Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie heeft er vaker blaasontsteking?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Mei 2017 17:10

Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Even een medische vraag.. Meestal help ik beantwoorden, maar daardoor vind ik het juist lastig deze voor mezelf in te schatten denk ik.

Ik heb denk ik een blaasontsteking. Sinds vorige week maandag/dinsdag viel het me op dat mijn urine sterk rook/stonk. Eerst twijfelde ik beetje van heb ik te weinig gedronken, stinkt mijn afscheiding, wat is dit. Sinds het weekend ongeveer is daar een beetje het veel aandrang/kleine beetjes plassen bij gekomen en sinds gisteren heb ik ook wat pijn bij het plassen en sinds vanmiddag een beetje onbestemd gevoel/licht buikpijn. Dus ik denk nu wel vrij zeker te weten dat het een blaasontsteking is, maar ik twijfel een beetje of ik ermee naar de huisarts zal gaan. En of ik dan morgen zal gaan of het weekend nog even afwacht.

Wat zouden jullie doen? Enerzijds is het een blaasontsteking, niet echt erg. Anderzijds heb ik er dus al zo'n 10 dagen last van en wordt het nu de laatste 3 dagen duidelijk erger ipv beter. En vanmiddag twijfel ik helemaal of ik het nou gewoon warm heb omdat het gewoon zo warm is ineens of dat ik stiekem een beetje ziek aan het worden ben haha!

Ik heb ooit een vriendinnetje/buurmeisje met nierbekkenontsteking naar het ziekenhuis afgevoerd, maar ik heb ook liever geen antibiotica omdat mijn darmen daar altijd enorm van ontregeld raken.

Help! :smile:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 11 Mei 2017 17:33

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Morgen even urine inleveren bij de huisarts en dan gelijk zorgen dat je er wat voor krijgt.
Ik zou hier niet te lang meer mee rond blijven lopen, juist omdat het erger wordt ipv beter.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Mei 2017 17:37

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Naar de dokter natuurlijk, je zegt zelf al dat je er steeds meer last van krijgt. Beter morgen even laten testen dan dat je er in het weekend voor naar de hap moet.
2010 2012
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Mei 2017 17:38

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Wat Burn zegt.
Enige andere alternatief is vlgs mij echt een shitload aan cranberrys nemen in alle vormen en maten maar zo voor het weekend zou ik toch naar de ha gaan.
30-04-2017
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Mei 2017 17:40

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Toch maar niet het weekend afwachten? Enerzijds heb ik er eigenlijk vandaag pas echt "last" van als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik wil ook niet zo'n irritant patiënt zijn met blaasontsteking met koorts op de hap van het weekend "ja ik heb al twee weken blaasontsteking maar het viel wel mee maar NU wil ik antibiotica " haha! Maar eigenlijk hoop ik dat het vanzelf over gaat, ik drink nu drie liter per dag ongeveer haha, of is dat wishful thinking met zo'n beloop? Ik heb echt nooit blaasontsteking.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Mei 2017 17:41

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Ok ik ga even een glazen potje zoeken en goed schoonmaken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 11 Mei 2017 17:42

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Als het vanzelf over zou gaan dan werd het nu wel minder ipv erger! ;)

Niet zo miepen en naar de huisarts! :p

(Altijd leuk anderen zulke adviezen geven en weten dat als het mezelf overkomt ook zo reageer als jou! ;) )
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Mei 2017 17:46

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Haha ja die eerste regel weet ik waarschijnlijk zelf ook gewoon en als dat zo was had ik dit topic helemaal niet geopend en gewoon het weekend afgewacht. Oftewel, waarschijnlijk wist ik stiekem best dat jullie gelijk hebben en ik gewoon even morgen voor het weekend nitro moet halen. :smile:

Ok, nutteloos topic. Thanks!!!!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 11 Mei 2017 17:56

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Ik zou het ook gewoon even laten checken. Maar goed ik krijg zelf ook pas klachten als het bijna te laat is, waardoor ik inderdaad al eens een week met een nierbekkenontsteking in het ziekenhuis gelegen.
<<

Anoniem222

Bericht 11 Mei 2017 18:09

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Hmm. Alls het blaasontsteking is dan vind ik het verloop echt langzaam. Als ik blaasontsteking krijg dan is het binnen een dag zo erg dat ik echt accuut antibiotica wil. Maar goed wellicht verloopt het bij anderen anders. Heb je geen jeuk/andere afscheiding oid? Zou het even laten checken iig. Beterschap!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Mei 2017 19:56

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Harrison schreef:Hmm. Alls het blaasontsteking is dan vind ik het verloop echt langzaam. Als ik blaasontsteking krijg dan is het binnen een dag zo erg dat ik echt accuut antibiotica wil. Maar goed wellicht verloopt het bij anderen anders. Heb je geen jeuk/andere afscheiding oid? Zou het even laten checken iig. Beterschap!


Nope..
Laatst gewijzigd door Whatever op 12 Mei 2017 11:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 11 Mei 2017 20:47

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Whatever schreef:Ok ik ga even een glazen potje zoeken en goed schoonmaken.


In het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben voor blaasklachten, wil de behandelend arts niet dat ik zelf een potje meeneem. Ik moet ze halen bij de apotheek/ziekenhuis.

Ik heb ooit blaasontsteking gehad, maar niet de klachten zoals je ze vaak hoort. Daardoor is het heel lang niet opgemerkt en helaas ging het niet snel weg (had vage klachten). Ik zou of morgen naar de huisarts gaan voor een kuur, maar niet in het weekend. Echt gedoe door het lange wachten. Hoop dat je snel van de klachten af bent, sterkte!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Mei 2017 21:58

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Harrison schreef:Hmm. Alls het blaasontsteking is dan vind ik het verloop echt langzaam. Als ik blaasontsteking krijg dan is het binnen een dag zo erg dat ik echt accuut antibiotica wil. Maar goed wellicht verloopt het bij anderen anders. Heb je geen jeuk/andere afscheiding oid? Zou het even laten checken iig. Beterschap!


Dit heb ik inderdaad ook. Het is er ook echt ineens BAM! Dan kan ik het ook niet meer wegdrinken ofzo. Gelukkig heb ik het echt al jaren niet meer gehad. Vind het zo'n nare, geconcentreerde pijn. Brrr.

Sterkte ermee Whatever. Als je twijfelt zou ik het wel laten controleren.

Ik heb ook nooit zin om urine weg te brengen. Gelukkig hoefde dat maar 1x en de keren daarna belde ik de huisarts en zei ik dat ik zeker wist dat ik een blaasontsteking had. Dan kon ik gewoon ab ophalen bij de apotheek.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Mei 2017 22:07

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Nope, afscheiding is volstrekt normaal. :smile:
Laatst gewijzigd door Whatever op 12 Mei 2017 11:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem288

Bericht 12 Mei 2017 08:48

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 12 Mei 2017 09:00

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Ik zou echt naar de dokter gaan. Ik heb het een keer zo ver laten komen dat het nierbekontsteking werd en dat was echt geen pretje. Toen moest ik 10 dagen aan het infuus..

Ik slik trouwens cranberry pillen van lucovitaal en merk wel dat ik er nu minder vaak last van heb. En als ik het ook maar een beetje voel aankomen slik ik er twee per dag en dan is het snel over. Mocht het toch niet overgaan ga ik meteen naar de dokter, maar dat is nog niet voorgekomen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 12 Mei 2017 09:10

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Ik heb vroeger ook veel blaasontstekingen gehad. Gek werd ik er van. Tegenwoordig voel ik het heel goed aankomen. Bij de eerste tekenen, zorg ik ervoor dat ik extra veel water drink zodat ik mijn blaas goed kan doorspoelen. Ik heb hier al menig blaasontsteking mee voorkomen.

Afgelopen zondag kreeg ik ook klachten. Ook pijn bij het plassen, vage buikpijn in onderbuik. Ook toen meteen goed gaan drinken, wel voor de zekerheid een urinecontainer gehaald bij de apotheek de volgende ochtend. Maar ik was er op tijd bij. Daarnaast cranbarry supplementen slikken.

Aangezien jij er al langere tijd mee rondloop zou ik zeker even wat urine gaan inleveren en zorgen dat je voor het weekend nog een ab kuurtje krijg. Je moet een blaasontsteking niet verwaarlozen. Voor je weet heb je daardoor nierbekkenontsteking. Dan ben je veel verder van huis.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Mei 2017 09:13

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Direct naar huisarts!!! Als het doorslaat heb je een nierbekkenontsteking en ben je nog verder van huis.
Een blaasontsteking is naaaasstyyy

Verder goed drinken, dat is het beste wat je zelf kunt doen, maar meestal moet er wel een kuurtje tegen aan.


Ik heb een periode bijna chronisch blaasontsteking gehad, rolde van antibiotica in antibiotica. Het ging ook echt van 0 naar 100 in een uur.. Van geen pijn naar liggen creperen in mijn bed. Uiteindelijk zelfs een blaasonderzoek gehad, omdat de ziekte bij mijn moeder ook zo begon. Gelukkig was alles goed.
Nu heb ik er *klop* nog zelden last van, denk 'nog maar' 1 keer per jaar ofzo.
Voel het zelf altijd precies wanneer het weer raak is. Vaak nog voor er iets in mijn urine te vinden is, want in de eerste check vinden ze dan niets, tot ze het op kweek zetten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Mei 2017 09:16

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Had gisteravond nog meer steeds beetje warm en vanochtend wakker geworden met duidelijk buikpijn (wel meer bovenbuik en zijkant - en ook weer niet echt flanken). Dus vanochtend braaf urine verzameld en idd blaasontsteking dus kuurtje meegekregen. Hopelijk is het snel weer over want voel me nu toch wel niet helemaal lekker.

Dus thanks voor jullie adviezen! :smile:

Ze vonden daar inderdaad ook dat met dit verhaal van normaal nooit blaasontstekingen, nu al 10+ dagen last en ondanks veel drinken en plassen nu paar dagen duidelijk verslechterd ipv verbeterd dat ik idd gewoon gelijk met kuurtje moest starten en moet ook van de week weer urine inleveren om te kijken of het weg is. Dus netjes aangepakt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Mei 2017 09:41

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Guattari schreef:
Whatever schreef:Ok ik ga even een glazen potje zoeken en goed schoonmaken.


In het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben voor blaasklachten, wil de behandelend arts niet dat ik zelf een potje meeneem. Ik moet ze halen bij de apotheek/ziekenhuis.

Ik heb ooit blaasontsteking gehad, maar niet de klachten zoals je ze vaak hoort. Daardoor is het heel lang niet opgemerkt en helaas ging het niet snel weg (had vage klachten). Ik zou of morgen naar de huisarts gaan voor een kuur, maar niet in het weekend. Echt gedoe door het lange wachten. Hoop dat je snel van de klachten af bent, sterkte!


Dit willen ze inderdaad liever niet omdat mensen met allerlei potjes die niet goed schoon aankomen en je dan onbetrouwbare tests hebt. Ik heb om 8 gelijk gebeld en gezegd van "hoi, ik heb al 10 dagen het idee dat ik blaasontsteking heb en laatste dagen krijg ik meer last en sinds gistermiddag/avond ook beetje buikpijn/warm en nu heb ik het punt dat ik vlak voor het weekend zit" en toen zei ze van "ja je mag altijd al eerder bellen als je het vermoedt want je moet ochtendurine verzamelen" en toen zei ik "ja dat weet ik, ik had geen potje maar ik heb een glazen potje goed afgewassen en uitgekookt en net al urine opgevangen" en toen kon ik dus gelijk langskomen, assistent heeft dipstrip gedaan en recept meegegeven en gelijk nitro meegekregen dus dat is allemaal helemaal top.

Ik vind het ook echt geen HAP klacht inderdaad dus jullie hadden gelijk. Moest gewoon vandaag gaan.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Mei 2017 09:45

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Goedzo Whatever!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Mei 2017 10:32

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Whatever schreef:
Guattari schreef:
Whatever schreef:Ok ik ga even een glazen potje zoeken en goed schoonmaken.


In het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben voor blaasklachten, wil de behandelend arts niet dat ik zelf een potje meeneem. Ik moet ze halen bij de apotheek/ziekenhuis.

Ik heb ooit blaasontsteking gehad, maar niet de klachten zoals je ze vaak hoort. Daardoor is het heel lang niet opgemerkt en helaas ging het niet snel weg (had vage klachten). Ik zou of morgen naar de huisarts gaan voor een kuur, maar niet in het weekend. Echt gedoe door het lange wachten. Hoop dat je snel van de klachten af bent, sterkte!


Dit willen ze inderdaad liever niet omdat mensen met allerlei potjes die niet goed schoon aankomen en je dan onbetrouwbare tests hebt. Ik heb om 8 gelijk gebeld en gezegd van "hoi, ik heb al 10 dagen het idee dat ik blaasontsteking heb en laatste dagen krijg ik meer last en sinds gistermiddag/avond ook beetje buikpijn/warm en nu heb ik het punt dat ik vlak voor het weekend zit" en toen zei ze van "ja je mag altijd al eerder bellen als je het vermoedt want je moet ochtendurine verzamelen" en toen zei ik "ja dat weet ik, ik had geen potje maar ik heb een glazen potje goed afgewassen en uitgekookt en net al urine opgevangen" en toen kon ik dus gelijk langskomen, assistent heeft dipstrip gedaan en recept meegegeven en gelijk nitro meegekregen dus dat is allemaal helemaal top.

Ik vind het ook echt geen HAP klacht inderdaad dus jullie hadden gelijk. Moest gewoon vandaag gaan.


Nou, met de pijn die ik bij een blaasontsteking heb vind ik het zeker wel een HAP klacht :omg:.
Meestal merk ik na 2 of 3 antibiotica pillen al verschil.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Mei 2017 11:02

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Het verschilt natuurlijk maar ik denk dat je daarmee wel een uitzondering bent. Veel vrouwen hebben überhaupt vnl pijn bij het plassen en loze aandrang en niet eens echt buikpijn en dan is vaak de buikpijn ook nog eens niet hevig. Ik heb ook net pas voor het eerst paracetamol genomen omdat ik me niet lekker voelde en echt last/ pijn in mijn buik had en nu gaat het wel weer prima. Als het dinsdag was geweest of ik niet al ruim tien dagen last had gehad had ik waarschijnlijk nog even afgewacht.

Als je "gewoon" blaasontsteking hebt, dus niet zwanger of andere aandoeningen (naast de blaasontsteking niet dat zwangerschap een aandoening is), en daar net een paar dagen last van hebt zou ik gewoon paracetamol tegen de pijn nemen en goed drinken en opletten dat je geen koorts krijgt en dan als het na een week niet beter gaat pas naar de huisarts voor antibiotica. Maar als je zoveel pijn hebt dat het met paracetamol niet te doen is dan moet je eerder ingrijpen ja en dan snap ik ook wel dat je de HAP belt want zoveel pijn is echt naar.
<<

Anoniem282

Bericht 12 Mei 2017 11:27

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Wat goed dat je toch even contact hebt gehad met de huisarts. Hoop dat het snel over is!

Als je idd echt niet anders kan dan naar de HAP, zou ik het ook doen. Maar als ik eronderuit kan, doe ik dat liever. In december heb ik het halve weekend op de HAP doorgebracht en van de twee bezoeken twee verkeerde diagnoses meegekregen. Kom ik op maandagochtend bij eigen huisarts, die stuurde me wel direct door naar het ziekenhuis en paar uur later lag ik op de operatietafel en kreeg ik ook wel de verontwaardiging te horen dat de HAP het niet serieus genoeg had genomen. Twee huisartsen die hun functie als poortwachter (wel/niet meteen doorsturen naar ziekenhuis) verkeerd hebben ingeschat, vind ik eerlijk gezegd best slecht.
<<

Anoniem260

Bericht 16 Mei 2017 20:57

Re: Wie heeft er vaker blaasontsteking?

Whatever schreef:Het verschilt natuurlijk maar ik denk dat je daarmee wel een uitzondering bent. Veel vrouwen hebben überhaupt vnl pijn bij het plassen en loze aandrang en niet eens echt buikpijn en dan is vaak de buikpijn ook nog eens niet hevig. Ik heb ook net pas voor het eerst paracetamol genomen omdat ik me niet lekker voelde en echt last/ pijn in mijn buik had en nu gaat het wel weer prima. Als het dinsdag was geweest of ik niet al ruim tien dagen last had gehad had ik waarschijnlijk nog even afgewacht.

Als je "gewoon" blaasontsteking hebt, dus niet zwanger of andere aandoeningen (naast de blaasontsteking niet dat zwangerschap een aandoening is), en daar net een paar dagen last van hebt zou ik gewoon paracetamol tegen de pijn nemen en goed drinken en opletten dat je geen koorts krijgt en dan als het na een week niet beter gaat pas naar de huisarts voor antibiotica. Maar als je zoveel pijn hebt dat het met paracetamol niet te doen is dan moet je eerder ingrijpen ja en dan snap ik ook wel dat je de HAP belt want zoveel pijn is echt naar.



Dan verschilt t echt per persoon, met paracetamol t weekend door zou bij mij echt niet goed gaan
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers