Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Mei 2017 13:31

Re: Het hardlooptopic #2

Snoes schreef:Jip, wat ben je al snel weer flink aan het sporten. Lijkt me toch heavy hoor voor je lichaam, om over een paar weken al een triatlon mee te doen.



Ik zou ook alleen maar starten als ik weet dat ik het aan kan en zo voelt het nu wel. Trainen gaat best oke. Ik geniet er vooral van en dat vind ik het belangrijkste!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 11 Mei 2017 19:42

Re: Het hardlooptopic #2

Ik zou vanavond les 7 gaan doen, maar helaas het regent hier behoorlijk hard. Morgenochtend een nieuwe kans.

Wat ik me afvroeg... hoe warmen jullie je spieren op voor het hardlopen. Ik krijg namelijk het idee dat ik dat niet goed of genoeg doe voordat ik met het hardlopen begin.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Mei 2017 20:27

Re: Het hardlooptopic #2

munk schreef:Ik zou vanavond les 7 gaan doen, maar helaas het regent hier behoorlijk hard. Morgenochtend een nieuwe kans.

Wat ik me afvroeg... hoe warmen jullie je spieren op voor het hardlopen. Ik krijg namelijk het idee dat ik dat niet goed of genoeg doe voordat ik met het hardlopen begin.

Niet :laughcry:

Jammer dat het zo regende. Hier regende het ook behoorlijk dus ben vanmiddag nog snel gegaan. Kreeg jammer genoeg de laatste minuten last van mijn voet, hoop echt dat het meevalt, geen zin om weer een paar weken niet te kunnen gaan.
2012 & 2016
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 18 Mei 2017 21:34

Re: Het hardlooptopic #2

Na regen komt zonneschijn... ik ben gisteravond dus gaan hardlopen. pfff dat was warm. Normaal gesproken kom ik veel hardlopers tegen gisteren maar 2 mensen. Zegt genoeg ;-)

Ik ben bij les 10 en het temp lijkt eindelijk wat omhoog te gaan. Gisteren voor het eerst 5 min achter elkaar gelopen, 2x4min, 1x2min en 1x1min. Het fijne is wel dat de pijn in mijn schenen helemaal over is. Vorige week tijdens de les nog wel gehad, maar na de les trok hij meteen weg. Sinds deze week helemaal geen last meer, ook niet tijdens het hardlopen.

@ snoes, ik ben het gaan opzoeken en er zijn veel voor en tegens over opwarmen voor het hardlopen. Dus daarom vraag ik het me echt af, wat echt moet en wijs is. Hoe is het met je voet?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 30 Mei 2017 20:38

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben nu bij les 15 van Evy en ik had de afgelopen 2x zó'n pijn in m'n scheenbenen, kon amper meer lopen! Wandelen deed eigenlijk nog meer pijn dan hardlopen...

Nu echt in dubio; moet ik er ff doorheen of moet ik (tijdelijk) stoppen om erger te voorkomen? Of moet ik nog andere acties ondernemen?
Het doet nu nog steeds pijn, nu al een uur klaar (nadat ik halverwege was gestopt). En afgelopen dagen ook stijve schenen met de trap aflopen...
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Mei 2017 20:45

Re: Het hardlooptopic #2

Dat klinkt als shin splits! Rust nemen en koelen! Goede schoenen aan laten meten (als je die niet al hebt) en heel rustig pas weer gaan opbouwen wanneer je weer pijnvrij bent met traplopen en wandelen.

Ik heb mijn eerste wedstrijdje prima volbracht in het middenveld :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 30 Mei 2017 20:53

Re: Het hardlooptopic #2

Ja dat vond ik al op Google idd... Word je niet vrolijk van.
Vooral omdat ik een conditie van 0,0 heb en ik het zonde vind als ik straks weer terug bij af ben. Plus dat ik samen met een vriendin loop en zijn dus óf opgehouden wordt kf verder gaat en we dus niet meer samen kunnen lopen.

Morgen maar ff icepacks kopen.
Hoevaak/hoe lang koelen raad je aan?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Mei 2017 07:20

Re: Het hardlooptopic #2

Nee, daar word je zeker niet vrolijk van. Wellicht een iets te snelle opbouw of verkeerd schoeisel of verkeerde loopstijl?
Ik zou, als het kan, elke twee uur 10 minuten koelen. Verder je voetspieren versterken door bijv een handdoek op de grond te leggen, je zet je voeten er op en dan krabbel je met je tenen de handdoek naar je toe terwijl je voeten wel op de handdoek blijven staan. Sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Mei 2017 09:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop netjes volgens Evy, dus lijkt me toch niet te snelle opbouw? Ging ook elke keer heel goed, ook amper geen klachten of spierpijn gehad.
Heb ook goede loopschoenen laten aanmeten. Verkeerde loophouding zou kunnen, idee haha. Maar toen ik m'n schoenen liet aanmeten werd m'n loop gefilmd en die man zei dat het er goed uit zag. Maarja een laar meter rennen in een winkel of kilometers buiten hardlopen is wel een verschil natuurlijk.

Bedankt voor je tips! Die met de handdoek klinkt heel grappig. Simpel, maar ongetwijfeld effectief! :)
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Mei 2017 21:33

Re: Het hardlooptopic #2

Ik lijk er wel steeds meer last van te krijgen.... Zeker als ik m'n rechtervoet strek, doet dat scheenbeen pijn!

M'n man vindt dat ik naar een fysiotherapeut moet gaan. Kan dat zonder verwijzing en heeft dat überhaupt zin?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Jun 2017 05:16

Re: Het hardlooptopic #2

Dat kan zonder verwijzing en heeft zeker zin!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jul 2017 14:43

Re: Het hardlooptopic #2

Even uppen!

Vandaag wederom bij de fysio geweest en ik moet weer gaan hardlopen. Vanavond ga ik dus weer een rondje doen! Ik ben benieuwd hoe het gaat (vooral of het pijnloos gaat) en hoelang ik het volhoud.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 14:48

Re: Het hardlooptopic #2

Haha mag of moet je? ;-) Fijn! Rustig aan weer beginnen! Dus niet gaan kijken hoe lang je het redt, maar gewoon een beginnersschema oppakken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jul 2017 15:27

Re: Het hardlooptopic #2

Het is een soort van 'huiswerk' dat ik heb meegekregen van de fysio. Ik bouw langzaam weer op, ga 10-15 minuten lopen en kijken hoe ik er aan toe ben. Wat is jouw advies daarin trouwens? Kan ik elke dag dat kwartiertje lopen of zou je er een dag tussen laten?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 12 Jul 2017 15:29

Re: Het hardlooptopic #2

Oh ik moet dit ook dringend weer terug oppakken. Ben echt al 2 maanden niet meer geweest wegens tijdsgebrek. Na onze vakantie (die is nu bezig haha) wil ik het stilaan terug oppakken. Ga denk niet meer met start2run lopen maar gewoon op mezelf kijken wat lukt.
2012 & 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 15:43

Re: Het hardlooptopic #2

Ah ok. Ik weet niet meer wat je precies had en hoe lang je niet gelopen hebt. Maar ik zou gewoon het advies van je fysio volgen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jul 2017 15:46

Re: Het hardlooptopic #2

Haha, het advies is: opbouwen. Maar niet of ik dagelijks een kwartiertje kan lopen of om de dag of 1x per week. Ik heb een diastase waardoor m'n buikspieren verkrampen tijdens het hardlopen. Ze heeft het vanmorgen weer los(ser) gemaakt en nu moet ik dus gaan testen of het enigszins geholpen heeft. Ik ben benieuwd, wil zo graag weer eens een flink stuk lopen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 15:52

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe lang heb je niet gelopen? Ik zou sowieso om de dag gaan!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jul 2017 16:47

Re: Het hardlooptopic #2

Ik denk zo'n 2-3 maanden niet gelopen. Vanavond eerst maar eens zien of het gaat en zo ja dan vrijdag weer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 18:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ik zou dan beginnen met een beginnersschema en niet met een kwartier. Ben benieuwd hoe het gaat!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jul 2017 21:11

Re: Het hardlooptopic #2

Oké in het kader van overdrijven heb ik net 6 kilometer ZONDER pijn gelopen :cheering: Ik ben zo blij! Nu hopen dat het de volgende keer (zal vrijdag of zaterdag zijn) en ik niet 's middags bij de fysio geweest ben ook zo goed gaat. Het ging ook gewoon zo lekker, ik wilde helemaal niet stoppen. Ik hoop ECHT dat dit weer het begin is van een heleboel hardloopkilometers!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 17 Jul 2017 22:21

Re: Het hardlooptopic #2

Wie loopt er met Evy en had/heeft ook zoveel moeite met de overgang van week 9 naar week 10?
Week 9 is nog: 13-2-13-2-8-1min., dus 3x een langere tijd hardlopen en 3x kort wandelen tussendoor. En de eerste les van week 10 is BAMM 28 min. non-stop hardlopen! Ik heb al moeite met 13 min. hardlopen...

Al die weken zo'n mooie opbouw qua minuten en dan opeens zo'n sprong...!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Jul 2017 22:25

Re: Het hardlooptopic #2

MissBitchy, Ik ben in week 9 helaas af moeten haken omdat ik toen veel last kreeg van mijn voet. Wil na mijn vakantie weer beginnen, maar twijfel of ik weer van 0 ga beginnen met Evy of dat ik gewoon op mezelf loop en kijk wat lukt.

Jet, wat goed joh! Is het vrijdag ook nog goed gegaan?
2012 & 2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 18 Jul 2017 05:02

Re: Het hardlooptopic #2

MissBitchy een collega van mij had daar ook veel moeite mee, maar dan vooral psychisch. Die zag er als een berg tegenop en dacht dat ze het niet zou kunnen. Zij heeft wekenlang week 9 herhaald en toen op een gegeven moment toch de sprong gewaagd en xe bleek het makkelijk te kunnen. Als je graag toch wat meer opbouw wilt, zou ik zelf wat tussenstappen maken. Bijv. 8-15-8, 7-20-7, 25-7 en daarna 28 of 30 minuten aan een stuk.

Snoes wat balen dat je moest stoppen! Ik zou denk ik gewoon zelf gaan lopen en kijken wat lukt, maar daarbij proberen niet te ambitieus te zijn om te voorkomen dat t een paar weken goed gaat en je dan alsnog kunt stoppen omdat je toch weer last krijgt.

Ik ren nog steeds en zit inmiddels in week 5 van Keep Running! Kan dus inmiddels bijna een uur aan een stuk rennen en mijn tempo gaat ook langzaam omhoog. Kortere stukken ga ik inmiddels zo'n 8 km/u en langere stukken rond de 7,5 km/u. Ben echt heel blij dat ik weer in de flow zit en dat t zo goed gaat!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 18 Jul 2017 08:56

Re: Het hardlooptopic #2

Ja het is inderdaad vooral psychisch hoor... We gaan het gewoon zien volgende week :)

Ik had het idee dat ik heel langzaam loop, gemiddeld net boven de 7 km/u uit (dus ook inclusief de wandelminufen tussendoor), maar dat valt wel mee dan als ik lees dat jij nu 8 loopt.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers