Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vast contract

<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 05 Mei 2017 09:55

Vast contract

Dit topic mag weg
Thanxs voor jullie reacties
Laatst gewijzigd door sanskie op 05 Mei 2017 18:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 05 Mei 2017 10:00

Re: Vast contract

Bij ons gebeurt dit helaas heel regelmatig, dus ik vermoed dat dat wel mag.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 05 Mei 2017 10:43

Re: Vast contract

Volgens mij kan je, als je langer dan 3 maanden een bepaald aantal uren heb gewerkt dit claimen.
Dus vaste contract accepteren, en dan bezwaar maken over het aantal uren omdat je afgelopen 3 maanden meer dan 20 uur hebt gewerkt.
Maar weet dus niet of dat in dit geval ook opgaat, ben geen jurist
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 05 Mei 2017 11:23

Re: Vast contract

Maar ze zijn toch überhaupt niet verplicht je een vast contract aan te bieden? Dus ik vraag mij af of je dan wel rechten hebt. Want ze kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen: jouw contract loopt af en we gaan niet met je verder. Maar ik heb verder ook geen verstand van de regels hoor, dit is boerenverstand :p
<<

Anoniem86

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 09 Mrt 2017 22:21

Bericht 05 Mei 2017 11:39

Re: Vast contract

Het lijkt me dat dit gewoon mag. Je contract is afgelopen en er wordt een nieuw contract aangeboden. In een nieuw contract kunnen gewoon wijzigen staan lijkt me.

Het zou anders zijn als je op 0-urenbasis had gewerkt met een hoog gemiddelde gewerkte uren. Dan kun je na een tijdje deze vaste uren wel op gaan eisen, maar ik weet niet of dit ook het geval is als je tijdelijke contract afloopt.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mei 2017 11:41

Re: Vast contract

Ja, dat dus. Als je een nieuw contract wordt aangeboden en je bent akkoord met het aanbod, dan teken je, en zo niet, dan ga je op zoek naar iets anders.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2017 12:00

Re: Vast contract

Wel heb je, als ik het goed zeg, dan recht op een transitievergoeding. Althans, ik krijg volgend jaar een vast contract voor minder uren (maar ik ga wel akkoord want ik ben allang blij dat ik überhaupt mag blijven, veel mensen mogen na twee jaar gewoon vertrekken ivm bezuinigingen), en voor de uren die ik minder krijg krijg ik een transitievergoeding. Of mijn werkgever doet dit gewoon zelf, dat kan ook.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 05 Mei 2017 13:10

Re: Vast contract

Caulfield schreef:Ja, dat dus. Als je een nieuw contract wordt aangeboden en je bent akkoord met het aanbod, dan teken je, en zo niet, dan ga je op zoek naar iets anders.



Dit dus. Na tijdelijk hoeven ze geen vast aan te bieden.
Qua claimen van uren hoeft nog niks over de vorm (bepaald of onbepaald) te zeggen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers