Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bbq

<<

Anoniem221

Bericht 09 Mei 2017 20:41

Bbq

Het heerlijke weer komt er weer aan en dus ook tijd om weer te gaan barbecueën. Wat eet jij tijdens zo'n avond? Ben je dol op vlees en hoeveel eet je ervan? Of ben je meer van stokbrood kruidenboter en/of huzaren/rundvlees/aardappelsalade?

Persoonlijk ben ik niet zo'n vleeseter. Ik eet me vol met stokbrood en salade en dan moet dat worstje van de barbecue ook nog ergens een plaatsje krijgen. Voor mij liever geen vlees, maar hoe zit dat bij jullie?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mei 2017 21:00

Re: Bbq

Barbecue gaat mij juist om het vlees. Ik houd niet van zo'n kneuterig Hollandse barbecue waarbij je één doorbakken hamburger en één verkoold worstje eet en verder alleen maar stokbrood met saus.
Ik heb liever grote stukken gemarineerd vlees. Cote de boeuf of cote de veau. Of zelf hamburgers maken. Of vis, zo'n hele vis. Gamba's ben ik niet zo'n fan van maar doen 't wel goed op de barbecue. En bakken vol geroosterde groente. Pimiento padron (Spaanse groene pepertjes) met een beetje olijfolie en zeezout. Heerlijk!
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mei 2017 21:11

Re: Bbq

Mijn vriend houdt ervan om te experimenteren met zijn Little Big Green Egg.
De laatste keren heeft hij gerookte zalm gemaakt en gerookte kip; erg lekker!
In deze situaties staat de BBQ toch minimaal een uur eerder al aan dan de rest van de etenswaren bereid worden.

Wat we ernaast eten verschilt per keer, dit kunnen zijn: aardappelpartjes, rostischijfjes, salade (sla, komkommer, mozzarella, tomaat), stokbrood, zelfgemaakte kruidboter of aioli.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem313

Bericht 09 Mei 2017 21:26

Re: Bbq

Oeh, bij Marin en ME wil ik weleens langskomen voor een BBQ, klinkt heerlijk! Goeie tip ook van die pepertjes, ga ik ook doen.
Ik ben niet zo van de stokbrood kruidenboter/kant-en-klare hamburgers/bakken huzarensalade. Ik hou wel van grote garnalen (en dan lekker dippen in aioli) en bijvoorbeeld haloumi met aubergine. Groot vlees, het echte bbq'en in plaats van grillen zeg maar, heb ik eigenlijk nog nooit gedaan maar lijkt me wel erg lekker. Beercan chicken wil ik ook nog weleens maken.
<<

Anoniem221

Bericht 09 Mei 2017 21:33

Re: Bbq

Zo wil ik bij alle drie wel mee-eten. Wij komen in de familie dan ook niet verder dan de oer Hollandse barbecue. En ik dacht dat dit voor de meesten wel zou gelden. Fout gedacht. :)
<<

Anoniem313

Bericht 09 Mei 2017 21:36

Re: Bbq

Fedora schreef:Zo wil ik bij alle drie wel mee-eten. Wij komen in de familie dan ook niet verder dan de oer Hollandse barbecue. En ik dacht dat dit voor de meesten wel zou gelden. Fout gedacht. :)


Oh, bij mijn ouders krijg je ook huzarensalade en worstjes hoor. Maar goed, ik ben halverwege de dertig en doe het bij mij thuis op mijn manier.
<<

Anoniem221

Bericht 09 Mei 2017 21:39

Re: Bbq

Caulfield schreef:
Fedora schreef:Zo wil ik bij alle drie wel mee-eten. Wij komen in de familie dan ook niet verder dan de oer Hollandse barbecue. En ik dacht dat dit voor de meesten wel zou gelden. Fout gedacht. :)


Oh, bij mijn ouders krijg je ook huzarensalade en worstjes hoor. Maar goed, ik ben halverwege de dertig en doe het bij mij thuis op mijn manier.


Wij hebben geen tuin, dus we nodigen onszelf nog steeds uit voor de barbecue bij ouders. Wel zo gezellig in een tuin, want op het balkon is het snel een stuk vlees braden, ding uit en weer opbergen voor de volgende storm. Zo ongezellig en niets aan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Mei 2017 21:44

Re: Bbq

Met de motorvereniging hebben wel voornamelijk vlees op de barbecue en daarbij inderdaad stokbrood en smerige kant en klaar salades ( die eet ik echt niet, dus ik probeer er meestal nog iets van een salade met sla, komkommer en tomaat erbij te krijgen).

Zelf wil ik deze zomer meer gaan experimenteren met slowcooking op de barbecue. De barbecue lekker een hele dag aan hebben staan, eventueel met wat houtsnippers een rooksmaak geven aan het vlees.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mei 2017 21:50

Re: Bbq

Ik eet meestal een paar stokjes kipsate, een spiesje met kip en bv ananas, wat worstjes en een stuk vis. Daarnaast salade(s).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mei 2017 22:06

Re: Bbq

Ik neem vaak wat kipsate zelf gemaakt en verder stokbrood met kruidenboter met pindasaus. En komkommer. Ik heb echt niks met vlees
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Mei 2017 22:12

Re: Bbq

Ik maak zelf meestal salades (zoete aardappel met munt en yoghurt), of een couscoussalade, ik grill aubergines en ik maak wat pesto en of knoflooksaus. M'n man doet het vlees :laughcry:

Ik hou wel van gamba's van de bbq. Maar vis vind ik niet zó. Wordt zo zacht, en ik hou niet van warme zachte vis.
#teammaple🍁
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 09 Mei 2017 22:58

Re: Bbq

Ik sluit me aan bij Marin! Vorig jaar hebben we ook een keer een tomahawk op de bbq gegrild, heerlijk. Of een mooie ribeye. Ik heb ook liever 1 of 2 mooie stukken vlees, dan worstjes/hamburgers/taaie varkenslapjes... Wat we vorig jaar gedaan hebben, en ook heerlijk was, zo'n aluminium schaal, en dan vongole op de bbq. Ik had een olie gemaakt met knoflook en rode peper. Toen de schelpjes gaar waren er nog platte peterselie overheen gestrooid. Was heerlijk, deksel van de bbq dicht met het garen, en er kwam zo'n lekkere rooksmaak doorheen. Kan niet wachten tot de temperatuur onhoog gaat!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 10 Mei 2017 07:11

Re: Bbq

Ik ben niet zo'n heel groot vlees eter. Meestal maak ik ook groenten spiesjes met champignons, kerstomaat, paprika, ui en courgette bijvoorbeeld wat ik dan al heb gemarineerd in olie met knoflook en rozemarijn. Of champignons gevuld met roomkaas in aluminiumfolie.

De aardappelsalade maak ik eigenlijk ook altijd zelf aardappel in de schil in blokjes gekookt, krokant uitgebakken katenspek er verkruimeld door heen, rode ui, lente-ui en rucola en dan een sausje van Griekse yoghurt, mayonaise en peper en zout.
En vaak maak ik er iets van een Griekse salade bij met lekkere olijven, feta, tomaat, komkommer, rode ui ed en eventueel verse spinazie. En er staat altijd wel iets van fruit op tafel, stukken meloen, lekkere aardbeien of een hele salade, ligt er maar net aan wat er in huis is en hoe uitgebreid we eten.

En dan iets van spiesjes met gamba'a gemarineerd in olie, chilivlokken, citroenrasp en schil. En dan maak ik vaak ook nog wel saté en zelf hamburgers maar juist die hele grote stukken vlees wordt ik niet zo heel blij van.

Wij hebben ook geen tuin en alleen een elektrische bbq om de buren niet uit te roken, minder qua smaak, maar qua gezelligheid maakt het geen verschil, de barbecue staat gewoon de hele zomer op het balkon, niks snel grillen en opruimen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Mei 2017 08:50

Re: Bbq

Die grote bakken huzarensalade enzo, daar gruwel ik sowieso al van. Dus bij een BBQ komen die er ook niet in. Ik hou wel van brood met zelfgemaakte kruidenboter, ik gril meestal veel groentes voor mezelf en mijn vriend is meer van het vlees. Ik hou zelf ook niet van die speklappen, hij vindt die wel lekker. Vaak maak ik wel nog aioli voor erbij.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Mei 2017 08:56

Re: Bbq

Oh! Ik hou van barbecueën. Ik lust geen (huzaren of andere vormen van) salades, maar ben dol op vlees, brood en sausjes. Soms een groente, maar vooral vlees.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Mei 2017 09:06

Re: Bbq

Oh ik ben dol op zo'n oersimpele speklap van de BBQ, echt een soort guilty pleasure haha!

Wij hebben meestal zelfgemaakte burgers, die maak ik dan wel iets dikker, want ik wil 'm niet doorgebakken hebben. Saté van kippedijen, want dat vind ik veel lekkerder dan van de filet. Verder wat steaks en worstjes, want daar is m'n man gek op.

Ik haal meestal mini pides bij de Turk en maak of haal tzatziki, een soort roomkaas met lekker veel kruiden i.p.v. kruidenboter en maak dip. Het origineel ooit geproefd bij de Gelaarsde Kat in Alphen aan de Rijn en die dip is ook te koop bij Hoogvliet supermarkten, maar zoals wij m zelf maken, is-ie lekkerder! 't Lijkt een beetje op een oude kaas salade, maar dan met gembersiroop en nog wat andere dingen er door. Zo lekker!

Meh nu wil ik mooi weer en barbecueën..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 09:22

Re: Bbq

Ik bbq graag bij Bazinga want zij heeft geduld om dingen zelf te maken. Ik vind kant en klare hamburgers, gemarineerde spare-ribs en van die lullige kant en klare satéstokjes of shaslick spiesjes heel treurig maar ik koop ze vaak toch omdat ik te lui ben om er zelf moeite voor te doen.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mei 2017 09:26

Re: Bbq

Misschien een tip: mijn vriend haalt vaak merguez worstjes (kip en lam) en kebab bij de Marokkaanse slager. Die zijn beter dan AH-spul, lekker gekruid ook.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 10 Mei 2017 10:48

Re: Bbq

Ik maak pulled pork (al wel een paar uur eerder en hier moet je echt tijd voor maken) ik ben ook niet zo van de standaard hamburger of een worstje. Ook maak ik mijn eigen kippendijen saté, ook groenten zoals puntpaprika gaan erop, de oudste vindt maiskolven heel lekker. Gamba's in knoflook, laatst een stuk dorade filet erop gehad ook super lekker, zalm vind ik ook lekker erop. Oh en moink balls zijn ook zo lekker. :) Ik krijg er trek van.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 10 Mei 2017 14:47

Re: Bbq

Mmmm lekker allemaal! Ik lees allemaal echt goede dingen, die moet ik onthouden.

Wij halen vlees blij de slager om te barbecueën en dat zijn dan geen grote stukken. Maar ze zijn wel echt heel lekker en die grotere stukken wil ik ook ooit eens gaan proberen!
Zelf maak ik vaker een pasta of rijstsalade erbij, en vers fruit hoort ook op de tafel! Maar zo'n kant en klare bakken van bijvoorbeeld aardappelsalade daar word ik ook niet heel blij van. Wel hebben we stokbrood en kruidenboter erbij. Ik maak vaker ook nog zelf komkommersalade, en soms zit daar tomaat bij en soms paprika.
Verder wil ik dus wel het liefst wat lekkere stukjes vlees proeven dus niet al teveel extra. Als er mensen mee-eten dan wil ik graag iedereen pleasen en maak ik dus vaak teveel gerechtjes. Maar zo ben ik :smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Mei 2017 15:38

Re: Bbq

Caulfield schreef:Misschien een tip: mijn vriend haalt vaak merguez worstjes (kip en lam) en kebab bij de Marokkaanse slager. Die zijn beter dan AH-spul, lekker gekruid ook.


Ik vind AH spul voor op de BBQ sowieso niet echt lekker. Of gewoon niet. Wat ik écht vies vind, zijn die vleessoorten waarbij ze de marinade al erop hebben gedaan. Vaak wordt het dan fluoriserend oranje ofzo. Brrr.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Mei 2017 08:06

Re: Bbq

Oh heerlijk, ik ben er gek op!
Ik hou van salades, ik maak vaak een bruine bonen salade, met paprika, uit, komkommer, spekjes etc. Super lekker! Kant en klare salades vind ik ook niet lekker. Verder vind ik stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter ook echt heerlijk, en qua vlees karbonades, speklapjes, etc. Gewoon normaal vlees, niet dat gemarineerde spul speciaal voor de BBQ.
Zalm vind ik ook heerlijk, en garnalen in knoflook.
<<

Anoniem328

Bericht 11 Mei 2017 10:05

Re: Bbq

Wij zijn wel van de oerhollandse bbq. Geef mij een krokant gebakken speklap en ik ben een gelukkig mens!
Huzarensalade etc ben ik helemaal niet van.
Stokbrood met sausjes wel. En een lekkere frisse salade of wat groentes grillen op de bbq. En fruit!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 11 Mei 2017 13:52

Re: Bbq

Mijn man is juist dol op zo'n kant-en-klare bak huzarensalade haha! Wij hebben meestal zelfgemaakte hamburgers, merquez worstjes en gemarineerde kipfilet op de BBQ. Ik ben geen vleeseter dus meestal eet ik zelf vooral zelfgemaakte salades en stokbrood met allerlei dipjes.
<<

Anoniem197

Bericht 11 Mei 2017 20:38

Re: Bbq

Hier is het veel vlees maar ook veel salades. Salades maak ik zelf.
Ow en stokbrood met kruidenboter is heerlijk!

Ik ben nu wel benieuwd naar het recept van jullie zelfgemaakte hamburgers.
En die worstjes, zijn die echt zo speciaal?
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers