Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Makkelijke taarten!

<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2014 21:34

Makkelijke taarten!

Ik ben op zoek naar wat makkelijke recepten voor snel klaar taarten.

Ik ken inmiddels de bokkenpootjestaart, die is werkelijk heerlijk. Ik zoek alleen meer van zulke recepten.
Liefst zonder bakken, maar met mag eventueel ook!

Wie heeft lekkere recepten?
<<

Anoniem16

Bericht 17 Jan 2014 21:36

Re: Makkelijke taarten!

Ooh ik lees mee.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2014 21:53

Re: Makkelijke taarten!

Printje schreef:Ooh ik lees mee.



:thumbdown:

Ik heb liever dat je recepten post! :bounce:
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2014 21:59

Re: Makkelijke taarten!

Kwarktaart?
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2014 21:59

Re: Makkelijke taarten!

Monchoutaart?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Jan 2014 22:01

Re: Makkelijke taarten!

Truffeltaart: 1 van de lekkerste taarten ooit! En je hebt hem in ongeveer 15 á 20 minuten klaar. Echt een goddelijke taart! Ik maak hem vaak op verjaardagen ofzo en hij valt bij iedereen in de smaak. Wel machtig dus maar een klein stukje nemen hihi

http://smulrecepten.nl/recepten/1070263/Truffeltaart
Laatst gewijzigd door mida4you op 17 Jan 2014 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2014 22:03

Re: Makkelijke taarten!

Neh, geen taart uit een pakje :)

Ik zal eens kijken Mida!
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Jan 2014 22:04

Re: Makkelijke taarten!

Tangerine schreef:Neh, geen taart uit een pakje :)

Ik zal eens kijken Mida!


Kwarktaart kun je ook helemaal zelf maken zonder pakje. Heel makkelijk en heerlijk fris. Ik bak ook nooit uit een pakje.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2014 22:07

Re: Makkelijke taarten!

Ik denk ik google even, nooit gedacht dat het zo makkelijk was om zelf een kwarktaart te maken! Er is zelfs een hele facebookpagina van!
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2014 22:13

Re: Makkelijke taarten!

Haha ik heb nog nooit een taart met een pakje gemaakt ;)
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2014 22:16

Re: Makkelijke taarten!

Ik maak eigenlijk nooit taarten. Tot nu toe voor de kinderen altijd een Hema fototaart besteld.
Ik ben nog wat aan het twijfelen wat ik dan dit jaar eens doe. Ik wil er niet al te veel werk van hebben, want ik moet ook al traktaties maken, en de dag voor haar verjaardag gewoon werken.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2014 22:21

Re: Makkelijke taarten!

Ik vind monchou echt makkelijk. Die heb je binnen 10 minuten klaar, de avond van te voren, want hij moet wel even opstijven.

Eerst gooi ik de monchou, suiker en slagroom in de beslagkom, die laat ik zelf mixen. Ondertussen maak ik de vorm en bodem klaarl
Ik doe altijd een bodem van bastognekoekjes, die leg ik gewoon in het geheel op de bodem zonder er wat mee te doen.
Het mengsel erop en in de koelkast. De volgende dag vlak voor het aansnijden het fruit erop en klaar is Alibi.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Jan 2014 22:22

Re: Makkelijke taarten!

Of zelf een vlaai maken:

http://test-v2.smulweb.tv/recepten/1034 ... vlaaibodem

En dan 2 blikken vlaaifruit halen en erop smeren. Heb ik ook al vaak gedaan. Makkelijk en snelle taart ( je kunt er eventueel ook nog een laagje banketbakkersroom onder smeren )

Afbeelding
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem123

Bericht 18 Jan 2014 07:27

Re: Makkelijke taarten!

Ik maak ook gergeld negerzoenentaart is ook heel makkelijk en zo klaar.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jan 2014 08:58

Re: Makkelijke taarten!

SarahKey schreef:Ik maak ook gergeld negerzoenentaart is ook heel makkelijk en zo klaar.



Vertel! Hoe maak je die?
<<

Anoniem168

Bericht 18 Jan 2014 15:00

Re: Makkelijke taarten!

Ik heb laatst met kerst voor het eerst een taart gemaakt. Een frisse cranberry cheesecake. Deze was echt supergoed gelukt. Alleen moet hij wel de oven in en het duurt wel eventjes om het te maken, maar het is wel makkelijk, aangezien ik nog nooit eerder een taart had gemaakt. Als je het recept wil, dan geef maar een gil.
<<

Anoniem83

Bericht 18 Jan 2014 15:09

Re: Makkelijke taarten!

Ben benieuwd naar de bokkenpootjestaart en negerzoenentaart!
<<

Anoniem123

Bericht 18 Jan 2014 19:26

Re: Makkelijke taarten!

Tangerine schreef:
SarahKey schreef:Ik maak ook gergeld negerzoenentaart is ook heel makkelijk en zo klaar.



Vertel! Hoe maak je die?



http://hobbymirror.blogspot.nl/2012/03/ ... taart.html

En de bokkepootjestaart:

http://hobbymirror.blogspot.nl/2009/01/ ... taart.html
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 16:28

Bericht 18 Jan 2014 20:36

Re: Makkelijke taarten!

Deze taart is ook heel erg lekker en heel makkelijk te maken, je moet alleen even niet aan de lijn denken!

Witte-chocoladecheesecake met aardbeien

Ingrediënten

130 gram biscuitjes
65 gram boter, gesmolten
250 ml slagroom
250 gram roomkaas, op kamertemperatuur
250 gram mascarpone
65 gram suiker
1 tl vanille-aroma
500 gram witte chocolade, gesmolten
375 gram aardbeien, in plakjes

Hulpmiddelen
Springvorm (22 cm), mixer, keukenmachine of deegroller
Voorbereiding
Maak de biscuitjes fijn met een deegroller of keukenmachine. Voeg de gesmolten boter toe.
Bekleed een springvorm van 22cm met bakpapier en schep het mengsel erin. Druk stevig aan en zet in de koelkast.
Bereidingswijze
Klop de slagroom, roomkaas, mascarpone, suiker en vanille tot een glad mengsel. Voeg de gesmolten chocolade toe en klop weer door elkaar.
Schep dit mengsel op de biscuitbodem en laat ten minste 4 uur of liefst een nacht opstijven in de koelkast.
Verdeel de aardbeien over de taart.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 18 Jan 2014 21:06

Re: Makkelijke taarten!

Van die lekkere zelfmaaktompouces. 10 minuten ben je klaar en vind ze lekkerder dan wanneer je ze kant en klaar koopt bij bijvoorbeeld de bakker.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dharma

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:29

Bericht 20 Jan 2014 15:38

Re: Makkelijke taarten!

Ik heb een makkelijk recept voor Banoffee pie.
Het enige wat lang duurt is de gecondenseerde melk in blik koken tot een karamelpasta, daarom is het aan te raden meerdere blikjes te doen aangezien je dat nog lang kunt gebruiken voor deze taart of millionaires shortbread bijvoorbeeld.

nodig: -1 blikje gecondenseerde melk
-1 pak nizza kaneelkoekjes
-75 gram margarine of roomboter net wat je lekkerder vindt
-5 grote bananen
-2 zakjes klopfix
-350ml slagroom
- 8 theelepels poedersuiker
-reep pure chocolade om over de taart te raspen
- springvorm
- eventueel bakpapier

bereiding:
1.Zet de gecondenseerde melk in gesloten blik in een pan waarbij het blikje ruim onder water staat. Dit moet 2,5 uur koken. Kijk tussendoor of er nog steeds genoeg water in de pan zit.
2. Als de gecondenseerde melk gekookt is moet deze afkoelen voor gebruik ( ik heb ze in de koelkast gedaan om sneller te koelen)
3.maak ondertussen de koekjes fijn en smelt de boter.
4. meng de boter door de koekkruimels en doe dit in een springvorm (26cm) druk dit goed aan en zet voor 30min in de koelkast. Voor het gemak kun je de springvorm van te voren bekleden met bakpapier.
5.verdeel de karamelpasta uit het blik over de bodem en strijk glad met een mes. Zet hierna weer in de koelkast
6.klop de slagroom stijf met de poedersuiker en de klopfix.
7. Snij de bananen door de helft en leg ze over de bodem zodat deze helemaal bedekt is.
8. Verdeel de slagroom over de taart en rasp hierover de chocolade, eet smakelijk.
<<

Anoniem12

Bericht 20 Jan 2014 16:11

Re: Makkelijke taarten!

Voor millionaires shortbread maak ik de karamel gewoon in een pannetje. Gaat veel sneller, alleen moet je er blij blijven en goed blijven roeren.
<<

Dharma

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:29

Bericht 20 Jan 2014 18:11

Re: Makkelijke taarten!

Rush schreef:Voor millionaires shortbread maak ik de karamel gewoon in een pannetje. Gaat veel sneller, alleen moet je er blij blijven en goed blijven roeren.


Dat kan ook maar als je tijd hebt en meerdere blikjes gebruikt is dit wel een makkelijke schone manier :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2014 18:16

Re: Makkelijke taarten!

Ik vond deze ook niet echt moeilijk:

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/97 ... -m-m-taart

Ik zag ook variaties op internet met witte kitkats en roze M&Ms, vond ik ook erg leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 20 Jan 2014 18:45

Re: Makkelijke taarten!

Óók leuk Susan!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers