Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mason Pearson borstel

<<

Elle123

Bericht 11 Mei 2017 19:12

Mason Pearson borstel

Wie heeft er een? En is dat nou echt zo'n wonderborstel? Ik borstel mijn haar zelden, omdat het daar enorm van gaat pluizen. Ik heb allerlei borstels geprobeerd, had me laten vertellen dat het zwijnenhaar met nylon pinnen moest zijn, maar ook van die borstel (een goedkope versie) krijg ik statisch pluishaar. Aangezien die mason Pearson borstels nogal duur zijn wil ik graag wat ervaringen horen. Ik gebruik nu een tangle teaser trouwens.
Als ik mijn haar los draag, gaat het snel in slierten hangen, ik dacht dat een goede borstel misschien zou kunnen helpen.
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2017 20:11

Re: Mason Pearson borstel

Dat je haar slierterig is is omdat het waarschijnlijk dun is, Elle. Ik heb geen mason pearson, maar mijn rock & ruddle (pin me ff niet vast op de naam) is net zo fijn 'maar' €49,-
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 12 Mei 2017 12:53

Re: Mason Pearson borstel

Ik heb er een en ben er na 5 jaar nog steeds erg blij mee. M'n haar breekt minder snel af en pluist ook niet zo snel meer. Daarbij ziet hij er ook heel mooi uit :heart:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Mei 2017 14:16

Re: Mason Pearson borstel

Ik borstel mijn haar niet meer. Ik gebruik alleen nog een kam, zo'n grove houten, die van vijf euro van the body shop vind ik fijn. Merk dat mijn haar er het hele jaar door minder statisch door is en ook overdag kam ik het gewoon even uit de klit.

Maar goed ik fohn/style niet met een borstel, dus dat mis je dan. Dat kan natuurlijk niet met een kam.
<<

Elle123

Bericht 24 Mei 2017 07:11

Re: Mason Pearson borstel

ChiQ schreef:Dat je haar slierterig is is omdat het waarschijnlijk dun is, Elle. Ik heb geen mason pearson, maar mijn rock & ruddle (pin me ff niet vast op de naam) is net zo fijn 'maar' €49,-


Gelukkig is mijn haar het laatste jaar weer aardig bij gegroeid dus het is niet meer zo dun. Volgens de kapster heb ik dun maar veel haar. Kan het daar ook aan liggen? Mijn haar pluist en krult ook heel erg snel. Na de stijltang (steiltang?) gaat het binnen een half uur weer golven (en ik heb een Chi tang dus die zou goed moeten zijn).

Rock & Ruddle heb ik ook naar zitten kijken, maar voor die paar tientjes extra (mason pearson kost rond de 70 euro, voor de kleine versie) ga ik denk ik maar gewoon voor de mason pearson.
<<

Elle123

Bericht 24 Mei 2017 07:13

Re: Mason Pearson borstel

Whatever schreef:Ik borstel mijn haar niet meer. Ik gebruik alleen nog een kam, zo'n grove houten, die van vijf euro van the body shop vind ik fijn. Merk dat mijn haar er het hele jaar door minder statisch door is en ook overdag kam ik het gewoon even uit de klit.

Maar goed ik fohn/style niet met een borstel, dus dat mis je dan. Dat kan natuurlijk niet met een kam.


Ik borstel inderdaad ook nooit. Na het wassen met mijn vingers even loshalen en heel soms fohn ik mijn haar en dan gebruik ik mijn tangle teezer. Maar dan krijg ik wel een ontplofte coupe, fohnen vindt mijn haar niet leuk. Maar omdat ik mijn haar dus echt niet los kan laten, leek een geode borstel mij misschien wel iets. Hoewel ik me afvraag of ik het dan wel doe hoor. Het is dan vooral heel veel haar wat overal zit behalve hoe ik het hebben wil.
<<

Anoniem237

Bericht 28 Mei 2017 16:54

Re: Mason Pearson borstel

Dat is een good old watergolfborstel en het is een wonderborstel als je je haar wilt opsteken, nadat het getoupeerd is. Om gewoon lang haar te borstelen wat los hangt, is de echte Tangle Teezer top. Mits je deze op de juiste manier gebruikt. :)
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Mei 2017 17:35

Re: Mason Pearson borstel

Forumster, kan je die ook verkeerd gebruiken?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem237

Bericht 28 Mei 2017 18:28

Re: Mason Pearson borstel

Ja, de Tangle Teezer wordt vrij veel verkeerd gebruikt. Ook zijn er veel replica's en ook al lijken ze op de echte, het gewicht van de echte TT zorgt voor het verschil in resultaat.
Met een TT moet je niet borstelen zoals met een normale ontwarborstel. Je moet ermee strijken, dus weinig tot bijna geen kracht zetten, niet trekken en de borstel z'n werk laten doen. Dan zal de borstel je haar polijsten en ontwarren. In de punten beginnen, dan de lengtes en dan de aanzet. Ook moet je de borstel op de juiste manier vasthouden, zodat tie rustig door je haar kan glijden zonder te trekken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Mei 2017 19:37

Re: Mason Pearson borstel

Ik ga het eens proberen zoals jij het zegt!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Elle123

Bericht 30 Mei 2017 13:51

Re: Mason Pearson borstel

Hm mijn haar ontlploft ook als ik met de tangle teezer borstel (vanmorgen nog gedaan). Ik gebruik hem volgens mij wel echt zoals hij bedoeld is. Ik heb gewoon stom haar :cry:

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers