en verdedigen. Toen ik aangaf dat ik mijn vertrouwen in school kwijt was zei ze " Prima dan is hier einde gesprek want ik zie het nut er niet meer van in"
Ik was echt perplex dat ze zo reageerde. Juist als een ouder het vertrouwen kwijt is, doe je er toch alles aan om het terug te winnen?
Ik heb mij na dat gesprek erbij neer gelegd en mijn focus op de nieuwe school gelegd. Thuis proberen we dag bij dag te leven. Het lijkt wel hoe ouder hij wordt, hoe pittiger zijn autisme wordt.
Ik ben zo moedeloos, voel me machteloos en heb zo sterk gevoel van falen. Ik sta op een punt dat ik niet meer weet waar ik goed aan doe. Ook met aanspreken op gedrag. is het nu gewoon een 7 jarige kwa jongens streek of is het vanuit zijn autisme?
F en R moeten het soms ook echt afzien hoor. En ik voel me dan de verloren moeder.

Ik heb de psycholoog gemaild voor een aanvraag te doen voor thuis begeleiding. Want anders ben ik bang dat dit alleen maar erger gaat worden.
S wordt buiten benaderd door vreemde mensen. Mensen die hem aanspreken op zijn gedrag en hem een rotjoch noemen. Hem weg sturen van het plein en zeggen dat hij er nooit meer mag komen. Weer iemand anders vind het nodig even te melden dat hij wel een pittige is. Gewoon een vreemde die langsloopt en toevallig ziet dat S even boos was.
Ik voel de drang steeds sterker hem te beschermen en dat schiet nu echt door in het ongezonde.

En ik dacht dat ppd-nos best wel mee viel. begin haast te twijfelen of er niet meer aan de hand is.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mei 2017 13:18

Re: Mijn lieve zoon *Update

Zoveel raast er door mijn hoofd om te zeggen, het is allemaal zo herkenbaar. Van het beschermen tot het ongeloof wat anderen durven te zeggen/doen.
Je staat niet alleen. Ik hoop dat jullie snel de juiste hulp vinden.
Per wanneer kan hij naar de nieuwe school?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 18 Mei 2017 13:19

Re: Mijn lieve zoon *Update

Jeetje Stuiterbal, niet te geloven dat je bij zijn huidige school op zoveel onbegrip stuit. Ze zouden je juist handvaten moeten aanreiken en je niet alleen maar het gevoel geven dat je iets verkeerd doet. Want dat doe je natuurlijk niet, van wat ik hier lees doe jij wat je kunt, maar is het soms vechten tegen de bierkaai.
Verder is het heel begrijpelijk dat je de neiging voelt hem voortdurend te verdedigen, maar het lijkt me ook enorm frustrerend en je moet er zoals je zelf al zegt niet in doorschieten. Hopelijk is thuisbegeleiding voor jullie een oplossing, een buitenstaander die de situatie observeert en je tips kan geven hoe je er het beste mee om kunt gaan. Heel veel sterkte, nog even volhouden op de oude school :hug:

Ben benieuwd naar het gesprek vandaag!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Mei 2017 14:25

Re: Mijn lieve zoon *Update

Lieve lieve Stuit, een hele dikke knuffel voor jou!
Twijfel niet aan jezelf lieverd, een hele dikke knuffel!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem201

Bericht 18 Mei 2017 18:05

Re: Mijn lieve zoon *Update

@Alibi: Als het allemaal loopt zoals we hopen, zou hij na de zomervakantie starten op de SO.

Het gesprek is geweest. Vorige week is een begeleider gestart met S op school. Dit moet blijkbaar ivm het doorlopen van het traject. Zij gaat een aantal momenten met S aan de slag apart van de klas. Op 2 momenten heeft zij al een hele lijst bespreekbaar gemaakt wat haar zo opvalt aan S. Herkenbaar absoluut. Ook geeft zij aan dat ze wel winst ziet om te behalen met S en ook voor de juffen in de klas.
Echter is het dus zo dat als dit zo blijkt te zijn dat S idd baat hierbij heeft en zij dus winst hieruit haalt, dat de hele aanvraag voor het SO niet doorgaat.
Wij als ouders schrokken daarvan want ik wil dus echt niet dat hij nog langer moet aanmodderen omdat 1 persoon er misschien wel iets positiefs denkt te behalen. Ik zie het namelijk al gebeuren dat hij dadelijk in groep 5 alsnog stagneert.
We hebben beide aangegeven dat we pertinent niet willen dat S daar op school blijft en hij hoe dan ook naar een andere school gaat.

Nou stond er voor 12-6 een tussen evaluatie gepland met die begeleidster en school. Wij wisten van niks dus heb even gevraagd of wij als ouders er niet ook bij moeten zijn? Ik werd eerst verontwaardig aangekeken maar daarna zei de IB-er van S dat we er dan idd maar bij moesten zijn.
Zo'n essentieel gesprek en dan buiten de ouders om?? Dat is niet de eerste keer dus.

Nou moeten we dus tot 12-6 af gaan wachten wat die begeleidsters gaat behalen bij S en als dan blijkt dat er geen verschil is, of niet voldoende, dan hebben ze genoeg onderbouwing voor de aanvraag. Althans zo zeggen ze het vandaag dan.
Nou wordt bij de papa van S binnen nu en 2 weken een baby geboren en dat zet zijn wereld op de kop. Dus ik verwacht juist dat deze weken pittig gaan worden voor hem.
Maar weer afwachten dus. Ik heb wel zojuist een mail de deur uit gedaan voor thuis begeleiding.
<<

Anoniem245

Bericht 18 Mei 2017 18:15

Re: Mijn lieve zoon *Update

Pfff wat een heftige dingen allemaal. Ook raar dat dat gesprek buiten jullie om gepland is. Klinkt allemaal heel pittig, maar ga vooral op je eigen gevoel af. Sterkte nogmaals!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Mei 2017 19:20

Re: Mijn lieve zoon *Update

Wat een strijd Stuiterbal! Ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat, natuurlijk 'moet' je wel. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor het nieuwe schooljaar. Veel sterkte!
L2014 & H2017
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 18 Mei 2017 21:11

Re: Mijn lieve zoon *Update

Lang leve het passend onderwijs he :palm: :palm: :palm:

Vervelend hoe het loopt, de school heeft het duidelijk te ver laten komen en heeft teveel aangemodderd. Nu het uit de hand loopt gaan ze ineens stappen nemen met extra begeleiding die al veel eerder in gang gezet had moeten worden. Ik (als SBO juf) word hier verdrietig van. Ze beseffen zich blijkbaar niet dat het over een levend wezentje gaat met ouders die verdrietig zijn als hun kind in de knel zit.
Ik zie helaas best vaak, dat kinderen en ouders beschadigd zijn als ze bij ons binnen komen. Ze zijn het vertrouwen in school kwijt en zijn wantrouwend.

Ik krijg eind mei ook nog een nieuwe leerling die al maanden (!!!) amper naar school gaat, in verband met een laag zelfbeeld en angst voor school. Wordt voor mij een hele kluif om hem voor de zomervakantie te laten zien dat hij mag zijn wie hij is.

Succes de komende tijd, en houd je poot stijf hoor.....echt! Jullie weten uiteindelijk wat het beste is voor jullie kind.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem201

Bericht 12 Jun 2017 12:19

Re: Mijn lieve zoon *Update

Even heel ego!!!!

S wordt eindelijk aangemeld bij SO. Na de zomervakantie kan hij eindelijk starten daar. Godzijdank wat een opluchting. Ik ben blij en gerustgesteld nu. Er komt hulp.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Jun 2017 12:20

Re: Mijn lieve zoon *Update

Wat fijn Stuit! :hug:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 12 Jun 2017 13:00

Re: Mijn lieve zoon *Update

Wat fijn Stuiterbal! Hopelijk brengt dat de rust en de hulp die jullie graag willen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jun 2017 17:18

Re: Mijn lieve zoon *Update

Wat fijn!
08/2018
05/2021
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Jun 2017 21:11

Re: Mijn lieve zoon *Update

Wat fijn Stuiterbal!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jun 2017 22:45

Re: Mijn lieve zoon *Update

Ik heb je topic altijd gevolgd, maar wat fijn dat hij is aangemeld. Het heeft jullie heel wat voeten in de aarde gekost, hopelijk heeft hij het daar veel beter naar zijn zin.
2012 & 2016
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 16 Jun 2017 11:25

Re: Mijn lieve zoon *Update

Wat fijn Stuiterbal, hopelijk is je zoontje daar beter op zijn plek en komt er voor hem ook wat meer rust. Nog even volhouden tot de zomervakantie :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers