Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!

Lange auto reis met kinderen

Bericht 22 Jun 2017 21:30

Lange auto reis met kinderen

Over 3,5 week gaan wij op vakantie met de auto. Het is 12,5 uur rijden. Onze kinderen zijn 4,5 en 22mnd. Nu zitten we te twijfelen over hoe laat we zouden vertrekken. Voorkeur is in een keer doorrijden in plaats van ergens te overnachten.
Kinderen zijn goede auto slapers maar we kunnen pas om 16.00 onze sta caravan.

Hoe laat zouden jullie vertrekken? Wat doen andere die met de auto op vakantie gaan?
Ik denk dat er minstens 4 uur bij de reis opgeteld moet worden ivm pauzes onderweg, files en eventueel oponthoud bij de tolpoorten.

Anoniem313

Bericht 22 Jun 2017 22:12

Re: Lange auto reis met kinderen

No way dat ik zo lang met kinderen in de auto ga zitten. Ik zou dus overnachten ergens.

Bericht 23 Jun 2017 05:11

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij hebben 1100km afgelegd in 1 dag en zijn om 00.30u thuis vertrokkenz 15.00u waren we in ons hotel. Dag erna moesten we nog ruim 300km. In theorie haddennwe kunnen doorrijden, maar ik wilde niet in het donker arriveren.

We gaan zo beginnen aan 1600km terug. We zien wel waar (en of) we overnachten. Ik verwacht vandaag +/- 900/1000km te rijden.

Zoon is trouwens ruim 2,5 en een slechte autoslaper. :)
Tablet 2x een uurtje aan gehad. Verder na elke stop en klein kadootje. Veel gegeten (kleine dingen) en hij veel gelezen. Maar heen ongeveer 6 uur geslapen. Konden wij kilometers vreten :) Toen hij echt wakker was, waren we al ruim 600km van huis.

Silly-One

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jun 2017 05:46

Re: Lange auto reis met kinderen

Mijn ouders reden in de ochtend weg en na 2-2,5 uur werd er gestopt voor ongeveer een half uur zodat wij konden spelen.
Op de heenweg pakte wij een overnachting en op de terugweg reden mijn ouders in een keer door.
In de auto hadden wij sprookjesboeken bij op bandje, die werd zo nu en dan opgezet en daarvan hadden wij 1 of 2 boeken van bij zodat we plaatjes konden kijken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Bericht 23 Jun 2017 07:02

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij rijden nooit 's nachts, alleen wanneer degene de rijdt gewend is aan nachtdiensten zou ik dat doen. Je bent toch minder alert dan overdag, zeker wanneer je overdag alles ingepakt hebt.

Wij zijn wel gezegd met 2 jongens die gek zijn op auto's kijken onderweg, dus dat scheelt al heel veel. Vorig jaar zijn we naar Zuid-Frankrijk gereden in 2 dagen, we hebben overnacht in Luxemburg.

In jullie geval zou ik 's morgens heel vroeg vertrekken en dan maar kijken hoe het gaat. Ik heb alleen geen flauw idee wat er onderweg beschikbaar is qua hotelkamers als je op het laatste moment toch wilt overnachten.

Bericht 23 Jun 2017 07:24

Re: Lange auto reis met kinderen

Mijn man is nachtdiensten gewend en heeft op vrijdag ook een nachtdienst. Dan zaterdagoverdag slapen en in de avond, of dus in de nacht gaan rijden. Dat is het plan. Maar mijn man wilt het liefst rond 22.00 gaan rijden, maar ik denk dat we dan te vroeg op de plaats van bestemming zijn, en ik denk dat het beter is om nog een paar uurtjes slaap te pakken.

Oreo, zijn jullie eerst nog gaan slapen voordat jullie om 0.30 gingen rijden?

Een hotel willen we om meerdere redenen niet. En het kost een hoop extra, terwijl onze kinderen in de auto echt heel makkelijk zijn. En dan als we voor een hotel zouden kiezen, dan wil ik van te voren boeken. Niet zo op de bonnefooi op zaterdag in het hoogseizoen met twee kleine kinderen.

Vroeger zonder kinderen weleens gedaan, maar dan moesten we soms paar hotels af voor dat er ergens plek was of het niet mega duur was. Dat zie ik met twee kinderen niet zitten, ook hebben we nu in de meeste hotels 2 kamers nodig, dus nog een extra uitdaging.

Bericht 23 Jun 2017 07:52

Re: Lange auto reis met kinderen

Ik snap dat je dan niet wilt overnachten, als je eerst meerdere hotels af moet. Wij gaan altijd met de caravan, dus ons hotel hebben we bij ons :wink:.

Zeker wanneer je man het gewend is om in de nacht wakker te zijn zou ik juist wel 's nachts gaan rijden. Ik zou dan rond middernacht vertrekken denk ik, en dan wel rustig aan doen tijdens de pauzes.

Waar gaan jullie naartoe?

Bericht 23 Jun 2017 08:04

Re: Lange auto reis met kinderen

Oh wat heerlijk een eigen caravan, dan zou ik inderdaad ook overnachten.

We gaan naar Italië, buurt van Venetië.

Mickey

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Jun 2017 08:09

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij hebben die uitdaging ook over een paar weken. Zo'n 1200 km te gaan, ook naar Italië toevallig. Ik denk dat wij rond middernacht vertrekken, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Kan ook dat we eerder of juist later van huis gaan. Ik heb ook geen idee meer hoe laat we vorig jaar zijn vertrokken. Toen hadden we ongeveer 1000 km voor de boeg. Voor onderweg genoeg drinken, eten en speelgoed mee, tablet opgeladen en draagbare dvd speler mee. En als ze het zat zijn, stoppen we ergens waar ze even kunnen uitrazen.
Naar welke camping gaan jullie?
07.12.2011
11.12.2014

Bericht 23 Jun 2017 08:18

Re: Lange auto reis met kinderen

Leuk, Italië! Fijne vakantie alvast!

Marin

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2017 08:19

Re: Lange auto reis met kinderen

Italië deden wij altijd in twee keer met een overnachting in Zwitserland. Frankrijk wel in één keer.
Als wij in één dag reden, gingen we meestal om 4 a 5 uur weg. Dat kan je nu alsnog wel doen omdat je toch niet eerder dan 16.00 aan moet komen maar dan kom je wel laat aan. Maar op die manier kan je 's nachts zelf nog wel even slapen. Als je om middernacht gaat rijden moet je zelf denk ik nachtje doorhalen?
Let's discover the world together.

Misoe

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 23 Jun 2017 08:35

Re: Lange auto reis met kinderen

Daarna kan jij gaan rijden en je man wat slapen. Desnoods als je te vroeg bent ga je daar in de buurt ergens lunchen, zwemmen of iets dergelijks.

Green_Pepper

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Jun 2017 08:51

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij hebben net 1200km gereden met onze zoon van 8 maanden. We hebben het in 2 delen geknipt. We zijn woensdag om 13u vertrokken en doorgereden tot net onder Parijs, daar hadden we een (goedkoop) weghotel. Wel van te voren geboekt overigens. Gisteren zijn we vroeg weer vertrokken, rond 8u, en waren we om half 3 op de plaats van bestemming.
Dit is ons super goed bevallen. De eerste dag hebben we vlakbij Breda een lange stop gehad, met uitgebreid koffie drinken en spelen voor en met onze zoon. Wij komen uit Friesland, dus Breda is al ruim twee uur rijden ;)
De tweede reisdag kwamen we zo vroeg aan dat we naar een meer konden om lekker te zwemmen. Doordat we beide dagen naast het reizen ook iets leuks deden voelde het niet als een lange saaie reisdag, maar als een relaxte vakantiedag.

Kees

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Jun 2017 09:09

Re: Lange auto reis met kinderen

Misoe schreef:Als je man toch al uit de nachtdienst komt en in dat ritme zit, zou ik om 22 uur gaan rijden. Dan zelf gaan slapen terwijl je man rijdt. Om de 2 a 3 uur wel stoppen om even te plassen/benen strekken, wellicht slapen de kinderen dan nog gewoon door. 's morgens lekker uitgebreid gaan ontbijten, lekker lang pauze houden, op een grote parkeerplaats. In Frankrijk zijn een aantal grote rustplekken met hele leuke speeltuinen.

Dit zou ik doen idd.
Als je te vroeg bent gewoon lekker gaan zwemmen met de kinderen of naar de speeltuin oid.
30-04-2017

Bericht 23 Jun 2017 09:40

Vanuit de auto :)

Heen heeft vriend na zijn werkdag ongeveer 2 uur geslapen. Ik had overdag een paar uur geslapen want kk was vrij. En zoon hebben we slapend vanuit bed in de auto gezet. Ik heb tot de grens gereden (is voor ons zo'n 2 uur rijden) en heeft vriend wat kunnen slapen. Vervolgens heeft hij een uurtje of 4 gereden en heb kk wat geslapen.

Wij rijden nu nog in Italië, we zaten tussen Florence en Rome. Eerst een week op een uurtje van san marino, week 2 en 3 bij het Trasimeno meer.

Overdag rijden is trouwens heeeeeeeel veel vermoeiender! We zijn 07.00u vertrokken en zoon heeft echt een pesthumeur.... wish me luck :)

Anoniem328

Bericht 23 Jun 2017 10:31

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij vertrekken over 2 weken naar Frankrijk en moeten een uur of 9 rijden. Wij gaan absoluut 's nachts rijden want ik zou niet weten hoe het gaat als we zo lang overdag rijden en ik wil het eigenlijk ook niet weten :razz:

We vertrekken rond 2 a 3 uur zodat we in ieder geval nog wat rust kunnen pakken voor de tijd. Hopelijk slaapt onze smurf nog tot een uur of 7 's ochtends en daarna gaan we lekker ontbijten en elke keer een paar uur rijden en dan weer uitgebreid stoppen. Ook nemen we een tablet mee met tekenfilmpjes.
Mijn man en ik wisselen elkaar af met rijden en hebben er geen probleem mee om 's nachts te rijden. Hoop alleen dat het goed gaat ivm mijn zwangerschapsmisselijkheid.

Als we verder hadden moeten rijden dan waren we in 2 dagen gegaan. Overdag zo ver rijden met zeurende kinderen lijkt me vreselijk!

Vancity_girl

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 23 Jun 2017 13:44

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij rijden meestal in twee keer omdat we dat relaxter vinden en niet in de nacht willen rijden. Vertrekken dan rond 6/7u en nemen rond 15/16u een hotel. Is ook wel een beetje afhankelijk van hoe de reis gaat en hoe ver we nog moeten.
Hotel boek ik altijd via de app van Booking.com en dat doe ik dan op de dag zelf wanneer we weten waar we ongeveer willen stoppen. Meestal zijn er wel kamers vrij met bijv een slaapbank erbij oid.

Qua entertainment onderweg hebben we altijd: tablet met filmpjes en spelletjes, luistercd's met boekjes ( hebben ze vaak bij Kruidvat) wat kleine kadootjes en snacks. Inmiddels zijn onze kids wat ouder en wordt het steeds makkelijker, de belofte van een ijsje als we over twee uur stoppen is soms al genoeg.
14-01-2011
01-04-2013

Bericht 23 Jun 2017 16:21

Re: Lange auto reis met kinderen

Even een update: we hebben inmiddels de helft van de rit erop zitten en het ging (op het eerste uurtje na) echt helemaal prima! We moeten nog 700km en zoals het er nu naar uitziet rijden we zonder overnachting door naar huis.

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 24 Jun 2017 07:52

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij gaan over 4 weken richting Frankrijk..
Wij moeten ongeveer 1000 km rijden. En wij vertrekken 03.00 vanuit huis. Ik hoop dat we het in 1 keer redden. Anders gaan we overnachten. Wij hebben een vouwwagen en zoeken dan een overnachting camping.

Pluis

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 24 Jun 2017 09:15

Re: Lange auto reis met kinderen

Wij gaan al jaren met de kinderen naar Oostenrijk met de auto. 's Nachts rijden hebben we ook vaak gedaan. Dan vertrokken we om 23.00 waardoor we op tijd om München heen waren. Ik rij het hele stuk vaak in m'n eentje en we stoppen af en toe voor een bak koffie en de benen strekken. Nu de kinderen ouder worden is dat wat minder handig omdat wij bij aankomst brak zijn na een nacht sturen en de kids vol energie omdat ze de hele nacht hebben geslapen en vlak voor aankomst pas wakker worden.

De laatste 2 jaar gaan we daarom gewoon op tijd slapen en zetten we de wekker op 4 uur en zien we wel hoe laat we weg gaan. We stoppen dan wel wat vaker bij een groter tankstation met (binnen)speeltuin zodat de kids ook even uit de auto zijn.

Bericht 24 Jun 2017 10:25

Re: Lange auto reis met kinderen

We waren vannacht om 02.00u thuis :)

Bericht 25 Jun 2017 09:02

Re: Lange auto reis met kinderen

Helemaal goed gegaan dus Oreo? En je zoontje heeft het ook goed getrokken?

Wij hebben nu besloten rond 22.00 te gaan rijden en gelijk met de kinderen om 19.00 nog op bed te gaan, man zal wel niet slapen maar ik misschien wel even 2 uurtjes.
Voor de terugweg besloten wel n hotel te boeken. Man zit dan weer gewoon in het dag ritme. Hotel boeken we van te voren maar kan tot 14.00 op de dag van aankomst gratis geannuleerd worden.

Leuk Mickey dat jullie ook naar Italië gaan, ook in de buurt van Venetië?

ChiQ

Bericht 25 Jun 2017 09:10

Bericht 25 Jun 2017 10:05

Re: Lange auto reis met kinderen

ChiQ schreef:O, dit is echt mijn nachtmerrie. Met de auto op vakantie. Heen lijkt me nog leuk, maar moet je ook nog pleuriseind terugrijden :12:

Vooral niet doen dan :P

ChiQ

Bericht 25 Jun 2017 10:16

Lotus schreef:

Vooral niet doen dan :P

Nee, echt vind vliegtuig 100x beter.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers