Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

<<

Anoniem316

Bericht 11 Mei 2017 22:38

Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Wat zijn de leuke en minder leuke kanten aan jouw werk?

Naar aanleiding van een casus vandaag op mijn werk, moest ik hier even aan denken. Ik vind mijn werk leuk maar het heeft soms ook lastige bijkomstigheden.

Leuke kanten aan mijn werk:
Contact met mensen; Zonder al te veel in detail te treden kan ik mensen helpen de goede kant weer op te gaan.
Onderzoeken doen; f.raude bijvoorbeeld, erg leuk.

Minder leuke kanten:
Ik ben vrijwel continue achterdochtig
Mensen zijn vaak ondankbaar
Veel agressie
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2017 07:33

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Leuk; de vrijheid, ik beheer een bedrijfskantine en beslis dus ook 't menu en de inkopen e.d. Ik mag heel veel proberen en doe dat dan ook. Ik heb heel dankbaar werk, iedereen is altijd blij als ze bij ons komen lunchen! Ik word ook letterlijk elke dag door iedereen bedankt. In 't begin dacht ik zelfs dat ze me in de maling namen :')

De afwisseling is leuk, ik werk 30 uur, verdeeld over 4 dagen en help tijdens drukke lunchtijden altijd mee, maar sta verder zelf maar één dag echt in de keuken. Overige dagen zit ik op kantoor en houd ik me bezig met de administratie e.d.

De mensen; onze gasten zijn in principe alleen onze collega's, we kennen elkaar allemaal heel goed en 't is heel informeel allemaal. Alles gaat dus altijd met een grap en een grol, dat maakt elke dag gezellig!

De extra klussen; Sinterklaasfeest organiseren, de Sinterklaasattenties voor 't personeel uitzoeken (Smulpakketjes of chocoladeletter laten maken) net als de Paaspresentjes, die mag ik ook ontwerpen enz. Dat zijn echt leuke dingen! We hebben ook wel 's een optreden gehad van O'G3NE en zij hadden een heel eisenlijstje :') Dat was minder leuk, maar 't is wel eens iets anders!

Minder leuke kanten:
- Schoonmaakklussen, hoewel dat ook wel 's fijn is, verstand op nul en muziek lekker hard.
- 't Gebeurt gelukkig niet vaak, maar wij hosten ook heel vaak bijeenkomsten en die zijn vaak na mijn werktijden. Uiteraard krijg ik al m'n uren vergoed, da's nooit 't probleem, maar ik vind 't laat thuiskomen wel jammer.

Verder ben ik blij met m'n werk :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mei 2017 07:37

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Leuk:
- het contact met de studenten
- het overbrengen van kennis en vaardigheden
- grotendeels eigen tijd in kunnen delen
- nieuw onderwijs ontwerpen, of bestaande lessen/vakken innoveren
- lekker veel vakantie :smile:
Niet leuk:
- het vroege opstaan als ik om half 9 ingeroosterd ben (ik ben echt geen ochtendmens)
- als je heel veel nakijkwerk in een keer hebt (het nakijkwerk op zich is geen probleem, leuk zelfs, maar het komt altijd allemaal tegelijk op een moment dat je ook al druk bent met 300 andere dingen, nooit als je een lekkere rustige week hebt)
-.als je een ongemotiveerde of onvoorbereide groep/klas hebt zitten kan een les soms heel lang duren
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2017 07:43

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Leuk:
-Enthousiaste klanten en bedrijven waarmee je contact hebt
-M`n werkgever, alles kan en alles mag, het is heel relaxed
-Regelen van uitjes, cadeautjes etc.
-Alles wat met belastingen etc. te maken heeft, de financiële administratie en personeelsadministratie

Minder leuk:
-Klanten die je 'de kankaahhh' toewensen, je een hoer noemen of gaan dreigen dat ze ervoor zullen zorgen dat je je baan kwijt raakt
-Wettelijk verboden materiaal en de hele rompslomp daaromheen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2017 11:33

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Mizz_S schreef:Leuk:
- het contact met de studenten
- het overbrengen van kennis en vaardigheden
- grotendeels eigen tijd in kunnen delen
- nieuw onderwijs ontwerpen, of bestaande lessen/vakken innoveren
- lekker veel vakantie :smile:
Niet leuk:
- het vroege opstaan als ik om half 9 ingeroosterd ben (ik ben echt geen ochtendmens)
- als je heel veel nakijkwerk in een keer hebt (het nakijkwerk op zich is geen probleem, leuk zelfs, maar het komt altijd allemaal tegelijk op een moment dat je ook al druk bent met 300 andere dingen, nooit als je een lekkere rustige week hebt)
-.als je een ongemotiveerde of onvoorbereide groep/klas hebt zitten kan een les soms heel lang duren


Mee eens!

Aanvullende leuke dingen:
- De mogelijkheid jezelf bij te scholen / nieuwe dingen te leren

Herkenbaar en andere niet leuk dingen:
- collega's die afspraken niet nakomen waardoor je niet verder kunt met je werk
- onduidelijkheid over wie welke taak op zich neemt.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem252

Bericht 12 Mei 2017 11:40

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Leuke kanten:
-Contact met patiënten, geweldig om zoveel verschillende mensen te leren kennen.
-De diversiteit, een dag is nooit hetzelfde. Soms sta je een enorme wond te verzorgen, dan weer eens iemand die instabiel is, dan geef je weer stervensbegeleiding aan patiënt en familie. Je komt ontzettend dicht bij mensen.
-technische handelingen zoals prikken, medicatie toedienen, alle toeters en bellen bij een patiënt. Prachtig vind ik dat.
-door onregelmatig werken heb je vrij op andere momenten dus lekker rustig winkelen etc.
-ik leer elke dag nog.

Minder leuk
-werkdruk in de zorg is hoog, er wordt veel verwacht van je. 10 ballen tegelijk hooghouden.
-mensen zijn niet altijd tevreden en dankbaar dan krijg jij vaak de shit over je heen.
-verdriet heel dichtbij meemaken en ook mee naar huis nemen is soms heel moeilijk. Mensen voor je ogen zien doodgaan.
-onregelmatig werken heeft ook het nadeel dat je regelmatig niet aanwezig bent bij belangrijke dingen van familie vrienden etc.
-salaris is toch wel laag voor de verantwoordelijkheid.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Mei 2017 14:12

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik werk in de gehandicaptenzorg met cliënten met moeilijk verstaanbaar gedrag en veel psychiatrische problematiek.

Leuke kanten zijn:
- De humor. Zowel van cliënten (hoog niveau) als collega's.
- De diversiteit. Geen dag is hetzelfde. Elke dag is het weer aanpassen aan behoeftes en mogelijkheden. Wat zelf niet lukt vul ik aan.
- Niet zozeer leuk, wel mooi; het herpakken van het 'gewone leven'. Door de gedragsproblematiek zijn veel van de bewoners jarenlang geïsoleerd geweest, omdat men niet wist hoe om te gaan met de agressie. Door de behandelmethodiek worden mooie resultaten behaald op verschillende leefgebieden. Ik zet mij zelf in op het gebied werk/dagbesteding en daar behalen we echt successen. Zo mooi om te zien wat dat doet met het zelfbeeld!
- De flexibiliteit. Ik werk onregelmatig en daardoor is het heel makkelijk om een keer een dag vrij te krijgen o.i.d.
- Scholingen. Ik hou er van!
- Mezelf leren kennen :) Was in het begin niet leuk want ik ben mezelf echt tegen gekomen, dit werk vraagt echt om heel veel zelfreflectie en dat is niet altijd makkelijk. Maar nu achteraf vind ik het wel echt een mooi proces geweest en ben ik ook blij met waar ik nu ben en hoe ik daar nu in sta. Het blijft een leerproces, ik denk dat ik nooit raak uitgeleerd, maar nu kijk ik daar ook echt wel naar uit (Zo, zweefteef hier!).

Minder leuk:
- De agressie. Het is er niet dagelijks, maar het komt voor en goed heftig ook. Ik heb altijd wel ergens krassen of blauwe plekken en vind het ook stom als ik een keer geen heel oude kleding aan heb en het wordt kapot gescheurd.
- De huishoudelijke taken. Schoonmaken, wassen, vaatwasser 30x op een dag vullen en leeghalen. En soms als ik dan met alleen maar mannelijke collega's werk dan merk ik dat die taken toch vooral op mij neer komen en dat vind ik irritant (spreek ik ze dan ook altijd wel op aan).
-Salaris is niet erg hoog voor de risico's
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Mei 2017 20:41

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik werk nog maar anderhalve maand op m'n werk dus ik vind vrijwel alles nog leuk gelukkig.
Het leukste:
Mensen helpen die een hele hoop kopen, doordat je even bezig bent vertellen ze vaak gelijk waarom (vakantiehuis inrichten, scheiding, geldprijs gewonnen) of wat voor sfeer of stijl ze willen maken.
Bijna iedereen is heel vrolijk
1 op 1 gesprekken met kinderen. Ik maak soms een kleurplaat of feesthoed met 1 kind en die hebben echt zulke geweldige verhalen
Mensen helpen met iets wat heel veel moeite kost, als het dan toch lukt word ik echt zo blij

Niet leuk:
Mensen die beurtbalkjes vergeten. Echt het enige wat ik kan bedenken. Ik heb geen ogen op 12 plekken en hou echt niet bij wat van wie is. Balkje pakken!
R. 2013
D. 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Mei 2017 21:27

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik werk als hbo-er op een voorschool. De kinderen zijn 2,5 - 4 jaar oud en worden voorbereid op de basisschool.
Leuk:
- De diversiteit aan kinderen;
- Geen dag is hetzelfde;
- Uitdaging en bijscholing;

Niet leuk:
- Collega's die de kantjes er vanaf lopen.
- Reistijd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 12 Mei 2017 22:25

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Leuk: de diversiteit; ik doe elke dag wat anders. De ene dag zit ik op kantoor offertes of nacalculaties te maken en ben ik bezig met de sales, de andere dag draai ik een bruiloft, een groot diner of juist een intiem borreltje; de mogelijkheden zijn eindeloos en worden altijd precies aangepast aan de opdrachtgever. Het omgaan met mensen vind ik super, sinds kort draai ik veel bruiloften en dat vind ik echt heel erg leuk om te doen. Het is stressvol en het zijn bizar lange dagen/weken die we soms maken maar super mooi om zo betrokken te zijn bij een bruiloft en zo van betekenis kan zijn op iemands dag.

Mijn eigen ontwikkeling en vrijheid, ik kan super veel leren maar word wel heel vrij gelaten. Ik mag het echt op mijn manier doen. Het bedrijf vind ik heel leuk, de sfeer op HQ is super; ik kan heel goed met iedereen overweg en vind het oprecht heel erg gezellig op mijn werk met mijn collega's. De visie van het bedrijf sluit super goed bij me aan en ik ben ook echt heel trots op wat wij allemaal doen. Verder kan ik vrij veel vanuit thuis werken wat ik heel fijn vind (ben nu ook nog aan het werk). M'n werk is erg flexibel en we zijn afhankelijk van de drukte. Als het druk is hebben we het ook echt bizar druk maar daarbuiten heb ik regelmatig een week of lang weekend vrij. Vrije dagen kan ik ook makkelijk plannen ivm tijd voor tijd maar als er echt werk binnen komt moet het gewoon geregeld worden. Ik kon ook nu nog 2 weken vakantie in juli krijgen, heel chill. Verder kan ik heel het jaar door vakantie nemen.

Minder leuk: een aantal collega's die extreem negatief zijn over ons bedrijf. Wat mij betreft moeten die gewoon lekker een andere baan gaan zoeken want ze trekken anderen er in mee. Kan me hier echt heel erg aan storen.
Verder de lange dagen, ik heb daar in principe niet echt last van want ik ben wel een harde werker maar soms is het je na 18 uur werken gewoon even te veel, zeker als dat al je 7e dag is die week. Deze week heb ik er ook alweer 60 uur opzitten en morgen is pas mijn belangrijkste dag, morgen werk ik van 8.00 's ochtends tot 04.00 's nachts en ik voel dat echt wel in m'n lijf.
Nu heb ik het bijvoorbeeld ook erg druk, een aantal bruiloften op de planning die de nodige spanning met zich mee brengen. Ik word soms midden in de nacht wakker en dan vraag ik me ineens af of ik wel genoeg prosecco heb besteld. Dat soort onzin :laughcry:
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 12 Mei 2017 23:04

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik werk als röntgenlaborant in een groot druk ziekenhuis midden in de stad

Leuk:
Contact met mensen
afwisselend werk, technisch maar ook patiëntgericht
Zie veel interessante dingen voorbij komen
Dankbaar werk (meestal dan)
Uitdagend werk

Minder leuk:
Onregelmatige diensten (soms een voordeel, soms ben ik het echt zat)
Ondankbare klagende mensen en het risico op ziektes (besmetting via zieke patiënten)
Heftige gebeurtenissen, heftige trauma's zien, reanimaties zien die niet slagen, mensen zien overlijden
Op dit moment de werkdruk, zwaar onderbezet en veel stress
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem245

Bericht 13 Mei 2017 08:17

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Mijn werk als muzikant:
Leuk:
- Muziek maken in het algemeen, blijft gewoon heerlijk om te doen.
- Iets doen wat je super graag doet en er ook nog voor betaald krijgen.
- Contact met mede muzikanten, de mensen waar ik mee gestudeerd en die je dan weer ergens tegenkomt. Dat blijft altijd heel erg leuk.
- Bij het lesgeven het enthousiasme van de kinderen en als iets na weken oefenen eindelijk lukt.

Minder leuk:
- Tijdens een project veel van huis, afgelopen zondag had ik concert en daar heb ik vrijdagavond de hele avond voor gerepeteerd en zaterdagmiddag ook. Dan is op zo'n moment je hele weekend weg voor 1 concert.
- Soms lange avonden, dus in de nacht pas thuis.
- Soms een hoop geregel, maar als het dan weer rond is, is dat ook weer leuk :)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 13 Mei 2017 11:08

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik werk als c.a.semanager j.eugd

Leuk:
Ik stuur de hulpverlening aan en hoef zelf niet meer in die rol bij gezinnen betrokken te zijn.
Het schrijven van adviezen richting de gemeente om een indicatie aan te vragen.
Het analyseren van situaties en de juiste hulp inzetten.
Veel wisselende mensen die ik dagelijks ontmoet waardoor ik steeds meer leer.
Jeugdigen kunnen helpen om veilig en gezond op te groeien.

Minder leuk:
Soms heftige zaken waarbij mishandeling, verwaarlozing etc voorkomt.
Veel achter de computer.
Er ligt veel op mijn schouders, ik ben uiteindelijk eindverantwoordelijk voor het hele proces.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mei 2017 15:26

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik sta voor de klas op de basisschool.

Leuk:
Het enthousiasme van de kinderen, elke dag begroet worden met knuffels, kinderen die zien dat je je haar geknipt hebt, lieve kaartjes die je van de kids krijgt enz.
Mijn collega's, ik werk in een fijn team.
Het feit dat je de kinderen iets bij brengt, een leerling die geen fluit begrijpt van een bepaalde som, en na uitleg en hulp ineens het licht ziet.
De diversiteit, geen dag is hetzelfde.
De vakanties.

Minder leuk:
Het feit dat veel mensen het beroep niet serieus nemen, zeker nu er een stakingsgroep gevormd wordt en het er naar uit ziet dat we gaan staken. Er word door andere mensen vooral geroepen dat we niet moeten zeiken, want we hebben zo veel vakanties, het salaris is (volgens hen) prima, en we moeten maar eens komen kijken in de zorg, want dáár is het zwaar. Met dat laatste ben ik het helemaal eens, alleen maakt dat dan dat wij er niet voor mogen strijden? Als je je werk zwaar vindt, moet je er wat aan doen.

De minister van Onderwijs, Sander Dekker, die werkelijk GEEN idee heeft waar hij over praat.

Het salaris, het start redelijk hoog, maar in vergelijking met andere HBO functies verdient het uiteindelijk een heel stuk minder (het verschil met het VO is al gek).

De steeds mondiger wordende kinderen en ouders, gesprekken over discriminatie, kinderen die gepest worden met de meest vreselijke woorden etc, en dat pas in groep 4. Ouders die op hoge poten verhaal bij je komen halen over iets wat hun kind uitgesproken hebt.

Dat er in een klas steeds meer leerlingen zitten die extreme zorg nodig hebben, en alle bijkomende gesprekken en formulieren en dingen die daarvoor gehouden en ingevuld moeten worden. Los daarvan nog ouders die niet meewerken en niet inzien dat hun kind hulp nodig heeft.
Laatst gewijzigd door Lejow op 13 Mei 2017 22:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Mei 2017 18:28

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik werk als accountmanager inside (75% van de tijd) en 25% van de tijd outside.

Leuke kanten:
- het contact met klanten en dan met name hen verder helpen
- presentaties geven op scholen
- een goede planning maken, zorgen dat alle afspraken goed op elkaar aansluiten
- als een school voor jouw methode heeft gekozen, mede door jouw aandeel. Daar haal ik echt veel voldoening uit.
- betrokken zijn bij het maken van mooie producten
- het contact met een aantal collega's
- de voorwaarden; het salaris, de reistijd, bij overwerken tijd voor tijd schrijven

Minder leuke kanten:
- zeurende klanten, met name zeurende ouders of mensen die van alles eisen wat helemaal niet kan of wat hen nooit beloofd is
- het CRM-systeem waar we in werken
- een enkele collega die zich teveel met mij bemoeit
- veel achter de computer zitten/ administratie doen
- lang in de file staan naar sommige afspraken
- tig keer terug moeten bellen naar een bepaald persoon en steeds 'afgescheept' worden
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Mei 2017 18:53

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik ben apothekersassistente.

Leuk:
Contact met mensen, voorlichting geven, geneesmiddelenkennis, opleiden stagiaires.
Wij hebben veel eerste uitgiftes op het werk en veel diverse recepten.

Niet leuk:
Gezeur over preferentiebeleid, splitsing van kosten op nota zorgverzekering.
Er is vrij veel ontevredenheid van klanten waar wij eigenlijk niets aan kunnen doen.

Het werk is wel minder leuk dan 10 jaar geleden ja.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 13 Mei 2017 19:25

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Interessant Fantine. Was hier laatst ook een vacature voor alleen heb ik niet helemaal de juiste ervaring. Lijkt me tegelijkertijd ook een hele lastige functie juist omdat je niet meer 'op de vloer' bent maar wel verantwoordelijk bent voor wat daar gebeurt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Mei 2017 19:45

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Lejow schreef:
De minister van Onderwijs, Sander Dekker, die werkelijk GEEN idee heeft waar hij over praat.


Jij blijkbaar ook niet. Hij is staatssecretaris.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mei 2017 21:29

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Mizz_S schreef:
Lejow schreef:
De minister van Onderwijs, Sander Dekker, die werkelijk GEEN idee heeft waar hij over praat.



Jij blijkbaar ook niet. Hij is staatssecretaris.


Nou, wat een onvriendelijke reactie :(
<<

Anoniem255

Bericht 13 Mei 2017 21:35

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Wij verkopen wellness producten zoals b.ubbelbaden, s.auna's, infrarood.cabines etc. Ik plan de monteurs in, neem de telefoon aan, maak facturen, help de klanten in de winkel, verstuur de webshop pakketjes etc.

Leuk: het is afwisselend. Ik mag zoveel werken als ik wil en mijn baas waardeert mij enorm. Ik heb veel contact met mensen en heb op een fijne manier een portie verantwoordelijkheid om de boel mee draaiende te houden.

Minder "leuk" is dat mijn baas enórm chaotisch is. En álles in zijn hoofd heeft zitten en weinig opschrijft. En klanten die zelf bepalen dat ze korting krijgen omdat ze al zo lang klant zijn of boos zijn omdat we die dag geen monteur meer vrij hebben (ze hebben allemaal 4/5 soms 6 adressen, de 1 zit in Limburg, de ander in Duitsland en de 3e in Zeeland, dus nee mevrouw, vandaag kunnen we niet naar drenthe komen... Schandalig.)
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mei 2017 21:41

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik sta voor groep 5 als leerkracht.

Leuk:
- de diversiteit van het werk.
- het contact met de kinderen en hun ouders.
- het lesgeven, uitleggen, hulp bieden, problemen oplossen.
- mijn creativiteit op verschillende manieren kunnen inzetten.
- het managen van 'problemen', zoals zorgleerlingen, bijzondere leerlingen (met bv leer- en/of gedragsproblematiek), grote niveauverschillen binnen een groep, een heel grote groep, etcetera. Hier haal ik echt mijn voldoening uit.

Minder leuk:
- de buitenschoolse taken. Vooral als die samen met anderen geregeld moeten worden. Ik kan slecht tegen traagheid en herhaling.
- de administratie. Veel zaken zijn nuttig en logisch, maar andere zaken worden je opgedrongen, zijn soms dubbel en vind ik vaak erg zonde van mijn tijd.
- de vakanties op tijden dat iedereen vakantie heeft. Als ik op vakantie wil, kan dat nooit buiten het seizoen om.
- de hoeveelheid vrouwen. Ik werk liever met mannen.
- het onbegrip en de soms denigrerende toon van mensen die niet in het onderwijs werken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Mei 2017 22:31

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Exogenesis schreef:
Mizz_S schreef:
Lejow schreef:
De minister van Onderwijs, Sander Dekker, die werkelijk GEEN idee heeft waar hij over praat.



Jij blijkbaar ook niet. Hij is staatssecretaris.


Nou, wat een onvriendelijke reactie :(


Ja klopt, sorry! Het was niet zo hard bedoeld als het er nu staat. Had nog een knipoogsmiley bij gemoeten, maar als ik via mijn telefoon reageer vallen smileys vaak weg (snap ook niet waarom) en ik heb mijn bericht niet meer gecontroleerd. Al vind ik het toch echt wel een beetje dom overkomen, als je zoiets zo zegt kun je tenminste zorgen dat het klopt.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 14 Mei 2017 01:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 13 Mei 2017 22:37

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Ik werk in een drogist.

Leuk :
- het contact met klanten heel de dag door. Vaste klanten die je naam kennen en graag geholpen wilken worden door jou, oudere mensen die een praatje met je willen maken omdat ze iets dwars zitten en gewoon de mensen die even snel hun boodschappen komen kopen. Zoveel verschillende mensen heel de dag door en dat vind ik echt prachtig om te zien. Geen enkele dag is hierdoor hetzelfde. Ik werk ook echt in zo'n wijk waar iedereen elkaar kent en als je bijv. 2 weken vakantie hebt dan zijn er ook echt een aantal klanten die vragen waar je bent. Vaak heb ik leuke en gezellige gesprekjes op het werk met klanten maar ook met mensen die net hun partner zijn verloren en met tranen in hun ogen voor je kassa staan omdat ze voor het eerst weer even boodschappen aan het doen zijn. Of mensen die met een ander verdriet zitten. Door alleen te vragen hoe het met ze gaat of hem/haar gewoon een lach te geven bereik je al heel veel.

- het werk past echt bij mij. De producten die ik verkoop spreken mij aan, ik ben erg klantvriendelijk, ben proffesioneel en netjes in het werk dat ik doe. Ik vind het leuk om een winkel goed te presenteren en zorgen dat de klanten terugkomen.

Minder leuk :
- het salaris ;)

- mensen reageren toch altijd negatief als je verteld dat je in een winkel werkt. Of je een soort van minderwaardig bent en niks kan terwijl er best veel bij komt kijken bij het runnen van een winkel. Van het woord kassamiep krijg ik dan ook een soort van kriebels en ik vind het echt een soort van denigrerend/kwetsend als mensen dat woord gebruiken. En mensen vergeten ook dat het lichamelijk best pittig is. Ik zet op een hele werkdag zo'n bijna 9000 stappen en ik moet ook zware kratten en pallets versjouwen.

- klanten zijn heel leuk maar soms ook niet :) Je krijg heel vaak vragen waar ze zelf eigenlijk al antwoord op hebben. En dat 50 keer per dag. En mensen willen zelf ook niet meer zoeken. Heel vaak vragen ze bij binnenkomt al waar iets ligt 'want anders moet ik heeeel de winkel door'. En zo zijn er nog wel meer voorbeeldjes.

- dat je vaak tot 18.00 werkt en voordat je buiten staat is het half 7. Soms zit er een koopavond tussen en dan sta je om 21.30 buiten. Werken onder kantoor tijd lijkt mij veel fijner qua tijden. Absoluut niet qua werk want bijna de hele dag zittend doorbrengen lijkt mij niks maar iedere dag om 17.00 uur je tas pakken en gaan lijkt mij heel prettig.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mei 2017 22:38

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Exogenesis schreef:
Mizz_S schreef:
Lejow schreef:
De minister van Onderwijs, Sander Dekker, die werkelijk GEEN idee heeft waar hij over praat.



Jij blijkbaar ook niet. Hij is staatssecretaris.


Nou, wat een onvriendelijke reactie :(


Nou inderdaad..
Wat hij dan ook mag zijn, hij heeft totaal geen idee wat zich op de werkvloer afspeelt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Mei 2017 22:44

Re: Leuke en minder leuke kanten aan jouw werk

Lejow schreef:
Exogenesis schreef:
Mizz_S schreef:
Jij blijkbaar ook niet. Hij is staatssecretaris.


Nou, wat een onvriendelijke reactie :(


Nou inderdaad..
Wat hij dan ook mag zijn, hij heeft totaal geen idee wat zich op de werkvloer afspeelt.


Kijk even hierboven, ik had al op Exo gereageerd. ;-)

Overigens, ik ben het heel vaak niet met Dekker eens, bijna nooit eigenlijk, maar hij is wel een heel kundig politicus weet ik uit eigen ervaring. Hij heeft gewoon andere belangen. Of dat de goede belangen zijn daar valt natuurlijk over te discussiëren. :wink:
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers