Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'ik lig in scheiding' topic

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Mrt 2017 11:38

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Respect hoe jij met de situatie omgaat. Misschien dat je 'boze' fase nog moet komen, maar vooralsnog vind ik dat je het erg knap doet. Ik vind de hele situatie zo bizar: je verhuist met je man naar een compleet andere plek, wordt daar vreselijk behandeld door zijn familie, je weet alsnog daar een leven voor jezelf te creeeren en nu je uit elkaar gaat met die man waarvoor je alles hebt achtergelaten, bedriegt hij je en neemt hij je kind mee naar een date? En dat amper binnen een paar maanden waarin je met hem zou breken.

Ik vind het oprecht niet kunnen. Ik vind het al heel wat dat je zo met die date omgaat maar dat hij dat lekker in zijn eigen tijd doet: je kind hoeft daar echt niet mee geconfronteerd te worden en ik vind het oprecht zo niet respectvol naar jou toe. Maar aan mijn ' boze' woorden heb je niks, ik vind het knap dat je er zo boven blijft staan. Deze man lijkt idd niet erg om ook maar iets te geven behalve zichzelf en zijn toekomst (en geval tussen zijn benen) en dat je dat beseft is al heel wat. Daarmee kan je voor jezelf, en je jongens aardig wat teleurstellingen voorkomen in de toekomst.
<<

Anoniem211

Bericht 22 Mrt 2017 13:13

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Zeg Gijs, je mag best boos zijn hoor. Je hoeft niet alles te slikken.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 22 Mrt 2017 19:11

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Oh maar ik schrijf het misschien heel erg zonder emoties, ik ben ook echt wel goed boos geweest. Maar ik wil er niet in blijven hangen, want dat brengt me niets. Hij is het toch niet met me eens, ik zie het verkeerd en hij gaat het ook niet anders doen...

We wonen idd nog in 1 huis Fauve. Morgen komt er een makelaar en gaan we de opties bespreken. We slapen wel apart en zien elkaar amper door werk.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem197

Bericht 22 Mrt 2017 22:07

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Gijs ik vind jou een hele sterke vrouw zoals je hier over komt. Je zet jouw kinderen op de eerste plaats, hopelijk gaat jouw ex dat ook nog een keer doen. Succes! Ik weet zeker dat het met jou wel goed komt.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Mrt 2017 09:00

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

DdL schreef:Gijs ik vind jou een hele sterke vrouw zoals je hier over komt. Je zet jouw kinderen op de eerste plaats, hopelijk gaat jouw ex dat ook nog een keer doen. Succes! Ik weet zeker dat het met jou wel goed komt.


Hier sluit ik me volledig bij aan, ontzettend knap van je!
<<

Pitty

Bericht 05 Apr 2017 19:34

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Gijs, hoe gaat het nu?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 13 Apr 2017 20:41

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Wat lief dat je er naar vraagt Pitty. Ik ben de afgelopen dagen echt wel behoorlijk terneergeslagen. Voel me verdrietig en boos. Vooral ook een schuldgevoel naar de kindjes toe, dat ik er voor zorg dat hun hele leven er anders uit gaat zien. Ik had het voor hun zo graag anders gewild. En dan toch weer een stukje twijfel, had ik het niet harder moeten proberen, meer moeten accepteren. Wil ik geen dingen die helemaal niet haalbaar zijn. Bah. Zo'n rotgevoel.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Apr 2017 22:04

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Ohhhh lieve Gijs, dat mag je echt niet denken hoor! Je hebt je poten uit je lijf gelopen, je hebt zoooo veel geaccepteerd en opgeofferd, je hebt jezelf ZO ver en vaak weggecijferd! Dat is echt genoeg geweest hoor.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Apr 2017 02:22

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Gijs, wellicht een stom advies maar misschien is het een idee om alle punten waarop het misliep voor jezelf op te schrijven. Mijn ervaring met verbroken relaties is dat je na een tijdje de negatieve punten 'vergeet' en je vooral de positieve dingen herinnert en daardoor gaat twijfelen of je wel de goede keuze gemaakt hebt want hij deed wel altijd netjes de afwas en hij speelde zo leuk met de kinderen etc..

Je zult door verschillende fases gaan en misschien helpt het als je dingen terug kan lezen... ook dingen die jij gedaan hebt om je relatie te redden zodat je jezelf niet de schuld kan gaan geven van iets waar je geen schuld aan hebt.

Sterkte!
<<

Anoniem197

Bericht 02 Mei 2017 20:20

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Hoe gaat het gijs?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 04 Mei 2017 12:16

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Hmm ik zie dat ik hier heel onvriendelijk niet meer gereageerd heb op lieve reacties. Ik heb inderdaad een lijstje gemaakt Feline. Want hoewel ik voor de kinderen iets anders had gewild, voor mezelf was het echt niet goed geweest om nog langer in deze relatie te blijven.

Verder gaat het met Ups en downs. Ik kan het over het algemeen best goed handelen, maar soms vliegt de onzekerheid me enorm aan. Hoe ga ik het allemaal regelen straks? En daarnaast ben ik me nog continu aan het aanpassen aan ex, in bijvoorbeeld waar ik straks ga wonen, welke dagen hij de kinderen wil. Wat voor mij belangrijk is lijkt nog steeds ondergeschikt. Ik wil gewoon verder gaan, keuzes kunnen maken. En daarin voel ik me dan soms enorm door hem geremd. Het enige wat hij belangrijk lijkt te vinden is er voor te zorgen dat hij mij niet teveel hoeft te betalen straks, terwijl ik daar helemaal niet op uit ben.
We wonen ook nog steeds samen in één huis, dat werkt ook niet echt bevoorderlijk...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Pitty

Bericht 04 Mei 2017 12:32

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Jeetje Gijs, wat een lastige situatie! Heb je wel hulp van een mediator? Klonkt alsof dat heel nodig is....wellicht zelfs een advocaat?
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 04 Mei 2017 16:37

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Wat een lastige situatie Gijs! Volg je hart en blijf op je strepen staan anders leef je straks nog steeds 'het leven van je ex' en niet dat van jezelf.
<<

Anoniem211

Bericht 05 Mei 2017 18:40

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Schrijf eens op, Gijs, wat jij in jouw ideale situatie nu zou willen. Zonder even rekening te houden met hem (of zijn vaderbelang bij de kinderen). Zou je daar willen blijven of zou je weggaan? Hoe zie je je leven voor je?
<<

Anoniem197

Bericht 05 Mei 2017 19:51

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Wat vervelend deze situatie. Jammer dat het zo moet gaan. Probeer voor jullie kinderen en jezelf te kiezen. Doe wat voor jullie het beste is en durf af te wijken van zijn wensen (eisen).
Succes!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 05 Mei 2017 20:31

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Weetje wat het is Marilyn, als ik echt alleen voor mezelf zou leven zou ik direct terug gaan naar Hoofddorp. Daar heb ik netwerk, sociaal leven, reuring om me heen die ik prettig vind. Maar ik heb de kinderen. En ik wil écht niet dat zij mij later kunnen verwijten dat ik hen de kans heb ontnomen om een relatie op te bouwen met hun vader doordat ik voor die afstand heb gekozen.
En ik hoef echt geen co-ouderschap. Hij heeft altijd aangegeven hier geen behoefte aan te hebben als we uit elkaar zouden gaan. Maar naast de ene dag in de week ook een weekend per maand voor mezelf zou ik wel echt prettig vinden. Alleen als ik dat aangeef is net of ik het onmogelijke vraag, dan begint hij te huilen omdat hij zelf ook meer tijd wil maar dat kan simpelweg niet (ik denk dan dat kan wel, kwestie van keuzes, er is ook ander werk, maarja...)
Dus echt alleen voor mij weet ik wel wat ik wil, terug gaan en zelf weer een leven krijgen. Leuke baan, vrienden om me heen, familie om ons heen... Hier blijven zal betekenen zelf sociaal geïsoleerd en leven naar wat hem uit komt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

ChiQ

Bericht 05 Mei 2017 20:47

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Bedenk voor jezelf goed of die opoffering ook daadwerkelijk tot een betere band zal lijden. De kids hebben in Hoofddorp ook mensen om zich heen waarop ze kunnen terugvallen. Misschien nog wel harder nodig dan een papa die er meer niet dan wel is.

Denk ook aan later, Gijs. Nu ben je in goede gezondheid gelukkig, en hopelijk blijf je dat ook maar wie helpt jou als je je been breekt?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Mei 2017 21:01

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Ik ben zelf (noodgedwongen) wel weer terug gegaan naar mijn oude woonplaats. Ik had ook mijn vangnet daar niet op orde. J ziet zijn vader op dit moment wekelijks. Ik ben dan niet thuis en mijn ex zit in mijn huis met J. Het voordeel is dat J niet heen en weer gesleept wordt en zijn eigen vertrouwde omgeving heeft. Ik ben ook niet onderhevig aan de grillen van mijn ex dus dat ik ook heel fijn.
Afgelopen week was ik ziek, en ik merk dan de wisselwerking direct. Gelukkig was het op de dag dat mijn ex er altijd is dus ik had echt de tijd om even bij te tanken. Ik heb echt de halve dag liggen slapen. Vervolgens heb ik mijn ouders geappt of ze hier wilden eten/koken zodat ik echt even mijn rust kon pakken en zo snel mogelijk weer beter kon worden. Ook toen J in het ziekenhuis lag was het heel fijn dat ik hier weer zat. Op mijn ex hoef ik namelijk in zulke situaties ook niet te rekenen. Als hij om de dag om de 2 dagen een keer een uurtje of 2 in het ziekenhuis langs komt is dat veel. Doordat ik mijn familie zo dichtbij had kon ik in die periodes toch even wat rust pakken. Even snel naar huis om te douchen en weten dat mijn moeder/vader bij hem zit in het ziekenhuis en hij zich dus veilig voelt.
2015 💙
<<

Anoniem197

Bericht 06 Mei 2017 03:41

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Een goede moeder is een gelukkige moeder.
Ik denk dat je meer hebt aan jouw vrienden en familie dan aan de vader van jouw kinderen als ik het zo lees. Als een weekend zelfs teveel is, wat heb je dan aan hem?
Hij kan toch gewoon bij jullie op bezoek komen? Jij hebt een sociaal netwerk hard nodig!
Als ik zie hoe vaak ik al terug moet vallen op onze familie voor oppas of wat dan ook, hoe moet dat dan als je alleen bent (mijn man werkt 40+ en onregelmatig, ik ben thuis bij de kinderen).
Wat lijkt het mij trouwens zwaar als je nog met je ex moet samenwonen. Is er geen andere oplossing?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Mei 2017 07:21

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Gijs, jij moet ook gelukkig kunnen worden. En wat anderen ook zeggen, je staat er veel te veel alleen voor. Hij kan wel vanalles zeggen, maar jij bent de persoon die er alleen voor staat. Heb je het weleens met je ex besproken dat je wel terug zou gaan naar H.?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem211

Bericht 06 Mei 2017 07:39

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Ik snap je heel goed Gijs. Maar ik denk dat je op dit moment teveel in het belang van hem denkt. En dat snap ik hoor, dat deed ik in het begin ook. Maar vergeet niet dat hij zelf een volwassen persoon is, hij kan zelf keuzes maken hierin. Als zijn kinderen echt erg belangrijk voor hem zijn, dan kiest hij ervoor om de omstandigheden zo te maken dat hij ze vaak genoeg gaat zien. Dat hoef jij niet voor hem te doen. Mijn ervaring met mijn ex leert dat hoe minder ik rekening ging houden met hem voor de kinderen, hoe meer hij zelf veranderde hierin.

Wat is zijn verantwoordelijkheid en wat is de jouwe? Hou dat goed in gedachten. Jouw band met je kinderen is de jouwe, zijn band met de kinderen is toch echt de zijne. Hij zal daar zelf moeite voor moeten doen. En dat is wat kinderen echt wel aanvoelen hoor.
<<

Anoniem210

Bericht 06 Mei 2017 11:11

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Lieve Gijs, ik begrijp dat je de overweging maakt om daar te blijven. In het belang van je kinderen. Maar ik vraag mij af of het wel de juiste beslissing is. Voor jou sowieso niet. Voor je kinderen wellicht ook niet. Als ik op je verhaal af ga zullen de kinderen hun vader weinig zien. Jij ontneemt hen die kans niet, dat doet je ex. Wat zou er veranderen in frequentie van bezoek als jij en de kinderen wel terug keren naar Hoofdorp? Het zal misschien minder spontaan kunnen in de zin dat de kinderen niet zelfstandig snel naar papa kunnen gaan. Maar kan dat nu wel? Staat hij daar voor open en is hij wel vaak genoeg thuis op momenten dat de kinderen langs kunnen gaan?
Los daarvan staat jouw belang voorop en indirect het belang van je kinderen. Als jij gelukkig bent straal je dat uit en kun je de kinderen veel meer bieden dan wanneer je ongelukkig bent en in een sociaal isolement terecht komt.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Mei 2017 11:18

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Ik vind het advies van Marilyn heel goed! Ik sluit me daarbij aan. Je moet echt meer aan jezelf gaan denken.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Mei 2017 11:19

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Ik zou terug verhuizen als ik jou was. Het klinkt niet alsof je zoveel aan je ex gaat hebben en niet alleen jij maar ook je kinderen voelen zich waarschijnlijk een stuk beter in een omgeving met mensen die je kunnen helpen. Friesland is niet het einde van de wereld, ze zullen hun vader echt wel blijven zien en de overige 95% van de tijd als ze bij jou zijn hebben ze meer aan een blije mama dan aan een moeder die zich niet gelukkig voelt.
2010 2012
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Mei 2017 13:18

Re: Het 'ik lig in scheiding' topic

Het is hier knap lastig om een woning voor jezelf te vinden maar als die mogelijkheid er is zou ik die met beide handen aangrijpen. Hun vader steekt niet zoveel energie in hun band dus daarvoor hoef je niet te blijven. Jouw jongens zullen je daar echt niet van gaan beschuldigen en het is ook niet zo dat jullie nu al jaren in friesland wonen waardoor terug gaan eigenlijk geen optie is mbt de jongens. Zij hebben veel meer aan een blije mama dan dichtbij hun vader die een weekend eigenlijk al teveel vindt.
Afbeelding

I & N juni 2010
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers