Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

<<

Marmot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 20 Jun 2015 09:18

Bericht 15 Nov 2015 12:24

Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Mijn man en ik zijn een tijdje bezig om te proberen zwanger te worden. Ik ben er achter gekomen dat ik een late eisprong heb en dus een korte lutaele fase (9 dagen). Heeft iemand ervaringen daarmee?

Ben je zonder "hulp" zwanger geworden? En zoja hoelang heeft dat ongeveer geduurd?
Iemand misschien nog adviezen wat er aan gedaan kan worden?
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2015 12:28

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Hoe kom je er überhaupt achter dat je dit hebt?
<<

Anoniem 146

Bericht 15 Nov 2015 12:35

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Een kennis van mij heeft dit gehad, echter was haar LF 6 dagen. Zij is zwanger geworden met behulp van Utrogestan bollen.

9 dagen is kort, maar niet tè kort, toch?
Heb je je cyclus laten monitoren?

Hopelijk is het snel raak en hebben jullie geen hulp nodig. :)
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 15 Nov 2015 12:43

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Ik heb 2 verschillende ervaringen.

Bij de oudste ben ik zonder problemen zwanger geworden. Ik had toen ook een lf van ongeveer 9 dagen.

Bij de jongste heeft het wel problemen opgeleverd. De eerste ronde was ik gelijk zwanger, maar dat werd een miskraam. Vervolgens in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik heb clomid gekregen om mijn eisprong te vervroegen/grotere follikels te creeëren. Bij 100mg sloeg de clomid aan en icm utrogestan was ik direct zwanger. Dit werd wederom een miskraam. Uiteindelijk ben ik wel dankzij de combinatie van clomid en utrogestan zwanger geraakt.

Ik had overigens ook een lf van zo'n 8/9 dagen.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Marmot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 20 Jun 2015 09:18

Bericht 15 Nov 2015 13:46

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Exogenesis schreef:Hoe kom je er überhaupt achter dat je dit hebt?


Door te weten wanneer je eisprong is. Mijn cyclus is 27 dagen maar ik heb op dag 18 of 19 mijn eisprong pas. De dagen vanaf je eisprong tot je menstruatie is je lutaele fase.

Klopt, Mrs Jansen, 9 dagen is op het randje, dus vandaar dat ik ook eens wil informeren bij anderen wat de ervaringen van hen zijn.
Ik merk heel sterk aan mijn lijf wanneer mijn eisprong is ivm de billingsmethodiek. Het is voor ons ronde 6 dus we zijn pas "kort" bezig. Ik hoop dat er geen medische hulp nodig is. Tijd zal het leren.
<<

Marmot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 20 Jun 2015 09:18

Bericht 15 Nov 2015 13:48

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Laced schreef:Ik heb 2 verschillende ervaringen.

Bij de oudste ben ik zonder problemen zwanger geworden. Ik had toen ook een lf van ongeveer 9 dagen.

Bij de jongste heeft het wel problemen opgeleverd. De eerste ronde was ik gelijk zwanger, maar dat werd een miskraam. Vervolgens in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik heb clomid gekregen om mijn eisprong te vervroegen/grotere follikels te creeëren. Bij 100mg sloeg de clomid aan en icm utrogestan was ik direct zwanger. Dit werd wederom een miskraam. Uiteindelijk ben ik wel dankzij de combinatie van clomid en utrogestan zwanger geraakt.

Ik had overigens ook een lf van zo'n 8/9 dagen.


Wat apart dat het zo kan verschillen zeg. Ik vraag mij af hoe dat komt, zou leeftijd een rol spelen?
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2015 13:50

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Ja, nu snap ik het. Op een of andere manier had ik een verkeerd beeld van die zogenaamde lf. Ik dacht dat er iets anders mee werd bedoeld.

Is het standaard dat je dit dan elke keer hebt? Of kan het per cyclus verschillen?
<<

Marmot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 20 Jun 2015 09:18

Bericht 15 Nov 2015 13:54

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Ik weet het niet precies, het kan wel wat verschillen volgens mij. Bij merk ik dus dat het steeds 9 dagen is. Het "hoort" 14 te zijn (maar perfecte situatie heeft niemand volgens mij). Als de eicel bevrucht is duurt het al zo rond de 7-10 dagen voor het innestelt, mocht er al een eicel bevrucht zijn spoelt deze dus al weg bij mij voor het innestelen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 15 Nov 2015 13:57

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Ja ik!
Ik had gemiddeld op dag 16-17-18 mijn eisprong en op ongeveer dag 25 werd ik ongesteld.
Bij mij heeft dit wel voor problemen gezorgd. 2 miskramen en in de maanden daarna meerder keren het gevoel dat er wel wat gebeurde maar dan werd ik weer heel vroeg ongesteld.
Ik heb hiervoor duphaston (progesteron) gekregen zelfde idee als utrogestan bollen. Maar dit zijn gewoon tabletten. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit moeten gebruiken van 36 uur na een positieve ovulatietest en dan 12 dagen lang. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik het tot week 12 moeten gebruiken.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Marmot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 20 Jun 2015 09:18

Bericht 15 Nov 2015 14:00

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Bij welke termijn/ronde zijn jullie naar de dokter gegaan? Werdt je doorverwezen naar de gynaecoloog? Of schreef de huisarts de medicijnen voor?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 15 Nov 2015 14:08

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Ik heb in maand 1 en 4 ongeveer de miskraam gehad. Daarna 7 maand niets waarin ik dus wel vaak het gevoel had dat er wat gebeurde. Ik heb toen rechtstreeks de gynaecoloog gebeld en snap eigenlijk nog steeds niet hoe ik daar zonder verwijzing een afspraak heb gekregen. Maar ben toen bij de fertiliteitsarts gekomen. Ik had toen mijn ovulatietesten van een paar maand meegenomen waarin duidelijk was dat mijn lf zo kort was en heb toen meteen de medicatie gekregen. In ronde 2 met medicatie was ik zwanger van Luuk.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 15 Nov 2015 14:44

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Marmot; ik verwacht niet dat mijn leeftijd een rol speelt. Bij de oudste was ik 23 en bij de jongste 28. Ik ben naar de huisarts gegaan voor een doorberwijzing na de eerste miskraam. Ik had toen een voorgevoel dat de miskraam kwam door mijn korte lf. Ik heb noet gelijk medicatie gekregen van de fertiliteitsarts. Eerst werd mijn cyclus een maand gevolgd, toen allerlei bloedonderzoeken en vervolgens kreeg ik eerst clomid. Later pas utrogestan.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 15 Nov 2015 20:55

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Mijn lf is ook rond de 9 dagen. Bij de zwangerschap van de oudste wist ik dit niet, eerste ronde zwanger. Ik heb wel heel veel bloedverlies gehad en een hele lichte test de dag na mijn nod. Bij de tweede heb ik ovulatietesten gebruikt en kwam ik erachter dat ik dus een korte lf had. Heb nog tarwekiem olie uitgeprobeerd, maar daar werd ie nog korter van(6dagen). Ik was na 4 rondes zwanger.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Nov 2015 21:05

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Bij mij duurt het altijd 8 dagen vanaf moment van eisprong naar menstruatie. Bij beide zwangerschappen geen problemen mee gehad, allebei de keren meteen zwanger.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marmot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 20 Jun 2015 09:18

Bericht 15 Nov 2015 21:48

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Deze berichten geven wel goede hoop om eerlijk te zijn, het hoeft dus helemaal geen obstakel te zijn.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 15 Nov 2015 22:00

Re: Late eisprong (korte lutaele fase) ervaringen

Ik had geen eisprong, maar toen ik die éénmaal wel had mbv clomid lag mijn lf tussen de 7 en 9 dagen. Ik was in de 4e ronde met clomid zwanger, maar ronde 3 hebben we ivm griep overgeslagen.

Het voordeel was dat ik al snel positief testte :laughcry:
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo