Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


KvK

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2017 08:57

KvK

Over een tijdje ga ik wat uur minder werken, waardoor ik drie dagen naar mijn werk ga ipv 4.
Ik wil dan misschien wat meer doen met mjn hobby. Ik maak nu al 1 en ander in opdracht en zou ghet dan wel officieler willen maken.

Hoe ingewikkeld is KvK?
Hoe zit het belastingtechnisch?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Mei 2017 17:15

Re: KvK

Je mag gewoon hobbymatig bijverdienen zonder dat je je gelijk registreert bij de kvk. Verdien je meer dan 2000 euro per jaar dan ongeveer is het tijd om langs te gaan, tot die tijd is jet gewoon werk uit overige inkomsten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2017 17:19

Re: KvK

Dank voor je antwoord!

Kun je dan ook werken met facturen?
Moet ik de inkomsten bijhouden?
Kam ik dan reclame maken?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem282

Bericht 02 Mei 2017 21:05

Re: KvK

Inschrijving KvK is niet ingewikkeld. Kwestie van afspraak maken en wat gegevens invullen. Als startende ondernemer kom je in aanmerking voor allerlei kortingen. Daar zit nog wel een hele berekening achter. Dat gedeelte besteed ik uit. Kost natuurlijk wel wat, maar het kan voor mij prima uit en dan weet ik ook zeker dat ik alle voordelen krijg. :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2017 21:08

Re: KvK

Het is voor mij echt wel voor de hobby. Niet om er mijn hoofdbaan van te maken of ontzettend te gaan ondernemen hierin.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Mei 2017 21:11

Re: KvK

Het is voor mij echt wel voor de hobby. Niet om er mijn hoofdbaan van te maken of ontzettend te gaan ondernemen hierin.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2017 21:15

Re: KvK

Jip schreef:Het is voor mij echt wel voor de hobby. Niet om er mijn hoofdbaan van te maken of ontzettend te gaan ondernemen hierin.


Dan geldt volgens mij met name wat Pompoen zegt, al wist ik zelf die grens niet meer. Maar ook al zou het hobbymatig zijn maar je er meer mee verdient dan bedrag x (2000 volgens Pompoen dus), dan moet je natuurlijk wel inschrijven en aangifte gaan doen.

Gaat het om je fotografie of wat anders? Ben benieuwd.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Mei 2017 21:28

Re: KvK

Dat bedrag is niet zo zwart wit, het is een soort fictieve grens. Het is meer ook het onderscheid tussen hobbymatig en beroepsmatig. En je kunt idd gewoon facturen sturen maar je bent niet B.t.w. plichtig. Dat kun je er eventueel ook op zetten als verklaring waarom de B.t.w. niet vermeldt staat. Het betekend uiteraard ook dat je geen B.t.w. mag aftrekken. Dat kan pas als je ook B.t.w. plichtig bent en dus ingeschreven staat bij de kvk. Je kunt ook ontslagen worden van b.t.w. Plicht geloof ik, maar ik weet niet precies hoe dat zit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2017 21:34

Re: KvK

Je zou misschien best even bij de Kvk kunnen informeren?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Mei 2017 22:03

Re: KvK

Ik zou juist bij de Belastingdienst informeren. :) Er zijn vaak tig regels en uitzonderingen. Dan zou ik liever op safe spelen en bij degene navragen die hierover gaat. Ben nu ook wel benieuwd. Zal het vrijdag eens vragen aan mijn financieel adviseur. Laat het je nog weten!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Mei 2017 09:09

Re: KvK

Marin schreef:
Jip schreef:Het is voor mij echt wel voor de hobby. Niet om er mijn hoofdbaan van te maken of ontzettend te gaan ondernemen hierin.


Dan geldt volgens mij met name wat Pompoen zegt, al wist ik zelf die grens niet meer. Maar ook al zou het hobbymatig zijn maar je er meer mee verdient dan bedrag x (2000 volgens Pompoen dus), dan moet je natuurlijk wel inschrijven en aangifte gaan doen.

Gaat het om je fotografie of wat anders? Ben benieuwd.


Niet met fotografie. Ik bedruk wel eens shirts ed en ik wil gaan naaien. Ik doe dat nu al wel eens in opdracht, maar durf er niet echt 'reclame' voor te maken ivm belastingdienst ed. Ik hoef er niet rijk van te worden, maar in elk geval mn onkosten eruit.

Ik lees dit op de site van de belastingdienst:
Wanneer bent u géén ondernemer?

Biedt u goederen of diensten gratis aan? Of alleen in de hobby- of familiesfeer? Dan bent u voor ons geen ondernemer. U hoeft dus geen btw te betalen en u hoeft ook niets te vermelden in uw aangifte inkomstenbelasting.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2017 09:32

Re: KvK

Nou dan zou ik het lekker daarbij laten. En klinkt leuk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mei 2017 10:49

Re: KvK

Leuk, Jip! Ik had gisteravond nog even mijn financieel adviseur gesproken en hij zei er expliciet bij dat reclame maken idd niet mag. Voor 1 opdracht per jaar word je niet aangemerkt als ondernemer, tenzij je er veel mee verdient. De wet spreekt over deelname aan het economisch verkeer en de Belastingdienst ziet dat al snel zo bij meer dan een opdracht per jaar. Hij zei nog een aantal dingen, maar ik ben het weer een beetje kwijt. Sorry, hier heb je dus niet zoveel aan!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Mei 2017 11:01

Re: KvK

Maar een foto album op facebook mag dan wel?

Ik denk er nog eens over! Als het opeens uitgroeit tot iets groots dan kan ik altijd nog aanmelden!

Dank voor het vragen Guat!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mei 2017 15:06

Re: KvK

Nope. Uiteraard zijn er mensen die dat wel doen, maar feitelijk mag het niet. Graag gedaan!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers