Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bbq

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Mei 2017 16:33

Re: Bbq

Bij ons is het heel verschillend. De ene keer hebben we zin in een groot stuk vlees en de andere keer gewoon simpel wat saté met hamburgers of iets dergelijks. Wel eet ik er echt graag stokbrood met salade bij. Morgen gaan we bavette grillen, nu al zin in!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Mei 2017 17:23

Re: Bbq

Als we bij mijn ouders barbecue'en dan worden er vooral saté'tjes gemaakt, soms van die dunne speklapjes, die gaan in dezelfde marinade als de saté (ketjap, gember, knoflook). Erbij stokbrood, salade, sausjes, fruit, soms nog aardappetjes of patat. Ik vind bijgerechten wel belangrijk bij een barbecue, ik wil niet alleen vlees eten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Mei 2017 14:30

Re: Bbq

Ik ben zo geïnspireerd door de post van Minnoessepoes dat ik vanavond haar recept gebruik voor een aardappelsalade. Ik maak er denk ik een (Griekse) salade bij en een lekker stukje vlees of vis.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 15 Mei 2017 10:35

Re: Bbq

Lady schreef:Ik ben zo geïnspireerd door de post van Minnoessepoes dat ik vanavond haar recept gebruik voor een aardappelsalade. Ik maak er denk ik een (Griekse) salade bij en een lekker stukje vlees of vis.


Wat leuk! Hoop dat het jullie goed smaakt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Mei 2017 10:54

Re: Bbq

Susan schreef:Als we bij mijn ouders barbecue'en dan worden er vooral saté'tjes gemaakt, soms van die dunne speklapjes, die gaan in dezelfde marinade als de saté (ketjap, gember, knoflook). Erbij stokbrood, salade, sausjes, fruit, soms nog aardappetjes of patat. Ik vind bijgerechten wel belangrijk bij een barbecue, ik wil niet alleen vlees eten.


Ik ook niet, ik ben ook geen grote eter en helemaal geen grote vleeseter dus als er sla en fruit enzo is heb ik ook nog een beetje een tijdvullend programma. Als het om worst, hamburgers en sate gaat zit ik na 2 of 3 dingen stampvol.

Ik houd van sate maar ook van groente, vis en garnalen van de bbq. Wij kopen ook geen kant en klaar spul. Wat is nou de moeite om zelf even ern beetje vlees te marineren en op stokjes te prikken. En bakken salade zijn helemaal niet te eten, al ben ik überhaupt geen aardappelsalade/van die mayosalades-fan. En ik wil dus brood, gewone verse salade en fruit. En wijnnnnnn! :banaan:

Als het morgen mooi weer is steken wij hem aan!
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mei 2017 12:26

Re: Bbq

Whatever schreef: En wijnnnnnn! :banaan:



Dit, natuurlijk. Al het andere is bijzaak en een excuus om lekker buiten te borrelen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Mei 2017 12:30

Re: Bbq

Caro schreef:
Caulfield schreef:Misschien een tip: mijn vriend haalt vaak merguez worstjes (kip en lam) en kebab bij de Marokkaanse slager. Die zijn beter dan AH-spul, lekker gekruid ook.


Ik vind AH spul voor op de BBQ sowieso niet echt lekker. Of gewoon niet. Wat ik écht vies vind, zijn die vleessoorten waarbij ze de marinade al erop hebben gedaan. Vaak wordt het dan fluoriserend oranje ofzo. Brrr.

Dit. En die marinade is al half gecremeerd voordat de binnenkant van het vlees warm is, het is niet te doen.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 18 Mei 2017 12:47

Re: Bbq

Haha ik kwam net dit artikel tegen en moest toen aan dit topic denken:
Afbeelding

Ik vind bbqen leuk, maar wel met verse salade (ik hou niet van aardappel en al helemaal niet van huzarensalade), groenten (maiskolven, courgette, aubergine, paprika oid gegrild), wat brood eventueel en dan één of twee dingen aan vlees/vis. Ik vind saté van kippendijen met een goede satesaus heel lekker, gamba's met veel knoflook, een goede lamsrack of lekkere worstjes maak je me ook wel blij mee. Oh of een zelfgemaakt hamburger, op een speltbol, met van alles erbij. En iets van watermeloen met feta en munt ofzo. Wat fris'. Oh en wijn ja.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mei 2017 12:55

Re: Bbq

Vorige week was ik aan het praten met een vriendin over het lekkere weer wat zou komen. Toen zei ze: "Ja we hadden jullie willen uitnodigen, maar met jou barbecueën is niks meer aan, want jij eet geen vlees." En bedankt, aju dan niet joh.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mei 2017 12:56

Re: Bbq

:laughcry: :laughcry:
Jaja jezus ik wil van alles zeggen, maar ik zit alleen maar :laughcry: :laughcry:
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mei 2017 12:58

Re: Bbq

Cotton schreef::laughcry: :laughcry:
Jaja jezus ik wil van alles zeggen, maar ik zit alleen maar :laughcry: :laughcry:


Say it!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mei 2017 12:58

Re: Bbq

Nahhhh gewoon zo debiel ha. Alsof je een BBQ alleen hebt om jezelf vol te stouwen met vlees en je dan ook nog eens op je gasten gaat letten wat ze op eten.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mei 2017 13:03

Re: Bbq

Nou "het ergste" is nog. Zij eet al zolang ik mij kan herinneren alleen maar kip. Daar heb ik echt nooit wat van gezegd, maar juist rekening mee gehouden. Zelfs zo dat als de kip dreigde op te raken haar eerst vragen of ze nog wat wilde voor anderen het op aten die ook ander vlees eten. En het is dus een hele goede vriendin, ze weet van al mijn struggles momenteel, maar de laatste week twijfel ik dus heel hard of het wel zo'n goede vriendin is.
<<

Anoniem222

Bericht 18 Mei 2017 13:32

Re: Bbq

Huh crazy!
<<

Anoniem315

Bericht 18 Mei 2017 13:54

Re: Bbq

Wat raar Alibi. Een beetje een steek onder water lijkt het wel. Of ze weet niet hoe ze de situatie moet handelen?
Anyhow, genoeg alternatieven voor de niet-vleeseters. Dus ik vind het stom van haar.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 18 Mei 2017 13:55

Re: Bbq

Haha weird!

Hebben jullie trouwens toffe vega bbq gerechtjes?
Mijn zusje eet tegenwoordig haast geen vlees en vis meer en zelf gooit ze maar wat simpel wat groente op de bbq. Ik vind het wel leuk om wat extra voor haar te maken als ze hier komt!
10.04.17
<<

Anoniem222

Bericht 18 Mei 2017 14:04

Re: Bbq

Misschien iets met tempeh? Is lekker! Als je googelt vind je van alles.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... empeh-sate
http://nevernotcooking.nl/recipe/sesam- ... rziebonen/
<<

Anoniem222

Bericht 18 Mei 2017 14:05

Re: Bbq

Hier staan ook lekkere opties tussen (niet alles is even creatief, maar sommige dingen zijn leuk).
https://chickslovefood.com/de-lekkerste-vega-bbq-tips/
<<

Anoniem236

Bericht 19 Mei 2017 09:39

Re: Bbq

Huh alibi wat een vreselijk rare reactie. Al zou iemand niets eten dan is het toch nog geen reden om niet samen te 'eten' gewoon gezellig onder elkaar zijn. Gezelligheid zit toch niet in wat iemand wel of niet in zijn mond stopt. En daarnaast beetje kortzichtig als een bbq alleen voorgesteld wordt met vlees.

Wij barbecueën wel op z'n Hollands en dat vinden we heerlijk. Wel het vlees of vis stukje voor stukje erop en niet alles in een keer zodat het met n half uurtje klaar is.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Mei 2017 13:29

Re: Bbq

Saga: bijna alle soorten vleesvervangers zouden in principe wel op een bbq kunnen denk ik? En anders bv gepofte aardappel ofzo, (aardappel in alluminium folie) met een lekker sausje. Of je zou kunnen proberen of een hasselback potatoe op de bbq wil (prik je m op een stokje en dan net zo bakken als een sate stokje). Of een paar krieltjes op een stokje, eventueel met groente ertussen en dan heb je aardappel/groentespiesjes. En sommige soorten fruit zijn ook lekker op de bbq (bv annanas)
Overigens hou ik me ook aanbevolen voor vega bbq ideeen. Want in ons nieuwe huis kunnen we eindelijk in de tuin bbqen (<3)en een goede vriendin en m'n schoonzusje zijn ook vegetariers.

En inderdaad alibi, das echt een rare uitspraak, als ze gewoon een beetje creatief denkt en moeite wil doen kun je zo tientallen bbq gerechten verzinnen die vegetarisch zijn..
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron