Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Mei 2017 18:58

Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

De laatste maanden heb ik koffie leren drinken. Wij hebben zelf alleen een Senseo-apparaat voor bezoek, maar eigenlijk vind ik die koffie het minst lekker. Welk goed koffiezetapparaat hebben jullie? Wat moet daarin aan bonen, pads, cupjes? En koop je die gewoon in de supermarkt?

Verder vind ik cappuccino ook heerlijk. Maken jullie dat thuis wel eens? En hoe maak je dat precies? Met een melkopschuimer?

Je merkt het al: ik ben echt een nitwit op het gebied van koffie, haha. :redface:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Mei 2017 19:05

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben er een van de Longhi. Hiermee kunnen we gewoon koffie en espresso zetten, met bonen. Met de stoompijp die erbij zit kunnen we oa cappucino maken, maar ook bijv cortado (alleen opgewarme melk erbij ipv opgeschuimd)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

anoniem203

Bericht 06 Mei 2017 19:24

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben deze van Krups (Nespresso) De originele koffiecupjes bestel je via internet of koop je oa bij de Bijenkorf. Je hebt heel veel verschillende varianten. Je kan kiezen tussen sterktes, smaak en of je het wil gebruiken voor een espresso, gewone koffie of een cappuccino mee te maken. Wij hebben er een melkopschuimer bij zitten om oa cappuccino mee te maken. Wij gebruiken die wekelijks. Gewone koffie zetten we dagelijks. Het voordeel is dat je cupjes gebruikt en geen grote pakken. Waardoor de smaak optimaal blijft en het langer goed blijft. Het nadeel is wel dat de koffie wat duurder is dan bijv. een zak koffiepads van de Senseo en het is moeilijker te verkrijgen. Maar toch zijn we tevreden over het apparaat en over de koffie. Hierna gaan we voor een soort gelijk apparaat of er een met koffiebonen.

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Mei 2017 20:12

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Zo te lezen heb ik dezelfde als Tom. Afbeelding
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Mei 2017 20:15

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Ik heb gewoon een koffiefilter apparaat. Die vind ik toch het lekkerst. Ik doe er dan opgeklopte melk in. Die maak ik met de melkopschuimer van de hema. Even kloppen en dan in de magnetron. Heerlijke cappuccino heb je dan!
Laatst gewijzigd door Japie op 06 Mei 2017 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Mei 2017 20:16

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Thunder schreef:Zo te lezen heb ik dezelfde als Tom. Afbeelding


-edit- zie nu jow plaatje. We hebben dezelfde inderdaad, alleen hebben wij m in het zilver.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem315

Bericht 06 Mei 2017 21:06

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben een gewone. Van Philips. Vind ik het lekkerst. Ik heb altijd DE snelfiltermaling.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 06 Mei 2017 21:11

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben hier een bonenapparaat , heerlijk iedere dag een lekkere cappuccino
Deze is het maar dan een oudere versie

https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... dwodkgAOyQ
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 06 Mei 2017 22:16

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Hier een Dolce Gusto.

Kun je alles mee maken, gewone koffie, cappuchino, latte macchiato, warme choco, cappuchino caramel etc etc etc. Zelfs ijskoffie en ijsthee kan eruit. Geen aparte melk opschuimer nodig, vind ik persoonlijk ideaal want ik drink verder nooit melk dus hoef het dan ook niet speciaal te kopen.
De cupjes koop je gewoon in de supermarkt of via de site van DG, die hebben vaak nog kortingsacties. De AH heeft ook cupjes die passen van een goedkoper merk.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mei 2017 22:45

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben een volautomaat van Jura, de F9.

Afbeelding

Je kunt er van alles mee maken, ook met melk. En leuk verschillende bonen proberen.
Let's discover the world together.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 06 Mei 2017 22:53

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Ik heb ook een delonghi magnifica S, die kwam als beste uit de test van de consumentenbond en hij bevalt supergoed. Makkelijk te bedienen en schoon te maken en hij heeft een stoompijpje voor cappuccino.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mei 2017 07:10

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben een Moccamaster. Gewoon filterkoffie. Daarnaast heb ik de Aeroccino melkopschuimer van Nespresso.

Qua koffie gebruik ik altijd Lavazza espresso.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 07 Mei 2017 07:23

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben deze:
Afbeelding

Makkelijk in gebruik, klein en lekkere koffie. Met een grotere keuken zou ik eerder voor die van Tom/Thunder gaan. Die heeft mijn zus en is net wat lekkerder. Daarnaast kun je met bonen wat meer variëren. Ook handig dat daarmee twee kopjes tegelijk gezet kunnen worden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem286

Bericht 07 Mei 2017 07:54

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben ook een moccamaster, daarnaast nog een nespresso ( ik geloof krups)
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 07 Mei 2017 09:47

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben een nespresso machine en een losse aeroccino om de melk op te schuimen. Werkt perfect. Vind dit fijner dan de bonenmachine met opschuimpijpje die we eerst hadden.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Mei 2017 22:22

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Bedankt voor jullie reacties! Ze lopen best wat uiteen, dus ik ga eens even rustig bekijken (en bij mensen thuis proeven) wat ik zelf het liefste wil.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Mei 2017 05:43

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Smaak is zo afhankelijk van de bonen/cups en niet perse van het apparaat, houdt daar wel rekening mee ;)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Patsy

Bericht 08 Mei 2017 06:58

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Wij hebben ook een Nespresso, zonder melkopschuimer. Ik klopt zelf melk op en verwarm het in de magnetron. We hebben ook een gewoon koffiezetapparaat voor filterkoffie.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Mei 2017 09:20

Re: Welk koffiezetapparaat? En zelf cappuccino maken

Ik ben fan van de krups welke Ava laat zien en dan met de groene of paarse cupjes van kruidvat of de oranje versie vd aldi.
Maar het liefst maak ik hem gewoon zelf met melk en oploskoffie waardoor ik de sterkte van de koffie ook makkelijk kan aanpassen naar behoefte. Ik drink latte ipv cappuccino en maak dat dus gewoon met warme melk 3/4 welke ik opschuim met een melkopschuimer (op batterijen, euro of 3-4 vd blokker) en daar gooi ik 1/4 glaasje oploskoffie in (van nescafe of douwe egberts gold) gemaakt van 1 koffielepel overdag, 's morgens gaat er vaak wat meer koffie in om wakker te worden. Dat kan voor een cappuccino net zo maar dan met 1/3 koffie/espresso.
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers