Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Anoniem278

Bericht 10 Mei 2017 09:38

Re: Biechttopic #2

Wat een enorm hoge eisen Elliot!

Dat gevoel dat er mensen 'wachten om je te zien falen' hè? Kan dat ook intern zijn eigenlijk? Dat je zelf heel bang bent dat je dit op een gegeven moment niet meer vol kunt houden en dat die angst dus eigenlijk iets in jezelf is wat de hele tijd tegen je zegt 'jij gaat zo hard op je bek straks'.

Ik begrijp in ieder geval heel erg goed dat jij je overbelast voelt, niet eens alleen door je drukke schema maar voornamelijk doordat jij jezelf zoveel oplegt dat je er nooit aan kunt voldoen op de lange termijn en dat heel nare druk op je legt.

Goed dat je naar de huisarts ben gegaan zeg. Altijd goed om jezelf serieus te nemen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 11:05

Re: Biechttopic #2

Bedankt voor je reactie Quizzle. Het zou best intern kunnen zijn hoor, ik ben sowieso een ontzettend slechte nee-zegger en wil mensen niet teleurstellen dus ik veroorzaak de stress ook snel zelf, door alles maar te willen doen en kunnen.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mei 2017 11:40

Re: Biechttopic #2

Ik vind het heel goed dat je zo alert hierop bent Elliot. Ik heb afgelopen dagen meerdere eerlijke topics en reacties van je gelezen waarin je aangeeft dat het allemaal niet zo lekker gaat. Nou spelen de slaapperikelen van je zoon waarschijnlijk een grote rol op korte termijn. Slaapgebrek is zo funest. Maar blijkbaar zit er toch ook al iets dieper. Ik vind het supergoed dat je naar de huisarts bent geweest. Liever wat alerter erop dan te laat actie ondernemen. Je sollicitatie kan juist ook een goede stap zijn denk ik. (hoop dat je wordt aangenomen natuurlijk). Inderdaad lijkt het me redelijk nutteloos aanvoelen als je je kindje wegbrengt om vervolgens zelf wortels te gaan schieten. Dat zal echt niet helpen.

Hoe is het overleg met je werk gegaan, mits je dat al gehad hebt?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem198

Bericht 10 Mei 2017 12:12

Re: Biechttopic #2

Vervelend Elliot dat je je zo voelt.
4 dagen werken en het niet naar je zin hebben kost erg veel energie.
Kan je niet minder gaan werken? 3 om 4 dagen of 3 dagen. Breng je D. een halve dag naar oma en heb je even tijd voor jezelf.
Ben benieuwd hoe het gesprek op je werk gaat en wat er uit komt. Sterkte in ieder geval!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 12:37

Re: Biechttopic #2

Nou het gesprek zit erop en helaas reageerde mijn leidinggevende niet helemaal zoals ik had gehoopt. Hij reageerde best bot/makkelijk dat veel jonge moeders het druk hebben en dat het erbij hoort en dat ik maar lekker vroeg naar bed moet gaan vanavond zodat ik me morgen wat beter voel. Niet echt de essentie van mijn probleem. Ik heb nu afgesproken dat ik eerst wat verplichtingen in mijn privéleven afzeg (ik heb me de komende weken afgemeld bij de radio, hulp ingeschakeld bij het huishouden en ook wat afspraken met vriendinnen afgezegd zodat ik meer vrije tijd heb), kijken of dit wat op gaat leveren. Daarnaast afgesproken dat ik flexibeler ga werken, ik mag wat vaker thuiswerken en ad hoc een ochtendje/middagje verlof opnemen. Volgende week hebben we weer een gesprek en dan wil ik ook, als ik me nog hetzelfde voel, aangeven dat ik graag naar de bedrijfsarts wil.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Mei 2017 12:44

Re: Biechttopic #2

Wat goed dat je hier zo alert op bent Elliot. Vaak is zoiets voor werkgevers ook heel erg ongrijpbaar, maar dan begrijpt hij je maar even niet. Je laat wel zien dat je pro actief bent en met zijn 'tips' iets doet. En ik denk inderdaad dat je vooral moet proberen prive dingen terug te draaien. Je hebt nu eenmaal een kleine beeb erbij, dan kán je niet meer hetzelfde blijven doen als je normaal gesproken doet. Je leven is veranderd en dat is al pittig genoeg. Ik vind het al veel om te doen wat je allemaal opnoemt en dan heb ik nog geen baby!
<<

Anoniem282

Bericht 10 Mei 2017 12:48

Re: Biechttopic #2

Goed dat je een afspraak aanvraagt bij de bedrijfsarts, als jouw klachten (na aanpassing van indeling van je tijd) niet afnemen. Mag ik vragen op wat voor reactie je had gehoopt van je leidinggevende? Ik weet niet wat je precies hebt verteld, maar zodra een werkgever het gevoel krijgt dat het overspannen gevoel onvoldoende samenhangt met het werk, zal je idd niet heel veel begrip krijgen. En dat is tegelijkertijd het lastige: een mens voelt zich na verloop van tijd overspannen door meerdere situaties waarover gevoelsmatig te weinig controle is het dan niet meer te overzien. Dat is bijna nooit vast te pinnen op 1 gebeurtenis en zo strikt zijn werk en privé vaak ook niet meer gescheiden (doordat je thuis kan werken en er een bepaalde flexibiliteit naast kantooruren wordt verwacht/bestaat). Ik zou volgende week, mochten de klachten niet zijn afgenomen, meteen een afspraak willen bij de bedrijfsarts en je leidinggevende niet meer veel vertellen. Dat hoeft namelijk niet eens en je moet zien te vermijden dat je leidinggevende op de stoel van de bedrijfsarts gaat zitten. Sterkte!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Mei 2017 12:52

Re: Biechttopic #2

Goed dat je naar de ha bent geweest en op het werk het gesprek bent aangegaan. Vervelend dat je dan geen reactie krijgt waarop je verder kunt bouwen om ook op je werk vooruit te kunnen.

Ik las je reactie je andere topic over moederschap en daar herkende ik al veel in, maar in wat je hier schrijft helemaal. De balans tussen verschillende gebieden is zo lastig, daar loop ik ook erg tegenaan op het moment. Goed dat je ook privé en in je huishouden actie onderneemt om rust te creëren. Dat zet mij ook aan het denken!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 12:53

Re: Biechttopic #2

Ik ben op zich nu tevreden met de gemaakte afspraken hoor, ik begrijp dat ik eerst privé een stapje terug moet doen. Ik vind alleen de opmerking over jonge moeders en vroeg naar bed gaan echt lomp, dat stadium ben ik echt al wel gepasseerd anders was ik ook niet naar de huisarts gegaan. Natuurlijk had ik niet verwacht dat hij zou zeggen dat ik naar huis moest gaan en me maar weer moest melden als ik me weer goed voel, maar een beetje meer begrip en misschien een 'Goh wat vervelend, sterkte' had ik wel verwacht. Ook omdat ik wel heb aangegeven dat ik er moeite mee heb om mijn kind naar de crèche te brengen om vervolgens zonder doel op mijn werk te zitten. Dat is wel iets waar hij (vind ik dan) iets mee moet.

♥♥
<<

Anoniem282

Bericht 10 Mei 2017 12:56

Re: Biechttopic #2

Ik hoop vooral voor je dat je snel in een andere werksituatie terechtkomt, al dan niet in een nieuwe baan. Dat kost in het begin ook bakken met energie, maar vaak wel op een positieve manier. :)

Ik vind het ook niet al te empathisch klinken en dat zou ik dus vanaf nu voor zijn. Jouw leidinggevende hoeft helemaal niet te weten waar je mee zit. Dat is werk voor de bedrijfsarts, juist om dit soort bemoeizucht/opmerkingen/dooddoeners te vermijden.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 10 Mei 2017 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mei 2017 12:56

Re: Biechttopic #2

Ja die opmerking valt in de categorie 'neem maar een aspirientje'. Vervelend. Verder denk ik dat je er goed aan doet deze stappen te nemen voor nu. Ik denk dat je op de juiste vlakken even rust kiest nu.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 13:03

Re: Biechttopic #2

Guattari schreef:Ik hoop vooral voor je dat je snel in een andere werksituatie terechtkomt, al dan niet in een nieuwe baan. Dat kost in het begin ook bakken met energie, maar vaak wel op een positieve manier. :)

Ik vind het ook niet al te empathisch klinken en dat zou ik dus vanaf nu voor zijn. Jouw leidinggevende hoeft helemaal niet te weten waar je mee zit. Dat is werk voor de bedrijfsarts, juist om dit soort bemoeizucht/opmerkingen/dooddoeners te vermijden.

Ja je hebt gelijk. Ik ben geloof ik gewoon een beetje teleurgesteld, zeker omdat ik managementassistente ben en eigenlijk de rechterhand van mijn leidinggevende. We hebben best een prima werkrelatie dus het valt me gewoon een beetje tegen van hem.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Mei 2017 13:10

Re: Biechttopic #2

Taeda schreef:Goed dat je naar de ha bent geweest en op het werk het gesprek bent aangegaan. Vervelend dat je dan geen reactie krijgt waarop je verder kunt bouwen om ook op je werk vooruit te kunnen.

Ik las je reactie je andere topic over moederschap en daar herkende ik al veel in, maar in wat je hier schrijft helemaal. De balans tussen verschillende gebieden is zo lastig, daar loop ik ook erg tegenaan op het moment. Goed dat je ook privé en in je huishouden actie onderneemt om rust te creëren. Dat zet mij ook aan het denken!


Die balans is gewoon af en toe moeilijk om te vinden. Ik ben al bijna een jaar moeder en werk 3 lange dagen. Sindsdien is het gewoon moeilijk om het huishouden, relatie en hobbies te kunnen combineren. Het lijkt eventjes of alles draait om de baby, slapen en je werk doen. Ik denk wel dat bij mij de problemen begonnen zijn bij de gebroken nachten.
Zodra ik weer uitgeruster ben dan heb ik ook weer zin om dingen aan te pakken.
Krijg ik even minder slaap, dan laat ik het huishouden meer voor wat het is.

Goed dat je actie onderneemt Elliot.
2016
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mei 2017 13:28

Re: Biechttopic #2

Ik vind het ook een stomme opmerking van je leidinggevende; niet alles baggetaliserend maar ook seksistisch, want dit soort opmerkingen krijgen jonge vaders niet. Maar goed, misschien een onhandig iemand die juist empathisch probeerde toe doen, zich juist in jouw situatie probeerde te verplaatsen en dan zoiets onbenulligs zegt?
Succes met een stapje terug doen.
<<

Anoniem222

Bericht 10 Mei 2017 13:40

Re: Biechttopic #2

Wat rot voor je Elliot. Als ik het zo lees snap ik ook goed dat je er een beetje doorheen zit. Alles bij elkaar is toch ook veel? Ik vind het heel goed van je dat je naar jezelf luistert en een stapje terug gaat, proberen, te doen.

Die opmerking van je leidinggevende vind ik ook stom en seksistisch. Maar verder vind ik het op zich wel klinken alsof hij met je mee wil bewegen. Hij pakt het alleen niet zo handig aan zo.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mei 2017 12:28

Re: Biechttopic #2

Update van mij.
Het gaat goed. Tot nu toe. Afgelopen vrijdag alles eruit gegooid bij mijn man. Ook de meest nare en rare gedachten die ik heb of heb gehad in het verleden. Daarna is hij een weekend weggegaan (stond al gepland) en was ik alleen met de kinderen. Overdag was oké, met de kinderen, 's avonds was het zwaar. Voelde zaterdag een enorme eetbui aankomen, maar heb er niet aan toegegeven. Een rondje gaan lopen met de hond en daarna naar bed gegaan. Zondag kwam ik redelijk door met een motorritje, veel gedachten struggles. Maandag avond weer met mijn man gepraat. Over het weekend, wat er goed en niet goed was gegaan. Dat ik voor het eerst zo enorm baalde dat ik sociale activiteiten skipte, dat ik ontzettend klaar was met alles bij houden (dat deed ik een week of 3, zodat ik zeker weten niet te weinig zou eten), hebben het ook over dromen gehad, de toekomst etc.
Sinds dinsdag voelde ik mij goed, ondanks dat mijn rugpijn in alle hevigheid terug is, is mijn mindset goed. Natuurlijk zijn we pas 3 dagen verder, maar zulke goede en fijne dagen heb ik de afgelopen maanden nog niet gehad.
Het voelt alsof alle druk van de ketel af is. Ik ga ervoor om dit zo door te zetten. Heb echt het idee dat ik weer hier ben, en niet continu ergens anders met mijn hoofd.
Wel heb ik een therapie afspraak gepland, dit is echter pas over 3 weken.
<<

Anoniem278

Bericht 11 Mei 2017 12:39

Re: Biechttopic #2

Wauw Alibi. Wat ontzettend dapper en knap van je.

Reageerde je man goed ? Zo klinkt het wel. En je klinkt alsof je weer een beetje adem kunt halen.
Therapie lijkt me toch ook wel goed, balen dat dat weer zo lang wachten is dan, maar ontzettend goed dat je het wel aangaat.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Mei 2017 12:41

Re: Biechttopic #2

Fijn dat je weer beetje op de goede weg bent Alibi. Het is gewoon al prettig dat je je weer meer jezelf voelt! Jammer dat het zolang duurt voordat de therapie kan starten!
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mei 2017 12:51

Re: Biechttopic #2

Hij schrok enorm. Wist wel wat, maar niet alles en niet hoe ver het ging in mijn hoofd. Hij reageerde super. Gewoon een arm om mij heen, mij uit laten praten, huilen etc. Vroeg wat dingen om het duidelijker te krijgen voor hemzelf.
Vorige keren begon hij dingen voor mij in te vullen, deed hij aannames etc.
Ik kan zeker weer ademhalen. Voel mij zo opgelucht. We hebben het er nu elke dag eventjes over. De moeilijke en makkelijke momenten bespreken we. Er zijn afgelopen week echt enorme stappen gezet. Bij mij persoonlijk, maar ook in onze relatie.
Ik ga de afspraak ook gewoon laten staan. We zullen zien hoe ik er dan voor sta. Ik hoop zoals nu of beter en dat ik niet weer in zo'n diep dal kletter.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mei 2017 12:56

Re: Biechttopic #2

Caro schreef:Fijn dat je weer beetje op de goede weg bent Alibi. Het is gewoon al prettig dat je je weer meer jezelf voelt! Jammer dat het zolang duurt voordat de therapie kan starten!


Ik vind het eigenlijk belachelijk dat we tegenwoordig in zo'n maatschappij leven dat je niet direct geholpen kan worden.
Nu met die therapie, ik stond echt voor een afgrond, zat jankend en totaal in de put bij de huisarts, maar blijkbaar moet je eerst echt gesprongen zijn voor je direct hulp krijgt.
Hetzelfde geldt btw voor mijn rug. Het is echt van het kastje naar de muur en als je nog soort van een heel klein beetje functioneert, dan moet je maar wachten. Bij allerlei soorten hulp zijn wachttijden van 4 - 16 weken blijkbaar normaal.
<<

Anoniem278

Bericht 11 Mei 2017 12:57

Re: Biechttopic #2

Ik vind het echt knap. ook hoe hij reageerde en jou gewoon meteen serieus nam maar wel troostte en steunde. Verdiend ook want het is niet niks om iets wat je zo krampachtig verborgen hebt gehouden met iemand te delen, laat staan iemand waaraan je zoveel waarde hecht. De angst voor afwijzing is dan zoveel groter hè?
Ik hoop dat juist het feit dat het niet meer alleen 'jouw grote geheim' is, betekent dat je inderdaad ruimte hebt gekregen. Om te kunnen delen en om weer een beetje van het leven te mogen leren genieten in plaats van continu helemaal alleen te overleven.
<<

Anoniem222

Bericht 11 Mei 2017 13:47

Re: Biechttopic #2

Oh wat goed van jou dat je het zo aanpakt en wat fijn en goed van je man dat hij zo reageert.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 11 Mei 2017 13:58

Re: Biechttopic #2

Wat ontzettend fijn om te lezen Alibi! Je bent echt goed bezig!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Mei 2017 20:20

Re: Biechttopic #2

Meerdere mensen zullen mij herkennen maar ik wil het gewoon liever anoniem hier hebben staan.

Mijn man gaat achteruit, dat wisten we al langer maar deze laatste weken wordt het wel heel duidelijk. Deze week is hij al 3keer gevallen/ door zijn benen gezakt.

Hij is zelf erg nuchter maar ik ben intens verdrietig even, de confrontatie, de onwetendheid voor de toekomst, de kindjes die steeds meer snappen.....
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Mei 2017 20:30

Re: Biechttopic #2

Dat klinkt heel naar! Wat heeft je man? Ik herken je niet trouwens. Veel sterkte, lijkt me erg moeilijk om te zien.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers