Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

anoniem203

Bericht 16 Mei 2017 09:24

Re: Afvaltopic 2017

Pff mijn motivatie is echt verdwenen en ik baal er zo van. Ik zit nu ook even niet zo lekker in m'n vel omdat ik mij erg druk maak over mijn zoon. We zijn in behandeling met iets en ik vind het allemaal zo zwaar en verdrietig dat mijn eetlust gewoon is verdwenen. Ik heb nergens zin in en al helemaal niet in de dingen die ik de laatste tijd veel heb gegeten (gekookte eieren, avocado, shakes en noem maar op) Donderdag hebben we weer een gesprek en hoe het behandelplan gaat worden. Ik hoop dat ik dan een beetje gerust gesteld kan worden en weer met beide voeten op de grond word gezet. Voor nu probeer ik het wel maar zo merk ik wel weer dat ik toch een emotie eter ben. Gelukkig kom ik niet echt aan maar blijf ik een beetje hangen. Ik heb het voor nu maar even geaccepteerd en volgende week zien we wel weer verder. Ik blijf iig wel uitkijken wat ik eet. Ik ga vanavong iig weer lekker mijn hoofd leegmaken tijdens het zwemmen want dat heb ik ook al 3 weken niet meer gedaan. En morgen ga ik ws met een vriendin mee naar een proefles van iets (iets met muziek en gewichtjes). Verder veel fietsen deze week dus qua beweging komt het wel goed deze week.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 16 Mei 2017 09:27

Re: Afvaltopic 2017

Fedora schreef:Waar blijft dat uitgebreid reageren, Pannetoet? :angel:


Hahahaha ik was het helemaal vergeten maar hier ben ik weer :P

@ MrsMath: Moeilijk is dat hé..die knop vinden. Ik zeg wel eens tegen mijn vriend 'Die knop is vastgeroest' :laughcry: Haha. Maar hoe gaat het nu?

@ Briggy:
Wat een geluksvogel ben jij! Ik heb mijn vriend al vrij vaak gevraagd of we samen naar de sportschool zullen gaan maar hij wil niet :( Samen is zoveel leuker en gezelliger! En het werkt veel motiverender. Fijn! Over een tijdje ren je de trappen op :P

@ Fedora: Wat goed van je! Ik rook zelf ook (Niet veel; max 3 op een dag) maar echt stoppen is toch wel een ander verhaal...is het gelukt? Ben je ondertussen al 16 dagen rookvrij? Ik ben het wel eens met Suzan, zelf hou ik ook niet zo van de Mac en ik ga dan ook echt niet iets eten wat ik niet lekker vind.. en je voelt je daarna schuldig, al snap ik wel dat het lastig is! Ookal is het 'alles of niets' bij je, 1 'misstap' is niet meteen hartstikke slecht. Afvallen gaat met stapjes en elk stapje is er één en daar horen ook de 'terugvallen' bij, of nouja terugval? Je moet ook zondigen tijdens het afvallen, dan is het veel beter vol te houden...je Mac bezoekje was jou zondig-dag :angel:

@ Ava: Goed bezig Ava!

@ Olijfje: Gefeliciteerd! Wat goed ook dat je toch nog bent afgevallen, top!

@ Huismus: Ah gos wat ontzettend vervelend, dat is echt heel rot! Ik herken het ook helemaal.. maar ik zou geen dieet gaan volgen want daarmee gooi je vaak je hele stofwisseling etc door de war. Lukt het niet om 'normaal' en 'gezond' te eten? Of dat je een eetschema voor jezelf maakt?

Wat betreft die kCal in drinken...ik heb daar ook nooit zo bij nagedacht :redface: Ik heb een tijd gehad dat ik elke dag cola dronk, dat heb ik nu verbannen en momenteel drink ik alleen water of ranja. Cola haal ik ook bewust niet meer omdat ik van mijzelf weet dat het een soort van verslavend werkt bij mij :laughcry:

@ Novalee: Leuk dat je ook mee komt schrijven!
Wat als het lukt
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 16 Mei 2017 10:10

Re: Afvaltopic 2017

Ik heb je in de tabel gezet Whatever.



ForumnaamLengteStartgewicht StreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
Briggy1,7878,5 7074,54,0
Fedora1,6377.4 5869.97.5
Rose.1,78104,6 75-80103,61,0
Maddie1,7287,3 7884,62,7
Duchess1,7084,9 7081,23,7
Merlin1,7283,9 6875,88,1
Scandic1,8583,5 8083,50,0
Bliss1,8396,7<9095,21,5
Olijfje1,7474 6869,84.2
Isabel_1,6584,2 79,984,20,0
Silly-one1,7286 7584,51,5
Jada1,7788,8 79,988,80,0
Parel1,7687,1 7784,82,3
Lejow1,7078,2 6578,20,0
MrsMath1,7280,5 6970,7 9,8
Sayhtia1,6794,2 6980,513,7
Ava1,6180 6572,37,7
Pannetoet1,5874,8 69,973.71,1
Novalee1,6994 6580,713,3
Whatever1,8184.7 7582.81,9


@Pannetoet, ik hoop dat hij nog lang lid zal blijven, hij is vooral lid geworden omdat hij een blessure had en daardoor niet zo goed meer kon hardlopen.

@Whatever, oh jee haha! Ik ben ook niet perfect hoor, heb moeite met mijn eiwittendoel halen. Wat mij erg helpt is mijn eten op myfitnesspal bijhouden. Daar kun je ook precies zien hoeveel voedingsstoffen je binnen krijgt. Qua sporten zit ik nu echt in een routine van 2 keer per week gaan. Dat scheelt heel erg veel, ik heb in het begin een afspraak gemaakt met een sportinstructeur die voor mij een krachttraining schema heeft opgesteld. In het begin gebruik je lichte weerstand/gewichten maar je merkt dat je al snel zwaarder kan trainen. Daardoor verbrand ik nu ook meer calorieën in rust dan voordat ik aan sporten deed.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 10:17

Re: Afvaltopic 2017

Thanks voor je hulp met de tabel! Kan dat ook gewoon bij de basic fit/fitforfree oid of moet ik dan bij een betere sportschool zijn? Ik ben ook bang dat ik oefeningen verkeerd ga uitvoeren ofzo haha omdat ik er helemaal nog geen ervaring mee heb. Myfitnesspal doe ik inderdaad ook! Super fijn! En ik heb zo'n water drink app. Ook gewoon al de bewustwording van wat stop ik waarom in mijn mond want stiekem weet ik best welke keuzes ik moet maken.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 16 Mei 2017 10:18

Re: Afvaltopic 2017

Ik durf het niet te zeggen, ik doe het gewoon bij de zelfstandige sportschool bij mij om de hoek. Denk dat je bij elke sportschool wel een gratis schema kan krijgen.

Misschien kunnen we elkaar toevoegen op MFP?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 10:58

Re: Afvaltopic 2017

Goed bezig Briggy, wel fijn om iemand naast je te hebben die je motiveert.

Whatever: ik zou zelf persoonlijk dan kiezen om even bij een duurde sportschool aan te sluiten en er voor de zorgen dat je de juiste uitleg krijgt over het gebruik van de apparaten en hoe je houding moet zijn tijdens het uitvoeren van de oefeningen. Ik liep gisteren ( mijn 10.000 stappen per dag halen) langs een basic fit en van wat ik zo 123 zag waren er een aantal mensen aan het sporten met totaal te verkeerde bewegingen en houdingen. Het is niet alleen nutteloos, maar het kan ook nog eens de kans op blessures vergroten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 11:04

Re: Afvaltopic 2017

Het probleem is dat wat duurder hier helemaal zo freaking duur is. Bijvoorbeeld de andere sportschool bij mij in de buurt is 60 per maand en 75 inschrijfgeld. En dan heb je waarschijnlijk nog niets aan advies al hoop Ik dat dat misschien inbegrepen zit. Ik weet niet of dat normale tarieven zijn maar ik kan dat eigenlijk niet missen.

Fitforfree is dan met 20-25 per maand wel een heel stuk goedkoper en zag op tv ook nog eens geen inschrijfgeld nu? Daar hebben ze ook coaches misschien is zoiets ook een idee? Geen idee hoe duur dat Is, zou ik moeten uitzoeken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 11:10

Re: Afvaltopic 2017

Je studeert toch nog? Hebben jullie geen mooie prijs bij het USC? Ik weet in N.ijmegen, kon ik als student voor 130 per jaar ( misschien nu iets meer) het hele jaar sporten. Zowel fitness, als de groepslessen, tennissen, squashen etc.
bij ons was de begeleiding meestal wel goed.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 11:12

Re: Afvaltopic 2017

Silly-One schreef:Je studeert toch nog? Hebben jullie geen mooie prijs bij het USC? Ik weet in N.ijmegen, kon ik als student voor 130 per jaar ( misschien nu iets meer) het hele jaar sporten. Zowel fitness, als de groepslessen, tennissen, squashen etc.
bij ons was de begeleiding meestal wel goed.


Ja maar ik woon in Amsterdam en studeer in Utrecht en ben daar momenteel ook niet veel en heb geen ov meer. Als ik wel daar ben dan is het ook met stage/coschap en maak ik al dagen van 8-19 met nog reistijd er bovenop (denk 7-19.30/20 van huis weg) dus dan wil ik ook niet nog langer van huis om daar ook nog te sporten. ;) Maar voor nu is het even hhelemaal niet relevant omdat ik vanuit huis bezig ben. Dat is wel echt nadeel van in andere stad wonen dan je studeert.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 11:15

Re: Afvaltopic 2017

Hebben ze daar geen regeling mee. Ik weet namelijk dat bij ons studenten van een andere stad ook een sportkaart konden aanschaffen. Wel weer een ander tarief, maar het was wel weer mogelijk

Wel irritant dan inderdaad met alle tijden van je co-schappen en lange studie dagen. Ik snap heel goed dat je dan weinig zin hebt om nog langer van huis te zijn om te sporten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 11:17

Re: Afvaltopic 2017

Dat kan ik eens even uitzoeken!
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 16 Mei 2017 11:17

Re: Afvaltopic 2017

Wauw! Zo duur! Ik sport bij Oudenrijn sportcentrum, daar betaal ik nu 35 euro per maand. Vorige keer had ik vooruit betaald en was het geloof ik 300/350 euro per jaar. Begeleiding zit erbij inbegrepen als je dat wilt, elke +/- 6 weken heb ik weer een afspraak met de instructeur die dan nieuwe oefeningen geeft en ze ook uitlegt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 11:20

Re: Afvaltopic 2017

Whatever schreef:Dat kan ik eens even uitzoeken!

Van de website van het USC Amsterdag

Het USC kent drie categorieën deelnemers met daaraan gekoppelde tarieven:

Categorie I
•Bachelor en Master studenten UvA (ook contract-student) en HvA, ook part-time.
•Bachelor en Master studenten overige Nederlandse (dag)universiteiten, ook part-time.
•Uitwisselingsstudenten UvA, HvA en andere Nederlandse (dag)universiteiten.
•Leerlingen 6VWO (alleen Universum).
•Studenten die in afwachting zijn van hun coschappen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 11:22

Re: Afvaltopic 2017

Silly-One schreef:
Whatever schreef:Dat kan ik eens even uitzoeken!

Van de website van het USC Amsterdag

Het USC kent drie categorieën deelnemers met daaraan gekoppelde tarieven:

Categorie I
•Bachelor en Master studenten UvA (ook contract-student) en HvA, ook part-time.
•Bachelor en Master studenten overige Nederlandse (dag)universiteiten, ook part-time.
•Uitwisselingsstudenten UvA, HvA en andere Nederlandse (dag)universiteiten.
•Leerlingen 6VWO (alleen Universum).
•Studenten die in afwachting zijn van hun coschappen.


Ja precies! Ik heb het ook net gevonden! Freaking goed van jou, dit wist ik helemaal niet! Ik was overtuigd dat universum alleen voor UvA studenten was! :heart:

Die tweede ben Ik, gewoon Universiteit Utrecht masterstudent.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 11:25

Re: Afvaltopic 2017

Graag gedaan.
Ik bedenk me net dat ik ook nog een sportkaart kan aanvragen (deeltijd student haha). Voor de prijzen hier in N.ijmegen is het ook goed te doen haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 11:28

Re: Afvaltopic 2017

Serieus een passepartout waarmee je alle sporten kunt doen in alle vestigingen is gewoon maar 95 per kwartaal!

Ok ik vind jou nu even echt heel tof. Ik ga even rustig bedenken wat ik wil haha en dan binnenkort een proef abbo aanvragen dan mag ik al 3x voor niks watdanook proberen Haha!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 11:29

Re: Afvaltopic 2017

Whatever schreef:Serieus een passepartout waarmee je alle sporten kunt doen in alle vestigingen is gewoon maar 95 per kwartaal!

Ok ik vind jou nu even echt heel tof. Ik ga even rustig bedenken wat ik wil haha en dan binnenkort een proef abbo aanvragen dan mag ik al 3x voor niks watdanook proberen Haha!

:redface:
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 11:30

Re: Afvaltopic 2017

Held! :smile:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 11:50

Re: Afvaltopic 2017

Zelfs de kleine complimentjes vallen op :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 16 Mei 2017 15:41

Re: Afvaltopic 2017

95 euro per kwartaal? En dat met studentenkorting? Wij betalen pp 22 euro en mogen 24/7 gebruik maken van de ruimte en ook alle lessen die ze hebben bijwonen. Ik vond het vrij duur, maar nu ik dit heb gelezen is het peanuts.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mei 2017 15:47

Re: Afvaltopic 2017

Fedora schreef:95 euro per kwartaal? En dat met studentenkorting? Wij betalen pp 22 euro en mogen 24/7 gebruik maken van de ruimte en ook alle lessen die ze hebben bijwonen. Ik vond het vrij duur, maar nu ik dit heb gelezen is het peanuts.


Tjah, het blijft amsterdam. Dit is wel een passe partout voor alle sporten, enkel fitness is is 78 per kwartaal of 28 per maand. En ja, dat is het goedkoopste studententarief.

De fitforfree hier is overigens zelfde tarief als dat van jou hoor, 20-25 per maand, maar daar ging de discussie hierboven dus over dat iets betere begeleiding beter is.
<<

Anoniem221

Bericht 16 Mei 2017 15:51

Re: Afvaltopic 2017

Ja, je betaalt natuurlijk wel voor begeleiding. Dat kost in onze sportschool eenmalig € 10.00 (voor mijn vriend gratis, want die lult er wel een hoek aan) en de diëtist kan gewoon declareren bij de zorgverzekeraar. In dat opzicht zijn we echt het noorden, het is hier allemaal net even ietsjes goedkoper.
<<

Anoniem202

Bericht 16 Mei 2017 16:23

Re: Afvaltopic 2017

Whatever schreef:
Fedora schreef:95 euro per kwartaal? En dat met studentenkorting? Wij betalen pp 22 euro en mogen 24/7 gebruik maken van de ruimte en ook alle lessen die ze hebben bijwonen. Ik vond het vrij duur, maar nu ik dit heb gelezen is het peanuts.


Tjah, het blijft amsterdam. Dit is wel een passe partout voor alle sporten, enkel fitness is is 78 per kwartaal of 28 per maand. En ja, dat is het goedkoopste studententarief.

De fitforfree hier is overigens zelfde tarief als dat van jou hoor, 20-25 per maand, maar daar ging de discussie hierboven dus over dat iets betere begeleiding beter is.


Je kunt ook voor OneFit kiezen. Is ook wel prijzig, Maar dan kun je sporten bij veel verschillende sportscholen en sportverenigingen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mei 2017 17:45

Re: Afvaltopic 2017

Ik denk dat het niet duidelijk is dat je voor die prijs alle sporten kan doen. Niet alleen fitness, maar ook groepsleden, basketbal, squash, tennis, voetbal etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 17 Mei 2017 02:26

Re: Afvaltopic 2017

Silly-One schreef:Ik denk dat het niet duidelijk is dat je voor die prijs alle sporten kan doen. Niet alleen fitness, maar ook groepsleden, basketbal, squash, tennis, voetbal etc.



Ja, nee dat heeft onze sportschool niet. Er is wel een sportschool die het heeft, maar dat is de sportschool onderdeel van de Noorse Broeders en daar blijf ik liever verre van.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers