Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen (studie)

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Mei 2017 20:49

Wat zouden jullie doen (studie)

Ik ga dus weer studeren :banaan: :banaan:

Maar nu de vraag, ga ik nu al beginnen of wacht ik tot september. Het vak waar ik mee begin heeft in september begeleiding en nu niet. Aan de andere kant misschien heb ik die begeleiding wel helemaal niet nodig en heb ik tijd verspild. Nu beginnen heeft wel weer als voordeel dat ik weer kan wennen aan het leren hoe zat het ook alweer in elkaar hoe combineer ik het met J enz enz. Twijfel twijfel twijfel. Wat zouden jullie doen?
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mei 2017 20:55

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Tja, dat is lastig te zeggen als buitenstaander zonder kennis van de opleiding en van jou.
Hoe schat je je kansen in om dit vak te halen? Wat gebeurt er als je het niet haalt? Kun je dan herkansen, in hoeverre lopen je kosten op? Heb je nu al tijd voor de studie?
<<

Anoniem244

Bericht 07 Mei 2017 20:56

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Wat leuk Minx

Ik zou nu beginnen. Denk niet dat jij de begeleiding perse nodig zal hebben
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Mei 2017 21:00

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Kosten lopen niet op want je plant de toets zelf in je hebt 3 kansen binnen een jaar en betaald per vak eigenlijk zitten daar dus weinig risico's aan. En ik heb er nu al tijd voor.
2015 💙
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Mei 2017 21:21

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Studeer je via de Open Universiteit?

Zo ja, dan zou ik het vak nu kopen. Mocht je dan in september alsnog begeleiding hebben, kan je je alsnog daarvoor inschrijven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Mei 2017 21:29

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Ja ik ga inderdaad via de OU studeren, was kostentechnisch en tijdtechnisch zo veel beter dan andere opleidingen.
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 07 Mei 2017 21:57

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Leuk dat je weer gaat studeren en ook knap dat je daar nog weer de discipline voor kunt opbrengen na al zo lang niet meer gestudeerd te hebben! Wat ga je doen en om welk vak gaat het? Wellicht hebben forummers dit al eens gedaan en kunnen ze je gerichter adviseren. :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Mei 2017 22:04

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Guattari schreef:Leuk dat je weer gaat studeren en ook knap dat je daar nog weer de discipline voor kunt opbrengen na al zo lang niet meer gestudeerd te hebben! Wat ga je doen en om welk vak gaat het? Wellicht hebben forummers dit al eens gedaan en kunnen ze je gerichter adviseren. :)


Ik ga informatica doen, dus zal beginnen met inleiding informatica en een wiskundevak.

Ja ik vind het ook wel leuk hoor om weer te gaan studeren. Vanaf juli heb ik een diploma maar ook weer niet. Big is dan verlopen. Nu wel weer aan het werk maar na 3 dagen werken zie ik al een aantal dingen die niet goed gaan dus das niet ideaal zeg maar. Voor een paar jaar super werk maar voor de redt van m'n leven niet.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mei 2017 04:26

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Ik zou ook nu beginnen. September is best nog ver weg en dan heb je deze vakken maar mooi achter de rug.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mei 2017 11:05

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Ik ga eerst m'n wiskunde weer even wat omhoog halen. Na 11 jaar is dat toch wat weggezakt. Miss energy heeft nog wat hoeken die ik mag lenen. Super dus :)
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 08 Mei 2017 12:15

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Wat leuk zo'n switch in je loopbaan! Ik kan je helaas niet concreet adviseren, want ben niet bekend met dit vakgebied. Inleidende vakken zijn vaak wel goed zelfstandig te doen (is mijn ervaring), maar wiskunde ligt mij sowieso niet en daardoor zou ik met dat vak hebben gewacht tot er begeleiding beschikbaar zou zijn. Het is dus heel persoonlijk, want jouw kwaliteiten kunnen daar juist wel liggen. Maar na 11 jaar is een opfriscursusje denk ik idd geen overbodige luxe. :) Dat is wel echt lang geleden, ook al weet ik natuurlijk niet hoe goed je destijds hierin was.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Mei 2017 12:48

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Dan zou ik inderdaad alvast starten met het vak. Mocht je in september dan nog begeleiding nodig hebben, kun je je daarvoor altijd nog inschrijven.

Ik studeer ook via de OU en ik heb mij toentertijd 2 weken voor de lessen aangemeld voor een vak. Uiteindelijk moest je al behoorlijk wat gedaan hebben voor de eerste les waardoor ik continue achter de feiten aanliep.

In mijn ogen is het echt makkelijker om alvast te starten. Mocht je dan tegen dingen aanlopen, zowel qua inhoud als eventueel planning, dan heb je in september alsnog die stok achter de deur.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mei 2017 14:36

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Hahah Guat ik was echt goed in wiskunde ik deed er alleen niets voor. Heb zelfs nog bijles gegeven.

Girli goed om te horen, wat studeer jij nu?
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Mei 2017 20:11

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Minx schreef:Ik ga eerst m'n wiskunde weer even wat omhoog halen. Na 11 jaar is dat toch wat weggezakt. Miss energy heeft nog wat hoeken die ik mag lenen. Super dus :)


Ik heb ook wel hoeken die ik je laten zien, maar ik neem aan dat je bedoelt BOEKEN. :smile:
08/2018
05/2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mei 2017 20:42

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

MissEnergy schreef:
Minx schreef:Ik ga eerst m'n wiskunde weer even wat omhoog halen. Na 11 jaar is dat toch wat weggezakt. Miss energy heeft nog wat hoeken die ik mag lenen. Super dus :)


Ik heb ook wel hoeken die ik je laten zien, maar ik neem aan dat je bedoelt BOEKEN. :smile:


Die hoeken zijn vast in de boeken terug te vinden :smile:
2015 💙
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Mei 2017 21:36

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Ik studeer Psychologie. Ik moet nog 2 vakken en mijn scriptie tot ik klaar ben.

Succes met je studie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mei 2017 22:05

Re: Wat zouden jullie doen (studie)

Leuk :) lekker dat het einde in zicht is.
2015 💙

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers