Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vegetariër worden?

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 24 Apr 2017 12:25

Re: Vegetariër worden?

Carrie schreef:Highway staat je man voor open om aan mee te doen? Je zegt dat, en dan mits het biologisch is. Maar dit topic gaat toch juist over vegetarisch eten en niet over biologisch eten van vlees? Of begrijp ik je post verkeerd?

Ik ben er in ieder geval uit: ik ben vegetariër geworden! Als in: geen vlees meer. Wel gek hoor! En vooral ook dat anderen daar rekening mee 'moeten' houden als ik bij ze kom eten.

Gisteravond de Kip Siam vast gemarineerd. En dan uiteraard zonder kip. Heb nu portobello gescheden en gemarineerd zoals ik dat normaliter met de kip zou doen. Ben benieuwd!


Ik vind de "kip" stukjes van Vivera of de vegetarische slager ook heel lekker om in gerechten te doen waar ik normaal kip in deed. Misschien een tip om een keer te proberen voor je.
2010 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Apr 2017 12:36

Re: Vegetariër worden?

Carrie schreef: Dacht er nog over om het vlees uit de pindasoep te vissen maar dat is niet de bedoeling, toch? Je maakt natuurlijk je 'eigen regels' maar dat zou wat hypocriet zijn.


Hypocriet tegenover wie? Het is toch precies wat je zegt: je maakt je eigen regels? Ik vind dat niet hypocriet dus. Je bepaalt zelf waar de grens ligt en wat je in je mond stopt. Als jij wel soep eet waar vlees in gezeten heeft dan is dat gewoon je goed recht, ik vind dat daar helemaal geen waardeoordeel aan vast zou moeten zitten.

Ik heb jaren terug een tijdlang geen vlees gegeten maar wel vis. Er zijn ook mensen die dat hypocriet vinden. Maar ik vind dat onzin. Je maakt zelf wel uit wat je eet. Niemand die bepaalt dat het alles of niets moet zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 24 Apr 2017 12:42

Re: Vegetariër worden?

Ik kom prima aan mijn eiwitten, terwijl ik helemaal niks dierlijkst eet, zonder moeilijkheden.
Ligt er wel aan hoeveel je binnen wilt krijgen natuurlijk. Als het niet lukt met "normale" voeding, of je wilt meer zou je een vegan-shake / reep kunnen nemen.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2017 13:49

Re: Vegetariër worden?

Susan schreef:
Carrie schreef: Dacht er nog over om het vlees uit de pindasoep te vissen maar dat is niet de bedoeling, toch? Je maakt natuurlijk je 'eigen regels' maar dat zou wat hypocriet zijn.


Hypocriet tegenover wie? Het is toch precies wat je zegt: je maakt je eigen regels? Ik vind dat niet hypocriet dus. Je bepaalt zelf waar de grens ligt en wat je in je mond stopt. Als jij wel soep eet waar vlees in gezeten heeft dan is dat gewoon je goed recht, ik vind dat daar helemaal geen waardeoordeel aan vast zou moeten zitten.

Ik heb jaren terug een tijdlang geen vlees gegeten maar wel vis. Er zijn ook mensen die dat hypocriet vinden. Maar ik vind dat onzin. Je maakt zelf wel uit wat je eet. Niemand die bepaalt dat het alles of niets moet zijn.

Ja dat is natuurlijk ook wel zo. Maar toch: soep eten waar vlees in heeft gezeten en dat ik het er dan uit vis, en er dus dierlijke sappen inzitten voelt voor mij wat raar. Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk, zou er van een ander ook geen mening over hebben geloof ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Apr 2017 16:18

Re: Vegetariër worden?

Mijn dochter heeft ook besloten dat ze geen vlees meer eet, dus je hebt een medestander. Voorheen at ze alleen af en toe kipnuggets en kipschnitzeltjes, maar die wil ze ook niet meer, ze vindt het zielig voor de kippen en ze heeft niet het gevoel dat het gezond is. Dan maar wat vaker een omeletje en stukjes kaas, ze houdt gelukkig erg van die puntjes La Vache Qui Rit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2017 18:08

Re: Vegetariër worden?

Wat lief en knap van je dochter! En die kaasjes zijn ook heerlijk.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Apr 2017 19:22

Re: Vegetariër worden?

@carrie: het klonk in mijn hoofd duidelijker dan dat het er staat :) Mijn man wil een aantal dagen vegetarisch mee eten en dan ook wat dagen biologisch vlees. Ik wil wel helemaal over naar vegetarisch eten, weet alleen nog niet per wanneer. Knap datje al helemaal gestopt bent!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Apr 2017 19:25

Re: Vegetariër worden?

Hoe was je Kip Siam met zonder kip, Carrie?
Ik doe niet met je mee, maar vind het wel een goede beslissing van je. Succes!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2017 19:43

Re: Vegetariër worden?

Ah zo Highway ik snap 'm! Is ook al een mooie stap.

Tnx Marin! Het was lekker maar miste wel iets. Er zitten natuurlijk ook al champignons door dus beetje dubbelop. Misschien is reepjes omelet marineren ook een idee voor een volgende keer.
<<

Geel

Bericht 24 Apr 2017 20:52

Re: Vegetariër worden?

Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik het er toch niet mee eens ben dat je niet vegetarisch kunt zijn. Volgens mij kan het allebei. Je kunt ook zeggen: ik ben christelijk en ik ben christen, of een Duitser zijn of Duits zijn. Zo kun je denk ik ook prima vegetarisch zijn en vegetariër.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2017 21:00

Re: Vegetariër worden?

Hoe dan Geeltje? Ik ben toch van vlees, dus hoe kan ik dan vegetarisch zijn?

Ah ik zie dat er een verschuiving in taal is geweest. Vroeger was het namelijk fout maar nu wordt het steeds meer geaccepteerd volgens Onze Taal:

https://onzetaal.nl/taaladvies/vegetari ... n-vegetari

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi staan maar het mag nu 'opeens' wel.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Apr 2017 21:10

Re: Vegetariër worden?

Marin schreef:Ik doe niet met je mee, maar vind het wel een goede beslissing van je. Succes!


Hier hetzelfde maar heb wel altijd respect voor mensen die geen vlees eten. Ik ben zelf ook behoorlijk bezig met milieubewust zijn en vind ook echt wel dat er hogere belastingen op bijvoorbeeld vlees mogen komen. Zelf probeer ik dan ook zoveel mogelijk biologisch vlees te eten en echt niet elke dag. Sowieso zijn wij meer vis eters. Maar het helemaal verbannen doe ik dan toch niet. Ergens is het ook het gemak en ik zou voor mezelf teveel moeten nadenken waar ik die eiwitten dan vandaal haal (ik ben eiwit fan).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Apr 2017 22:06

Re: Vegetariër worden?

Goede beslissing.

Ik merk dat ik er steeds meer 'open' voor ga staan, ik vind het ook zielig, vlees in de supermarkt er niet smakelijk uitzien en het ook niet altijd heel lekker. Wel bijv. een keer een 'goed stuk vlees' uit een restaurant maar mijn door de weekse kip en gehakt vind ik nou niet echt jeej en is vaak ook meer een gewoonte. Ik kies ook steeds vaker vis omdat ik dat ook lekkerder vind, ook lichter verteerbaar of zo. Ook ben ik al een tijdje aan het experimenteren met vleesvervangers en voelt het ook 'goed' om vegetarisch te eten. Ik vind het ook erg lekker.

Maar: ik heb een jaar geleden al mijn dieet aan moeten passen omdat ik een lactose-intolerantie en heb het idee dat ik daar al best veel voor moet laten/mensen daar rekening mee moeten houden/mijn keuzes erg beperkt zijn in restaurants. Dus dat vind ik lastig. Daarbij heb ik ook een soort 'dieet' waarbij ik ook let op eiwitten/magere producten en daar komt ook best veel vlees in voor, kipfilet of rosbief op brood. Gerookte kip in salade etc. Ik zou het best lastig vinden om dit voor iets goeds te vervangen. Al met al denk ik dus dat ik er nog niet echt 'klaar' voor ben, ik ben in ieder geval al wel aan het minderen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 06 Mei 2017 22:59

Re: Vegetariër worden?

Ik slik multivitaminen en eet vleesvervangers waar vitaminen en mineralen aan toegevoegd zijn. Daarnaast drink ik zuivelvervangers voor m'n calcium en vitamine D.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2017 08:06

Re: Vegetariër worden?

Derpy schreef:Ik slik multivitaminen en eet vleesvervangers waar vitaminen en mineralen aan toegevoegd zijn. Daarnaast drink ik zuivelvervangers voor m'n calcium en vitamine D.

Welke zuivelvervangers?
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers