Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roaccutane

<<

Anoniem249

Bericht 02 Mei 2017 19:39

Re: Roaccutane

Ben heel blij voor je! Zo goed dat je hebt doorgezet. Je gaat jezelf zo dankbaar zijn over een tijdje. Dan kan je weer heerlijk met je handen over je gezicht wrijven zonder pijn te hebben. Het is je gegund!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mei 2017 09:03

Re: Roaccutane

Ach jeetje Lieve Feline, ik lees dit topic eigenlijk nu pas voor het eerst. Het is me dus helemaal ontgaan dat je zo'n ongelukkige periode hebt doorgemaakt. Fijn om te lezen dat je in een stijgende lijn lijkt te zitten, zowel qua huid als qua psyche. Ik vind je een stoere, knappe chick en ik hoop dat je dat zelf ook gauw zult terugzien. :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Mei 2017 07:37

Re: Roaccutane

Hoi Feline, hoe gaat het met je huid nu? Hoop dat het weer een stukje beter gaat!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 21 Mei 2017 05:44

Re: Roaccutane

Wat een lief berichtje Lady en lief dat je ernaar vraagt Scandic'

Het gaat wel ok! Telkens als het iets beter lijkt te gaan komen er toch weer nieuwe ontstekingen bij. Vrij pijnlijke weer op m'n rug en wat kleinere op m'n gezicht. Heb helaas vrij diepe littekens nu, heel erg zonde. En m'n armen en benen zien er zo uit.. doet ook best veel pijn soms:

Afbeelding

Maar het is lente en ik heb een hond om mee te wandelen dus over het algemeen ben ik best vrolijk! Moet wel spiegels vermijden. Dat vergat ik vorige week even en toen kwam ik huilend thuis uit de stad.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Okt 2017 13:24

Re: Roaccutane

Ik wilde toch nog even een update geven in dit topic. Inmiddels ben ik bijna klaar met m'n kuur na 6 maanden, ben bezig met m'n laatste strip. M'n huid is compleet acne-vrij en behoorlijk zacht, heel fijn. Helaas heb ik nog wel één kant met behoorlijke littekens, ik hoop hier over een jaar aan behandeld te kunnen worden.

Ik merk wel dat het psychisch veel meer met me gedaan heeft dan ik hoopte. De eerste 2 maanden van de kuur ben ik echt door een diep dal gegaan. Voelde me oprecht zo'n monster en was ervan overtuigd dat ik nooit meer 'normaal' zou worden. Nu weet ik dat ik er nu gewoon uit zie maar ik besef het nog niet waardoor ik niet tegen complimenten kan. Als iemand zegt dat ik er goed uit zie voelt het in m'n hoofd nog alsof ze het uit medelijden zeggen. Ik vind het lastig te omschrijven maar ik ben echt enorm verlegen geworden. De jongen met wie ik nu afspreek weet dat ie geen complimenten 'mag' maken omdat ik er extreem onzeker van word (beetje omgekeerde wereld he). Maandag moest ik naar het toilet dus hij zei dat ik wel even in de sportschool kan want daar waren we vlakbij (klein dorp, iedereen kent elkaar) en toen we daaraan kwamen begon ik gewoon helemaal te trillen en kon ik amper praten puur omdat ik doodsbang was om naar binnen te gaan en mensen me aan zouden kijken. HIj heeft me naar binnen gepraat en achteraf was er natuurlijk niets aan de hand dus hopelijk wordt dit ooit minder want het is wel een beetje vervelend dat ik zó verlegen ben.

Al met al is m'n huid extreem opgeknapt dus ben blij dat ik de stap genomen heb, nu weer even m'n zelfvertrouwen terug krijgen :)
<<

Anoniem222

Bericht 11 Okt 2017 13:31

Re: Roaccutane

Wat fijn dat je bijna klaar bent en dat het effect heeft! En wat rot van je zelfvertrouwen.. Misschien voel je je ook weer wat zekerder als je het niet meer slikt? Je kunt er ook wat neerslachtig van worden toch?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Okt 2017 13:43

Re: Roaccutane

Ja, klopt. Maar het stomme is dat ik me verder echt heel gelukkig voel op het moment. Ben ontzettend blij en geniet echt van alles. Qua wat ik bereikt heb heb ik genoeg zelfvertrouwen, het is echt puur m'n gezicht laten zien. En dan vooral in situaties waarbij mensen bewust naar je kijken. Gister moest ik m'n vader ergens ophalen maar hij wilde perse dat ik even binnen kwam dus toen keken 30 mensen me aan en wilde ik heel hard wegrennen (kan ik niet eens haha). Het is iets wat ik zelf op moet lossen en ik werk eraan door niets te vermijden maar vervelend is het wel :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Okt 2017 19:31

Re: Roaccutane

Klinkt als een fobie-achtig iets Feline, vervelend zeg! Ik zou het wel in de gaten houden, dat het niet erger wordt maar ook dat je er niet te lang mee doorloopt. Ik denk dat je dan allemaal manieren gaat verzinnen om het te vermijden (ook ongemerkt) waardoor je de angst juist ook in stand houd. Zeker als dit recent is ontstaan is het waarschijnlijk ook redelijk makkelijk weer aan te pakken. Ik zeg niet dat je gelijk een psycholoog moet rennen hoor, je houd het zelf ook al goed in de gaten. Maar meer gewoon als steuntje voor jou, dat het helemaal niet gek zou zijn als je hiervoor eens wat sessies bij een psycholoog zou gaan doen.
Wel superfijn dat je huid nu zo rustig is, die littekens is natuurlijk wel balen. Je wil denk ik nog steeds geen foto's laten zien?

Kun je nou stoppen met dat spul zonder dat het allemaal weer terugkomt? Is je huid dan gereset of zo?
<<

Saskia Schoeters

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 10 Dec 2017 13:48

Bericht 10 Dec 2017 13:58

Re: Roaccutane

Leuk om al jullie ervaringen te lezen :smile: ! Graag zou ik mijn persoonlijke ervaring hier ook neerpennen. Ook ik had sinds mijn pubertijd last van acne. Heb er wel onder geleden omdat het me heel onzeker maakte. Op mijn 20ste begonnen met Roaccutane en het heeft echt mijn leven veranderd. Ik las dat sommigen onder jullie spraken over depressieve gevoelens, maar daar heb ik persoonlijk geen last van gehad. Voor mij had deze antibiotica tegen acne geen nadelen. Buiten de droge lippen dan misschien, maar dat weet je voor dat je eraan begint. Inmiddels zijn we 8 jaar verder en soms heb ik nog wat acne. Dan neem ik gewoon 1 pilletje Roaccutane 20 mg om het onder controle te houden. Het dus niet helemaal weg, maar toch heeft het me goed geholpen :).

Lieve groetjes,
Saskia
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 10 Dec 2017 16:53

Re: Roaccutane

Hoe gaat het nu met jou Feline? Toevallig dat dit topic nu weer ge-upt wordt, ik heb deze week de knoop doorgehakt om ook aan de roaccutane te gaan maar ik vind het, mede door jouw verhaal wel heel spannend.
<<

Anoniem298

Bericht 10 Dec 2017 20:14

Re: Roaccutane

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat! Over twee weken heb ik een afspraak bij de dermatoloog en ik ben benieuwd wat zij van roaccutane vindt, ik wil het misschien ook toch maar gaan proberen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Dec 2017 08:30

Re: Roaccutane

Spannend Toet en Jet. Ik wil wel meegeven dat het echt mijn laatste redmiddel was. Het is echt troep, zo ernstig dat ik elke 4 weken een zwangerschapstest moest laten doen terwijl ik een spiraal en geen vriend heb. Ook zijn de lange termijn effecten niet bekend. Laat ook je naasten weten dat je ermee start aangezien suïcidale gedachtes geen onbekende bijwerking is.

Ik laat de foto's even staan, ik moet erbij vermelden dat mijn rug nog 3 keer zo erg was maar daar heb ik geen foto's van.
Laatst gewijzigd door Feline op 11 Dec 2017 15:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 11 Dec 2017 11:52

Re: Roaccutane

WOw Feline wat zie je er goed uit. Wat een verschil! Het klinkt allemaal wel heel heftig zeg!
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 11 Dec 2017 11:59

Re: Roaccutane

Ik had gelukkig niet zulke grote ontstekingen als Feline, maar ik heb een antibiotica lotion van de huisarts gekregen en ben daardoor wel zo goed als puist/pukkelvrij.

Er zijn dus nog best veel opties voor roaccutane, maar wellicht hebben jullie die allemaal al geprobeerd.

Toch fijn dat het zo goed geholpen heeft Feline, dat is al die ellende toch wel waard geweest denk ik.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Dec 2017 12:44

Re: Roaccutane

Dank je Carra, lief! Het is het meer dan waard geweest inderdaad. Ik wil alleen voorkomen dat iemand met hier en daar een puistje roaccutane gaat gebruiken, het is zo heftig.

Fijn dat je die optie aandraagt Moesje en fijn dat het jou helpt!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 11 Dec 2017 13:31

Re: Roaccutane

Een arts schrijft ook geen roaccutane voor bij hier en daar een puistje. Ik loop inmiddels al 8 jaar bij de huisarts/dermatoloog voor mijn huid dus het is voor mij echt wel een weloverwogen beslissing.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 11 Dec 2017 13:34

Re: Roaccutane

Oh en fijn dat je de foto’s met ons wil delen met ons Feline! Heb je toevallig ook een close-up foto van hoe het nu is of zou je die willen maken? En hoe gaat het nu met je onzekerheid?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Dec 2017 13:38

Re: Roaccutane

Sorry, ik ben een beetje de buitenlandse mentaliteit gewend waar iedereen echt voor niets zware antibiotica etc krijgt. Ik bedoelde het niet lullig naar jou toe. Ik zal kijken of ik morgen een close up kan maken :) Onzekerheid is ok zolang ik niet te veel in de spiegel kijk. Durf in ieder geval wel zonder make up over straat wat nieuw is voor me.
<<

Anoniem298

Bericht 13 Dec 2017 14:39

Re: Roaccutane

Wat goed dat je zonder make up naar buiten durft, Feline. Ik heb helaas je foto's gemist, ik ben wel benieuwd hoe je huid er nu uitziet.

Ik begin me steeds meer te storen aan de littekens in mijn gezicht en gebruik dagelijks make up om ze maar zoveel mogelijk te verbergen. Zelfs nu ik de Dianepil slik heb ik grote puisten op mijn rug en in mijn nek en ik word er zo verdrietig van. Mijn huisarts heeft eens Roaccutane geopperd, maar toen wilde ik kinderen en heb ik besloten het niet te doen. Volgend jaar laat ik me steriliseren, dus heb ik de Dianepil niet meer nodig en ik wil nu eens iets wat me er echt vanaf helpt. Vandaar mijn afspraak bij de dermatoloog volgende week.
<<

Anoniem298

Bericht 28 Dec 2018 22:17

Re: Roaccutane

Ik up dit topic even, ik start morgen met roaccutane. De laatste maanden heb ik vooral op m'n rug weer van die grote ontstekingen en die doen zó'n pijn. De laatste weken zitten ze ook weer in mijn gezicht en daar baal ik zo gigantisch van. De huisarts zag op dit moment geen andere oplossing dan nu roaccutane te gaan proberen, omdat ik verder alles al heb geprobeerd. Ik haal gelijk wat verzorgingsproducten die in dit topic geadviseerd worden. Ik hoop echt zó dat het helpt en dat de bijwerkingen meevallen.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Dec 2018 22:25

Re: Roaccutane

Succes Jet! Ik had dus nergens last van (op hele droge lippen na), dus het kan ook heel erg meevallen!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Dec 2018 16:18

Re: Roaccutane

Spannend Jet. Ik lees nu net al mijn posts door en ik hoop van harte dat het voor jou alleen bij droge lippen blijft en dat het snel effect heeft!

Achteraf ben ik heel blij dat ik het gedaan heb trouwens dus het is het 'ongemak' waard!
<<

Anoniem298

Bericht 30 Dec 2018 21:10

Re: Roaccutane

Bedankt meiden! Claire, ik hoop dat het bij ook daarbij blijft! Hebben jullie na het stoppen met de medicatie helemaal geen last meer gehad van acné? En heb jij trouwens nog wat aan de littekens laten doen, Feline?

Ik begin trouwens morgen, ga 's ochtends eerst nog even bloed geven en begin daarna. Kan ik me gelijk afmelden voor het komende half jaar.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 31 Dec 2018 08:57

Re: Roaccutane

Ik heb nu af en toe wat kleine plekjes, voornamelijk rond mijn menstruatie of als ik (veel) alcohol heb gehad maar niets noemenswaardigs.

Nee, littekens zitten er nog steeds. Mag je, bij voorkeur, niet behandelen binnen het eerste jaar na de behandeling dus misschien dat ik dit in 2019 laat doen. Ik stoor me er nog steeds aan vaak want het is best wel zichtbaar.
<<

Anoniem298

Bericht 07 Jan 2019 13:19

Re: Roaccutane

Ik ben nu een week bezig en ik merk nog niet heel veel, hoewel ik sinds gisteren 'huidpijn' aan m'n gezicht heb, het is heel gevoelig. Geen idee of dat ermee te maken kan hebben. M'n lippen zijn ook wat gevoelig, dus ik ben al goed aan het smeren. De acné wordt nu trouwens ook erger, ik heb een paar gigantische ontstekingen op m'n rug zitten en mijn gezicht is heel onrustig. Volgens de huisarts kon het eerst wat erger worden, ik hoop dat het hierbij blijft want het doet nu al pijn en ik voel me er echt ongemakkelijk bij, ik vind het zo lelijk.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers